Jump to content
Green*Eyed*Chick

Filantroop of misantroop?

Recommended Posts

mliejz

Als het om de hele mensheid gaat, ben ik een misantroop. Wij mensen verwoesten zoveel, dat is niet normaal. -_- maar aan de andere kant vind ik sommige mensen wel weer lief :P

Guest

Ik vind het niet erg om misantroop te zijn.

Kun je je altijd laten verrassen door leuke mensen die je wel graag mag.

Muur

Een jaar geleden had ik misantroop gezegd.

Nu probeer ik mijn beeld van en mening over de mensheid iets meer te nuanceren omdat ik niet langer over wil komen als een raspessimist die aan iedereen een hekel heeft. En het lukt me nog aardig ook. Ik zit er dus een beetje tussenin.

Eclipsed

Misantroop.

Natuurlijk zijn er wel een paar mensen die ik nog wel kan uitstaan e.d. Maar echt alleen red ik het ook prima. Echt heerlijk om soms lekker alleen te zitten.

weg

Wat bedoel je met 'echt alleen red ik het ook prima'?

Je bent toch afhankelijk van andere mensen om jezelf in leven te houden :lol:

Of bedoel je alleen qua sociaal contact?

Eclipsed
Wat bedoel je met 'echt alleen red ik het ook prima'?

Je bent toch afhankelijk van andere mensen om jezelf in leven te houden :lol:

Of bedoel je alleen qua sociaal contact?

Uhm, ja sociaal contact.

Zie mezelf nog niet echt eten verbouwen enzo :P

Spoiled Whore

Als je een misantroop bent dat ben je ook heus wel sociaal in contact met mensen.

Alleen dan minder, denk niet een 'allesmansvriendje'.

Denk dat misantropen meer kieskeuriger alleen zijn.

MademoisellePapillon

misantroop

maar ik vat het een beetje op als, ik geloof niet in een 'goede' mens en ik kan ook niemand vertrouwen..; dus dan ben ik wel een beetje misantroop

maar ik haat niet echt iemand, ik ben gewoon achterdochtig over iedereen..

Lein

Ik moet altijd mensen om me heen hebben :P K kan niet lang alleen zijn :)

lotjelovergirl

Ik heb gekozen voor misantroop..

ik vind mensen eigenlijk verschrikkelijk. ze zijn egoistisch/egocentrisch, oordelen veel te snel, kunnen gewoon echt zo blind zijn voor allemaal dingen die met mensen om hun heen gebeurt.

(wow klinkt ernstig :P)

enige wat hier niet bij hoort zijn de kinderen.

ik ben gek op kinderen, vind ze helemaal geweldig!

maar alles buiten de kinderen heb ik een hekel aan

(ok ik ben echt gek :P)

Spoiled Whore

Als je een een misantroop (mensenhater) bent, of iig hier bedoelt is, ben je niet gelijk iemand zonder sociaalcontact.

Ik ben graag bij mensen, vooral bij vrienden.

Ik ben ook veel onder de mensen, ik schijn zelfs sociaal te zijn.

Maar daarom haat ik nog wel de mens, zoals hij is.

Daar kan ik niets aan doen, de mensheid vind ik gewoon dom.

En er zullen altijd uitzonderingen zijn maar dat hebben de filantropen toch ook?

En sowieso vind ik niet echt dat je jezelf een filantroop of misantroop kan noemen, dat zijn alleen de mensen in de erge gevallen.

Dieke.*

Ik denk dat ik meer richting filantropie neig.

Anders zou ik uit consequentie ook mezelf moeten haten, om het feit dat ik een mens ben, en dat doe ik niet.

Als ik erover nadenk haat ik de mensheid ook niet.

En ik vind het echt weird dat zoveel mensen zeggen dar ze misantroop zijn.

Ik bedoel, ik vind het vaak genoeg ook heerlijk om alleen te zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik daarom de mensheid haat? Volgens mij concluderen sommige mensen dat hier.

