Jump to content
Sign in to follow this  
Maresa

Gezond eten & bewegen #12

Recommended Posts

freestyle

Ik kan! Lijkt me helemaal leuk!!

• Like 1

Maresa

Leuk! Als iedereen die kan me een pb stuurt met een telefoonnummer, kunnen we een SUP-groep aanmaken. :) Lijkt me tenminste handig met afstemmen en even kort voor die tijd contact hebben.

shizzle

Ik heb gisteren een Fitbit gekocht! Hebben hier mensen nog tips en tricks? 

wat ik bijv niet begrijp is dat hele calorie verbrand  verhaal. Hij staat standaard op 1540 ofzo? Maar waarom niet op nul? Nu heb ik aan het eind van de dag 2129 verbrand zegt je. Dus dat is dan een kleine 600? 

verder vraag ik me af hoe accuraat de hartslagmetjng is. In rust heb ik 60 en heb net gesport met de gym echt intens ook en dan is m’n hoogste piek 140 🤷🏼‍♀️ 

Leah

Is die 1540 niet je bmr? En dan alles wat je daarnaast doet aan activiteit is dan wat daar weer bovenop komt. De verbrande calorieën geven een leuk beeld, maar ik geloof dat dat alleen vastgesteld kan worden met allerlei testen. 

Zit je bandje niet te los? Dat kan nog wel eens schelen. Ik had altijd wel het idee dat de hartslagmeter redelijk accuraat was, maar heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal haha. 

Ik ben nu overgestapt naar een Apple Watch. Echt een leuk ding!

Sueno.

Ik heb vandaag m'n Fitbit binnen! Helemaal leuk, m'n vriend moest gelijk met me meewandelen zodat ik stappen had hahaha. Die tips en tricks die Shizzle vroeg.. kom maar door!

Ik had 35min gewandeld en dan zou ik 139 calorien verbrand hebben, vond dat best veel?

@shizzle

Bij de uitleg meen ik te begrijpen dat je standaard al calorieën verbrandt en dat baseert ie op gewicht etc. Die bmr die Leah noemt. Maar je had dat vast gevonden inmiddels 😄

Edited by Sueno.

Malibu

Iemand nog tips voor goede warming up youtube videos? Ik mis de crosstrainer in de sportschool 😂

shizzle

Ugh nee ik YouTube ook vanalles maar niet echt een favo. Vind overigens de pop sugar video’s altijd wel leuk. En voor de mensen die v Zumba houden ff zoeken op Tanju Zumba die gast is zo leuk!!

@Sueno. ben je al wat wijzer? Ik nog niet onwijs. Als ik een workout doe dan weet ik niet welke ik moet kiezen. Bijv een HIIT core workout kies je dan hardlopen fietsen zwemmen of gewichten? Ik heb wel wat doelen bij gesteld want bijv 10duizend stappen ging ik never nooit redden met m’n werk dus die heb ik op 8 Duizend gezet. 

Sueno.

@shizzle

Ik doe een workout en hij slaat het zelf op. Hij herkende m'n xcore workout als fitness! Welke fitbit heb jij? Weet niet of dat verschil maakt.

Malibu

Ik ben weer naar sportscholen aan het kijken, want thuis sporten lukt me toch echt veel minder goed (heb niet echt de ruimte aangezien ik een huisgenoot heb + ik werk nu fulltime op kantoor). Vind het alleen echt zo irritant dat je of sportscholen hebt van 60+ euro of juist de goedkope van 20 euro. Had vorig jaar een abbo bij de oranje versie en ik vond het toch allemaal net niet. Maar ja ik heb ook echt niet het budget voor meer dan 60 euro in de maand, dat vind ik ook weer nergens over gaan. Eentje van 40 euro zou wat mij betreft echt een gat in de markt zijn 😂

iCake

Zijn die er niet in je omgeving? Niet overal zijn de tarieven op de website transparant, bij mijn oude sportschool had je echt heel veel verschillende abonnementen (1-2x in de week, daluren abo, onbeperkt, abo voor een half jaar of juist twee jaar) en kortingen (zorgverzekering, via het werk, mkb, student) waardoor je echt veel verschillende bedragen hebt om het af te sluiten. Misschien daar eens naar kijken?

Ik heb ook even bij BF gezeten en daar ging ik echt niet heen, omdat ik het echt saai vond. Bij een duurdere sportschool was veel meer sfeer/begeleiding/leuke lessen, waardoor ik ook vaker ging. Wel duurder, maar je maakt er dan wel meer gebruik van.  

