Jump to content

Recommended Posts

Yellkje

Ik werk in een groot ziekenhuis in het noorden, en de paniek begon vandaag toe te slaan. Je merkte het overal, er hing zo’n gekke sfeer. 

Ik ga ervan uit dat ik vanaf volgende week thuis zit - ik doe geen zorg. Het lijkt erop dat de de onderzoekstak van de afdeling wordt gesloten (‘shutdown’ van het researchlab)

Mochten de scholen gaan sluiten hebben wij dus waarschijnlijk geen problemen met oppas. 

• Replies 715
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Malibu

71

• stefanie.

59

• Leah

40

• Maresa

35

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja maar het is dus wel typisch dat partijen die al weken roepen dat de maatregelen moeten worden versoepeld nu ook weer meteen roepen dat de 1.5m regel niet is nageleefd. En de afgelopen weken zie je

Ik vind dat wel relevant, moet ik zeggen. Want het lijkt me wel belangrijk dat we in zo'n crisis als deze luisteren naar de wetenschappelijke experts. En als je lang genoeg zoekt, kan je altijd wel er

Wij zijn gisteren in het zonnetje gezet. Eerst dacht ik oh wat verschrikkelijk, maar achteraf was het heel leuk en een waardevolle herinnering.  We kunnen er weer tegenaan 💪🙏  

Posted Images

Ja bij ons heerst er ook heel veel onrust. 

Voor nu alleen nog alle bijeenkomsten waarbij meer dan 10 mensen aanwezig zijn en die niet medisch noodzakelijk zijn afgelast. Maar ik denk niet dat het daar bij blijft. 

stefanie.

Ja hier ook

Bezoek mag niet komen als ze verkouden zijn en niet met teveel tegelijk. Komen morgen posters bij alle huizen.

Bij ons mag je ook niet meer samen lunchen moet op je eigen afdeling.  

Heb alles de hele nacht gevolgd en ik vind het echt bizar met welke argumenten ze komen. Buurlanden en andere landen met ervaring waarschuwen toch ook niet voor niks.. maar dat wordt allemaal opzij geschoven en elke keer hetzelfde riedeltje 🤷‍♀️
dacht ook dat de voorzitter zei dat er vannacht gestemd zou worden, maar dat gebeurde niet. Sowieso wilde het kabinet echt 0,0 doen met alle moties. Vond t zo raar om hun houdingen, blikken en antwoorden te zien/horen.. eng gewoon eigenlijk 😶

• Like 1
JUSTFUN

Ik word vooral bang van de.mensen die hamsteren, en de lege vakken in de supermarkt. Hier waren zelfs alle luiers compleet uitverkocht. Mensen slaan echt wel door.

Ik ergerde me juist aan het feit dat er zo hard geroepen wordt om de scholen te sluiten 'omdat andere landen het ook doen', wat is dat nou voor argument? 

Wij hebben het RIVM met veel deskundige mensen, veel landen hebben dat niet. Experts adviseren om de scholen open te houden, dat doen ze niet voor niks. Je ontwricht het hele land als de scholen dicht gaan.

1 uur terug, JUSTFUN zei:

Ik word vooral bang van de.mensen die hamsteren, en de lege vakken in de supermarkt. Hier waren zelfs alle luiers compleet uitverkocht. Mensen slaan echt wel door.

Ja dit heb ik ook heel erg. Betrapte mezelf er op dat ik toch wat extra dingen "alvast wilde kopen" .. ook om zo min mogelijk in de supermarkt te hoeven komen. Beter 1x  per week dan elke dag, dacht ik. Maar heel veel was al op en daar krijg ik wel de kriebels van. Want ja, lost het iets op? Voor hoe lang zou je dan wel niet moeten inslaan? Dat weet je toch niet. 

Cocoverde

Ja ik wilde ook niet meedoen aan het hamsteren maar omdat ik nu 2 weken zoveel mogelijk moest binnen blijven, heb ik dus online ook heel veel boodschappen besteld, voor ongeveer 2 weken aan eten.

Ik heb gisteren het coronanieuws nonstop gevolgd en merk dat ik er echt een beetje onrustig van begin te worden. Ga daarom vandaag proberen wat afleiding te zoeken en niet de hele tijd het op te zoeken.

