Jump to content
Sign in to follow this  
iCake

Familie- en vriendentopic #4

Recommended Posts

stefanie.

2 jaar alweer.  Wat fijn dat ze een mooie plek hebben gevonden. Jammer zeg dat het contact met zijn vrouw verwaterd je hoopt toch dat dat andera gaat. Maak er samen een mooi moment van 😚

Crush
Op 8-3-2019 om 17:23, N.icole* zei:

Hoe heb je het opgelost @Crush?.

Nou het is volgende week zondag. Maar het is een beetje de goden verzoeken geweest want ik heb vandaag dus echt weer lekkage gehad in mijn huis 😭 dus ik heb het alsnog afgezegd omdat ik hoop dat ze zaterdag mijn dak komen fixen.. 

JIL.

Mijn moeder ligt nu al een maand op de IC met complicaties van griep, longontsteking en sepsis. Heeft bijna 3 weken aan beademing en onder narcose gelegen en is nu sinds een week je weer bij bewustzijn en helder. Ze heeft veel spierafbraak en kan nauwelijks bewegen. De prognose is dat ze zeker nóg een maand op de IC moet liggen voor ze überhaupt naar een andere verpleegafdeling kan. Na ontslag een half jaar voor ze weer een beetje op conditie is.

Vooral de eerste week was heel heftig, omdat alles zo escaleerde. We verwachtten elk moment hét laatste telefoontje zeg maar. Nu gaat het wel eigenlijk. Ze is in goede handen.

Maar het is supervermoeiend icm mijn nieuwe baan, zieke kinderen en zwangerschap. Ik heb ook al veel harde buiken en ongemakken, maar we moeten door.. 

Life sucks sometimes 🤷🏽‍♀️ en soms heb je pech.

Assepoes

Zo, jeetje dat is inderdaad heftig zeg. En hoe is het gekomen dan? Ik heb sepsis wel gegoogled, miss begrijp ik t verkeerd maar bloedvergiftiging?

en hoe is je vader eronder? En heb je nog broers of zussen?

sterkte!!

shizzle

Jezus dat klinkt super heftig. En als heel veel. Ik hoop dat je moeder snel op knapt. En dat je ook goed voor jezelf zorgt. Ook niet onbelangrijk. Sterkte 

stefanie.

Jeetje wat heftig zeker de onzekerheid. Gelukkig lijkt het goed te gaan nu. Maar nog een hele lange weg. Probeer ook aan jezelf te denken!! Sterkte 

Linguine

Jeetje wat bizar zeg, was ze voor die tijd gezond? Sterkte!

heleen55

Jeetje joh wat heftig! Heftig traject ook die je moeder nog zal moeten doorlopen. Wel fijn dat je het gevoel hebt dat ze in goede handen is. 

JIL.

Sepsis is reactie van je lichaam die doet alsof ALLLES ontstoken is, dus dan gaat het lichaam op shut down zeg maar. Soms wordt het bloedvegiftiging genoemd, maar die benaming is niet helemaal correct.

Ze was al een tijdje aan het kwakkelen (snotterig, nieuwe medicatie etc), maar verder in goede gezondheid, vandaar ook dat we het allemaal niet zagen aankomen dat het zo snel en ernstig escaleerde.

Mijn vader, broers en ik zijn er verder wel nuchter onder. We kunnen toch niks voor haar doen, dus laat de verpleging hun werk maar doen zeg maar.

Mijn man denkt goed aan me haha, voor als ik het zelf eens vergeet 😅

Edited by JIL.

ikke87

Wat heftig zeg Jil.

Ook echt dat ze van gezonde moeder opeens kritisch ligt.

Gelukkig is ze daar door gekomen!

Veel sterkte voor je, hopelijk verloopt het herstel van je moeder nu voorspoedig! 

Marjan*

Wat ontzettend heftig! Gelukkig is ze weer bij., veel sterkte! Fijn dat je man goed om jouw denkt!! 

Vaporize

Wat ontzettend heftig, ook zo onverwacht! En in combinatie met alles voor jou. Veel sterkte!

ScatteredStars

Wat heftig zeg. Vooral omdat ze hiervoor eigenlijk gezond was en dan opeens zo’n omslag. Sterkte! 