Edited by Dieke.*

Cocoverde

heb voor misantstroop gekozen, maar bij nader inzien ben ik toch filantstroop

ik heb geen hekel aan de mensheid, want zonder ze had ik nooit gekund en ik hou van iedereen om m'n heen, ik hou van de drukte in de stad, van gezelligheid op feesten en noem maar op. Aan de andere kant vind ik de mensheid vaak zelfoverschattend en denken dat ze de enige wezens zijn op aarde die het recht hebben op een goed leven (ook al wordt dat niet altijd nagestreefd, want mensen in de arme landen krijgen niet eens fatsoenlijk te eten. Ze beslissen (nog steeds) over andermans leven en daar heb ik het ook over dieren. Mensen hebben in de loop der jaren veel schade aangebracht in de wereld d.m.v. oorlog, energieverbruik, rascisme, terrorisme etc. Tuurlijk zijn er ook mooie dingen, zoals nieuwe uitvindingen, kunst, goede doelen etc, maar het compenseert niet de slechte kant van de mensheid, maar ach die is toch ook niet perfect.

pff er zal wel weer van alles aan mankeren, maar schijt

Aotearoa

@Deniece: Een misantroop kan wel sociaal gedrag vertonen en is dus niet per sé contactgestoord, wat jij volgens mij bedoelt.

Ellentjah

Ik denk dat ik tussen beiden switch.

Het is bij mij moment gericht.. en dan niet als ik chaggie ben haat ik iedereen (dat is logisch)

Maar er zijn soms dagen/weken of zelfs maanden dat ik gewoon het liefst geen zin in mensen heb.Ze zijn soms zoo tja -van-een-mug-een-olifant-makend (Ik zelf ook, ik val ook onder de categorie mensen).

Maar ik bedoel, kom op er zijn ergere dingen dan nagels die breken en gespleten haarpunten.

en de andere keer, dan zie ik de andere kant van mensen, wauw mensen kunnen ook wel supertof zijn!

Vlindertje.

ik vind mensen echt zo raar :P

dus ik ga voor misantroop

Green*Eyed*Chick

Ik ben een misantroop omdat ik eigenlijk gewoon aan een groot deel van de mensen een hekel heb. Niet op het eerste gezicht, ik bedoel mensen zijn wel lief enzo en ik heb graag mensen om me heen, maar hun werkelijke aard, daar heb ik een hekel aan. Mensen zijn egoistisch, schijnheilig, nep, gemeen, zelf-destructief, anderen-destructief, dingen als pesten, leedvermaak, en dan heb ik het nog niet eens over oorlog. We zijn eigenlijk beesten en monsters wiens huidjes glad zijn gepolijst met een laagje etiquette. Ik bedoel, dingen als etiquette houden ons maatschappelijk systeem draaiende, onze samenleving "werkt", omdat we er in zijn geboren en daarmee zijn opgegroeid en geindoctrineerd en dus goed líjken te zijn.

Maar waren we geboren en opgegroeid in, even denken, het hitlertijdperk, een land met oorlog, een corrupt land, saoudi-arabie als man, de middeleeuwen of welk ander slechte omgeving dan ook zouden we in staat zijn tot erge dingen. Argumenten bij bijv WOI en II als "dat zouden we nu niet meer doen!" vind ik bullshit, dat is omdat we zo opgegroeid zijn en meer weet hebben van de zaken, maar het waren in principe dezélfde mensen als wij die het deden, opgegroeid en geindoctrineerd door een andere omgeving.

Ik weet dat ik dit zojuist al implciet heb ontkracht, doordat ik suggereer dat we dus voor voor het grootste deel door onze omgeving gevormd zijn (het tabula rasa idee), dus rationeel weet ik ook wel dat ik het mis heb in dat opzicht maar m'n gevoel blijft toch een hekel hebben. En het neemt dingen in onze directe omgeving als schijnheiligheid en egoisme en zelf-destructiefheid niet weg omdat ik geloof dat de mens van nature zo is en dat géén vorming is door hun omgeving.

Maar filantropie is mijn voornemen voor het jaar en ik ben me een beetje aan het forceren dezerdagen. ;)

Pan

Ik weet het niet.

Als ik zie wat de mensheid de wereld heeft aangedaan denk ik wel: misschien hadden wij er beter niet kunnen zijn. Maar ik denk niet dat we dat doen omdat we puur en puur slecht zijn. Maar eerder omdat we 'misleid' zijn ofzo. Ik kan me wel goed vinden in wat lotjegaaf zegt. Ik denk eerder dat mensen slecht worden door omstandigheden.

Ik denk dat ik eerder een filantroop dan een misantroop ben. maar ik ben er nog niet helemaal uit :P

Always Summer

Ik vind de mensheid dom en arrogant, geloof niet zo in het goede van "alles".

Misantroop dus.