Jump to content

Recommended Posts

Wij moesten ook vanmorgen naar huis en in ieder geval de rest van de week thuis werken. Ben wel blij dat ik een baan heb waar dat makkelijk bij kan!

Ging vanmorgen naar de winkel en een hoop dingen waren de schappen al van leeg. Zoals die groenten uit potje en wc papier 😩 

• Replies 715
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Malibu

71

• stefanie.

59

• Leah

40

• Maresa

35

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja maar het is dus wel typisch dat partijen die al weken roepen dat de maatregelen moeten worden versoepeld nu ook weer meteen roepen dat de 1.5m regel niet is nageleefd. En de afgelopen weken zie je

Ik vind dat wel relevant, moet ik zeggen. Want het lijkt me wel belangrijk dat we in zo'n crisis als deze luisteren naar de wetenschappelijke experts. En als je lang genoeg zoekt, kan je altijd wel er

Wij zijn gisteren in het zonnetje gezet. Eerst dacht ik oh wat verschrikkelijk, maar achteraf was het heel leuk en een waardevolle herinnering.  We kunnen er weer tegenaan 💪🙏  

Posted Images

Ja ik werk dus in de horeca dus ik moet gewoon doorwerken totdat het land op slot moet. Maargoed ben dus ook niet bang voor mezelf, maar ja ik zou het wel heel makkelijk kunnen overdragen aan veel mensen.

MademoisellePapillon

Ja ik denk dat het vooral belangrijk is om ook al ben je niet bang voor jezelf toch goed je handen te wassen etc omdat er wel veel mensen zijn die er heel erg ziek van worden en blijvende longschade krijgen of erger... 

Ik probeer wel vaker mijn handen te wassen, ik wil zelf eigenlijk ook niet ziek worden, al is het maar een beetje, longontsteking is echt heel naar... 

Ja, ik vind het ook nogal opvallend dat ze nog steeds zo streng zijn met de eisen om een test te krijgen. Er zijn iets van 100 mensen waarvan ze niet weten waar die besmet zijn geraakt, maar toch moet je voor een test in een risicogebied zijn geweest of een geinfecteerd persoon hebben ontmoet. Hoezo kan het dat ze in andere landen drive-thru testlocaties hebben en je hier aan strikte criteria moet voldoen om getest te worden ondanks dat je je al een week of 2 niet goed voelt en bijna alle symptomen hebt. Een collega van mij willen ze dus bijv niet testen omdat ze niet zou weten waar ze het heeft opgelopen, maarja ondertussen staat ze dus wel gewoon achter de bar natuurlijk. Die hele nuchtere houding van het RIVM helpt daarin ook niet echt vind ik. Ik heb het idee dat ze al zo ver achter de feiten aanlopen en nu vooral maar proberen om mensen rustig te houden. En ze kunnen zeggen blijf thuis bij milde klachten, maar dat werkt zo natuurlijk niet als je per uur betaald wordt en geen diagnose krijgt van de dokter.

Dat zie je maar in die ziekenhuizen waar ze nu personeel getest hebben steekproefsgewijs. In een zkh testte ze 300 mensen en 28 zijn besmet. Zonder heftige klachten en die zijn niet in aanraking geweest met een patiënt waarvan vastgesteld is dat die Corona heeft. Dus er zijn wsl zoveel mensen besmet zonder dat ze het weten. En dan nog de mensen die zich wel echt ziek voelen. Broertje van een vriendin van me is heel ziek. Alle symptomen maar wordt inderdaad niet getest omdat ie niet weet wat de bron is. Het is nu toch onderhand wel duidelijk dat er heel wat meer rondlopen dan waarvan men het weet.

Zelf voel ik mij ook al heel de week niet zo top. Maar ga er maar vanuit dat het geen corona is. Wel dichte neus, last op mn borst/rug. Maar geen koorts, niet hoesten. Dus dan zal het wel meevallen. Kans dat ik besmet raak is best aanwezig natuurlijk in het Kruidvat waar iedereen komt die zich niet zo fit voelt. 

Maar het moet nog ff wachten met doorzetten iig. Ik word vrijdag geopereerd en wil echt echt niet dat dat niet door kan gaan. Wacht er al heel lang op. 

Ik moest vandaag eigenlijk naar 2 klanten in Brabant, had niks van hun gehoord dus twijfelde zelf heel erg.

Uiteindelijk zelf besloten niet te gaan, afspraken omgezet naar telefonische vergaderingen. Kreeg ik een bericht terug dat ze er blij mee waren, omdat hun policy was om gasten te beperken. 'Ja hallo had mij dan even dat laten weten.'

Maar goed wel blij met mijn keuze. Scheelt me veel reistijd en ik vind vooral dat we met zijn allen een verantwoordelijkheid hebben om risico's te beperken. 

Hoop wel dat de supermarkt vanavond nog wc papier heeft want het is bijna op bij mij! :P

Ik ben echt totaal niet aan het hamsteren trouwens, jullie wel? 

Edited by Care

Nee ik tot nu toe ook nog niet, maar zag gister ook al foto's van lege schappen in engeland voorbij komen. Dus wellicht toch even een pak wc papier (huidige begint ook echt op te raken) en blikvoer kopen zo. Maar ik ga zeker niet voor 3 maanden eten en wc papier in huis halen. 

Dat klinkt allemaal namelijk wel grappig, maar mensen die leven van een uitkering of gewoon weinig loon die hebben vaak de luxe niet om in 1x heel veel in te slaan. Dus die mensen die in australie bijv met 6 pakken wc papier naar huis gaan zijn echt te asociaal voor woorden. Er zou ook gewoon nu al een verbod moeten komen op zulk bizar hamstergedrag, gewoon zodat je zeker weet dat iedereen z'n spullen kan kopen wanneer ie dat nodig heeft.

• Thanks 1
JUSTFUN

Wij zouden over 2 weken naar Landal Vennenbos gaan. Dus ik belde op hoe het daar zit, toen zei die man ; geen nood, wij zijn een Coronavrij  park. Euh ja. Kun jij wel vinden..wij gaan dus niet. Ga het niet opzoeken.

Vind ook niet dat ik het kan maken. Mijn moeder is longpatient, en ik werk in het verpleeghuis. Wil dat niet op mijn geweten hebben. 

stefanie.

Ik ben het eens met Malibu. Ik ga ook zeker niet heftig in slaan.

Bij ons op het werk is sinds gister ook een speciaal corona team. Bijeenkomsten met meer dan 10 personen mag niet. Vind wel goed dat er wat extra controle is zeker voor onze kwetsbare ouderen . 

Summer vibes

Trump heeft net een persconferentie gegeven, alle vluchten vanuit Europa naar VS is gecanceld. 

Ik word echt helemaal gek. Mn ouders zouden volgende week komen. Ik heb ze 7 maanden niet gezien en ben er ZO aan toe ze te zien.

Het is echt een nachtmerrie allemaal.

flyingbutter

Wat rot voor jou en je ouders! Optie voor jou om dan maar naar hen toe te gaan, als je zometeen even geen werkpermit hebt? 

Edited by flyingbutter
Summer vibes

Nope niet echt een optie, want dan kom ik dus Amerika niet meer in. En ik wil niet vast in NL zitten en niet naar m’n man kunnen voor onbekend hoe lang.. en stel dat ik m’n work permit wel ineens binnen krijg, dan moet ik tegen m’n werkgever zeggen dat ik vast zit in NL (terwijl ik dat wist natuurlijk toen ik erheen vloog). 

wij hebben ticket naar NL staan voor 12 april, 2 dagen nadat de 30 dagen ban eraf gaat. Voor nu laten we die maar staan, duimen dat dan dingen er anders voor staan. En anders boeken we alsnog om naar mei of juni ofzo.

vind het echt heel kut allemaal, was er zo aan toe ze te zien, zeker nu alles bij mij ook ff kut is 

Superkut, Summervibes.

Wij zouden morgen naar Amerika vliegen maar het is nu allemaal zo onduidelijk... 

Als je via Engeland zou vliegen ipv rechtstreeks lijkt er niks aan de hand te zijn. Maar als je direct vliegt wel.

Terabithia
17 uren geleden, JUSTFUN zei:

Wij zouden over 2 weken naar Landal Vennenbos gaan. Dus ik belde op hoe het daar zit, toen zei die man ; geen nood, wij zijn een Coronavrij  park. Euh ja. Kun jij wel vinden..wij gaan dus niet. Ga het niet opzoeken.

Vind ook niet dat ik het kan maken. Mijn moeder is longpatient, en ik werk in het verpleeghuis. Wil dat niet op mijn geweten hebben. 

Daar ga ik (en @reendje ) ook over 2 weken naartoe! Rare reactie van hen zeg!

Summer vibes
4 minuten geleden, Leah zei:

Superkut, Summervibes.

Wij zouden morgen naar Amerika vliegen maar het is nu allemaal zo onduidelijk... 

Als je via Engeland zou vliegen ipv rechtstreeks lijkt er niks aan de hand te zijn. Maar als je direct vliegt wel.

wat ik hoor is dat morgen laatste dag is dat je nog normaal naar US kan vliegen vanaf Europa. 

Erna worden alle mensen die afgelopen 2 weken nog in Europa geweest zijn geweigerd. Ook als je via Engeland komt dus, anders zou iedereen dat idd doen.

Snap dat voor jullie ook heel lastig is. Ik zelf zou t er denk ik niet op gokken, omdat er ook zo weinig vluchten terug gaan natuurlijk straks, als er geen vluchten meer deze kans op komen dan heb je ook amper vluchten die kant op.. maargoed het is allemaal nog zo vaag dat je mss komende 12 uur ofzo moet afwachten? Vlieg je KLM? Dan kan je iig gratis omboeken toch? 

Ja KLM maar met delta heen en terug. Maar heb ook nog autohuur en verblijf, disney tickets, dollars. Dus omboeken is niet echt een optie. Annuleren wel, of omboeken  naar een andere periode ofzo. Maar ja het is echt naar dit. Plus dat het zusje van mijn vriend en een tante ook zouden komen, die kunnen nu sowieso niet meer, want wij gingen een week eerder. Bleh.