Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
iCake

Trouwtopic #3

Aanbevolen berichten

elkepruts

Ik begrijp het systeem wel, mijn vriend is ook zelfstandig (Belgie dus). Maar zijn uurloon is ongeveer de helft van wat een fotograaf vraagt. Hij moet ook zelf plannen en regelen om te zorgen dat hij voldoende werk en dus geld heeft. 

Maar ik draai dus op voor het feit dat de gemiddelde fotograaf dit niet kan? En dus met ongeveer 12 werkdagen in het voorbeeld van mademoisellepapillon meer verdiend dan ik die gemiddeld 21 dagen werk in een maand?

Uiteindelijk ga ik wel gewoon een fotograaf netjes betalen voor een formule die bij ons past. Ik hoef niet elk detail van de hele dag op de foto. Wil gewoon mooie foto’s van ons samen en dan misschien nog wat sfeerbeelden van ons feest op de locatie en dat zal het zijn. Een uur of vier een fotograaf zal wel voldoende zijn. We willen liefst laat in de namiddag trouwen en het feest sluit daarop aan. Moet wel lukken denk ik.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Assepoes

Natuurlijk het is veel geld maar je wilt toch ook mooie foto’s? Onze was +1000 zelfs.. maar daarvan heb ik nu wel suuuuupermooie foto’s waar ik met plezier naar terug kijk. Geeft onze dag zo mooi weer! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sooki

Mijn vriend is transport ondernemer met eigen vrachtwagen en die kan dat nog niet eens per uur vragen, net iets meer als de helft. En wat hij moet investeren aan vrachtwagen, materiaal en onderhoud ligt velen malen hoger dan een (top)fotograaf. Hij vond die prijzen ook echt niet schappelijk. Maar je komt er gewoon niet onderuit als je mooie foto's wil en dan heb ik dat er wel voor over. Het is toch iets waar je hopelijk de rest van je leven naar wilt kijken en niet "zomaar" een leuke fotoshoot.

Opzich hoeven we niet veel meer te regelen. Wat kleine dingetjes misschien nog. Mei is al best snel idd! Gelukkig maar, heb er ook best veel zin in😇 hij heeft me in oktober gevraagd, dus we hebben ook met alles superveel geluk dat het te regelen valt!

Over 1,5 week de laatste keer de jurk passen als het goed is en dan meenemen😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nina!

Nahja als je het er niet voor over hebt hoeft het niet he? De fotograaf bepaalt het tarief en aan jou wel of niet te doen. Dat de een in het ene beroep meer vraagt dan in het andere beroep vind ik geen vergelijking en zeker niet met tarieven van heel andere functie groep in loondienst. Je kan ook bij een student in opleiding polsen bijvoorbeeld? Kwaliteit kan iets anders zijn maar dat is ook waar je voor betaalt. 

Dank voor alle felicitaties! Ik ben zelf event manager en ik merk dat mensen verwachten dat het dan ook echt een heel ding wordt ofzo.. no pressure. Reacties als ohhhh dat wordt de besssst georganisseerde bruiloft etc. Terwijl ik zelf best op zie tegen alles dat geregeld moet worden, maar heb nooit een bruiloft georganisseerd dus geen idee. Daarom leek het mij een goed idee er genoeg tijd voor te nemen haha en nahja we wilden niet in de herfst of winter trouwen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dieke.*

Denk ook dat veel mensen er geen rekening mee houden dat bruiloftsfotograaf zijn ook behoorlijk seizoensgebonden werk is. Dus tussen maart en september heb je veel werk, daarna een stuk minder/geen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leah

Ik durf haast niet te zeggen dat ik ruimschoots het dubbele verdien en niet eens een talent ergens voor heb en nagenoeg de hele dag op mijn luie reet doorbreng 😂

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
elkepruts

@Leah Wat fijn voor jou! Ik geb duidelijk verkeerde keuzes gelaakt in mijn leven. Mensen helpen is echt een roeping 😂 Ik hou van mijn job, maar voor het loon hoeft je het dus echt niet te doen. 

@Dieke.* Ik trouw in oktober, dus eigenlijk verleen ik die fotograaf nog een dienst. Mijn fotograaf doet dit in bijberoep, dus ze heeft nog een baan ernaast. Maar de prijzen zijn wel behoorlijk standaard hoor ik van gehuwden rond mij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maresa
On 2/24/2019 at 12:42 AM, elkepruts said:

Leuk Nina! Gefeliciteerd! 

Wij gaan ook trouwen in oktober. Nu schrik ik toch wel van bepaalde bedragen hoor. 1500 euro voor de fotograaf? Serieus? 

Denk eraan om gewoon een shoot te doen van ons twee op een locatie. Ik hoef helemaalgeen foto’s van de hele dag, mijn Make-up en de wc op de trouwlocatie. Of denk ik nu echt verkeerd? Wij doen gewoon ceremonie op stadhuis trouwens, meestal ook weinig speciaals. 

Wij hadden vrienden gevraagd foto's te maken op de dag zelf, en dan inderdaad vooraf een fotoshoot. Daarvoor waren we geloof ik 700 euro kwijt. Is al even terug, maar daar zat ook de nabewerking bij in van een aantal geselecteerde foto's en we kregen alle originele foto's op een dvd'tje gebrand (ja, zo lang geleden dus :P).

Je kiest inderdaad zelf waar je budget aan opgaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites