Jump to content
Sign in to follow this  
iCake

Trouwtopic #3

Recommended Posts

Marjan*

Leuk nieuws hier! Gefeliciteerd! 

Wij zijn dinsdag gewoon al 10 jaar getrouwd! Echt.. Zolang voelt het niet.. Maar al zoveel gebeurt in die jaren. 

Ik heb m'n trouwjurk nog steeds ❤️

Edited by Marjan*
  • Like 2

Kim-x
2 hours ago, perle said:

Jaaa gefeliciteerd sooki!

ja denkt dat je dat goed omschrijft Kim! Je hebt een bepaald beeld van de dag en hopelijk pakt dat ook zo uit! En kunnen de gasten dat waarderen haha. Maar wel echt zin in.

jaaaa ik ben echt weg van mijn jurk! Ik heb er best wat aan gehad en het was heel duidelijk dat deze het beste bij mij paste. Dat had ik vandaag bij het ophalen weer. dan zie je al die mooie jurken hangen en andere bruiden lopen, maar hoewel dat ook heel mooi is, past dat toch niet bij mij. Daar ben ik ook wel goed in geholpen. Heb je foto’s van je jurk? En hoe kijk je erop terug? De meeste vrouwen die ik ken die dat gevoel hadden, hadden vaak of al een heel beeld in hun hoofd hoe het zou moeten worden, of voelden zich naar een bepaalde stijl of jurk gepusht. 

Oooh wat gaaf om ze zelf te maken! Helemaal persoonlijk dus 😊

Ja, dat met die gasten begrijp ik helemaal. Iedereen blijft tegen ons zeggen "jullie moeten het doen zoals het bij jullie past". En dat klopt wel, maar je wil toch dat je gasten het ook leuk gaan vinden allemaal. Dus ik snap dat je je daar "zorgen" om maakt! Hoewel dat vast nergens voor nodig is, haha.

Precies dat inderdaad, het is zo belangrijk dat je een jurk kiest die bij je past!

Ik heb foto's van die van mij en daar kijk ik heel vaak naar! Jij ook? Ik vond het passen geweldig, maar wel overweldigend. Ik heb best veel gepast en op een gegeven moment heb ik ook echt gezegd "nu stop ik ermee, ik kom een andere keer wel terug". Dat heb ik ook gedaan en toen was het goed. Ik had wel al een beeld van wat ik wilde, maar stond ook open voor andere jurken (hoewel het toch echt ongeveer is geworden wat ik wilde, maar dan net iets anders - en dat "iets anders" had ik vooraf toch niet helemaal verwacht :P). Mijn jurk past uiteindelijk wel precies bij mij, vind ik! 

Ja, ik hoop echt dat het iets wordt met de uitnodigingen! Was vandaag in een hobbywinkel en de vrouw die daar werkte werd helemaal enthousiast toen ze hoorde dat ik de uitnodigingen zelf ging maken, haha. 

Marian, gefeliciteerd alvast! Wat gaat het snel, ik kan me dat nog wel herinneren, dat jullie gingen trouwen. 

ScatteredStars

Gefeliciteerd Kim en perle! Een jurk uitzoeken lijkt me echt leuk om te doen. 

@Marjan* 10 jaar alweer! Volgens mij herinner ik me nog dat je ging trouwen. De tijd gaat echt snel voorbij. 

Malibu

Zijn er mensen die tips hebben om geld voor een bruiloft op een leuke manier te geven?

Heb natuurlijk wel gegoogled maar daar kom ik bijna alleen maar stomme dingen tegen. Aan de binnenkant van een paraplu bijvoorbeeld haha. Kan aan mij liggen, maar ik snap de lol niet. Dus ik dacht misschien hier iemand die het op een leuke manier gekregen/gegeven heeft?

Inge.