Marjan*
Op 28-2-2020 om 11:37, Yellkje zei:

Ik voel me ook behoorlijk naïef, als ik sommige verhalen of mensen hoor. Zeker toen gister bleek dat ik meerdere

collega’s heb die flink blikken en potten eten hebben ingeslagen. 

Dat hebben wij ook gedaan. 

Elke keer bij het boodschappen doen wat extra mee dus mochten we niet meer weg kunnen hebben we gfno voor 4 personen. 

Nynke thuis van school want hoest, Steven geen klachten dus wel naar school. 

Bezorgdiensten blijven wel gewoon bezorgen, alleen dan bij de voordeur en op afstand. Dus op zich kun je dan nog wel aan boodschappen komen lijkt mij... mits niemand van de bezorgdienst zich afmeldt met hoestklachten. 

Slim idee, Coco, anders blijf je ook zo in het negatieve hangen waar je toch verder niets aan kunt doen.

Ik ben een beetje op zoek naar wanneer de 'crisis' voorbij is, merk ik.

Ik word ondertussen steeds banger voor de economische en sociale gevolgen dan voor het virus zelf. Kans lijkt me vrij reeel dat ergens volgende week ook alle horeca en bouwplaatsen etc dichtmoeten. Wat gaat er dan in hemelsnaam gebeuren met alle ondernemers en mensen met flexcontracten etcetera? De cultuursector wordt nu natuurlijk al geraakt dus iedereen die daar geen vast contract heeft met veel uren heeft al een probleem, maar als daar straks ook alle andere niet-kantoor beroepen bijkomen dan richt dat toch een enorme ravage aan. De hele wereld gaat weer compleet ineen donderen en zijn we weer geen steek verder dan 12 jaar geleden, misschien nog wel slechter af zelfs.

Ik maak me dus ook best wel zorgen over de woningmarkt.. aangezien ik het plan had om mijn huis over 4-5 maanden te gaan verkopen.. en nu word ik aan het denken gezet: is het niet verstandiger nu al?? (Financieel gezien dan) Maarja... niemand die daar natuurlijk echt ‘t antwoord op kan geven.. 

uiteraard zie ik ook wel in dat het virus ook zorgelijk is.... op het begin was ik er nogal laconiek over. Ben echt benieuwd waar de wereld staat over 1 maand.... 

Edited by _DRUNK
stefanie.

Dat hamsteren is echt bizar gaat veel te ver. Gelukkig zie ik dat hier nog niet. En wil ik ook niet gaan doen. Dan zetten ze het maar voor mijn deur als het nodig is.

Verder ben ik er ook veel mee bezig zie net ook dat de leerling zich ziek heeft gemeld in overleg geen koorts. Begrijp het niet wij zouden dan moet blijven werken. Dus denk nog overal veel onduidelijkheid.  Ga mij er vandaag maar even niet zoveel mee bezig houden. 

51 minutes ago, Malibu said:

Ik word ondertussen steeds banger voor de economische en sociale gevolgen dan voor het virus zelf. Kans lijkt me vrij reeel dat ergens volgende week ook alle horeca en bouwplaatsen etc dichtmoeten. Wat gaat er dan in hemelsnaam gebeuren met alle ondernemers en mensen met flexcontracten etcetera? De cultuursector wordt nu natuurlijk al geraakt dus iedereen die daar geen vast contract heeft met veel uren heeft al een probleem, maar als daar straks ook alle andere niet-kantoor beroepen bijkomen dan richt dat toch een enorme ravage aan. De hele wereld gaat weer compleet ineen donderen en zijn we weer geen steek verder dan 12 jaar geleden, misschien nog wel slechter af zelfs.

Ik maak me hier ook zorgen om. Ondernemers en flexcontracten in andere branches staan nu ook al enorm onder druk. Ik zit zelf in het bedrijfsleven, en er zijn bedrijven die zzp'ers per direct op straat hebben gezet. Per direct! Dat is best wel heftig, in deze tijd. Het is idd afwachten tot andere branches volgen. De langetermijn gevolgen hoor ik nog niet veel mensen over, maar die gaan we wel voelen en dat vind ik wel spannend. 

