Jump to content

Recommended Posts

Estrella.

Ik snap de frustratie ergens wel. Ik heb wel een andere mening dan de meesten hier. Ik vind echt dat er meer geleefd mag worden en er klopt een heleboel niet aan de manier waarop er gehandeld wordt vanuit de overheid (mijn mening).

Ik ben inmiddels al bijna 14 weken ziek en er zit niet echt verbetering in. Nu met kerst is het wel een lastige tijd, qua hulp enzo. Bovendien is er ook niet zoveel hulp, omdat rust het enige schijnt te zijn dat werkt. Ik merk dat ik positiever ben dan iedereen om mij heen. Iedereen vindt het heel zielig en "kut". Maar ja... Ik tel mijn zegeningen ook. Dat zijn er gelukkig een heleboel. En voor mij maakt de lockdown geen bal uit, ik kon toch al bijna niets.

• Like 2
  • Replies 715
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Malibu

71

• stefanie.

59

• Leah

40

• Maresa

35

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja maar het is dus wel typisch dat partijen die al weken roepen dat de maatregelen moeten worden versoepeld nu ook weer meteen roepen dat de 1.5m regel niet is nageleefd. En de afgelopen weken zie je

Ik vind dat wel relevant, moet ik zeggen. Want het lijkt me wel belangrijk dat we in zo'n crisis als deze luisteren naar de wetenschappelijke experts. En als je lang genoeg zoekt, kan je altijd wel er

Wij zijn gisteren in het zonnetje gezet. Eerst dacht ik oh wat verschrikkelijk, maar achteraf was het heel leuk en een waardevolle herinnering.  We kunnen er weer tegenaan 💪🙏  

Posted Images

Ik ben het grotendeels wel met Maresa eens dat we een heleboel maatregelen hebben die disproportioneel zijn. Gelukkig ben ik een stuk introverter en haal ik mijn energie niet uit reizen en dat soort zaken, dus het heeft een minder groot effect op mijn leven.

En wat pandora zegt, niemand is heilig. Niemand houdt zich volledig aan de regels. Ook al denken ze van wel. Ik heb een kotshekel aan mondkapjes en weiger die dingen te dragen in het bijzijn van mijn kinderen. Daarnaast ben ik slechthorend, dus nu buitenshuis enorm gehandicapt omdat ik eigenlijk niemand kan verstaan en het 'publieke' leven me dus enorm veel energie kost.

Daarnaast gaat 'Het Vaccin' echt niet helpen tegen de maatregelen en dus leefbaarheid. Het zorgt er enkel voor dat jr al wat antistoffen hebt tegen een eventueel gemuteerd virus. Want ja, virussen muteren nou eenmaal. Welcome to life.

Een betere investering voor de lange termijn zou in mijn ogen meer begroting voor de zorg en het opleiden van personeel zijn. Want wou je anders elk jaar miljoenen uitgeven aan het ontwikkelen van vaccins, terwijl die toch echt wel blijven? Wanneer wou je die disproportioneel (en soms nutteloze) maatregelen afbouwen dan?

Overigens heb ik dus maar een kleine kring mensen om me heen die ik (wel regelmatig) zie. Daarbij hou ik veelal afstand (zo moeilijk is het niet om elkaar niet 24/7 af te lebberen) en gebruik ik gewoon gezond verstand.

• Like 1
  • 1 month later...
Malibu

Ik word er extreem moedeloos van. Ik heb niet eens de kracht om er nog boos ofzo van te worden. Ook de verkiezingen binnenkort wordt een grote shitshow. Nederland wordt de komende jaren echt nog veel slechter voordat het beter wordt. 

Dit heeft wat mij betreft ook niks meer met corona te maken, maar alles met trump, fvd, pvv en allerlei andere vreselijke groeperingen uit die hoek.

Nou tot zover mijn opbeurende beschouwing. Verder gaat het prima met me hoor haha.

stefanie.

Ik word hier heel boos van. Demonstratie prima. Maar dit heeft inderdaad  niks meer met Corona te maken. 

