Jump to content
Sign in to follow this  
Maresa

SHUT #113

Recommended Posts

heleen55

Lekker mientje. Heb je nog leuke plannen?

Kan me voorstellen dat je het lastig vindt om vakantie te nemen als je niet weet of je cliënten vervanging krijgen, maar het is ook belangrijk dat jij je weer oplaad. Geniet ervan, dus..!

ikke87

Oh lekker om vakantie te hebben Mientje, heb je nog plannen? En bizar joh al 2, wat gaat de tijd snel zeg! 

Wij hebben vandaag een nieuwe keuken uitgekozen. Dan gaat het verbouwen dit jaar toch eindelijk eens gebeuren 🙈

freestyle
1 uur geleden, HAHA.wait what? zei:

Oh wat toevallig freestyle! Bij mij is alleen de TransPRK een optie. Ik zie daarbij vooral op tegen de hersteltijd. De risico’s kan ik wel redelijk loslaten. Ging net even googlen, maar dat kun je natuurlijk beter niet doen. Weet jij al wat voor behandeling je gaat kiezen? 

Youtube is een goede tip!

TransPRK lijkt me qua behandeling  heel fijn, omdat er niemand aan je oog zit. Het herstel duurt wel langer. Optima Vita heeft deze volgens mij gedaan: https://www.youtube.com/watch?v=JafBo0oSovE. Ik heb dus ook risico's gegoogled... eest kon ik ze goed weg relativeren, maar nou vind ik het toch wel spannend. Sowieso goed laten informeren.

Ik heb alleen nog maar een quickscan gehad van 20min, het echte vooronderzoek moet nog komen. Maar tot nu toe leek ik in elk geval geschikt voor Smile en PRK.

• Like 1

Summer vibes

@freestyle ik heb m’n ogen gelaserd 5 jaar geleden!! 
met smile, toen was dat net nieuw haha.

nooit een seconde spijt gehad, beste investering ooit geweest.

vraag maar raak, happy to help! 

JUSTFUN

Wow ,2 jaar alweer..tijd gaat snel! Zag dat je uit elkaar bent, is het te doen in je eentje? Kan me voorstellen  dat het ontzettend zwaar is!

freestyle

Thanks Summer Vibes! Hoe lang duurde het herstel ongeveer? En heb je nog bijwerkingen, zoals droge ogen of halos? En waar heb je het gedaan? Het is natuurlijk nog een vrij nieuwe techniek, dus over lange termijn effecten is wat minder bekend.

*Mientje-Pippelientje*

Nee, een beetje wat achterstallig huishoudelijke klusjes doen en verder even totaal genieten van het niets hoeven doen, geen wekker. Helemaal niks even. 

En het is voor mijn lover zijn laatste weel vrij dus we zullen elkaar deze week wel wat vaker zien. Hij is chefkok :)

De tijd gaat echt veel te snel. Maar ik geniet intens. Behalve als ze een driftbui heeft. Haha

Het valt me eigenlijk alles mee om het alleen te zijn. Maargoed, we zijn heel goed uit elkaar gegaan. We gaan nu beter met elkaar om dan toen we nog getrouwd waren.

Laatst had ik echt een rot week waarin echt weer eens vanalles mis ging ofzo en Layla was echt aan het proberen en de hele tijd driftbuien enzo. En toen was het eigenlijk wel makkelijk dat ik mijn ex heb kunnen bellen en hij haar had opgehaald en ik ff kon ademen. 

Het enige wat ik wel echt lastig vind is het combineren van werk, layla en huishouden. 

Edited by *Mientje-Pippelientje*

ScatteredStars

@freestyle ik heb mn ogen laten laseren en het was de beste beslissing ooit! Eerste week elk half uur druppelen is even pittig. Maar verder geen pijn gehad. 

