Jump to content

Recommended Posts

Pff ja ik vind het ook erg veel geld, hier in de omgeving liggen de prijzen ook echt heel veel hoger dan toen ik 3 jaar geleden m'n huis kocht. Goed, minder gestoord dan DH/Amsterdam maar alsnog... Als ik in deze tijd in m'n eentje had moeten zoeken kon ik het bij voorbaat wel opgeven. Vind 375 voor een klushuis ook echt bizar veel maargoed ik vind 275 voor een klushuis van zeg 100m2 ook eigenlijk al niet echt meer ergens op slaan. En je kunt wel een bouwdepot krijgen, maar alsnog moet je of een flinke spaarpot of een flinke dosis geduld hebben, en alle verbouwstress aankunnen. Nja. Echt zuur om te zien hoeveel duurder alles nu is als je iets wil kopen hoor. Maar op een dag heb je geluk en vind je iets moois wat je het geld waard vindt en ben je net een stukje beter dan een andere koper. Je kan het ook over een andere boeg gooien bijv flexibele datum van overdracht als je weet dat de eigenaren pas later eruit willen ofzo, maar ja als een ander 20 hoger biedt gaat dat niet werken.

Ter vergelijking, ik heb m'n klushuis 3 jaar geleden voor 10 ónder de vraagprijs gekocht. WOZ-waarde is nu al 30 hoger dan mijn koopprijs, qua marktwaarde heb ik m'n investering er ook al uit. Ik denk dat de vorige mensen nu balen dat ze het niet ff een paar jaar verhuurd hebben en nu pas verkocht ;) alleen wil ik niet verhuizen want dan moet ik wat anders kopen 😅

• Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Linguine

107

• _Lins

80

• shizzle

77

• Leah

68

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Even een dubbel post maar: we hebben een huis gekocht! Super mooi parterre appartement in m’n stad met super grote tuin (93m2) en drie slaapkamers. Precies wat we wilden en ook nog eens in de juiste b

Ik heb ff een berg foto's  Was gisteren in Londen en ze waren daar erg benieuwd dus heb maandagavond even snel half half opgeruimd en wat foto's gemaakt, dus die kan ik hier ook wel showen natuurlijk

Bedankt!   Al is het systeem iets minder slim dan ik dacht.. 😂  

Posted Images

Ik vind praten over prijzen heel lastig als er geen vierkante meters bij staan. Ik vind 375 voor een woning waar alles nog aan gedaan moet worden teveel als het 80m2 is, want ik verwacht dat ik dan binnen 5 jaar door wil verhuizen en dat durf ik in deze markt niet aan (duur kopen, nog eens 50k investeren en dan afwachten wat je er voor terugkrijgt).

Zo jammer dat je niet in de toekomst kan kijken haha!

Echt balen, Shizzle! 

JUSTFUN

Wat een bizarre prijzen. Maar het is echt een gekte met de huizenmarkt nu. Wij hebben ons huis voor 133 gekocht, onze buurvrouw heeft echt oude meuk in huis, en haar huis is verkocht voor 225😱

• 2 weeks later...

Wij hebben vorige week ook een bod gedaan en die is geaccepteerd. Vraagprijs was 367.000 en wij hebben het net geen 4 ton geboden.  Er waren 17 bezichtigingen!! Mijn god , wij hebben zoveel geluk gehad. Er was een bod hoger geboden door een vader met genoeg poen maar die was later ingetrokken omdat zoonlief er toch vanaf zag.😅👌

Nu moeten wij ons huis gaan verkopen. 5 jaar geleden ons huis gekocht en als je alleen al kijkt naar de vraagprijs dan maken wij al 75.000 winst. Grote kans dat ons huis ook ruim boven de vraagprijs verkocht gaat worden.

Laat maar komen 😅

Ohhh Billy dan weet ik welk huis! Heel mooi! Mijn nichtje had eigenlijk ook bezichtiging staan maar uiteindelijk geloof ik afgezegd omdat ze naar ander huis gingen bij jullie om de hoek nu. Maar das t uiteindelijk ook niet geworden.

Jullie huis wordt echt makkelijk verkocht en inderdaad waarschijnlijk nog ruim boven vraagprijs ook, super chill!

Gefeliciteerd!! @Billy

Wat  voor soort huis is het, moet je er nog veel aan doen?

Wij hebben afgelopen week getekend en nu kan de grote interieurjacht beginnen! We waren gisteren naar 3 woonwinkels geweest en het is wel duidelijk dat die de trends volgen. Als we die volgen, komen we op een houten eettafel een cognac bank uit (wat ik niet lelijk vind overigens).

Hebben jullie tips voor (web)winkels die net even wat minder mainstream zijn? Had iig bedacht om naar Loods 5 te gaan ter inspiratie.

Gefeliciteerd allen die een huis gekocht hebben! 
@Sueno. Made.com zou je kunnen proberen. Maar ook daar kom je de trends tegen, alleen uit een andere hoek denk ik. 

Gefeliciteerd allemaal!