• Like 1
shizzle

Ben net ook geschrokken van het hamsteren, ik dacht ik woon in de grote stad in een juppen  wijk, wij weten wel beter. Nou alles leeg: geen verse groente, pasta, rijst, wc papier, paracetamol alles helemaal weg. Ik dacht echt wat is dit wat moet ik doen. Ik ben NL niet iemand die een voorraad heeft dus mij wc papier is legit op, ik heb geen pasta of rijst in huis. Gelukkig belde mn moeder dat waar zij en mn vriend wonen alles nog aangevuld was dus ga daar vanmiddag ff langs. Maar hoe moeten mensne dit doen die geen geld hebben. Die ook geen voorraad kunnen aanleggen. Daar raak je toch v in paniek bij t idee dat je geen eten kan hebben? Compleet absurd. 

Ben ook benieuwd waar het heen gaat deze week, of scholen niet toch dicht gaan en inderdaad horeca en zulke dingen.

ik werk in de culturele sector en alle concerten tm 3 april zijn geannuleerd, geld wordt niet terug gegeven. Hoor dinsdag wat we daarna gaan doen of we ng wel campagne gaan voeren voor april en mei. Voor ons zijn bezoekersaantallen ook heel belangrijk voor subsidies, ben wel benieuwd wat de overheid daar mee gaat doen. Gister was t ook echt ff crisis op werk, op t moment dat Rutte zei niet meer dan 100 man was het gelijk alle zeilen bij, iedereen aan t werk. Was best intens. 

JUSTFUN

Ik snap ook niet die maatregel tot 100 mensen. Als je met 50 mensen ergens bent kun je toch ook iemand besmetten. 

En ik denk dat scholen ook dicht gaan volgende week, gastouder/opvang ook. Zie dan maar eens wat te regelen. Ik werk in de zorg dus ik ben verplicht te komen tot ik koorts krijg. 

En idd. Ik maak  me ook echt wel zorgen over weet een economische crisis.

Mijn vader is dj, draait op bruiloften en partijen, en er zijn sinds gister nu al 8 bruiloften afgezegd.

Ja ik heb ook een bruiloft half april, hoop zo voor ze dat het door kan gaan.

Ik zit nu op hoog catherijne te lunchen en moet zeggen dat het me meevalt hoe leeg het is. Ook in de trein hierheen viel het best mee met de leegte, op ieder bankje zat iemand. 

Zag ook dit voorbij komen trouwens

20200313_125723.thumb.jpg.ed2b9478a2965b3f99658827dafa121f.jpg

MademoisellePapillon

Ik ben vanmorgen al de week boodschappen gaan doen, en de sfeer in de winkel was echt hels. Echt heel naar, superdruk, werd er zelf onrustig van. Ik heb normaal boodschappen gedaan zoals anders, maar bijvoorbeeld wel rijst gekocht al was die nog niet helemaal op. 

Vanmiddag horen wat voor ons op het werk de maatregelen zijn. Ben benieuwd. In België is alles dicht behalve voedingswinkels, en andere winkels enkel doordeweeks open. Geen cultuur of horeca meer. Scholen zijn open maar er gaan geen lessen door. Wellicht zullen dus al een stuk minder kinderen naar school gaan. 

Vaporize

Ik was in Engeland met een groep leerlingen, een week later was dit vast niet doorgegaan. Een beetje in een bubbel gezeten daar, maar nu toch ook wel weer erg mee bezig. Blijven de scholen open of gaan ze toch dicht, moet ik donderdag naar de opleiding of niet (de hogeschool is niet per direct dichtgegaan)... mijn vader vindt dat ik sowieso niet moet gaan werken maandag, ook vanwege de baby. Maar ik ben niet ziek en er is geen verhoogd risico bij zwangerschap. Lastig hoor allemaal! We moeten nog boodschappen doen dus ben benieuwd hoe het hier is.

Wij hebben ook nagenoeg niks in huis, had juist een beetje de voorraden opgemaakt ivm de vakantie. Was net heel even in onze ah en daar waren een hele hoop mensen echt aan het inslaan. Ik vind het jammer dat mensen alleen aan hunzelf denken en meteen 4 pakken van iets meenemen ipv 1 of 2 ofzo. Verder moeten we nog gaan bedenken wat we willen eten komende week, dus ga morgen wel boodschappen doen. We hebben nog wel wat rollen toiletpapier en anders gaan we op rantsoen. Eerlijk, het toiletpapier is mijn minste zorg. Je kan je na het plassen toch gewoon afspoelen onder de douche ofzo. Zeker als we allemaal thuis werken de komende weken.