Summer vibes
9 uren geleden, freestyle zei:

Thanks Summer Vibes! Hoe lang duurde het herstel ongeveer? En heb je nog bijwerkingen, zoals droge ogen of halos? En waar heb je het gedaan? Het is natuurlijk nog een vrij nieuwe techniek, dus over lange termijn effecten is wat minder bekend.

kliniek vlakbij de VU, exacte naam moet ik ff opzoeken als je dat wilt weten! 

herstel was echt kort. de behandeling zelf duurde echt maar 10 minuten ofzo (zoals je wss wel gegoogled hebt al) en alleen de uren erna vond ik ff heftig. Want dan is licht heeel fel dus je moet echt binnen in donkere ruimte zijn en de eerste 12 of 24 uur ofzo nog echt elk uur druppelen. Daarna hoef je nog maar elke paar uur te druppelen en kan je licht steeds beter aan. Ik kon na 2 of 3 dagen weer werken! Had t expres op vrijdag gepland en weekend dus binnen gebleven en maandag gewoon naar werk en no problemo. 0 pijn gehad!! Echt helemaal niks. Alleen dus eerste uren na behandeling vond ik wat heftiger omdat je je ogen dicht wil houden eigenlijk door t licht en je dus hele tijd moet druppelen haha.

heb wel veel onderzoek gedaan toen en had snel besloten dat ik lasik (zo heet t volgens mij?) NIET wilde, ook al was dat goedkoper. Vooral omdat dat dus wel pijn kan doen erna en je echt veel langer super vaak moet druppelen. Dan ben je echt week thuis van werk en zit je de hele tijd dat te doen.

en de risico’s daarbij jij ook groter dat t misgaat. Bij Smile was toen t risico dat t echt mis gaat (als in dat je blind wordt of letsel hebt) eigenlijk niet bestaand. Omdat ze dus maar een paar mm incisie maken ipv echt 20 mm ofzo wat ze bij lasik doen. 

Dus dat was voor mij heel makkelijke keuze! maar mss dat er nu al weer nog nieuwere technieken zijn enzo, bij mij is al wel 5 jaar terug dus.

Grootste risico bij smile was dat ze t nooit kunnen garanderen dat je erna precies op 0 uitkomt en t dus ook nog -0.25 ofzo kan zijn, dat vond ik acceptabel risico. Ik ben echt perfect uitgekomen en m’n zicht is nu beter dan van normaal goedziend mens! Nooit last gehad van droge ogen of andere dingen. Enige wat ik soms laatste jaren heb is dat ik wat minder goed in felle zon kan kijken/daar iets meer last van heb. Maar kan ook toeval zijn, is niet dat ik precies sindsdien heb. Mss komt t wel omdat er hier zovaak felle zon is 😅

maar echt doe heel goed onderzoek naar welke methode en vooral: bespaar er niet op!!! Toen kostte Smile 4000 euro en LASIK 2200 ofzo en dat verschil was voor mij toen best groot (als net werkend persoon haha), maar ben echt blij dat ik niet erop bezuinigd heb.

Edited by Summer vibes

heleen55

Hoe werkt dat eigenlijk als je ogen gelaserd zijn. Gaan de vanaf dan niet meer achteruit? Of is er een grote kans dat je over X jaar weer een bril nodig hebt?

freestyle

SS, heb jij ook Smile gedaan of een andere techniek?

SummerVibes, thanks hier heb ik wel wat aan! (HAHA denk ik wat minder vanwege andere behandeling). En ik ben ook zeker niet van plan erop te besparen en Lasik lijkt me doodeng, da ga ik sowieso niet doen hahaha. De risico's moet je denk ik ook afzetten tegen het ongemak dat je nu hebt.

Heleen, je mag je ogen pas laseren als je sterkte een tijd min of meer stabiel is dus in principe zou het dan voor lange tijd goed moeten zijn (tot je bijv een leesbril moet als je 50 bent of zo).

iCake
23 uren geleden, heleen55 zei:

Hoe werkt dat eigenlijk als je ogen gelaserd zijn. Gaan de vanaf dan niet meer achteruit? Of is er een grote kans dat je over X jaar weer een bril nodig hebt?

