Jump to content
Sign in to follow this  
Nookie

Corona

Recommended Posts

Nookie

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie denken over het virus. Nemen jullie preventieve maatregelen? Laat je je juist niet gek maken? 

HAHA.wait what?

Ik maak me er niet zo druk om. Voor mijn gevoel wordt het nogal opgeblazen door de media. Volgens mij sterven er net zo veel mensen aan als bij een reguliere griep. Tot nu toe zijn het bijna alleen oudere of zieke mensen die eraan zijn overleden, net als bij een reguliere griep. Maar ik vind het wel weer opvallend dat kleine kinderen er (nog) geen last van hebben. Maar ik hoorde gisteren dat van de 100 mensen, 30 mensen het virus kunnen krijgen. Daarvan kunnen er 20 ziek worden en mogelijk 1 a 2 aan overlijden. En die cijfers zijn gelijk aan een normale griepgolf. Maar dat het een onbekende griep is en er geen medicijn nog is, maakt het natuurlijk wel wat ongrijpbaarder.

Hoe denk jij er zelf over?

L.auraa

Ik ben inkoper bij een grote zorgorganisatie en het is paniek in de tent. Geen mondmaskers of alcoholgel meer te krijgen. Hamsteren!

Ik ben benieuwd hoe de dag vandaag gaat verlopen.

Nookie

Ik maak me er totaal niet druk om, maar voel me bijna naïef. Daarom dacht ik, vraag eens hier. Mijn moeder belde ook compleet panisch er over inderdaad. Zag op Facebook echt foto's van mensen die de hele kelder vol eten en drinken hebben voor als het uitbreekt. Voor mijn gevoel is dat echt mega overdreven, maar goed, het wordt gedaan. Dus denk ik: neem ik het dan te licht op? Buiten je weerstand hoog houden en zo hygiënisch mogelijk leven, kun je er toch niks tegen doen. Heb je pech, dan heb je pech. 

Leah

Ik maak me ook helemaal geen zorgen en ik heb ook nul voorbereidingen (geen eten in huis voor meer dan 3 dagen haha). Het zal wel loslopen. Ga over 2 weken op vakantie, collega's maken zich zorgen dat ik Amerika niet in kom, maar ook daar maak ik me geen zorgen  om. Zou wel balen zijn, maar kan er niks aan veranderen.

Dobby*

Ik was al een beetje aan het "vooruit koken" maar niet vanwege het Corona virus. Ik word binnenkort geopereerd aan mn hand en kan dan sowieso twee weken helemaal niks met die hand en mn vriend werkt gewoon dus ben wat saus en soep aan t invriezen zodat het dan wat makkelijker is. Mocht er ineens niks meer te krijgen zijn dan heb ik voorlopig genoeg haha. Maar dus niet met die intentie gedaan. 

Ik werk bij Kruidvat en wij merken heel erg dat mensen in paniek raken. Ik krijg letterlijk elke 5 min de vraag of we mondkapjes verkopen of nog handgel hebben. Mondkapjes sowieso niet en de handgel is op. En dan worden ze gewoon boos dat het niet te krijgen is. Ja ehh kan ik niks aan doen. We kregen heel veel binnen maarja als er 100den mensen per dag naar vragen dan raakt t op. En heb maar 1x per week levering en kan het niet bijbestellen. Wordt vanuit DC zo eerlijk mogelijk verdeeld. Hele discussies in de winkel sowieso wat wel en niet helpt. Ik hoor heel de dag niks anders. Word er helemaal gek van 😅

Zelf ben ik van mening dat je je gewoon aan de normale hygiene regels moet houden en dat je er verder niet zo heel veel aan kan doen. Als t komt komt t toch. Zeker omdat ik dus met heeeel veel mensen contact heb op een dag. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik het overleef als ik besmet zou raken 🙈

Leah

Het enige wat ik zou willen inslaan is cola light, als ik daar zonder kom te zitten is er geen houden aan.

• Like 2
  • Haha 2

MademoisellePapillon

Ik maak me er vooral zorgen over als alles dicht zou gaan, ik heb wel een hele strakke planning met vanalles dus liever geen twee weken verplicht thuis! Verder... Als het komt dan komt het en dan zien we wel weer.... 

OH en ik vind het best grappig dat de besmette persoon carnaval is gaan vieren, en dat ze nu natuurlijk nooit meer kunnen uitvissen met wie hij in contact was. 

Edited by MademoisellePapillon

shizzle
22 minutes ago, Leah said:

Het enige wat ik zou willen inslaan is cola light, als ik daar zonder kom te zitten is er geen houden aan.

Gurl you and me both 🙏🏻

• Like 2

Leah

Bij ons op werk is een protocol in gegaan, snoeppotten zijn nu verboden. Dit raakt mij.

• Haha 4

elkepruts

Wij komen nu terug van reis en de mensen in de luchthavens zijn echt knettergek. Superveel mensen met een mondmasker. In de toiletten staat overal nog eens extra zeep bovenop de gewone zeep (wel fijn want anders kan je zelf niet meer gewoon je handen wassen) want mensen wassen echt als een gek hun handen met driedubbele portie zeep. Als er iemand hoest dan zie je iedereen eromheen zich wegtrekken. Wat een hysterie. 
Ik ben een gezonde mens, dus meer dan de standaard hygiënische maatregelen die ik niet. Ik zit ook 22u op een vliegtuig, kom op drie luchthavens en neem dan straks ook nog eens de trein naar huis. Ik overleef het best wel.

_Lins

Ja mensen schieten wel een beetje door denk ik. Krijg net een mail dat we na bezoek aan coronagebied 14 dagen moeten thuiswerken 😅 en ik moet volgende week ff in Tilburg zijn, zou dat al meetellen? Alsof je zo'n virus buiten kan houden joh. Gewoon goed voor jezelf zorgen en beetje opletten dat je miss wat vaker je handen wast.

• Haha 1

Yellkje

Ik voel me ook behoorlijk naïef, als ik sommige verhalen of mensen hoor. Zeker toen gister bleek dat ik meerdere

collega’s heb die flink blikken en potten eten hebben ingeslagen. 

Terabithia

Ja die heb ik gisteren al voorbij zien komen op apps 🤣

Malibu

Ja ik kan me er ook nog niet echt druk om maken. Als ik in een gebied zou wonen met slechte gezondheidsvoorzieningen wel (ik zou nu bijv niet naar een derdewereldland gaan reizen). Maar ja als je geen voorgeschiedenis hebt en je meld je in nederland met verschijnselen dan ga ik er toch wel vanuit dat ze hier genoeg kennis hebben om me levend te houden. En ja hoe lullig het ook is: het sterftecijfer onder mannen is een stuk hoger dan bij vrouwen, dus dat hebben we ook nog eens mee.

Ik vind het dus wel eng dat in Nigeria nu de eerste besmetting is vastgesteld, want ik denk dan meteen: hoe gaan ze daar in hemelsnaam zoiets indammen? 

stefanie.

Ik kan mij er ook niet druk om maken. Als het komt dan komt het. Hoop alleen niet dat het op het werk gaat komen (verpleeghuis) maar dan nog kun je het niet voorkomen ..Ga echt niet inslaan. Hoorde vandaag ook al collega die hele diepvries en kelder vol heeft 😂 bij griep gaan ook mensen dood .

Summer vibes
8 uren geleden, shizzle zei:

Gurl you and me both 🙏🏻

I feel you!

Verder ben ik er ook allemaal niet zo bang voor het virus (sowieso hier in Amerika echt weinig cases ook nog als je kijkt hoe groot t land is). Enige waar ik me druk om maak is of mn ouders wel hierheen kunnen komen, ze vliegen over 2.5 week voor een korte vakantie naar ons toe. Heb ze sinds Augustus niet meer gezien en ik word echt gek als dat niet door kan gaan!!

April ga ik zelf naar NL, maar dat is nog zo ver weg dat ik geen idee heb hoe en wat natuurlijk, kan zijn dat of t dan wel 'over' is, of juist nog erger. 

Ik vind dat hele hamsteren enzo wel heftig van mensen hoor

Yellkje

April is inderdaad nog ver weg, maar die reis over 2,5 weken is misschien nog spannend ja! Dat zou echt heel naar zijn als dat niet door kan gaan. 

Ik ben heel benieuwd naar hoe het allemaal gaat uitpakken. En of de hysterie buitenproportioneel gaat worden. 

Loesoe

Ik ben er in principe vrij nuchter onder, maar ben wel iets banger dat mijn ouders ermee in aanraking komen. Ze zijn allebei in de 70 en vooral mn pa is vrij kwetsbaar. Maar ik maak me eigenlijk altijd zorgen over mn ouders 😅