Jump to content

Recommended Posts

Wat ik begreep van iemand die erbij was, is dat de demonstratie aanvankelijk perfect verliep: kruisjes op de grond waar je mocht staan met voldoende afstand, aanvankelijk met 500 en later 1000 man werkte dat prima, politie had het netjes onder controle. En toen ineens werd het heel, heel druk, wat ook niemand daar om hen heen eigenlijk verwachtte. Ze zijn toen zelf naar helemaal achterin verhuisd om meer ruimte te hebben.

Aan de ene kant kun je zeggen, op fb zeiden toch al veel meer mensen dat ze zouden komen? Aan de andere kant: zoveel komen er uiteindelijk nooit. Behalve nu. Dus ik acht de kans zeker wel aanwezig dat het echt anders liep dan verwacht. 

That being said: ook buiten deze demonstratie was het op veel plekken achterlijk druk gisteren. Hoorde van een collega dat je in centrum Den Bosch over de koppen kon lopen, en daar waren mensen echt niet aan het demonstreren. Dat vind ik nog veel kwalijker eigenlijk, dat is jezelf en anderen in gevaar brengen zonder dat er zelfs maar een groter doel aan hangt...

• Replies 715
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Malibu

71

• stefanie.

59

• Leah

40

• Maresa

35

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja maar het is dus wel typisch dat partijen die al weken roepen dat de maatregelen moeten worden versoepeld nu ook weer meteen roepen dat de 1.5m regel niet is nageleefd. En de afgelopen weken zie je

Ik vind dat wel relevant, moet ik zeggen. Want het lijkt me wel belangrijk dat we in zo'n crisis als deze luisteren naar de wetenschappelijke experts. En als je lang genoeg zoekt, kan je altijd wel er

Wij zijn gisteren in het zonnetje gezet. Eerst dacht ik oh wat verschrikkelijk, maar achteraf was het heel leuk en een waardevolle herinnering.  We kunnen er weer tegenaan 💪🙏  

Posted Images

bigtasty

Ja ook dat valt inderdaad niet goed te praten Lins, het enige is, er zit geen hoger doel aan, maar er zit ook meer 'toevalligheid' in en mensen r verenigen zich niet om met 100en tegelijk de stad in te trekken, maar ook daar moet tegen gehandhaafd worden, maar hoe lastig is dat nu als politie zijnde? Je mag niet met 4 mensen bij elkaar zijn in een park binnen 1.5 meter, deze mensen moet je aanspreken, krijgen een bekeuring en een strafblad, en met de protesten gebeurt dit? Daar krijgt de politie een zware dobber aan. En tuurlijk moet je je aan de regels houden, ook als je in een park met zijn 4en zit, maar dan is de tegenstelling wel heel groot, ook al hangt er een groter doel aan. 

Toevoeging:

Net op Journaal iemand van 'Black lives matters NL' die zegt; mensen nemen zelf risico voor hun gezondheid omdat ze het belangrijk vinden. Maar dat is dus niet juist, ze nemen risico voor de hele bevolking. Omdat er 5000 man uit heel NL bij elkaar staat. Als alleen die mensen corona zouden krijgen zou ik niet zo fel zijn, zij zoeken het op, alleen jammer dat deze mensen ook IC bedden bezet kunnen houden, maar hoe ga je voorkomen dat hun andere mensen aansteken?

Edited by BigTasty
Sueno.
8 uren geleden, MademoisellePapillon zei:

Dit onderwerp ging blijkbaar toch weinig mensen zo aan dat ze de nood voelden om erover te praten hier.

Als mijn interessegebieden worden gedefinieerd aan de hand van mijn posts hier mis ik toch een deel van mezelf hoor!

Overigens vind ik het juist interessant als je je mening laat horen. Dit onderwerp gaat jou aan het hart en dat siert je, tegelijkertijd kan ik me ook voorstellen dat meiden in de zorg op dit moment keihard werken en denken: serieus mensen, op deze manier?

• Like 3
bigtasty

Volgens mij is een grote groep die hier niet blij mee is werkzaam in de zorg? Zijn die letterlijk op hun hart getrapt, waarom ze week in week uit keihard werken en er nu dit gebeurt. Dat artsen met tranen in hun ogen naar de beelden kijken en angstig zijn wat dit gaat opleveren. De dikke middelvinger die er dus wordt opgestoken door ... 

En dan leid het af van het onderwerp maar dat hebben ze zelf zo gecreëerd, als zij op een fatsoenlijke manier hadden gedemonstreerd binnen de perken was er niks aan de hand geweest. En dan ook nog zeggen ja ik neem het risico om daar te gaan staan. Ja dat doe je voor jezelf, maar dat je iets oploopt en dat doorgeeft aan een ander wordt niet bij stilgestaan. 

En zorgpersoneel schreeuwt niet om versoepeling. 

Malibu

Ik snap dat zorgpersoneel zich sowieso drukmaakt over versoepelingen en een tweede golf, dat lijkt me niet meer dan logisch. Maar de extreme reactie op dit protest versus de stranden die vol liggen, winkelcentra waar het hartstikke druk is etc is nogal typisch. En dat komt heus niet alleen vanuit de zorg, maar wordt juist groter gemaakt en aangedikt door partijen die normaal gesproken als eerste de zorg wegbezuinigen(VVD) of zelf juist vraagtekens zetten bij de 1,5m(FvD). En de media geniet daar natuurlijk van, ook dat is allemaal logisch.

Daarnaast denk ik echt dat dit gewoon mis is gegaan en niemand het zag aankomen. Als mensen echt kwade wil hadden en volledig schijt, dan had het er in Den Haag en Groningen heel anders uitgezien. In Amsterdam waren ook 1000 kruisjes op de grond aangebracht en had de organisatie honderden mondkapjes mee. Daarmee zeg ik niet dat die mensen verstandig hebben gehandeld door te blijven, maar ik vind echt dat de reactie in de politiek en media écht veel te extreem is en alleen maar polariserend werkt.

• Like 3
Leah

Ja ik sluit me aan bij Malibu en bij cocoverde. Ik ben ook heel benieuwd naar de toename op de ic en hoeveel mensen er daadwerkelijk in dat publiek Corona hebben. Sinds de Corona hotline open is, schijnt maar 1% van de mensen die zich daar melden met klachten ook daadwerkelijk Corona te hebben. Dus ik zie het allemaal niet zo’n vaart lopen. En waar is dat hele verhaal gebleven dat we immuniteit moeten opbouwen? We zitten nog maar op 5%. De ic capaciteit kan het aan, een tweede golf is noodzakelijk.

Malibu

Zo nou het is wel goed merkbaar dat de basisscholen weer helemaal open zijn. Echt een drukte weer ineens in de stad haha

Poolaapje

Dat zal vast ja! Jij woont in Amsterdam toch? Merk je al iets van toerismetoename of is dat nog niet aan de hand?

Malibu

Ik merk daar nog niks van, maar ik moet zeggen dat ik ook niet in een toeristisch gebied woon en mn werk ook buiten het centrum ligt. En verder vermijd ik de stad en het OV zoveel mogelijk, ben al sinds maart de grachtengordel niet meer ingeweest en maar 1x retour met de trein.

stefanie.

Bii ons is het echt druk met duitsers die met hele gezinnen komen om te winkelen . Nergens naar omkijken vreselijk .Dus met 6 pers supermarkt in allemaal leeg karretje . 😒

Terabithia

Maar dat karretje is natuurlijk verplicht 😉

Bij ons in de winkel ook weer veel drukker, 1.5 meter gaat bijna niet meer op. Ik zit redelijk veilig achter de kassa op afstand gelukkig, maar het is vaak net of niets aan de hand is.

Malibu

Nee maar de bedoeling is dat per huishouden maar 1 iemand boodschappen gaat doen. Ik erger me daar ook aan hoor in de supermarkt. Is het nou echt zo moeilijk om samen een lijstje te maken en dan 1 iemand te sturen? 🙄

• Like 1

Ik ben bijna altijd samen met Bo als ik boodschappen ga doen. Maar dat komt omdat mijn vriend ook meerdere nachten in de week weg is en als ik vrij ben is Bo ook vrij.

Ze moet dan altijd in het karretje zitten van mij. (Waar ze heel chagrijnig van kan worden) 

maar vind het ook irritant als mensen met meerdere boodschappen gaan doen en dan 1 met een leeg karretje loopt, hoe dom. Wacht dan voor de winkel ofzo. 
Laatst bij Lidl zag je gewoon rij buiten staan, omdat anderen zonodig samen met een lege kat rond willen lopen. (En karretjes dus op zijn) 

stefanie.

Ja precies dat bedoel ik en in het gangpad staan te overleggen. Kijk kinderen snap ik wel (kan soms niet anders) maar volwassen dus niet . 

Sannenas

Ik zag laatst een stel die had de karretjes in elkaar geschoven en liepen zo samen door de winkel. Maar eerlijk is eerlijk die hele regel dat je een karretje moet slaat ook niet echt ergens op want je komt juist eerder in die 1,5 meter omdat al die karretjes in de weg staan. 

• Like 1