Jump to content

Recommended Posts

Yellkje

Persoonlijk ben ik wel toe aan wat vernieuwing in onze keuken. Zelf ben ik gek op rijst, quinoa, couscous en peulvruchten. Maar mijn gezinsleden niet zo. 
Ik ben flink mij kookboeken en apps aan het doorlezen. Maar uiteindelijk zie ik door de bomen het bos niet meer 😅

Ik denk dat ik komende periode 1 nieuw gerecht ga maken op basis van een gevonden recept. 

(ik had gedacht dat mijn reacties samengevoegd zouden worden)

Edited by Yellkje
  • Replies 450
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Malibu

69

• stefanie.

48

• FruityForest

37

• Yellkje

31

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ziet er goed uit @ hierboven..   Wij Eten pannenkoeken 😴

Er komen woensdag vriendinnen eten, dus ik moet even het gourmetstel testen want die ia nieuw haha. Dus heb maar een mini gourmet-bbq gehouden met mezelf

Ik doe tegenwoordig hier best vaak inspiratie op voor het avondeten! Bij alle kampen!     Pangasius in sinaasappelsap en olijfolie met bosuitjes en kerriepoeder gegaard in de oven.

Posted Images

Malibu

Lijkt me inderdaad lastig jelkje als rijst afvalt. Mijn grootste afknapper bij iemand zou ook zijn als ie geen pasta lust haha. 

Hopelijk kun je toch nog wat vinden! Misschien is gnocchi een optie? Of eten jullie dat al?

Yellkje

Oh rijst waarderen ze wel, btw. Gnocchi was ik idd van plan te kopen komende week! Ik zag een goed recept langskomen toen ik zocht naar spinazie ;)

-

Aardappel met ui, knoflook, paprika en veel kruiden. Wortels uit de oven. En gekookte eieren. 

Met een vegan soort van vlaflip na. 

4695190C-5A98-452B-A9DD-5B7A95409ABD.jpeg

8FDE5FAF-C849-43B4-835D-2CF09735CC03.jpeg

Edited by Yellkje
HAHA.wait what?

Hoe afwisselend eten jullie? Ik merk dat sinds ik veganistisch/vega eet eigenlijk om de week wel een beetje hetzelfde eet. Ik zit in een eet-sleur en ben eigenlijk te lui of gemakzuchtig om al mijn kookboeken door te spitten. Hoe zorgen jullie voor variatie, zonder dat je uren in de keuken hoeft te staan?

Ik wissel standaard dingen af met wat meer proberen. Ik heb een lijstje met allemaal dingen die ik graag eet als inspiratie, als ik een weekmenu maak dan haal ik daar dingen uit. Op dat lijstje staan ook recepten die ik wil proberen. Omdat ik hem altijd bijhoudt, maar ook heel veel standaard dingen erop heb staan (avg, burrito’s, broodje shoarma, gerecht met krieltjes, soep met brood, sushibowl, verschillende soorten pasta, enz) kies ik elke week wat gerechten uit en varieer ik daarmee. Het scheelt vooral dat ik niet elke week hoef na te denken over wat ik moet eten, maar daar staan dingen op die ik altijd lekker vind, maar wel genoeg om 3 weken van te eten en te combineren)  

Ik heb zelf ook een tijdje gehad dat ik geen zin had om te koken en vooral standaard dingen at, maar ik heb nu een slowcooker en probeer daar wat meer mee en zoek veel op en kom zo tot nieuwe gerechten (niet alleen voor in de slowcooker). Verder volg ik ook wat foodbloggers die zorgen voor inspiratie (vooral Miljuschka, Ohmyfoodness & Domestic Geek vind ik leuk). 

Ik heb ook een lijstje in mijn telefoon staan met recepten en als ik geen inspiratie meer heb kijk ik daar in. Zijn ook dingen die ik vaak weer vergeet terwijl ik ze wel lekker vind.

Misschien is het leuk om hier wat recepten of weekmenus te delen voor inspiratie?

FruityForest

Ik heb kijk vaak wat er in de aanbieding is en verzin van daaruit wat ik maak (van standaardrecepten).

Verder sla ik altijd recepten op die ik wil uitproberen.

M'n broertje kiest bijvoorbeeld elke week 1 nieuw recept uit (vaak van ah bonuskoken).