Ik had vorige week een bruiloft en toen hebben we met de hele familie het geld in een (confetti)ballon gedaan. Eén grote met daar om heen kleinere, zodat het echt n soort kunstwerk was, met goud en wit geloof ik. Ik had er eerst mijn twijfels bij maar het zag er heel leuk uit!

shizzle

Oprollen en in een leuk boompje doen? Een geldboom 😏 en dan hebben ze ook nog een leuk boompje voor in de tuin. in een ballon is ook wel leuk.

iCake

Geldboom wou ik ook zeggen, gaan wij ook doen voor vrienden en hebben we zelf ook gekregen op onze bruiloft 😃

Malibu

Ohja had ik moeten zeggen, maar probleem is dat hij helemaal plantengek is en het iniminibalkonnetje en het hele huis al helemaal volstaan met planten en bonsaiboompjes, dus dat is niet echt een optie haha

Summer vibes

Ik zit ff te denken wat wij op onze bruiloft gehad hebben allemaal qua geld:

- idd confetti ballon met geld erin! Was echt heel leuk om open te maken haha

- mn broertje en z’n vriendin gaven ons her bedrag in 20 en 50 cent munten. Haha super onhandig maar ook wel weer geinig toen we gingen inwisselen bij de bank.

- briefjes helemaal opgerold en kunstwerkje van maken

- cadeaubonnen ipv geld (onze ceremoniemeester wist wel wat voor winkels/plekken we chill zouden vinden)

- iemand had bv heel mooi een soort kaart afgedrukt van Amsterdam met hartjes op onze trouw locatie en ons woonadres, en dan op achterkant dus t geld, maar dan is t wat persoonlijker dan standaard kaart 

- ik spaar uilen beeldjes en wat vrienden van m’n man hadden paar cheape beeldjes op de kop getikt, open gemaakt en geld erin gestopt haha. Was zoo leuk want we dachten eerst dus dat die cheape beeldjes ons cadeau was 😂

ok dit is wat ik me zo snel herinner qua geld 

Maresa

Wij kregen geld in kaas (omdat we onze foto's op de kaasmarkt hadden gemaakt o.a.). Maar dat ging bijna mis omdat de kaas na onze huwelijksreis was beschimmeld (ja logisch, met geld erin...) en we hem bijna weg hadden gegooid. 😂

Er was ook een grappenmaker die een stapel enveloppen had gegeven (dat was tenslotte de cadeautip op de trouwkaart). In één ervan zat geld, dus het was uitzoeken welke.

Ik heb een keer een geldboompje gegeven, maar dat is op zich niet superorigineel. Je krijgt er dan wel een leuke plant bij.

_Lins

Ik heb voor mijn broer een paar jaar terug een fles wijn gekocht uit het jaar waarin ze bij elkaar kwamen (bij kelderwijnen dacht ik), en van de rest van mijn budget bloemetjes gevouwen (genoeg voorbeelden online!) en erbij gelegd in het kistje. Vonden ze erg leuk! 

• Like 1

Dobby*

Een vriend van ons werd 30 en wilde een wielrenfiets kopen dus hadden we geld gevouwen in de vorm van een fiets. Op een achtergrond geplakt. Was ook een succes 

Terabithia

Ik kreeg destijds ingevroren geld. Vastgeplakt geld. Spaarboekjes van de jumbo ook 😅 en vooral heel veel kleingeld om zelf te gaan wisselen.

ikke87

En het meest blij was je met briefgeld in een envelop? 

Heb niet echt originele ideeen, veel is denk ik al wel gezegd. Zou eerder gaan voor een leuk persoonlijk cadeautje met daarbij een kaartje en geld. Bv iets met trouwdatum/familienaam en dan verdere geld in een envelop met een kaartje en leuke tekst erop. 

FruityForest

In laten blikken met een sticker erop met MR & MRS met de naam en datum?

L.auraa

Wat Maresa zegt heb ik dus ook een keer gedaan bij een oud collega. Op t werk stonden volle dozen enveloppen die niet meer gebruikt werden. Dus een iets van 200 enveloppen met in enkele enveloppen geld. 

Daar kun je nog allerlei creatieve dingen in stoppen.

Edited by L.auraa