En een ziekenhuis bekogelen waarom  ?

Inderdaad het forum van democratie en de pvv is ook weer lekker bezig met hun tweets. Draagt ook niet bij.

Het zou je kind maar zijn wie er tussen loopt. 

Nina!

Ik vind het te idioot voor woorden, zoals het merendeel vd bevolking denk ik. Maar ik ervaar ook wat Malibu zegt, de kracht niet hebben om echt boos te worden. Ik schud met mijn hoofd en denk waar gaat dit heen...  de mensen die de avondklok met de oorlog vergelijken, daar kan ik wel boos om worden. Hoe durf je denk ik dan. Ga in een oorlog maar naar buiten met je avondklok en kijk maar of je dan nog uberhaupt terug komt, zeker niet wanneer je de politie tegen komt. Je zou willen dat het dan om een boete ging. Bah. Nahja misschien toch wel kracht om boos te worden haha. 

Ik maak me wel zorgen om het korte lontje dat er in de maatschappij lijkt te zijn. 

Estrella.

Lief dat je het vraagt, Coco. Ik zit nu in week 20. Het valt me nog steeds erg tegen. Overprikkeld bij het minste geringste, slecht op woorden kunnen komen, mijn geheugen laat me enorm in de steek. Ik kan dus eigenlijk niet op mijn eigen hersens vertrouwen, zo voelt het. Lichamelijk gaat het steeds beter, met dank aan de fysiotherapeut. Vanuit werk is er weinig begrip voor mijn situatie, wat het moeilijk en stressvol maakt. En waarschijnlijk duurt het daardoor ook allemaal langer. Ik probeer wel positief te blijven en haal uit kleine dingen positiviteit. Zoals een fijne wandeling.

Ik vind rellen en agressief demonstreren ook zo ongelooflijk. Het zijn ook alleen maar mannen, lijkt het. Te triest voor woorden. Een mening hebben mag, maar moet je nou dingen in de fik steken?

• 2 months later...
Poolaapje

Hej meiden, hoe vergaat het jullie mentaal? Sinds een maandje zit ik in een redelijke paniekstoestand, en dan met name gericht op werk. Gevoel dat ik ga falen en stress om vanalles. Denk dat het grotendeels komt door het gebrek aan echte afleiding en relativering door bijvoorbeeld de avondklok (en ben dan dus altijd na half 9 alleen, want ben single en woon alleen). Herkent iemand zich hierin of andere ervaringen? Tips over hoe jullie er het beste van maken? Ben benieuwd!

heleen55

Hoi Poolaapje, dat herken ik wel heel erg ja. Werk je ook volledig thuis? 

Ik heb afgelopen weken meerdere dagen gehad dat ik steeds in huilen uitbarstte en daarbij gedachten had dat ik het allemaal niet goed doe op werk. Merk dat ik onwijs onzeker ben over mijn werk en het echt mis om fysieke werkcontacten te hebben. Normaal kan je ook veel nonverbale signalen opvangen over hoe het gaat en wat ze van je werk vinden etc, online werkt dat niet. 

Mij hielp het wel om het uit te spreken naar mijn leidinggevende en het er met vrienden over te hebben. Dat relativeert met name wel, ook merkte ik daarbij dat ik hier niet de enige in ben. Daarnaast probeer ik me ook vast te houden aan de gedachte dat ik mijn best doe en dat dat goed genoeg is. Collega's laten het wel weten als ze niet tevreden zijn. 

Weet niet of je hier wat aan hebt, maar weet in ieder geval dat je zeker niet de enige bent die hier tegenaan loopt..!

