Jump to content
Sign in to follow this  
iCake

Familie- en vriendentopic #4

Recommended Posts

Marjan*

Het is allemaal erg onzeker hoe nu verder.. We hopen dat ie gauw van het zuurstof af mag. 

stefanie.

Vervelend Marjan hopen dat ze gauw weten wat er aan de hand is. Sterkte!!

_DRUNK

Succes Marjan, hopen dat het snel beter gaat!

Ik ben natuurlijk op reis.. en mijn oom is maandag overleden.

op de eerste zondag van deze maand ging ik op reis. Die woensdag ervoor ben ik bij hem op bezoek gegaan want hij had al gezegd dat hij hoopte 1 april nog te halen, dan zouden ze 40 jaar getrouwd zijn. Hij werd sowieso al een hele tijd verlengend behandeld dus niet meer genezend. 

Toen die woensdag had hij praatjes voor 10 en leek het best goed te gaan. Alhoewel hij niet meer echt goed kon eten want het zakte niet. Maar hij was sowieso niet iemand die klaagde. Als je daar kwam ging het 1 minuut over zijn ziek zijn en de rest van de avond niet meer. 

Op vrijdag kregen ze de uitslag van een scan die eerder gemaakt was, deze was dusdanig slecht dat ze meteen hebben besloten te stoppen met de behandeling. Echter hij had medicijnen voor zijn nieren (heeft 23 jaar geleden een donor nier gekregen) dus zodra die daar mee zou gaan stoppen zouden zijn nieren ook stoppen met werken.. en hij wilde nog wel afscheid nemen van vrienden en familie. Ze hadden besloten om op maandag dan te starten met palliatieve sedatie. Voor euthanasie kwam hij niet in aanmerking want daar zou weken overheen gaan. 

Ik ben daarom op zaterdag langsgegaan en heb afscheid genomen. Op zondag ben ik op reis gegaan.

toen op maandag toen de huisarts langskwam was hij er toch nog niet klaar voor en heeft hij besloten om eerst alleen 's nachts slaap medicatie te krijgen en daarnaast morfine voor de pijn. Maar nog geen sedatie dat hij ook echt overdag in slaap zou vallen. 

Op zaterdag heeft hij aangegeven dat het niet meer ging en dat hij niet meer wilde. Hij had heeeeel erg last van jeuk door de morfine en dit was niet meer te doen. Ook was hij helenaal stoned van alle medicatie. 

Toen hebben ze het meteen in werking gezet en uiteindelijk is hij op maandag in de middag overleden.

Ik was op dat moment op een 3 daagse trekking en heb de eerste 24 uur geen internet gehad dus ik las het pas op dinsdag. Ik weet dat het niet erg is dat ik hier ben. Hij zou ook niet willen dat ik terug zou komen. Mijn ouders ook absoluut niet maar daar is ook geen sprake van geweest. Maar af en toe heb ik wel momenten dat ik het er een beetje moeilijk mee heb. Vandaag is de begrafenis en ik ben daar niet bij. Ik vind het heel erg dat ik er voor mijn vader (broer van mijn vader) niet kan zijn. Dat ik hem niet kan troosten of gewoon even vast kan houden. Gisteren kwam het besef binnen dat vandaag de hele familie samen is en elkaar kunnen steunen en dat ik hier alleen ben. Niet dat ik mezelf zo zielig vind maar het kwam gewoon even binnen.

Over het algemeen heb ik heel veel afleiding en ben ik er niet teveel mee bezig maar af en toe heb ik wel een momentje dat het wel is.

eigenlijk ook geen idee waarom ik het hier typ. Misschien wel fijn om het van mezelf af te typen. 

De crematie is om 11:30 Nederlandse tijd, dus dan is het hier 17:00 uur. Vind het zo bizar. 

Billy

Gecondoleerd DRUNK. 

Ik begrijp je gevoel wel.  Je voelt je toch alleen als je weet dat je steun bij je familie had kunnen vinden. 

Ga jij iets speciaals doen om 17:00? Naar een kerkje een kaarsje aansteken of iets anders?

JIL.

Wat naar dat het dan toch zo snel is gegaan. Dat besef dat jij daar in je eentje zit en de rest van de familie samen is, kan ik me goed voorstellen. Je krijgt verder niks mee van het samenzijn, hoe mooi of slecht dat ook is. Je kunt het ook niet van je afzetten en dat zou ik ook niet doen, maar ik hoop dat het je verdere reis niet beïnvloedt. Het klinkt niet alsof hij dat oké had gevonden. Gewoon na je reis langs familie gaan en praten denk ik, hoort ook bij de verwerking. Sterkte!

Ik kwam hier ook even, omdat het zó slecht gaat met m'n oma 😞 ze dementeert als een tierelier en woont nog op zichzelf. Levensgevaarlijk natuurlijk en m'n moeder is een ook heel druk mee. Gelukkig is er nu eindelijk nieuws dat ze volgende week opgenomen kan worden! 

Nare ziekte, want m'n lieve omaatje is m'n lieve omaatje niet meer, maar een achterdochtig, angstig, breekbaar vrouwtje.

_Lins

Wat erg Drunk, gecondoleerd. Is idd heel gek als je daar zo in je eentje bent lijkt me. Misschien fijn om daar even een momentje voor jezelf te nemen of een kaarsje aan te steken, bloemetje neer te leggen ergens of whatever op de tijd van de begrafenis? Dat je voor jezelf ook even een afscheid bent en er op hetzelfde moment als je familie even bij stil staat ook al ben je op een andere plaats. Zoiets beïnvloedt je toch ook al ben je ver weg, dat is juist zo mooi aan familie denk ik :) Sterkte! 