Ik betaal trouwens nu ook best veel vind ik (€55,-) voor CrossFit, maar wel echt het geld waard nu ik 3x in de week ga. En dit is echt het eerste waarbij ik het ook vol houdt, al sinds oktober (-Corona dan), echt een aanrader vind ik 😃

Malibu

Nee hier is alles best wel transparant eigenlijk qua samenstelling, ik heb sws geen zorgverzekering of wg die iets zou vergoeden. Ik woon ook gewoon in een ongunstige omgeving wat dit betreft. Van de goedkope ketens zijn er dus twee locaties, maar de rest is volledig gericht op mensen met een jaarinkomen van een ton ofzo haha (bijvoorbeeld de gym van arie boomsma die 70 euro per maand kost, maar ook eentje die begint bij 109 euro per maand bij 1 jaar).

Denk dat er in andere wijken wellicht wel nog wat andere prijzen zijn, maar de vraag is hoeveel zin het heeft om een sportschool te nemen die op minimaal 20 minuten fietsen ligt (ik heb dus ook geen auto die ik ff kan pakken bij slecht weer oid). 

Hard Knock Life Struggle GIF by kaunastic

Cocoverde

Je zou ook eens OneFit of Classpass oid kunnen proberen? Via Onefit heb ik een lite abo van 32.50 en dan kun je 4 keer sporten per maand en je kunt dan ook evt nog extra lessen bijkopen. Is voor mij ideaal want ik sport gewoon niet zoveel nu. Maar volgens mij heb je bij classpass de 1e maand gratis en dan wel onbeperkt. :) En die hebben locaties door heel Amsterdam dus ook voor een beetje orienteren welke opties je in de buurt hebt is het wel fijn! :)

Assepoes

Ff totaal niet sport gerelateerd maar 109 euro 😱 Mijn hemel

40 euro ofzo is idd wel schappelijk nog ja haha

Sueno.

Haha ja holy shit, wat krijg je daar allemaal wel niet bij?!

Een voordeel van corona vind ik dat bijna alle groepslessen nu buiten zijn!

Yellkje

Volgende week ga ik voor het eerst na 4 maanden weer naar de sportschool. Ik weet dat ik daarna nog dagen krom loop van de spierpijn. Ik heb snel spierpijn, al helemaal na 4 maanden praktisch geen krachttraining. 
Wat zou kunnen helpen - naast er niet te hard in gaan - om spierpijn een beetje te voorkomen? 

flyingbutter

Ik overweeg om een elektrische fiets te gaan kopen. 🧓 Zijn er meer leden die er eentje hebben? En wat voor een? Ik ben heel benieuwd. 😃

Care

Echt rustig opbouwen. Doe een goede warming-up en cooling down. Helemaal de eerste keer niet liever iets te lichte gewichten, dan net te zwaar. Laat je spieren weer wennen aan de beweging en belasting.

Drink goed water, slaap goed, eventueel magnesium innemen (kan in pilvorm of via voeding). 

Na het sporten wat eiwitrijks eten kan ook helpen. Liefst binnen 30 min na het sporten. 

Succes!

perle
5 uren geleden, flyingbutter zei:

Ik overweeg om een elektrische fiets te gaan kopen. 🧓 Zijn er meer leden die er eentje hebben? En wat voor een? Ik ben heel benieuwd. 😃

Haha nou wij waren laatst een weekendje naar de Veluwe en hadden daar 2 gazelle elektrische fietsen gehuurd en sindsdien wil ik er ook een! Geweldig haha, niet meer zo tobben maar alsof je altijd van een heuveltje afrijdt!

okee hier heb je niet zo veel aan maar zou het zeker doen haha! Wij hadden ook gewoon een hip stadsfiets model met mandje erop. Dus hoeft ook niet zo’n hoog anwb gehalte te hebben.

• Like 1

Yellkje
7 uren geleden, Care zei:

Echt rustig opbouwen. Doe een goede warming-up en cooling down. Helemaal de eerste keer niet liever iets te lichte gewichten, dan net te zwaar. Laat je spieren weer wennen aan de beweging en belasting.

Drink goed water, slaap goed, eventueel magnesium innemen (kan in pilvorm of via voeding). 

Na het sporten wat eiwitrijks eten kan ook helpen. Liefst binnen 30 min na het sporten. 

Succes!

Oeh Ohja ik heb magnesium in huis - als olie. Bijna vergeten. Thanks voor de verdere tips. :)

iCake
10 uren geleden, flyingbutter zei:

Ik heb er gisteren één besteld, zat al te twijfelen icm fietsplan op m’n werk en toen werd het fietsplan nog beter dus heb het gedaan. Ik had er al één te leen en merkte dat ik met mooi weer alles fiets, terwijl ik normaal alles met de auto doe. Met een normale fiets doe ik dat niet. 

Ik krijg hem uiterlijk volgende week. Ik ga niet hele lange stukken rijden, kan 40 km geloof ik (m’n werk is 17km en dat zal wel de Max zijn en dan kan ik tussendoor laden als ik wil). Ik heb gekozen voor de Gazelle Paris C7. 

Ik hoorde vooral dat een middenmotor het beste was, vooral geen voorwielmotor nemen als ik het zo lees.