Jump to content
Sign in to follow this  
Maresa

SHUT #113

Recommended Posts

Loet

Bij ons op het werk zeiden ze dat die plastic kappen alleen voor zittende beroepen zijn? Ze worden iig bij ons nu nog gedoogd, maar straks als die mondkapjesplicht er is niet meer. 

ikke87

Die plastic kappen (vast via hoofd of kin) heb ik nu al wel verschillende keren in winkels gezien. Het is ook best praktisch, omdat je dan nog de mond en gezichtsuitdrukking van die mensen kunt zien! Komt wel vriendelijk over daardoor. En bijv bij de bakker, heb je door de toonbank al best een afstand. 
zag hem vorige week ook in de horeca (Maar ja dat is nu dicht) 

Malibu

Wow ik heb dus gister om kwart voor 2 een afspraak kunnen maken voor 16u en ik kreeg net om 12u de uitslag (negatief) al binnen. Zou toch fijn zijn als ze op alle locaties zo snel zouden zijn met alles. 

Ik ga nu ook maar meteen naar mn ouders, want weet nu in elk geval dat ik niks heb.

Dieke.*

Nice, fijn!

De mensen in mijn omgeving zich hebben laten testen en negatief testten kregen ook snel resultaat. Gemiddeld moest je vorige week 49 uur wachten voordat je terecht kon, en gemiddeld 35 uur voordat je resultaat terughad. En het probleem lag, van wat ik las, niet zozeer bij de capaciteit om de staafjes te testen, maar de hoeveelheid testen die afgenomen wordt. 

Ik denk dat ze mijn test drie keer hebben moeten testen en 'm ondertussen nog twee keer zijn kwijtgeraakt ofzo :P

Ik ga straks voor het eerst weer naar buiten, hardlopen! En woensdag wil ik weer voor het eerst naar de winkel! 

Alhoewel ik geen klachten meer heb, vind ik het toch spannend, dus ik doe het in stapjes 😬

Heeft iemand al Grand Army gekeken op Netflix btw? 

Lotsch

Snap wel dat je dat heel spannend vind ja! Inmiddels naar buiten geweest weer?

Er hebben trouwens best veel mensen van hier Corona gehad lijkt het! Ik ken verder echt heel weinig mensen er mee namelijk. 

Nina!

Hoe is het met jullie Care, Estrella en Dieke? Hopelijk zijn jullie aan de beterende hand! 

Malibu

Ik hoor het echt superveel om me heen nu juist. In het voorjaar hoorde ik niemand, nu regelmatig dat ik hoor dat mensen besmet zijn. En niet alleen in a'dam, ook in het oosten van het land. Ik vind het nu ook bijna enger dan toen.

Dieke.*

Dankjewel! Afgelopen zondag, en maandag zat ik zeker wel op "enigszins minder klachten". Als in, mijn klachten zijn echt weg. 

Dus dinsdag weer voor het eerst hardgelopen en gisteren weer op kantoor geweest (we hebben een rooster waarbij iedereen twee keer per week op kantoor is). Heb ook echt zo'n lekkere werkdag gehad!

En maandag ga ik plasma doneren 👍🏻

Nina!

Wat fijn Dieke dat je er goed doorheen lijkt te zijn gekomen! Ik hoor het inderdaad nu ook veel, vriendin van mij zelfs voor de tweede keer besmet. Bij haar was tweede keer minder erg dan eerste keer. 

shizzle

Vind t dus ook weer best eng. Als je hoort hoeveel mensen er besmet zijn dan denk je echt hoe kan t zijn dat ik y niet heb. Maar alsnog doe ik wel veel, al houd ik wel altijd afstand en mondkapje op. Maar toch, het lijkt alsof je er niet aan gaat ontkomen zoals ze in t begin ook zeiden. Maar wat denken jullie: komt er een echte lockdown aan?

Nina!

Ja ik vind het echt bijzonder dat wij het hier nog niet gehad hebben en dat met een puber in huis die op school komt en naar sport gaat. Vind het maar niks. 

ik denk dat het bij een intelligente lockdown blijft, zoals nu een beetje. Waar dat op gebaseerd is geen idee, waarschijnlijk omdat Rutte tot nu toe ‘eigen verantwoordelijkheid’ gezegd heeft. Ik las vandaag weer goede dingen over het vaccin, ik hoop zooooo dat we er snel 1 hebben. Wishful thinking misschien maar pf dit is ook niks. 

stefanie.

Hier in de achterhoek is het ook veel meer nu. En komt steeds dichter bij . 

Estrella.

Met mij gaat het nog niet persé beter. Na elke inspanning lig ik daarna toch weer plat. Wel echt heel vervelend. Ook omdat mijn lichaam echt pijn gaat doen nu van het liggen. Ik begin echt zwak te worden, recht lopen is zelfs lastig geworden. Maar teveel oefeningen doen = daarna weer voor pampus op bed. Overigens denk ik wel dat nu na bijna 6 weken het virus niet meer in mij is hoor. Dit is de nasleep.

Toch zou ik willen zeggen: wees niet bang of angstig  dat is écht zonde van je leven. Wees voorzichtig, maar geniet.

Zo fijn Dieke dat je zelfs weer kunt hardlopen!

Nina!

Dat klinkt naar estrella. Heb je ook contact met huisarts bijv voor eventueel revalidatie programma? Sterkte! 

Shine*

Jeetje pittig Estrella! Ik ben van de week ook positief getest. Had het echt niet verwacht, want heb alleen maar last van een verkoudheid. Voor de rest heb ik totaal geen klachten. 

Estrella.

Ja volgens mij geldt dat gelukkig voor de meeste mensen. Dus een weekje binnen blijven en je bent er weer vanaf.

Care

Pittig Estrella! Lastig om zelf ook de balans te moeten vinden tussen oefeningen doen en niet teveel doen. Krijg je daarin advies?

Ik ben nu 3.5 week verder en ik heb de laatste week wel echt stappen gemaakt. Ik had vorige week nog erg slechte concentratie, veel hoofdpijn en weinig energie, maar dat is afgelopen week wel flink verbeterd, gelukkig. :)  Ik ben nog steeds gevoelig voor hoofdpijn, maar ik merk dat ik weer veel meer energie  heb. Mijn conditie is wel echt heel slecht (en ik was vrij fit). Daar schrok ik wel een beetje van, dus daar moet ik nu aan gaan werken.