Jump to content
Sign in to follow this  
Maresa

Gezond eten & bewegen #12

Recommended Posts

flyingbutter
17 uren geleden, perle zei:

Haha nou wij waren laatst een weekendje naar de Veluwe en hadden daar 2 gazelle elektrische fietsen gehuurd en sindsdien wil ik er ook een! Geweldig haha, niet meer zo tobben maar alsof je altijd van een heuveltje afrijdt!

okee hier heb je niet zo veel aan maar zou het zeker doen haha! Wij hadden ook gewoon een hip stadsfiets model met mandje erop. Dus hoeft ook niet zo’n hoog anwb gehalte te hebben.

Ja echt chill he? Van de week zat ik ook voor het eerst op eentje, was hemels. Dat is ook het enige dat me doet twijfelen, of ik er niet te lui van ga worden. Haha. Maar aan de andere kant, denk ik juist dat de drempel lager wordt om lekker lange stukken te gaan fietsen. En op goede dagen ook naar werk (dat doe ik nu met de trein).

13 uren geleden, iCake zei:

Ik heb er gisteren één besteld, zat al te twijfelen icm fietsplan op m’n werk en toen werd het fietsplan nog beter dus heb het gedaan. Ik had er al één te leen en merkte dat ik met mooi weer alles fiets, terwijl ik normaal alles met de auto doe. Met een normale fiets doe ik dat niet. 

Ik krijg hem uiterlijk volgende week. Ik ga niet hele lange stukken rijden, kan 40 km geloof ik (m’n werk is 17km en dat zal wel de Max zijn en dan kan ik tussendoor laden als ik wil). Ik heb gekozen voor de Gazelle Paris C7. 

Ik hoorde vooral dat een middenmotor het beste was, vooral geen voorwielmotor nemen als ik het zo lees.

Ja, met zo'n fietsplan is het helemaal aantrekkelijk! Dat moet ik nog even uitzoeken, volgens mij heeft mijn werkgever er ook eentje. Benieuwd hoe het je bevalt.

Nookie

@Jelkje inderdaad magnesium, voldoende eiwit en water. Alleen ga je dit verschil niet merken als je dat alleen die dag doet. Wanneer je langdurig dit voldoende binnen krijgt, zul je eigenlijk nooit meer spierpijn ervaren. 

• Like 1

Maresa

De definitieve SUP-datum/SUP-meeting is zondag 16 augustus, wie sluit er ook aan in Alkmaar? :) 

Er is een appgroep waar ik je aan toe kan voegen voor alle details.

• Like 1

Sannenas

Ik wil misschien wel afhankelijk van of ik m'n auto heb. Kan ik daar zo'n ding huren?

Crush

Ik kom even de dans/workout filmpjes van Fitness Marshall tippen! Ik vind ze echt heel leuk en heb dit nu al een paar keer 20/30 minuten gedaan de afgelopen 2 weken. Gegarandeerd spierpijn en veel zweet haha, vooral met dit weer. 

• Like 1

Sueno.

Klinkt goed, die ga ik uitproberen!

Maresa
On 7/29/2020 at 3:46 PM, Sannenas said:

Ik wil misschien wel afhankelijk van of ik m'n auto heb. Kan ik daar zo'n ding huren?

Late reactie, maar: ja! :) 

Maresa

@Sannenas Wil je zondag mee, tussen 12 en 15.30 uur? Ik heb alvast boards gereserveerd. :)  Je kunt je nummer pm'en (of heb ik die al?). Als je niet kunt, laat je het ook weten? 

Dieke.*

Superleuk dat jullie gaan meeten. Mij komt het niet zo lekker uit, anders had ik graag aangesloten. Veel plezier!😁

Dieke.*

Hahahahaahaha *badoem tssss* 

Ja, volgende keer wil ik dus mee!😁

• Like 1

Marlizz

Misschien heeft 1 van jullie een goede ingeving voor biologische koekjes die gebruikt worden als taartbodem bij monchoutaart. En het liefst suikervrije koekjes ook nog. We hebben op werk nu soort amandel koekjes maar wordt te snel zacht dus kan zo'n taart maar 1 dag verkocht worden. Nu hebben we bio digestive koekjes besteld niet suikervrij maar om die ff te proberen. (want onze monchou taart is eigenlijk suikervrij maar als we een goede bodem kunnen maken  met andere koekjes dan maar iets suiker erin, we hebben dan nog keuze uit 2 andere suikervrije taarten) 

shizzle

Havermout gebruiken? Of iets met dadels erdoor heen om het toch zoet te maken? Ik zou afstappen van koekjes want daar zit vrijwel altijd suiker in lijkt me.

Marlizz

Ja onze vegan suikervrije matcha taart heeft zo'n soort bodem. Met noten en dadels en kokos olie als ik het goed heb. Maar we wouden bij de monchou juist iets krokanter wat bij normale monchou taart ook zo is. 

Ja die suiker in combi met biologisch is wat lastig 🙈

mijke

Misschien met amandelmeel? 

Marlizz

Ohja! Kan ik ook weleens mee experimenteren.