Jump to content

Gezond eten & bewegen #12

Recommended Posts

• Replies 356
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Sueno.

26

• Maresa

23

• shizzle

22

• freestyle

18

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Leuk is dat he als je iets vindt wat je ligt. Maakt sporten zo veel makkelijker en leuker en beter vol te houden.   ik heb zojuist mijn eerste spinning les gegeven! Ze hebben me bij de sport

Heb veel bewogen en gezond gegeten. Keuzes gemaakt, dus niet op 1 dag én een ijsje én chips én pizza (bij wijze van), maar dan 1 van de drie (of niks 😜). En heel weinig koolhydraten. En de koekjes en

Volgende keer, Dieke?    Het was supergezellig!        

Posted Images

Sabrina*

Yes, in China Town! Zitten daar meer die blijkbaar heel goed zijn. Ik kan niet op haar naam komen, maar zal thuis even haar kaartje en naam zoeken!

Wow wat een verhaal Sabrina. Naar dat je huisarts het allemaal totaal niet serieus nam, bizar sowieso hoe weinig er bekend is over dat soort 'vrouwenklachten'. Maar wel mooi dat je nu bij iemand terecht bent gekomen die je daadwerkelijk kan helpen. Vind het wel echt bijzonder hoeveel invloed een dieet heeft ook.

Verschrikkelijk he dat zodra het over hormonen gaat, alle doktoren hun ogen sluiten. Goed dat je zelf je klachten wel serieus hebt genomen. Zo zie je maar weer. 

Ik heb zelf PCOS en word er ook niet goed van. Nu wederom een dikke maand overtijd, en dat PMS-gevoel blijft dan net zolang hangen totdat het door breekt. Dus constant huilerig, zin in zoet, pijn aan mijn borsten. Word er zo moe van. (En nee, gelukkig niet zwanger).

ScatteredStars

Ik wist niet dat er zoveel mensen met zulke klachten rondliepen. 

Fijn dat sommige iets hebben gevonden wat voor hun werkt. 

Ik overweeg een personal trainer. Maar het is wel heel duur. Zijn er mensen die ervaring ermee hebben en hoe was het? 

Sabrina*

Ja, ‘vrouwenklachten’ worden door de westerse artsen vaak niet serieus genomen, alleen bij een kinderwens. Zijn gelukkig veel alternatieve behandelingen mogelijk, waaronder dus accupunctuur. 

Ik ben inmiddels weer ongesteld, ‘slechts’ 10 dagen overtijd, dus het wordt steeds beter. En weer zonder pijn of PMS. Voel me gewoon echt energiek en blij tijdens mn menstruatie. Zo blij dat dit dus blijkbaar ook kan! 

@SS: ik heb ervaring met pt. Mijn ex is pt’er, dus daar ooit mee gesport, daarna zelf eentje gezocht en krijg inmiddels pt van een collega (dat kost me niets). Eerlijk is eerlijk, deze laatste is de enige die echt geweldig werk verricht. Hij zorgt voor afwisselende trainingen, corrigeert waar nodig, stelt zich als een soort cheerleader op, daagt me uit om ALLES te geven en zorgt dat ik voldoende kan en weet voor trainingen zonder hem. Ik betaal hem dus niets, maar zijn tarief is veel lager dan die van de anderen. Dit is echt zijn passie en dat is te merken. Hij heeft een personal training studio, dus klanten met gewoon een fitness abonnement krijgen minstens 2x per maand een gratis training met hem. Een abonnement is volgens mij €40,- voor onbeperkt sporten en dus die pt. Ik zou als ik jou was zoeken naar zo’n soort studio bij jou in de buurt. Kun je kijken of dat voldoende voor je is, zonder direct heel veel geld uit te geven.

shizzle

Ja tis maar net wat je wilt. Ik heb bijvoorbeeld geen cheerleader nodig die naast me staat te schreeuwen. Maar vind t wel fijn als er een schema voor me wordt gemaakt. Maar ik weet me weg in de gym en weet wat ik doe. Bij mij in de sportschool is PT echt duur 100€ Ofzo. Dat vind ik het niet waard. En een schema maken ze vaak voor je zonder kosten. 

