Jump to content
Green*Eyed*Chick

Filantroop of misantroop?

Recommended Posts

Green*Eyed*Chick

Wat ben jij (eerder)?

Voor de onwetenden onder ons: een filantroop is iemand die van de mensheid houdt, een mensen-lover dus, een misantroop is een mensenhater en heeft een hekel aan de mensheid.

edit: oja trouwens, "ja maar ik hou wel van bepaalde individuen" is geen argument om filantroop te zijn he, want, wie niet ;). het is meer de mensheid in het algemeen.

Edited by Miauw!

Green*Eyed*Chick

bedankt :P

ik ben momenteel geforceerd filantroop ("fake it till you make it") omdat ik me bedacht dat het zo niet echt langer door kon gaan hehhe...

Chaos

Dat er een woord voor bestaat betekent niet dat je niet gestoord bent :rolleyes:

Grapje hoor, ik schaar mezelf namelijk ook onder de misantropen en ik vind mezelf niet echt gestoord. Misschien een beetje :P Ik houd niet van mensen omdat ik ze echt spectaculair dom vind, ze maken overal maar een teringzooi van. Niet dat ik een haar beter ben, maar ik val dan ook onder 'de mensheid' dus dat klopt dan mooi.

Ik denk er vaak aan dat het mooi zou zijn als er een enorme ramp gebeurde, echt wereldwijd en dat er dan maar een paar mensen overbleven die helemaal opnieuw moesten beginnen. Dan zou het vast weer misgaan op den duur maar dan doen we gewoon weer een ramp :rolleyes:

Sidney

Volgens mij ben ik beide niet..

Ik heb geen gigantische liefde voor de mensheid..zo geweldig vind ik ze niet..

maar om er nou een hekel aan te hebben..

Guest

ik heb ook gekozen voor misantroop

zo goed gaat het niet meer met de wereld,er is tegenwoordig zo weinig liefde alleen maar haat en oorlog en vermoord mensen maar,aanslagen en alle andere ellende.

Zelfde dat mensen dieren lopen vermoorden,zeehonden neerknuppelen voor het bond,neushoorns vermoorden voor alleen de hoorn en alle andere dierenmishandeling.

Nou dan kan ik dus echt niet van de mensen houden...

En dan zijn er mensen die lopen te zeggen dat in 2012 alles een stuk beter gaat worden en er meer liefde komt! yeah right...

@ chaos: er komt wel een hele grote ramp in amerika daar zit een giga vulkaan onder de grond en als die uitbarst is zowat heel amerika dood!

maar ze weten nog niet wanneer het komt.

Maargoed wij mensen van europa hebben daar geen last van.. maarja this een begin :P

SweetTieniej

^^ waar slaat dat nou weer op :S

Maarja het is een begin? :S

Peculiaritea
Volgens mij ben ik beide niet..

Ik heb geen gigantische liefde voor de mensheid..zo geweldig vind ik ze niet..

maar om er nou een hekel aan te hebben..

Inderdaad, dat heb ik ook. :)

Guest

Ik zou zeggen een gematigd misantroop. Ik hou niet van de mensheid omdat ik vind dat er zoveel stomme keuzes en beslissingen woden gemaakt. Maar ik zou niet zeggen dat ik een hekel aan de mensheid heb, want er worden ook goede dingen door de mensen gedaan.

De aarde zou zeker wel beter af zijn zonder de mens, wij maken echt een zooitje van de aarde.

xannanas

zeker een misantroop.

ik hou wel van een paar mensen, maar de grote meerderheid niet.

iedereen doet over het algemeen zo stom enzo

snotbunnie

Ik ben ook een misantroop :P ook al kan ik af en toe lyrische momenten hebben dat ik heel veel mensen heel cool vind, over het algemeen vind ik de mensheid maar dom.

Maresa

Misantroop.

Al ben ik eigenlijk best aardig voor andere mensen. :P

Loetjuh

Nounou ik ben lekker een filantroop, over t algemeen vind ik de meeste mensen best tof en doen ze ook een heeeeele hoop goede dingen. Sowieso hou ik neit van negatief denken en ben ik enorm positief ingesteld.

Heb wel een hekel aan sommige mensen, maar om nou de mensheid te haten vind ik bullshit :P .

Aotearoa

"In veel gevallen is misantropie een gevolg van negatieve ervaringen met andere mensen, en dikwijls gaat ze met cynisme, arrogantie en/of onverschilligheid ten opzichte van de maatschappij gepaard."

Als ik dit lees, vind ik mezelf zeker geen misantroop.

De beschrijving van de topicstartser laat me wel twijfelen, want ook al heb ik het beste voor met de mensheid, k kan me niet vinden in het onrecht wat onze medemens en de natuur wordt aangedaan. De aarde is echt een zooitje en daar is maar een oorzaak van, namelijk de mens. Wat best logisch is, want dieren voeren geen oorlog, zij leven volgens de 'wetten' van de natuur, en dieren laten de natuur intact. Dat zijn de twee hoofdredenen waarom ik een misantroop zou zijn omdat ik het niet met de gang van zaken op deze aarde eens ben om het maar even makkelijk te zeggen.

Toch beschouw ik mezelf meer als een filantroop want ondanks alles geloof ik wel in de mensheid en denk ik dat wij het beste met de aarde voor hebben. Klinkt zo dom, maar soms beschouw ik de aarde als een mensje waar wij allemaal op moeten passen :P

Guest

Als mensen anderen tot last zijn of echt slecht zijn, dan heb ik altijd wraakgevoelens of ik hoop dat mensen zichzelf de das omdoen.

Dat maakt mij wel een misantroop.

Daarnaast kijk ik best negatief naar de mens, maar dat lijkt me logisch.

echo

Ik ben een mixje denk ik..

Soms vraag ik me echt af hoor, wat de wereld allemaal doet.

En dan haat ik echt alles en iedereen.

Maar goed, ben meer een filantroop denk ik.

**StarletZ**

Eerlijk gezegd heb ik echt geen idee. Ik herken mezelf in beiden,

maar kan niet zeggen dat ik het een of het ander ben.

Aotearoa
@ chaos: er komt wel een hele grote ramp in amerika daar zit een giga vulkaan onder de grond en als die uitbarst is zowat heel amerika dood!

maar ze weten nog niet wanneer het komt.

Maargoed wij mensen van europa hebben daar geen last van.. maarja this een begin :P

Even een vraagje aan jou...

Kun je dit ajb nader toelichten? Ik vind het een heel vaag verhaal... "wij mensen van europa hebben daar geen last van"? Wat is dat nou voor instelling?! :blink: