Jump to content
Sign in to follow this  
Nookie

Corona

Recommended Posts

Sannenas

Ja die anderhalve meter is ook echt een grap aan het worden. Mensen houden zich er hier in ieder geval echt niet meer aan. 

Ik ben wel blij met het nieuws, want als het goed gaat zou dat betekenen dat ik in september alweer kan gaan dansen. Dat mis ik echt het meest van alles en ik had echt niet verwacht dat dat zo snel alweer zou kunnen.

heleen55

Over het algemeen trek ik het thuis werken en veel meer thuis zijn best goed, maar af en toe heb ik wel echt een enorme baaldag. vandaag was weer zo'n dag. Ik ben half februari gestart op mijn nieuwe afdeling en na 4 weken moesten we fulltime vanuit huis werken. Daardoor ben ik nog niet goed ingewerkt en leidinggevenden geven aan dat het op afstand inwerken niet gaat voor veel dingen waardoor ik enorme onderdruk heb. Maar ja... tijdens werkuren heel andere, eigen, dingen gaan doen vind ik ook lastig dus soms zit ik mijzelf enorm in de weg. 

Tegelijkertijd ervaar ik dat ik heel blij mag zijn dat ik een stabiel inkomen heb, niet ziek ben geen zieken ken, etc. 

Af en toe erg dubbel allemaal. 

Desalniettemin toch blij met de vooruitzichten die er vandaag gegeven zijn. Logischerwijs kan alles teruggetrokken worden als het aantal besmettingen weer stijgen etc, toch vind ik het ook fijn om meegenomen te worden in de intenties van de regering als de positieve lijn zich doorzet. 

meelezerNr.2

ja ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Ik heb vandaag de ouders van kids mogen bellen eindelijk met goed nieuws, dat ze hun kind weer mogen zien na 11 mei. 7 weken na de lockdown van de instelling. Mijn god wat een emoties. Dat was mijn eerste prioriteit. 

• Like 1

stefanie.

Oh wat fijn zeg!!

Waar ik blij mee ben is dat ze bij verpleeghuis eerst langzaam gaan kijken om het bezoek weer toe te laten. Hoe erg ook dat kan niet maatlrzo weer. En bij ons is nog steeds Corona. Ik hoop dat het vanaf nu af vlakt en niet weer opnieuw komt. 

Marjan*

Je merkt wel dat mensen makkelijker worden, die afstand wordt ook echt niet altijd gehouden. Blij dat er weer bezoek mag komen in de verzorg/verpleegtehuizen maar vind dat ook wel spannend. En het is eerst afwachten welke locaties bij de eerste 25 horen. 

Er is bij mijn organisatie nog nergens Corona en laten we hopen dat dat zo blijft. Maar merk dat ik en m'n collega's er wel onrustiger van worden zo van wanneer zijn wij aan de beurt... 

Steven is in ieder geval super blij dat ie weer mag beginnen met free Running komende maandag. 

Sueno.

@shizzle

Dat downe herken ik ja. Voelde helemaal geen opluchting terwijl ik dat verwacht had. Snap geen reet meer van mijn eigen emoties!

@Malibu

Ach ik luister naar een podcast over de Romeinen nu, je gaat gekke dingen doen 😅 Lekker he om gewoon ff met iets totaal anders bezig te zijn.

Ellentjah

Blegh ik voel me echt super down ofzo. Snap er niks van.

Ik ben gek op mijn werk en op werken an sich, had mij een half jaar geleden gezegd dat ik thuis zou komen te zitten en dacht dat ik gek zou worden. Dat ik niet stil zou kunnen zitten.

Maar ik merk dat Ik nergens zin in heb en al helemaal niet om vanaf volgende week 2 ochtenden naar kantoor te gaan. Zie dr gewoon tegenop. Krijg jeuk van de term “het nieuwe normaal”. En ben gewoon niet vooruit te branden. Vreselijk zeg. Zo ken ik mezelf helemaal niet.

in het begin zei ik de hele tijd dat ik blij zou zijn als straks alles weer “normaal” is. En nu denk ik steeds; “laat mij maar lekker in mijn coconnetje blijven” haha wtf. Zo bizar allemaal.

Marlizz

Jaa wat jij beschrijft heb ik ook wel last van Ellen. Heb niet echt zin om weer aan het werk te gaan want het wordt zoooo anders. En dan wordt er ook zo erg op je gelet denk ik. (werk in restaurant) momenteel doen we afhalen en bezorgen en is best leuk ff heel wat anders en dingen verzinnen etc... Ben ook bezig een 1, 5m horeca plan voor ons restaurant te maken maar er is gewoon zoveel waar je rekening mee moet gaan houden dat ik mij afvraag of het wel echt gezellig wordt zoals eerder.  Dus zie alles ff soort van somber in terwijl dat helemaal niet in m'n aard zit, ben normaal altijd zo positief. 

Dobby*

Heel begrijpelijk dat voor de meeste mensen die nu weer moeten gaan schakelen dat niet (alleen) fijn is maar juist ook veel energie kost. Je moet je toch weer aanpassen. Dingen worden anders. En er wordt dan toch maar weer "ff" verwacht dat je daar zomaar in meebeweegt. 

Ik zelf heb er niet zo heel veel last van. Voor mij is het alleen wachten tot we weer dingen kunnen ondernemen. Maar op zich gaat dat me prima af behalve dat ik mn ouders en vrienden wel echt mis. Maar qua werk, ik werk in een winkel en wij hebben vooral in het begin veel aanpassingen gehad en nu wordt het juist steeds een beetje soepeler weer. Dus minder grote aanpassingen. Maar wij zijn al die tijd gewoon open geweest dus voor mij minder aanpassingen nu. Ik ging nog gewoon naar mijn werk. Kwam dus steeds met mensen in aanraking (op afstand natuurlijk). Maar heb het idee dat de quarantaine voor mij daarom wel echt een andere beleving is dan mensen die echt al die weken thuis zitten, evt met kids. 

Summer vibes

Bij ons hier in Houston is veel sinds vrijdag weer redelijk open. We hebben gisteren voor t eerst weer buiten de deur gegeten en was echt zo fijn! 

doordat alles hier ruim is opgezet (mega grote terrassen met veel minder tafels enzo dan in NL), is dat echt super makkelijk te doen met 1,5 m afstand. Horeca personeel droeg mondkapjes en handschoentjes. En zo min mogelijk contact (dus menu was online ipv papieren menu etc). 

hoop vooral dat we deze zomer nog kunnen vliegen, zin om tripjes te maken en wil ook wel ff naar NL. Maar denk dat internationaal reizen m nog niet wordt.

en @Ellentjah kan het me wel voorstellen hoor! Je bent nu gewoon gewend hieraan en hebt een nieuwe routine etc. Maar denk zodra je week ofzo weer op kantoor bent dat je t weer fijn vindt!

Maresa

Dat nieuwe normaal moet geen normaal worden - het moet de tijdelijke situatie blijven (tot er een vaccin is of de gevolgen van de ziekte beter beperkt kunnen worden). Ik kan ook niet goed tegen 'het nieuwe normaal' inderdaad. 

Ik kan me ook voorstellen dat wie hier dan eindelijk aan gewend is ook weer moet omschakelen dat het weer anders moet - en niet direct normaal, want het is toch nog echt met veel aanpassingen. 

Wat betreft reizen sluit ik me van harte bij je aan, SV. Voor 2021 heb ik alvast iets geboekt (ook deels om onze reisagent tegemoet te komen, die had gewoon alleen maar annuleringen en gewoon niets om naar uit te kijken - dus iets boeken vond ik een win-win, want dat geeft me iets om naar uit te kijken). Weer een weekje in mijn eentje op pad. En hopelijk ook in het najaar een keer. Je zou zeggen dat ze dan ook ook verder zijn met hun onderzoeken naar het virus.

Verder staat nog ons bezoek aan mijn zusje in de herfstvakantie (was eerst in de meivakantie gepland). Dat is ook echt iets waarvan ik hoop dat het door mag gaan. We hebben van de week mondkapjes besteld, ook voor Ivy. 

En ik ben heel benieuwd hoe het de komende tijd gaat lopen. Het kan zijn dat echt nog weinig mensen Corona hebben gehad, en dat er weer een stijging komt. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat er ook heel veel mensen zijn geweest die een milde variant hebben gehad en daarmee alsnog antilichamen hebben opgebouwd. 

Misschien praat ik te makkelijk vanuit nog geen klachten te hebben gehad en niemand te kennen met Corona. Dat geeft ook een beperkt beeld. En natuurlijk wil je de hoeveelheid ernstig zieken beperken. Maar de wereld compleet stilzetten tot er een vaccin is, vind ik weer de andere kant van onmenselijkheid. Je merkt aan alle kanten dat de wilskracht van mensen daar niet op is gebouwd. Dan is in stappen versoepelen wel echt een noodzakelijke handreiking omdat mensen zich anders écht niet aan de maatregelen kunnen blijven houden.