Ja ik zat eerst bij een sportschool waar ik (gratis) een opstartles kreeg en dan om de x aantal weken moest ik voortgang laten zien en kreeg ik een nieuw schema (duurde zegmaar 20 minuten). Dat vond ik heel chill. Heb ook een keer echt een heel uur met zo'n gast getrained maar daar werd ik echt zenuwachtig van. 

@shizzle Thanks nog voor je uitgebreide reactie. Lijkt me zwaar irritant en kan me voorstellen dat je het wilt uitproberen! Hopelijk gaat het helpen. Die jeuk lijkt me megaaaa vervelend.

De reguliere geneeskunde kan echt superveel natuurlijk, maar onze maatschappij is er zoo erg op gefocust en zeker met de minder 'tastbare' zaken heb ik echt wel m'n twijfels soms of er geen betere alternatieven zijn. 

@ SS: ik vind het heel erg verschillen per PT'er. Bij mijn sportschool zit een goede en zijn klanten vallen zienderogen veel af (icm voedingsschema). Maar ken er ook weer 1, die doet niet veel meer dan het schema oplezen zowat. Als je totaal niet bekend bent met fitness kan het wel handig zijn misschien ter opstart (als je dus een goede hebt 😁). Dus zou het vooral een keer uitproberen en zelf ervaren wat je ervan vindt!

ScatteredStars

Zon abonnement die jij beschrijft klinkt wel goed @Sabrina* . 

Ik zou het willen om te leren hoe om te gaan met de apparaten, maar ook om toch te sporten en niet over mn eigen grenzen gaan ivm weinig energie. Daarnaast lijkt het me een goede motivatie om te gaan. 

Bedankt voor de reacties :) ik begrijp dat het dus heel erg ligt aan hoe de PT is, maar ook wat je zelf nodig hebt. 

• 4 weeks later...
Yellkje

Oké, ik heb nog een vraag. 

Zijn er hier ook dames die fitnesshandschoentjes gebruiken bij het sporten? Zijn er dingen om op te letten bij het kopen? Aan/afraders?

Ik heb er ooit gekocht bij de Decathlon maar persoonlijk vind ik het echt niet fijn trainen. Waarvoor wil je ze gebruiken? Ik neem de blaren op de koop toe. Met handschoenen voel ik mij minder zeker, minder grip. Maar voor iedereen anders! Ik had de goedkoopste en die waren verder prima.

Yellkje

Ik heb hele veel last van mijn handpalmen (kapotte zenuwuiteinden door chemo). Dus puur om mijn handen te ontlasten. Extra grip (werd mij verteld door de fysio, maar jij hebt het over minder...) en minder eelt zijn alleen maar mooi meegenomen ;) Het is mijn oefeningen aanpassen of iets als dit proberen. 

Heb er nu 2 soorten besteld, even kijken wat het beste zit. Een met alleen gaten voor de vingers en een band om de pols & echt handschoentjes zonder vingertoppen. 

7EF8E751-A6BF-4768-ADD9-DDC63AC8554A.jpeg

• 4 weeks later...
stinkdier

God jongens, ik ben 22 kilo afgevallen (en nog steeds wel bezig), maar het is zo’n gekke gewaarwording. Als ik in de spiegel kijk zie ik het niet zo. Als ik 2 foto’s naast elkaar zet (een oude en een huidige) dan zie ik t wel. En in de winkels heb ik geen idee meer welke maat ik heb 🤣. Ben er heel blij mee hoor, maar mijn brein werkt super gek! 

Wat knap! Je ziet er op beide foto's goed uit maar het is een enorm verschil ja! Grappig dat het in je hoofd zo weinig scheelt, misschien omdat je jezelf iedere dag ziet en het geleidelijk gaat? :)