Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
iCake

Shut #112

Aanbevolen berichten

iCake

Even een nieuw topic, want jullie praten wel heel

veel 😜. Ga vooral zo door in nummer 1-1-2 🚓🚑🚒

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dobby*

Hopelijk brengt het niet teveel ongeluk 😜

Ik was dit weekend weer eens bij mn ouders en het was echt zo fijn. Ik mis het nu echt. Mn vriend was ook mee en we hebben alvast een soort van kerst gevierd omdat we rond die periode heel druk zijn en met kerst juist ff in Amsterdam willen blijven om wat rust in te bouwen (en mn ouders wilden niet naar ons komen voor kerst om dezelfde reden 😅). We hebben lekker gegourmet en gewoon gezellig gedaan. Was echt zo fijn! 

Bij mn ouders zijn voelt soms sowieso best wel als een soort vakantie soms, ookal is het maar kort. Ff niks aan je hoofd hebben, lekker uitslapen en dat er voor je "gezorgd" wordt, qua eten enzo, soms kan dat zo fijn zijn. 

Haha sorry ff sentimenteel berichtje op de vroege ochtend haha maar als ik dan zo vroeg moet gaan werken dan denk ik daar nu ff aan terug 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
ScatteredStars

Kan me voorstellen dat het fijn voelt! Leuk dat jullie nu alvast wat aan kerst hebben gedaan. 

Ik ben ziek en voel me schuldig ten opzichte van mn stage. Vrijdag ben ik even geweest om wat af te ronden en weer naar huis. Maar ze zeiden ziek is ziek. Nu is vanaf zondagavond temperatuur weer opgelopen en heb me vandaag dus ziek moeten melden. Maar ik zou notuleren bij vergadering en wat andere dingen moeten doen die nu dus niet gebeuren. Herkennen meer mensen dit als je ziek bent dat je je schuldig voelt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maresa

Ja, dat had ik heel erg toen ik nog in loondienst werkte! Maar het is inderdaad wat het is, ziek is ziek. En er kan ook iemand anders notuleren, en de andere dingen die moeten gebeuren die komen dan later. Vergeet ook niet goed uit te zieken zodat ze straks weer echt iets aan je hebben (ipv dat je nog brak en zwak bent en alles langzamer gaat). En beterschap!

@ Dobby: ah fijn dat het zo leuk was, zo'n 'minivakantie' kan precies zijn wat je nodig hebt ja!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
shizzle

Ik heb t juist erger nu ik niet meer in loondienst werk. Niet werken is niet betaald krijgen dus als ik ziek ben zit ik met Mn laptop in bed. Maar goed ziek is ziek, daar kan je niks aan doen. Iedereen is weleens ziek. Snap dat je t vervelend vind maar er is niks aan te doen. Beterschap!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Crush

Ja snap ik wel hoor, ik meld me ook liever niet ziek. Maar bedenk ook, niemand is onmisbaar. Dat bedoel ik niet onaardig maar het helpt misschien wat relativeren 😉 

Beterschap!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
ScatteredStars

Dankjullie! En je hebt gelijk hoor Crush vooral als stagiaire ben je wel te missen. Ondanks dat ik wel eigen taken heb. Gelukkig ben ik dus niet de enige die het zo voelt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
_Lins

O ja ik heb dat ook hoor. Heb me gister ziek gemeld maar dan denk ik meteen jamaar belangrijke meeting dit dingetje afmaken dat collega's niet kunnen helpen blablabla. Terwijl, de wereld draait niet om mij (gelukkig!) dus dat komt zonder mij ook heus wel goed. Ziek is ziek, en als m'n manager dan zegt okee rust jij lekker uit, ik reken erop dat je deze week niet komt werken, dan valt er toch wel een hoop (zelf opgelegde) druk van me af. Al was die druk dus nergens voor nodig.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maresa

@ Shizzle: maar dat is meer plichtsbesef dan schuldgevoel denk ik? 

Ik herken het wel, maar ik vind het een heel ander gevoel dan wat ik had toen ik in loondienst ziek was.

Overigens ben ik veel minder vaak ziek als zelfstandige - misschien omdat ik makkelijker iets langer in bed blijf liggen als ik me niet lekker voel, of vanuit mijn bed werk als ik geen zin heb om op te staan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sueno.

Ik herken het zelf niet (meer). Ik werk hard en naar eer en geweten en die ene keer dat ik dan ziek ben, ja daar kan ik niks aan doen hoor ajuu. Maar die (meer) is tussen haakjes omdat ik het toen ik net ging werken wel herken en nog onzekerder was. Het ligt er vast ook aan hoe een baas of collega reageert erop. Anyway, do not feel guilty and get well soon!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JUSTFUN

Ik voel me ook altijd heel schuldig als ik ziek ben.

Stappen jullie ook jaarlijks over met gas en stroom? Zit bij de Nuon maar vind ze knap duur worden..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
iCake

Ik stap elk jaar over. Je krijgt elk jaar welkomstkorting, dus dat scheelt veel geld. Ik bereken het elk jaar op jaarbasis en kies dan de goedkoopste. Was nu een beetje lastig rekenen met zonnepanelen en een elektrische auto, maar alsnog de voordeligste optie denk ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Linguine

Ja precies, als je gewoon buiten je contractperiode overstapt heb je geen boetes hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Marjan*

Wij kijken er eigenlijk helemaal niet naar? 

Krijgen wel jaarlijks geld terug. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sueno.

Ik check einde jaar al m'n vaste lasten even om te zien of er nog ergens wat te besparen valt 💵

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites