Jump to content
Sign in to follow this  
Nookie

Corona

Recommended Posts

Lotsch

Ik vind het ook wel steeds moeilijker worden. Ik kan wel naar mijn werk nog, maar mijn collega's zijn niet de mensen waar ik energie van krijg, eerder tegenovergesteld. Maar dat je gewoon echt niets kunt plannen en eigenlijk geen idee hebt wanneer het over gaat zijn, maakt me behoorlijk verdrietig en depri. 

Ik ben ook bezig met plannen van mn bruiloft, met in mn achterhoofd dat het waarschijnlijk toch niet door kan gaan. Dat maakt het een stuk minder leuk

HAHA.wait what?

@JUSTFUN pff dat lijkt mij ook echt niet fijn om alleen te moeten doen. Ook de onzekerheid dat je straks niet weet wat wel en niet kan, lijkt me niet prettig.

@Lotsch ah nee dat lijkt mij ook echt niet leuk en moeilijk plannen. Houden jullie dan rekening met een plan A en B scenario?

Nina!

Ik ben ook benieuwd hoe je dat nu plant lotsch. Onze bruiloft is niet doorgegaan en wij zitten eraan te denken maar gewoon gemeentehuis in te gaan en na dit alles een feest te geven. Al vind ik dat ook zonde want ik denk niet dat het dan nog van een feest komt.... 

ikke87

ik heb momenteel verlof en ben volgende week uitgerekend.

Ben zelf best blij dat ik verlof heb, moet er niet aan denken om weer volledig thuis te moeten werken. Nu kan ik nog wel gewoon op stap enzo en afspreken, maar voel me zo geïsoleerd ofzo met thuiswerken en vind het ook niet heel motiverend. 1-2 dagen oké, maar mijn volledige uren 🥱

Over mijn kraamperiode maak ik me dan weer minder druk. Ik weet dat er eisen zijn mbt Corona en Regels weer strenger worden, maar daar kijk ik niet tegenop ofzo. Dan maar wat minder visite, raam schudden of in de avond ofzo. 

lotte wanneer staat de bruiloft gepland? 

Lotsch

Bruiloft staat gepland voor 21 mei. We hebben geen plan B. ik wil het niet half doen, dat vind ik echt zonde van mn geld. 

Wij gaan binnenkort sowieso al voor de wet trouwen btw, omdat dat gewoon handiger is met het nieuwe huis haha. We hebben een datumprikker gedaan met de getuigen en gaan gewoon op het stadskantoor even op woensdagochtend.

Leah

Oh ja lotsch, wij gaan 2 weken later trouwen dan jouw geplande datum. We hadden al wel een hele kleine ceremonie in verband met mijn zieke moeder, maar hadden een paar dagen later nog een leuke borrel met vrienden en familie bedacht. Ik begin hem daarvoor ook een beetje te knijpen, en ben ook bang dat 1 of beide locaties failliet gaan in de tussentijd...

Ja 

Yellkje

Je hebt zo’n ‘tijdschrift’, geschreven door virusontkenners en wat bol staat van complot theorieën. Dat is hier door het hele dorp verspreid, kreeg hem net op de deurmat. Ik wist van dat blad, maar eenmaal ontvangen kan ik me er zó over opwinden. Alsof ik verdorie open sta voor die gevaarlijke onzin. En dat ze het zo wijd verspreiden om maar mensen over te halen om zich onverantwoordelijk te gedragen. 😤 

Ben nog gaan kijken wie hem bracht zodat ik hem doorgescheurd terug bij hem / haar door de brievenbus kon gooien maar was te laat. 

pandora

Oh pff wat erg inderdaad Jelkje... Ik vind het sowieso echt lastig, al die verdeeldheid die het creeert. Ik heb al meerdere voorbeelden gehoord van familieruzies omdat de ene kant Corona niet serieus wil nemen en de andere daardoor (tijdelijk) geen contact wil enz. Echt heftig allemaal. 

(Ik heb ook al irritaties gehad, iemand die ineens zei 'ja moet je dit insta-filmpje eens kijken' en dat was dan ook iemand die zei 'we moeten stoppen met luisteren naar de overheid' enzo. Eh, nee, bedankt.)

Maresa

Dank je, goed artikel!

Ik heb nog wel wat moeite met dit artikel gekoppeld aan de Kassa-test van de maskers (qua zinvolheid). Maar misschien is het meer 'alle beetjes helpen' en hoeft het niet per se meer te zijn dan dat. Ik houd het nu op afstand houden en drukke plaatsen vermijden, weerstand op peil houden en rekening houden met anderen. 

Wat me trouwens wel frustreert (even heel andere orde :P ) dat er maar één tijdsslot over was bij Picnic en dat was net na acht uur dus werd de wijn uit onze bestelling gehaald. Dat vind ik echt te ver gaan. En werkt averechts, nu moet ik juist overdag zelf naar de supermarkt of Stefan laten gaan (= meer mensen in de winkel). Dat is toch superonhandig?

@ Yelkje: oh pfffft wat frustrerend. :( En gevaarlijk inderdaad ook! 

Leah

Oh Ik vind picnic nu sowieso een drama, alles zit al 5 dagen van te voren vol terwijl er in mijn buurt 2 tijdsloten per dag zijn. Dus wij doen “gewoon” boodschappen terwijl we voor Corona bijna altijd picnic bestelden haha!