Malibu

Ja ik kook ook vaak op basis van aanbiedingen. Als ik weinig zin heb worden het vaak ovengerechten waarbij je gewoon alles erin kunt gooien en 25 minuten later kunt eten haha. (Dus iets van gnocchi of aardappels met groente)

Maar moet zeggen dat ik het zelden een probleem vind om te koken. Als het binnen de 20 min klaar is dan vind ik het eigk al prima. En als ik het echt niet meer weet of totaal geen zin heb dan pak ik ook gewoon een kant en klaar maaltijd in de supermarkt 😂

Yellkje
3 uren geleden, Crush zei:

Ik heb ook een lijstje in mijn telefoon staan met recepten en als ik geen inspiratie meer heb kijk ik daar in. Zijn ook dingen die ik vaak weer vergeet terwijl ik ze wel lekker vind.

Misschien is het leuk om hier wat recepten of weekmenus te delen voor inspiratie?

Dat is best een leuk idee! Speciaal receptentopic? 
Edit: oh we hebben een kooktopic ja. 

Over afwisselend eten: wij hebben thuis een vast repertoire aan gerechten. Die zijn an sich gezond en afwisselend. Maar ik ben ze een beetje beu aan het worden. 
Afgelopen weken (begin van het thuis moeten zitten) heb ik nieuwe dingen geprobeerd waarvan er slechts 1 opgenomen is in onze vaste gerechten. 

Dus ik heb besloten om nu 1 nieuw gerecht per week te maken. We hebben niet elke dag de tijd om uitgebreid te koken + elke dag nieuwe dingen dan ben ik het overzicht snel kwijt. 

Om mezelf direct tegen te spreken 😛 Ik heb recepten gevonden die ik dit weekend ga maken. Koolsla (Ohnee coleslaw) maken voor waarbij dan ook. En gepofte zoete aardappel met een curry korst en voor de liefhebber guacamole erbij. 

Edited by Yellkje
Malibu

Ben ook wel benieuwd wat iedereen dan uitgebreid vindt? Ik bestempel een kerstmenu als uitgebreid of als ik meerdere gangen maak voor een etentje. Voor mij valt bijv een lasagne al niet onder uitgebreid, ik vind dat zegmaar normaal qua tijd en inzet haha. Simpel is voor mij meer een broodje knakworst of soep uit een pak haha

Als ik kook is het vrijwel altijd maximaal een half uurtje. Met uitzondering van dingen die dan nog 40 min in de oven moeten, maar dat schaar ik niet onder kooktijd. Veel uitgebreider kook ik weinig haha

Voor mij geldt tot 30 min als snel, tot een uurtje als normaal en langer is uitgebreid. Oventijd telt idd niet, alleen als ik op tijd ergens heen moet ofzo. En soms heb je extreme gevallen maar dat zijn m'n zondagprojectjes 😅

Ik heb wel een paar go to recepten die vaker terugkomen (pasta alla Norma, noedels met rode kool, m'n vriend maakt graag dahl en heeft een paar vaste curry's, en dan vast nog wel een paar) maar ben de laatste tijd juist heel veel uit kookboeken en tijdschriften aan het koken. Dan wordt het automatisch afwisselend. We plannen daarmee wel minstens 3-4 dagen vooruit qua boodschappen, anders is het niet te doen ook qua boodschappen. Maar verrassend veel recepten zijn makkelijk of snel klaar en dan breid je je repertoire dus heel snel uit. Ik zou het gewoon proberen met idd 1 nieuw gerecht per week, of misschien 1 doordeweeks en 1 in het weekend. Word er zelf iig erg vrolijk van om nieuwe lekkere gerechten te proberen!

5 uren geleden, Malibu zei:

Ben ook wel benieuwd wat iedereen dan uitgebreid vindt? Ik bestempel een kerstmenu als uitgebreid of als ik meerdere gangen maak voor een etentje. Voor mij valt bijv een lasagne al niet onder uitgebreid, ik vind dat zegmaar normaal qua tijd en inzet haha. Simpel is voor mij meer een broodje knakworst of soep uit een pak haha

Ik zie lasagne ook als normaal, maar op sportavonden is normaal al te lang. Dan ga ik eerder voor een pasta/broodje shoarma/salade ofzo.