Jump to content

Welk boek heb je voor het laatst gelezen? #1

Recommended Posts

• Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• vibin

71

• Maresa

66

• Crush

48

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hahahahahaha oh my bad, daar mijn naam ook met een A begint. Maar fijn dat ik t ff kwijt kon.

Nee geen tijdsplan want ik weet niet wanneer ik doodga haha! Zal vast wel wat boeken al gelezen hebben, maar heel veel zijn ook wel echt klassiekers

Ik ben net begonnen aan de Kraamhulp. Heb hiervoor Stoner gelezen, kon daar moeilijk doorheen komen maar vond het wel interessant genoeg om hem uit te lezen. Ik lees nu voornamelijk op de ereader va

stinkdier
Ken je me nog? - Sophie Kinsella

zó briljant, al haar boeken die geen shopahollic boeken zijn zijn geweldig!

Ik vind de shopahollic boeken anders ook geweldig :D haha.

Ken je me nog? - Sophie Kinsella

zó briljant, al haar boeken die geen shopahollic boeken zijn zijn geweldig!

Deze heb ik ook als laatst gelezen! Zo onwijs leuk boek!

Alhoewel haar Shopaholic boeken mogen er ook wezen hoor!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• eveline1244
      By eveline1244
      heeyyy!

ik heb een ereader en lees dus met e-books. ik heb een aantal boeken maar ik zou graag nieuwe boeken willen hebben.
      zijn er misschien mensen die met mij boeken willen uitwisselen?

we kunnen ze naar elkaar toe mailen en als het meer bestanden zijn via one drive natuurlijk zijn er nog veel meer optie, licht er aan wat je fijner vindt! 