Marjan*
Op 10-3-2019 om 02:17, stefanie. zei:

2 jaar alweer.  Wat fijn dat ze een mooie plek hebben gevonden. Jammer zeg dat het contact met zijn vrouw verwaterd je hoopt toch dat dat andera gaat. Maak er samen een mooi moment van 😚

Gistermiddag hebben we hem uitgestrooid op zo'n ontzettend mooie rustige plek aan het water waar hij vroeger vaak kwam maar later ook met z'n eigen kinderen. Er liggen daar veel herinneringen. Het was heel fijn daar te zijn en hem daar soort van achter te laten. 

Het was verder qua weer ook een fijne dag. 

Na het uitstrooien hebben we met z'n allen nog koffie thee etc gedaan, om het af te sluiten. Ook met z'n vrouw. 

We hebben 's avonds nog bij m'n zwager en z'n vriendin gegeten, m'n schoonmoeder was er ook bij. Al met al was het een minder zware dag dan ik van tevoren had gedacht. Moest wel even slikken toen Nynke dag Pake zei tijdens het uitstrooien. Ze heeft hem niet bewust meegemaakt. Was net 1 jaar toen hij overleed. Dat blijft zeer doen. 

wikkel

@JIL. Heftig zeg dat het zo snel is geëscaleerd en zo lang op de IC, dat bedenk je niet... Hoe gaat het nu met je moeder? (en met jou?)

sunshine_girl

Heftig hoor Jill! Heel veel sterkte. Hoe gaat het nu.

@Marjan* fijn dat je er zo goed op terug kijkt.

Ik heb een heftige week meegemaakt met dubbele gevoelens/emoties.

Vorige week zaterdag bij mijn oma op bezoek geweest. Ging ontzettend slecht. Toen ik zei dat Sem en Sanne erbij waren gingen meteen heel even haar ogen wijd open.

Na een half uurtje afscheid genomen, met de woorden: oma ik ga.

Zij antwoordde terug: ik ga ook.

Toen ging het hard, savonds waken en morfinepomp. Dit heeft ze 2 dagen volgehouden, maandagavond rond 19.00uur is ze rustig ingeslapen.

Mijn oma is in een hospice overleden. Ze had een paar weken volgens de arts, maar mijn sterke, trotse maar bovenal lieve oma heeft het 3.5 maand volgehouden.

Gisteravond afscheid genomen en vandaag de uitvaart. De dienst was bij een natuurbegraafplaats, je keek uit op het water/hei/bomen. Supermooi. Hier heeft ze 2a3 weken geleden een plekje uitgezocht om samen met opa uitgestrooid te worden. Ze is daar toen met een ambulance heengegegaan evenals het graf van opa. (Laatste wens die vervuld is).

Deze week was ook Sanne jarig. Dinsdag getrakteerd op school, woensdag echt jarig. Toen had ze circus op school en savonds een voorstelling. Die dag naar de bioscoop geweest voor haar verjaardag.

Maar dan moet je voor je gevoel continu schakelen tussen emoties. Wilde Sanne haar verjaardag ook niet afpakken. Wel gewoon over de omstandigheden omtrent mijn oma gesproken. Ze lijkt het soms wel, soms niet te begrijpen.

Maar jeetje wat vond ik dit een heftige week 😔😥

Marjan*

Is ook ontzettend heftig! Net zoals je zegt, je moet steeds schakelen. 

Wel fijn dat ze het zo wilde je oma, dat geeft hopelijk ook wat rust. 

Nog gefeliciteerd met Sanne! 

JIL.

Gecondoleerd Sunshine..

Mijn moeder is afgelopen vrijdag verhuisd van de intensive care naar de medium care. Ze heeft daar 6,5 week gelegen. Ze hoeft dus niet meer aan de beademing, maar krijgt nog wel extra zuurstof via een (spraak)canule. Heel fanatiek om weer naar huis te mogen, maar dat duurt nog wel een aantal weken waarschijnlijk, omdat haar lichaam zoveel spieren heeft afgebroken dat ze alles weer opnieuw moet trainen. Van slikken, tot zitten en praten tot lopen. Vanaf het moment van ontslag kan het nog wel een half jaar duren voor ze weer op haar oude niveau zit. Maar grotendeels herstel is waarschijnlijk wel mogelijk.

mijke

Wat fijn dat ze eindelijk van de ic af is. 

Ze heeft een lange weg te gaan, maar goed dat ondanks dat de vooruitzichten toch positief zijn. 

Haar fanatieke instelling gaat haar vast helpen. 

Hoe is het voor jou nu? Zo'n heftige periode en dan ook je eigen gezin nu draaiend moeten houden. 

Nog volop in de overleef modus?