Malibu

Nou ik zit nu dus voor het eerst met een mondkapje op in de trein, maar wat een ellende zeg. Ik kon alle maatregelen tot nu wel prima hebben, maar ik vind dit echt heel irritant. Het is zó warm. Maargoed het werkt wel lekker ontmoedigend, wat wel positief is voor de drukte in het OV. Ik kan hier in elk geval niet aan wennen, maar ik heb ook nooit sjaals om etc tenzij het rond het vriespunt is. #eindeklaag

meelezerNr.2

Ik ben met stomheid geslagen om die demonstratie op de dam. Ik vind dit zooooo'n middelvinger naar zorg en alle andere mensen die zich maanden hebben ingezet of juist hun leven helemaal hebben veranderd voor corona.

Tuurlijk snap ik dat de boodschap belangrijk is, maar kom op dit kan toch echt niet. Ben er echt beetje boos van.

zwerver.

Ja, heb ik ook. Los van de inhoud en reden ervan, is dit nu wat mij betreft helemaal geen optie. Schrok er echt van.

Nina!

Ik heb hetzelfde... wtf. Een soort teleurstelling. 
wat ik ook lastig vind is dat een vriendin van mij daar was. 

stefanie.

Ik ook en helemaal dat Femke Halsema er nog tussenstond. Kan hier echt niet bij 

zwerver.

Ja ik snap helemaal wat je bedoelt. Mijn verbazing gaat er niet om dát er gedemonstreerd is, maar wel om de drukte en dat mensen daar dan toch bij gaan staan in deze (nog steeds) crisistijd van corona waarbij de grootste regel die we nu moeten volgen ‘vermijd drukte’ is. 

Ik zie ook niet hoe ze het nu nog op een acceptabele wijze hadden kunnen stoppen; little too late. 

MademoisellePapillon

Bedankt Malibu voor de duiding, ik heb me niet voldoende in het Nederlandse nieuws ingelezen om dit te kunnen zeggen. 

Maar dit is nu exact white privilege he mensen, dat jullie je vooral zorgen maken over dingen die jullie aangaan, en je dat dit belangrijke historische moment (of dat hoop ik toch) laten overschaduwen. Laten we niet te naïef en hypocriet zijn, dat jullie je allemaal helemaal braaf aan alle richtlijnen en regels gehouden hebben en dat jullie nooit op een terras gaan zitten of met een groep vrienden zullen afspreken zolang er geen medicijn/vaccin is. Het is jammer dat de afstand niet bewaard is, maar er is ondertussen wel al wat meer wetenschap over het virus, mensen zullen denk ik wel de nodige maatregelen genomen hebben, zoals thuisblijven als je je ziek voelt of een familielid corona heeft. Zoals mondkapjes dragen, elkaar zo min mogelijk aanraken etc... Racisme is echt een heel diepgeworteld probleem, ook in Nederland. Ik vind het heel jammer dat ik het niet terug kan vinden, maar was er een aantal jaar geleden niet een donkere man gestikt bij een politieoptreden in Nederland? Het openlijke racisme is hier uit beleefdheid een stuk minder dan ergens anders, maar er is nog zo veel racisme onder het oppervlak. Er zijn na jaren strijd (al meer dan 30 jaar gaat het erover) nog steeds een boel mensen dat je niet aan zwarte Piet mag komen. Vertel mij eens, waarom zou je iets willen blijven doen wat andere mensen kwaad doet, en pijn doet? En wat ervoor zorgt dat kinderen op jonge leeftijd een bepaald gedachtegoed aangeleerd krijgen?

Ik hoop natuurlijk samen met jullie dat dit niet voor een nieuwe coronagolf zorgt, maar aangezien de overheid het wel weer tijd vind voor terrasjes en plezier zal het allemaal wel meevallen toch? 

• Like 3

pandora

Amen aan Malibu en MP. Er is al een viroloog geweest die heeft gezegd dat ze hierdoor geen nieuwe golf verwacht, trouwens. Zeker, het is een inschattingsfout geweest, de hoeveelheid mensen, maar het feit dat iedereen nu HIERover valt, zodat het de werkelijke boodschap en alles wat er in de VS gebeurt overschaduwt, daar maak ik me eigenlijk veel meer zorgen over.