Jump to content
Green*Eyed*Chick

Filantroop of misantroop?

Recommended Posts

Moira

Ik ben een misantroop.

Dit klinkt waarschijnlijk ontzettend pessimistisch, maar eigenlijk ben ik dat helemaal niet. Het is gewoon dat mensen op het eerste gezicht best aardig lijken. Maar dat is schijn, ze blijken alleen aardig tegen elkaar en liegen en doen niet wat ze zeggen. Sterker nog, ze bedoelen het tegenovergestelde van wat ze zeggen.

Nu ben ik zelf natuurlijk ook een mens, en eigenlijk heb ik ook best wel een hekel aan mijzelf.

Maar weetje, dat gedoe met het niet kunnen vertrouwen van mensen, dat ligt waarschijnlijk helemaal aan mij. Ik bedoel, er zijn zoveel mensen die geen moeite hebben met socializen. Maarja, dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd.

Ik zou er echt alles voor over hebben om een filantroop te zijn, maar ik kan het gewoonweg niet.

clarissaa

Ik ben een beetje van allebei denk ik,

een filantroop omdat ik van mensen hou.

maar een misantroop omdat ik soms ook een hekel heb aan

mensen, alle domme dingen die mensen doen .

maar van nature haat ik niet alle mensen ofzo, komt gewoon door alle

belachelijke dingen die je hoort.

Raspberry

Ik heb ook een hekel aan mensen,

Ik irriteeer me zoooo snel aan dingen. eigelijk aan iedereen die ik onderweg tegenkom irriteer ik me wel ergens aan.

echt grrr

k kan er niet tegen :P

pandora

Oh nee ik ben echt een filantroop bij uitstek. Misschien een beetje naief ook wel, maar ik houd van mensen en houd ze graag te vriend! Denk ook dat de meesten in de 'kern' goed zijn, hoewel ze soms wel worden verpest door verleidingen/nare gebeurtenissen in de loop van hun leven. Maar iedereen heeft iets goeds in zich :)

En wat betreft domme uitspraken, domme mensen, rare mensen: dat vind ik alleen maar grappig :P

MademoisellePapillon

misantroop

ik weet wat voor gedachten ik soms heb (schijnheilige valse gedachten, boze gedachten, vervloekingen etc) en ik weet dat ik niet de enige ben, mensen zijn gewoon slecht van binnen, iedereen kan in zijn hoofd doen en denken wat hij of zij wil.

mannen en vrouwen bedriegen elkaar, kwetsen elkaar, mensen die elkaar slaan, agressie, fraude, oplichting, stelen, moorden, verkrachten

allemaal dingen waartoe iedereen in staat is, gelukkig krijg je 'straf' als je te erg over de schreef gaat, maar als dat niet zo was...

je ziet zo wat er gebeurd in een chaos, of een black out... rellen, ravage, vandalisme, etc...

nee mensen zijn echt vals, gelukkig hebben ze wel nog iets van een geweten of een gevoel van 'eer', waardoor ze niet willen dat andere mensen slecht over ze denken (en dat is dan ook weer een egocentrische gedachte, toch

ataraxia

Ik ben ook wel een filantroop denk ik. Ik vind sommige mensen heel onbenullig, maar ik kan daar altijd heel erg van genieten. En dan geniet ik niet uit eigenbelang of om mezelf beter te voelen, maar gewoon omdat mensen zo grappig en leuk kunnen zijn zonder dat ze het weten. Ik ben wel echt een mensen-mens ja, al kan een mens ook verkeerde dingen doen of denken. Ik ben toch redelijk optimistisch. En dat was ik vroeger absoluut niet, dus dat koester ik.

DvS

Duidelijk gevalletje van misantroop.

Ik vind de meeste mensen irritant, naar en bijzonder dom.

Slowpoke

Ik denk dat ik beide ben. Ik ben graag bij andere mensen. Familie, vrienden enz. Verder leer ik ook graag nieuwe mensen kennen. Ik denk ook dat niet iedereen iets slechts in de zin heeft.

Alleen als ik er aan denk aan waar de mens toe in staat is, (Alle ellende die je kunt bedenken) dan ben ik duidelijk een misantroop. Dan hebben dieren het beter geregeld. :P

Misantroop
Op 31-12-2007 om 09:57, Chaos zei:

Dat er een woord voor bestaat betekent niet dat je niet gestoord bent :rolleyes:

Grapje hoor, ik schaar mezelf namelijk ook onder de misantropen en ik vind mezelf niet echt gestoord. Misschien een beetje :P Ik houd niet van mensen omdat ik ze echt spectaculair dom vind, ze maken overal maar een teringzooi van. Niet dat ik een haar beter ben, maar ik val dan ook onder 'de mensheid' dus dat klopt dan mooi.

Ik denk er vaak aan dat het mooi zou zijn als er een enorme ramp gebeurde, echt wereldwijd en dat er dan maar een paar mensen overbleven die helemaal opnieuw moesten beginnen. Dan zou het vast weer misgaan op den duur maar dan doen we gewoon weer een ramp :rolleyes:

Fantastisch!! Ik ben niet alleen!!!!!!!!! En ook als ik klaag tegen de mensen rondom mij zeg ik er ook altijd netjes bij dat ik mezelf heb inbegrepen.. 

Niemand begrijpt me... ben nog maar net te weten gekomen dat er nog meer zijn zoals mij... 

Fuck ik wil hier weg!! (No worries :) maar toch Damn ik wil hier weg... voel me hier niet goed en alles is zo irritant aan uhm iedereen verdomme ! Pfff... 

Mavi

Of ik nou een filantroop ben of een misantroop dat verschilt eigenlijk echt per situatie. 

Soms heb ik wel van die dagen dat ik dankbaar ben, maar soms heb ik ook wel eens dat ik denk van urgh hier houd ik er niet van.