Poolaapje

Dankjewel voor je berichtje @heleen55! Het lucht op om te lezen dat anderen het ook ervaren. Ik mag om de dag op kantoor zijn waar ik erg blij mee ben want het helpt een beetje qua relativering. Blijft natuurlijk wel gek zo'n grotendeels leeg kantoor maar kan me voorstellen dat wanneer je 100% thuis werkt het nog een stuk lastiger is om niet alles onnodig groot te maken. Ik heb het de afgelopen weken ook gedeeld met vrienden, familie en leidinggevende en dat helpt inderdaad. Probeer nu ook extra aandacht te geven aan voldoende naar buiten gaan en een aantal avonden samen te eten, en vooral proberen bewust niet aan werk te denken buiten werktijd. De gedachte 'ik doe mijn best en dat is goed genoeg' is iets waar ik nog wat meer in moet gaan geloven, maar dankjewel voor de reminder 🙂

heleen55

Klinkt wel alsof je al met de juiste dingen bezig bent. Zeker ook blijven delen van je zorgen. 

Daarnaast kan het inderdaad ook helpen om wat andere dingen te hebben naast het werken, zodat de nadruk daar wat minder groots op hoeft te liggen. Wellicht heb je er ook nog wat baat bij dat de avondklok vanaf morgen naar een uurtje later verplaatst. 

Overigens heb ik een vriendin die ook alleen woont die af en toe in het weekend een nachtje komt logeren. Weet niet of dat iets voor je is, maar dat is wel iets waar ik naar uit kan kijken en waarbij je het ook zo laat kan maken als je zelf wilt. Merk dat haar dat ook goed doet. 

Poolaapje

Dat logeren is een goed idee ja! Doe dat nu alleen als ik bij iemand ver weg op bezoek ben, maar een goed idee om dat ook met vrienden uit de buurt te doen 🙂

Estrella.

Beetje late reactie, maar het helpt inderdaad om toch wat leuke dingen te doen. Ik kook met vriendinnen, of ik maak een uitgebreide lunch. Ik maak veel wandelingen (alleen) waarbij ik ook steeds andere routes kies.

Een vriend van mij had ook een leuke. Hij en zijn vrouw kookten samen een heel kookboek uit, haha! 

Ook mediteer ik, doe ik thuis work-outs, leer ik nieuwe buren kennen en zie ik stukken van Nederland die ik nooit heb gezien. Ik ga volgende week voor het eerst naar Friesland, haha!

Ik denk dat mindset echt de allergrootste "boosdoener" is bij de meeste mensen. Ik ben inmiddels al 7 maanden ziek, maar ik werk echt keihard om positief te blijven. Inmiddels voelt dat niet meer als werken, omdat ik gewend ben aan deze manier van denken/leven. 1 van mijn beste tips is dan ook: schrijf elke dag 3 dingen op waar je dankbaar voor bent. En wellicht is een coach een keer een goed idee? Dat is voor iedereen goed hè. Ook als je niet de allergrootste problemen hebt, kan een coach je helpen.

Ik ben mijn baan inmiddels ook verloren, dus hopelijk ben ik straks weer in staat te werken (voor mezelf). Daar heb ik wel weer zin in.

FruityForest

Wat vervelend dat je je zo voelt @Poolaapje

Je bent er in elke geval wel bewust positief mee bezig.

Ik hoor steeds vaker om me heen dat mensen er echt helemaal doorheen zitten.

@estrella

Wat heftig dat je zo lang last hebt van de nasleep. 

Mijn vader is 3 weken geleden ook positief getest. Hij is wel flink lamlendig geweest (koorts, hoesten, benauwd, geen reuk/smaak)  Nu lijkt hij weer een beetje op te krabbelen.

Estrella.

Ja, heel irritant. Maar hey. Beter nu dan in een tijd waarin iedereen hele leuke dingen doet.

Wat "fijn" dat je vader er relatief weinig last van heeft. Toch een opluchting, ondanks dat hij zich vast even goed ziek gevoeld heeft. Gisteren was ik bij de fysio en toen sprak ik een man die mijn vader had kunnen zijn. Die was echt kantjeboord geweest. Stond het met tranen in zijn ogen te vertellen. Dan breekt je hart wel even hoor, pff. 

FruityForest

Dat is zeker zo!

Ja, hij komt er gelukkig goed vanaf. Had in het begin ook wel echt even paniek. Dat je gewoon niet weet hoe het verloop is/ hoe slecht iemand eraan toe gaat zijn.