Jump to content
Crush

WIDM 2020

Recommended Posts

Malibu

Hebben er al weer mensen gekeken? Ik weet het nog steeds niet haha, maar vind het wel een tof seizoen weer.

Enige opvallende vond ik dat Alina veel meer emoties liet zien met dr moeder in de auto dan ze normaal doet. 

Crush

Gênant dit 😂😂 ik was na de laatste aflevering helemaal overtuigd hahaha.

Pff nu heb ik geen idee meer. Heb alleen Bart en Dorien uitgesloten..

pandora

Hmm ja ik zat de hele tijd op Jolien of Alina, met als voorzichtige derde Salim. Beetje wat jij ook zei in je overzicht Malibu! Nu vond ik deze laatste aflevering Alina eigenlijk verdachter dan Jolien (vooral omdat Jolien bij de foto's het heel goed deed). Moest wel erg lachen om haar moeder in die auto :P 

Ik denk trouwens dat Christian eigenlijk het rode scherm had...

Vaporize

Jaa leuke aflevering weer! 

Ik zat ook wel een beetje op Salim, maar ook op Alina. Die blijf ik wel verdacht vinden. 

Denk ook echt dat Christian het rode scherm had, die leek echt nerveus. 

Crush

Ik denk dat Jolien het rode scherm had en Christian wellicht de mol is (verdacht hem eerder niet, maar vond ze beide nerveus en anders doen en kan het alleen zo verklaren). Hij deed nog een laatste poging om het rode scherm boven te krijgen, wellicht dacht hij op het laatst toch dat Jolien geen rood had ofzo? 

Ik hoop gewoon dat Jolien het niet is, zou haar niet zo'n leuke mol vinden namelijk. Verdacht Alina tot nu toe nog niet echt. Waarom vinden jullie haar zo verdacht?

Malibu

Nou ben ik weer hoor. Superleuke aflevering weer. De opdrachten blijven gewoon echt zo leuk en origineel. Helemaal stuk om die opdracht in de winkel. Hoe verzinnen ze het. 

Qua mol denk ik dat ik toch bij Alina blijf, maar ik vind het echt retemoeilijk dit jaar. Vorig jaar zat ik fout, maar dacht ik wel echt dat het Axel was haha. Maar nu is die hele vrijstelling van Bart zo'n fuckup voor logica in het spel. De groepspot is nu dus sowieso al ongeveer 10.000 euro lager dan de potten van afgelopen jaren, die allemaal rond de 30.000 zaten. Dus in het opzicht van zo min mogelijk geld overhouden is die -10.000 heel handig, maar ik vraag me toch echt af of dat nou zo leuk is voor de mol zelf. Volgens mij is het als mol veel handiger om iemand anders die vrijstelling te geven zodat er sowieso al 1 iemand volledig wordt gewantrouwd door de groep. In dit geval dus Bart. Je merkt ook dat hij daardoor af en toe buiten spel wordt gezet bij belangrijkere beslissingen, omdat ze hem sowieso niet vertrouwen, en dat is dus heel ongunstig als mol zijnde. Dan is je pot misschien wel laag, maar ben je wel echt een verdomd luie en saaie mol en dat wil niemand zijn lijkt me. Onder andere daarom valt Bart voor mij dus af.

Nou nog eens kijkend naar die vrijstelling van aflevering 1, Alina bood 5400 en Jolien 400. Ik ga ervan uit dat de Mol als laatste zijn bedrag noemt en dus al weet wat iedereen heeft gezegd. Je zou denken dat je als mol de indruk wil wekken dat je een goede kandidaat bent omdat je niet extreem veel biedt, maar ook wel zo bang bent voor eliminatie dat je ook niet het laagste bedrag gaat nemen. Aangezien er al 10.200 en 7.500 door twee anderen was geboden, hoefde de mol daar alleen maar onder te gaan zitten. Aangezien Els en Dorien ook al meer dan 5.000 hadden geboden, vind ik het bod van Alina het meest overkomen alsof je het speelt als een gewone kandidaat. Ik vind het bod van Jolien daarin veel minder verdacht.

Daarnaast zie je dat Jolien de afgelopen aflevering al degene was die in de laatste kamer terechtkwam, dit maal én het juiste broodje had en ook nog eens de vrijstelling. Dat vestigt nogal wat aandacht op je en ik vraag me ten zeerste af of de mol daar nu op zit te wachten. Voor een mol is een kandidaat die een vrijstelling krijgt gunstiger, want die persoon kan geen bevestiging krijgen wat betreft zijn/haar verdenkingen. Dus ik denk dat als Jolien de mol zou zijn, zij iets zou hebben geopperd over het witte koffertje, waar dus de andere vrijstelling inzat. Ook lijkt het erop dat Jolien en Bart geen tijd meer hadden gehad om de boodschap over te brengen voordat die gasten gingen schieten als ze die brief niet hadden geopend. Dus waarom zou de mol die brief openen? Je kan dan toch beter iets langzamer zijn en die boodschap niet op tijd afleveren. Daarnaast deed Jolien eigenlijk alles goed bij het beschermen van Christian en Alina, dus ik vond haar in die opdracht niet verdacht terwijl ze dat makkelijk had kunnen zijn. Daarbij denk ik dat die enkel van Alina echt gewoon een ongelukje was en ze nu wel naar de winkel moest ipv lopen en ja, dat is gewoon niet een opdracht waarbij je opzichtig gaat zitten mollen, maar je kunt wel aansporen om meerdere keren terug te gaan ipv veel in 1x mee te pakken. En dat is precies wat Alina deed. Ze heeft wel ook dure items meegepakt, maar ja wat is nou 500 euro in dit spel. Daar kun je als mol makkelijk goodwill mee kweken, zolang je het spel van de 5000 euro de dag erna maar verneukt. En dat deed ze heel slim door juist Bart in diskrediet te brengen en Jolien te laten. 

Dus eh ja dit was mijn lekker samenhangende betoog waarom Alina de mol is 😂

Crush

Haha ik ben het met je eens! Na het afvallen van Salim ben in door jullie op Alina gaan letten en ik denk inderdaad dat zij het is. Ze heeft wel een enorm goede pokerface!

Ik had vanaf het begin wel verwacht dat de mol niet het hoogste of laagste bod zou doen. Die zal inderdaad als laatste bieden en lekker safe in het midden.. 

Bart heeft de mol al snel door, je merkt dat hij Alina in de gaten houdt en graag opdrachten met haar wil doen. Christian moest dus wel afvallen aangezien Jolien de vrijstelling had en Alina de mol is. En Bart is wel gewoon heel erg slim, denk dat hij zal winnen.

Jolien is wel een irritant type haha, echt zo'n vervelende collega. 

Crush

Yeah wij hebben net meteen gekeken, fantastische mol! Heel benieuwd naar volgende week

pandora

Zooo gaaf dit! Ik moest gewoon serieus een traantje wegpinken hahaha. Hoopte zo dat zij het was!

Malibu

Jaaa ik ben zowel blij met de mol als met de winnaar!

Inderdaad ook heel benieuwd naar alle streken

Marjan*

Ik had het fout haha Steven had het wel goed! 

Crush

Ik zag nog een hele leuke compilatie/liedje van dit seizoen op Facebook. Moest er zelf wel om lachen: