Jump to content
Sign in to follow this  
Cocoverde

Werktopic #13

Recommended Posts

HAHA.wait what?

Wat voor vergadering is het precies? Wie nemen allemaal deel en wat zijn de agendapunten? Misschien kun je dan een stelling of anekdote koppelen aan een van de punten die op de agenda staat. Maar als het een vrij serieus overleg is en ik nu met een flauwe mop kom, matcht dat niet helemaal 😛

freestyle

Je kan mensen vragen de leukste foto van de afgelopen week op hun Smart phone te laten  zien en daarover iets vertellen. Of 2 waarheden en 1 leugen en dan moet de rest raden wat de leugen is. Iedereen een bepaalde stellong laten zeggen en woe dat dat heeft gedaan moet opstaan, bv ik heb vanochtend ontbeten met yoghurt. of ik ben op vakantie geweest naar het buitenland. Vraag mensen om te vertellen wie ze zouden zijn als ze een superheld waren. Mensen elkaar in 2tallen 1minuut laten interviewen over bv de vakantie of hun hobby, en dan moet de interviewer een terugkoppeling doen voor de groep.

Nou, dit waren 100 ijsbrekers 😜.

• Like 1

ikke87

Het is een teamoverleg, waarbij ieder dan afwisselend voor de opening zorgt. Tot nu toe is dat eigenlijk nooit gekoppeld aan de inhoud vd vergadering.

vond zelf ook al wat grappige filmpjes over online vergaderen, wat wellicht wel toepasbaar is in deze Corona tijd. 

Thanks voor jullie input, de waarheid en leugen is al aan bod gekomen en ook staan/zitten bij bepaalde stellingen. 
ga eens kijken of ik 1 van de anderen kan gebruiken. 

Sannenas

Deze werd laatst bij ons door iemand gedeeld.

• Like 1

JIL.

Huh, apart om zo een vergadering te openen? Dat ken ik niet. 

Alleen de agenda afgaan enzo, vrij zakelijk allemaal haha.

_Lins

Oh nee dit is ook nieuw voor mij 😅 Op zich wel leuk idee maar denk dat dat bij ons als zonde van de tijd zou worden gezien.

HAHA.wait what?

Ja voor mij is het ook nieuw, maar vind het wel grappig. Haalt je even uit je normale patronen ofzo. Misschien kun je iedereen vragen wat ze deze week voor het eerst hebben gedaan en hoe dat effect heeft op hun werkweek? Dan kun jij vertellen dat je dochter voor het eerst naar de basisschool is gegaan bijvoorbeeld?

freestyle

Werkvormen zijn hartstikke goed om een beetje nieuwe energie te laten stromen en samenwerking te verbeteren 😄.

Nina!

Wij hebben bij een nieuw team gehad dat je a.h.v. jouw sleutelbos over jezelf moest vertellen. Dit soort dingen zijn niet echt mijn ding maar deze was nog wel aardig. Al is het meer voor een kennismaking denk ik. 

_Lins

Oh ik had laatst wel wat dingen bij een (online) training trouwens! Moest iedereen na de pauze iets meenemen wat leefde, en dan even kort een rondje daarover. Ook een keer iets wat geluid maakt, en voor het laatste uur toen moesten we allemaal een hoedje op zetten. We zaten met een groep die niet direct samenwerkt dus dan helpt zoiets goed om mensen een beetje los te laten komen, en even wat lichte materie tussen de managementtraining door ;)

sann..

Giirls I need some help.

Ik heb een nieuwe baan als maatsch werker bij g gz. Vanaf volgende week al. Kei blij mee, maar ik heb dinsdag mn avw en ik zie er een beetje tegenop.

Ze vroegen als functie eis: diploma maatsch werk met gg z aantekening.

Ik heb social work sph (zelfde studie, andere richting) en ze gaan me dus wss anders indelen.

Ik ga wel de functie uitoefenen, zoals die hoort bij de omschrijving.

Mogen ze me dan 1 of zelfs 2 schalen lager in gaan delen? Zo ja, is er een tijdspad waarin ik dan laat zien het te kunnen en ze me dan alsnog in de schaal zetten die bij de functie hoort?

Zoals ik kan zien gaan ze me nu als sph aannemen en niet als mw, maar ik ken hun functiehuis niet. Mag ik die zo opvragen? Kom er met de cao ook niet uit.

Heb nooit echt hoeven onderhandelen maar in mn vorige baan verdiende ik best goed en wil op zn minst hetzelfde (ik ga btw niet mn loonstrook overleggen), maar dat gaat niet als ze me 2 schalen lager in willen delen, dus daar wil ik sws niet mee akkoord gaan.

Iemand tips? 😅

Edited by sann..