Wat mij nu vooral tegenhoudt is dat ik mensen ken die het gedaan hebben, toen zwanger werden en die nu toch weer -0,75 ofzo hebben. Zwangerschap kan ervoor zorgen dat je ogen meer achteruit gaan. 

Ik weet overigens niet hoe vaak dit gebeurt en of het echt daardoor komt, maar het houdt me toch tegen 😬

Care

Ik heb mijn ogen in september laten laseren dus nog vrij recent! Met Smile.  Ik heb vooral voor die behandeling gekozen omdat de hersteltijd minimaal is, minste last en je zat achteraf ook niet met zo'n flapje (ik zag daar teveel risico's in, dat ik toch aan mijn oog zou zitten en dat flapje helemaal zou verschuiven). 

Het is mij MEGA goed bevallen. Ik heb nog niet mijn eindcontrole gehad, want Corona, maar ik zie gewoon goed!  Ik ben meer nieuwsgierig dan dat ik het nodig vind. Het herstel was echt super snel, de eerste 2 weken nog wat druppelen maar al snel kwam ik prima zonder druppels de dag door.  Ik vind het echt een fijne investering in jezelf! 

Overigens waar ik het heb gedaan heb je een levenslange garantie. Dus mochten je ogen achteruitgaan kun je gratis een herbehandeling doen. 

Edited by Care

Estrella.

Zo ik wil daar ook wel naar kijken. Mijn ogen zijn in 3 maanden enorm achteruit gegaan.

Zijn er hier nog meiden die met elkaar afspreken? Even los van Corona, maar GO-meetings dus. 

Ik zei van de week tegen mijn vader dat ik wel weer eens naar Limburg wilde, want daar heb ik een vriendin wonen. Waarop mijn zusje vroeg: "Hoezo heb je daar nou weer een vriendin wonen? OOOOOH. Zeker één van die internetvriendinnen van vroeger." En toen haalden we herinneringen op van de GO-meetings bij ons thuis haha. Ik beseft dat ik bijna 15 jaar geleden mijn eerste GO-meeting had. 

Zijn er meiden hier die nog nooit een andere GO-er hebben gezien?

(Ps. Sin, dit ging over jou en ik kom gauw langs 🥰)

• Like 2

pandora

Haha, wat leuk! Nou, ik ga zo na twee maanden terug naar Gent en de eerste met wie ik daar heb afgesproken is Mademoiselle Papillon. Dus ja, GO heeft mij 1 van mijn beste vriendinnen gegeven :D

• Like 3

Estrella.

Hahaha ja dat is toch superleuk! Met Ri..an, J.a.ra en Leah ben ik op vakantie geweest, Sin en ik zien elkaar af en toe en haar gezin is zo leuk! Maresa en ik hebben af en toe zakelijk contact en ga zo maar door. Vind het echt heel leuk dat ik GO heb 😄

Sannenas

Volgens mij heb ik nog ergens foto's (van een rolletje) van de allereerste GO meeting met Maresa en nog twee die hier al heel lang niet meer zitten.

Marjan*

Ik heb nog steeds contact met Cindy (woonde in Roosendaal destijds) en Mat. Het is nu al even geleden dat we elkaar gezien hebben ivm omstandigheden maar appen bijna dagelijks. 

Edited by Marjan*

Yellkje

Ik durfde niet eens te vragen aan mijn ouders of ik mocht, wist zeker dat ze het niet zouden vertrouwen. Daarbij kwam natuurlijk kwam dat ik best een stukje zou moeten reizen daarvoor. 

Marjan heb ik een keer in het wild gespot (bij de Blokker in Drachten). Maar ik was met iets anders bezig en het ging zó snel dat ik eigenlijk achteraf dacht dat ik even een praatje had kunnen aangaan. 

Malibu

Nee ik heb eigenlijk met niemand contact verder. Wel eens mensen in het wild gespot en gesproken en naar meetings geweest, maar dat was het wel haha.