En JIL ik heb het zelf nooit meegemaakt maar lijkt me heel moeilijk om te zien. Wel fijn dat ze opgenomen kan worden, dat scheelt vast een hoop zorgen!

Voelt even een beetje raar om na die droeve berichten zoiets vrolijks te hebben, maar mijn broer gaat trouwen! Hij heeft na 12 jaar samen eindelijk zijn vriendin ten huwelijk gevraagd op de kliffen in Portugal, superleuk! Ze kwamen gisteravond terug van vakantie dus ben meteen even langs geweest om ze te feliciteren. Nog geen datum of wat dan ook verder maar ben heel blij voor ze!

• Like 1

stefanie.

Heftig hoor Drunk. Mooi idee hierboven van Lins. Sterkte daar!! 

@JIL. aah zo naar he mijn oma veranderde ook zo erg. Ik kon dat ook moeilijk accepteren  (terwijl ik er zelf dagelijks mee werk) . Wel fijn dat ze wordt opgenomen dan geeft dan in iederegeval iets minder zorg dat ze dan niet alleen is. 

@_Lins super leuk 😃

ikke87

Drunk wat naar, ook al heb je hier voor je reis over nagedacht. Je wilt graag even je ouders een knuffel geven en ook verdriet delen.

veel sterkte! Hoop dat je desondanks een fijne reis hebt en mooie mensen ontmoet!

jil wat naar van oma. Het is zon lang proces van afscheid nemen, vooral ook haar angst is verdrietig te zien. 

Wel fijn dat ze een plekje kan krijgen, dan kan er net wat meer op Haar gelet worden. Wellicht ontlast het je moeder ook iets.

lins gefeliciteerd, wat leuk!

ScatteredStars

@_DRUNK Gecondoleerd. Heel begrijpelijk dat je het er af en toe even moeilijk mee hebt.  Je wil er tenslotte ook gewoon zijn voor je ouders en dan vooral je vader. Misschien een keertje extra skypen als het kan?  Is niet het zelfde maar wel even extra contact. Sterkte! 

@JIL. Lijkt me heel naar om je oma zo te zien. Gelukkig wordt ze snel opgenomen! 

@_LinsGefeliciteerd! 

Crush

Kom ik met nog meer vervelend nieuws: toen ik gisteren thuis kwam uit m'n werk belde mijn vader me op. Het ging niet goed met oma en ze had aangegeven niet meer te willen vechten. Ze heeft vorige week een tweede amputatie gehad (been, nu boven de knie) en in haar bloed werden ontstekingswaarden gevonden. Niet van haar been, maar ze konden ook niet vinden waarvan wel..

gisteren heeft ze van de hele familie afscheid genomen en ik vond het zo vreselijk moeilijk. Het is zo dubbel en voor haar nog 100 x zo moeilijk en dat is zo sneu. Maar ze kan en wil niet meer en dat begrijp ik ook heel goed. Het is sinds augustus alleen maar pech geweest, haar lichaam laat haar in de steek.

vanmorgen ben ik weer de hele ochtend bij haar geweest. Ze krijgt nu alleen nog morfine en ze eet ook niet meer, dus het is afwachten eigenlijk. Ik hoop voor haar dat het niet te lang meer duurt.

Leafs

Ach gos :( wat ontzetten sneu en verdrietig. Sterkte

ikke87

Aaah hele dikke knuffel voor je, heel verdrietig zeg!

heftig te zien dat je oma de laatste tijd klap op klap heeft gekregen en dat het daardoor nu ook gewoon op. 

Heb je goed afscheid kunnen nemen? Ik hoop voor je oma dat het dan ook snel voorbij is en ze rust krijgt. 

stefanie.

Ah wat verdrietig dat ze de laatse periode zo veel heeft geleden.  Hoop dat het voor haar niet meer lang duurt en ze haar rust krijgt. Heel veel sterkte!!

Monyet!

Wat naar Crush. Ze was voor de amputatie nog heel fief toch? Dit lijkt me dan dubbel zo hard aankomen, dat operaties zoveel schades aanrichten.

Wens je veel sterkte!

Marjan*

Jeetje wat naar Crush, sterkte! 

Gecondoleerd drunk. 

JIL niet leuk om haar zo te zien, gelukkig kan ze snel opgenomen worden. Hopelijk vind ze daar ook wat rust. 

M'n schoonvader mocht dit weekend 1 dag naar huis, hij was als een kind zo blij. 

Crush

Het lichaam van oma heeft het nog steeds niet opgegeven.. sinds zondag is ze niet meer bij en krijgt ze alleen nog morfine (en iets anders waarvan ik de naam ben vergeten). Het is nu letterlijk wachten tot haar lichaam het opgeeft. Bizar hoe lang dat nog kan duren als je mentaal klaar bent om dood te gaan en geen eten en drinken meer krijgt.. 

stefanie.

Ja helaas kan dat een tijd duren ook al eten en drinken ze niet meer..hoop voor jullie en je oma zelf dat het niet meer lang duurt! Sterkte! 

sunrise

Wat heftig :( heel veel sterkte! Wat een moeilijke tijd voor jullie.. 

Musicjunk

Wat heftig zeg, bij mijn opa heeft het toen ook nog bijna een week geduurd, zijn hart was zo sterk.. heel veel sterkte ❤