@Sueno.: Wij hebben onze meubels destijds overal vandaan gehaald; trendhopper, pronto, karwei, Ikea, loods 5, leenbakker, kwantum, giga meubel en dan nog wat kleinere zaken. We hebben wel één stijl aangehouden maar het is daardoor niet zo’n inrichting wat duidelijk uit één winkel komt (als je begrijpt wat ik bedoel). Misschien is dat een optie om naar te kijken? 

shizzle

Ik zag net dat er uitverkoop is op meubels bij de karwei, en dat scheelt echt flink! Shit is niet goedkoop daar.

ik vind trouwens dat ze bij de HnM home ook altijd leuke dingen hebben en ik heb zelf ook veel van de sissy boy. 

• Like 1
  • 2 weeks later...
Vaporize

Oh wat superfijn shizzle! Klinkt heel goed! Gefeliciteerd! Welke buurt is het (als je dat wil plaatsen)?

Ja het is wel intens he alles wat erbij komt kijken. Vervelend ook dat het zo'n impact heeft nu op je. Probeer je te bedenken dat het even een hobbel is die je over moet, er komt een eind aan al dat geregel en daarna heb je gewoon een huis! Wat voor dingen willen jullie verbouwen nog?

• Like 1

Aaah jaaa wat leuk voor jullie!!! Super! Show me😁

Verder herken ik die intense rollercoaster wel. En dat het ook andere emoties losmaakt. Het is voor een duidelijk en positief doel, hopelijk kun je je daar aan vasthouden als het even echt teveel wordt!

• Like 1

Jeeeej gefeliciteerd! Wat heerlijk dat jullie iets precies naar jullie zin hebben gevonden!

ja echt een achtbaan he! Je moet aan zoveel dingen tegelijk werken ineens. Maar dat is eenmalig en als straks alle aanvragen lopen, kun je je druk maken over wat voor kleur je op de muur wilt enzo 😉.

en extra 😘😘😘 dat je nu deze fase ingaat nu je je pap moet missen. Je mag trots op jezelf zijn om welke stappen je allemaal hebt gezet. 

• Like 1
shizzle

Thanks jullie zijn zulke lieverds 🥰🥰 ik weet ook dat ik het allemaal kan. Vriendinnetje zei ook dit is jouw moment om te shinen, dingen regelen is precies waar je goed in bent. En dat klopt. Maar tegelijkertijd ben ik ook zo spanning gevoelig en lig gelijk van de leg haha. Maar ook zoveel dingen waarvan je denkt hoe de fuck moet ik dit weten?! Zo moesten we bijv toestemming vragen aan de VVE of we t huis wel mochten kopen??? 🤷🏼‍♀️ 

we willen de achterpui vervangen want daar zit de lelijkste schuifdeuren ooit in, en het glas is lek dus dat moet sowieso vervangen worden. Dna nieuwe keuken want deze is gedateerd en niet onze smaak en een nieuwe vloer. Hebben we dan nog geld over ook de badkamer haha maar die heeft geen prio. En alles verven want tis nu 50 shades of bruin/beige en dat vind ik ook vreselijk. Maar goed we zijn nog in conclaaf met de bank want we hebben een mega overwaarde v m’n bf z’n huis en we zitten nog te dubben hoe we dat in gaan zetten. Allemaal zo ingewikkeld!! Maar vanavond langs m’n zus en zwager die helpen ons heel goed. 

En het gaat ook om zooooo veel geld. Daar kan ik ook slecht tegen. Moet steeds tegen mezelf zeggen shizzle je verdient dit, je werkt hard, je leeft zuinig, nu mag je ook iets voor jezelf hebben wat mooi (en duur) is. 

@richtje zijstraat v Beeklaan. Als je me berichtje stuurt op insta stuur ik je wel de link of t adres. 

Gefeliciteerd!! Super dat het gelukt is en het klinkt wel als een rollercoaster waarin je terecht komt. Sterkte ook met het verdriet ernaast 😘 je doet het heel goed allemaal als ik het zo lees. 

Wat fijn Shizzle, gefeliciteerd! Idd je moet ineens superveel regelen, ik heb nog nooit zoveel stress gehad als die weken, ok behalve toen m'n badkamer lek was 2 dagen voor de verhuizing haha maar dat wist ik nog niet toen ik de hypotheek aan het regelen was 😅 dus ik denk dat het normaal is dat je ook van slag bent ervan, je bent ook zo afhankelijk van tig mensen ineens bah. Maar je bent vet goed in dingen regelen dus you can do this. Lijstjes maken heeft voor mij echt geholpen zodat ik de verschillende stappen kon afvinken voor alles wat er moest gebeuren.

Maar klinkt goed man! Heerlijk zo'n ruime tuin. En dat geld ach het wordt verspreid over 30 jaar en de banken zijn streng genoeg, als je het niet aan zou kunnen financieel dan krijg je die hypotheek niet. Verbouwing voorbereiden is ook een hele klus maar ga er gewoon project manager style tegenaan en dan komt t goed!