ik hoor het graag van jullie!
    • veertjeX
      By veertjeX
      Gigi Romedalle
      Ik ben Gigi Romedalle. Ik ben 13 jaar en ben jarig op 14 mei.
      Mijn schoolniveau weet ik nog niet, maar ik zit op het Meardenlands college. Ik zit op hockey.
      Ik ben snel gekwetst en ben gauw gehecht aan iets. Ik ben verslaafd aan chocolade en puppies.
      Ik heb zelf een labrodor puppie genaamd Taylor. Ik heb één beste vriendin genaamd Anne. Ik woon in Leeuwarden met mijn tweelingszus Mia en mijn moeder Aafke in een villa, want mijn moeder is de baas van de winkel: “Romedalle's place”. Mijn moeder is gescheiden met mijn vader. Mijn vader woont in New York en op een dag ga ik daar ook wonen.
      Kimberly Servina
      Ik ben Kimberly Servina. Ik ben 12 jaar en ben jarig op 2 februari.
      Mijn schoolniveau weet ik nog niet, maar ik zit op het Meardenlands College. Ik zit op paardrijden. Ik ben eigenwijs en mensen noemen me koppig, maar dat is niet zo. Ik maak op een goede manier duidelijk hoe ik iets wil. Ik heb één beste vriend Harry. Ik heb geen huisdieren, omdat ik samen met mijn moeder Rina in een flat woon. Ik woon in Leeuwarden. Mijn vader is verdwenen toen hij een ondekkingsreis aan het maken was.
      Mijn moeder werkt in een fabriek en we zijn niet rijk. Ik droom er zelf ook van om een wereldreis te maken als ik 18 ben.
      Samantha van Buren
      Ik ben Samantha van Buren. Ik ben 12 jaar en ben jarig op 9 februari.
      Mijn schoolniveau weet ik nog niet, maar ik zit op het Meardenlands College. Ik zit op ballet en streetdance. Ik ben netjes en vriendelijk. Ik durf daardoor geen nee te zeggen. Ik heb een kitten genaamd: “Mie”.Ik heb geen vrienden hier, omdat ik van de zomer ben verhuisd. Nu woon ik in Leeuwarden met mijn adoptie ouders vader Harold, moeder Petra, zus Lisa en broer Willem. Ik ben geadopteerd toen ik 1 jaar was uit Engeland. We wonen in een rijtjeshuis midden in de stad. Ik wil afstuderen en dan gaan studeren in London en mijn echte ouders vinden.
      Anne Koksen
      Ik ben Anne Miranda Tina Koksen. Ik ben 13 jaar en ben jarig op 18 augustus.
      Mijn schoolniveau weet ik nog niet, maar ik zit op het Meardenlands College. Ik zit op paardrijden, ballet, pianoles en hockey met Gigi.
      Gigi is mijn beste vriendin. Ik ben de populairste van de groep en kan daardoor soms bot uit de hoek komen, maar dat meen ik niet. Ik heb een puppie genaamd Pizza, een kitten genaamd Pencake en een pony genaamd Amerigo. Ik woon in Leeuwarden met mijn moeder, Kyra en vader, Dirk. We wonen in een villa. Mijn moeder is mode ontwerpster en mijn vader zakenman. Ik wil later netzoals mijn moeder mode ontwerpster worden.
      Hoofdstuk 1 – eerste dag
      Gigi
      'Liefje wakker worden'. Ik doe mijn ogen meteen open. Het is de eerste dag van de middelbare school. Mijn moeder, Aafke, staat in mijn kamer.
      Ik klim uit mijn waterbed en spring op en neer.
      'De eerste dag', gil ik. Aafke komt naar me toe en zegt streng: 'Niet zo druk Gigi, je zusje slaapt nog en als die wakker wordt dan...' 'Oké, oké', zucht ik en ik doe de deuren van mijn inloopkast open.
      'Wanneer krijg ik eigenlijk mijn eigen collectie in jouw winkel?', vraag ik. 'Mia heeft er al een'.
      Op dat moment komt Mia mijn kamer in gelopen.
      'Onze eerste dag', gilt ze. Samen springen we rondjes door mijn kamer. 'Wat zullen we aandoen?', vraagt Mia en ze ploft neer op mijn bed. 'Ik laat jullie wel even alleen', zegt Aafke en ze loopt mijn kamer uit. 'Hoe bedoel je wat zullen we aandoen?' 'Ik bedoel, gaan we als tweeling of als induvidu?' 'Wat?' 'Als uniek, dus niet hetzelfde slaapkop', zegt Mia en ze gooit een kussen naar mijn hoofd. 'Wat dacht je van dat induvi wattes?', stel ik voor. 'Is goed sister, ik ga me klaar maken. Tot straks'. Mia loopt mijn kamer uit en ik duik mijn inloopkast in. Alles is op kleur gesorteerd, want daar hou ik van. Ik klap mijn laptop open die nog in mijn inloopkast ligt en ik zoek mijn kleding horoscoop op.
      Lila is jouw kleur vandaag.
      Ik aarzel geen seconden en loop naar het lila rek. Op de basisschool deed ik ook altijd wat er in mijn kleding horoscoop stond. Iedere dag kreeg ik complimentjes over de kleding keuze. Misschien gaat het op de middelbare wel anders, maar ik heb gewoon een horoscoop tik.
      Als ik het perfecte setje kleding heb gevonden loop ik terug naar mijn laptop en zoek mijn dag horoscoop op.
      Stier, jouw dagelijkse horoscoop.
      Je hebt vandaag geen gebrek aan aandacht. Alles gaat goed, maar pas op. Als je te verzekerd word, kan dat je kop kosten. In de romantiek is het vandaag niet goed. Laat het rusten en denk er morgen maar weer aan.
      Ik slik. Alles gaat goed, maar als ik daar zeker van word niet meer. Wat heeft dit te betekenen?
      Ik sta op en loop naar de badkamer. Omgekleedt stap ik er weer uit. Ik heb een lila topje aan met een wit short. Ik pak een wit elestiekje en knoop mijn blonde haar in een staart. Daarna doe ik nog wat mascare op en lipgloss. Tevreden draai ik een rondje voor de spiegel. Ik loop naar Mia's kamer.
      'Mia, hoe staat het er voor?' 'Goed, kijk eens'.
      Mia komt de badkamer uit met een hoog rokje en een wijd topje. Haar haren heeft ze gevlecht en verder heeft Mia oogpotlood en mascara op.
      'Geweldig meid', zeg ik enthousiast. Mia heeft in de zomervakantie haar haar bruin geverfd en ik moet er nog steeds aan wennen. Het staat haar wel geweldig. Mia kan zo een super model worden. 'Jij ook Gi'. Mia en ik lopen naar beneden. 'Staat het ontbijt al klaar Hendrika?', vraagt Mia. Hendrika is onze huishoudster, omdat mijn moeder het druk heeft met de winkel en omdat we een super groot huis hebben. 'Ja, lusten jullie worstenbroodjes met dipsaus?' 'Heerlijk', zeg ik. Mia en ik gaan tegen over elkaar zitten aan de eettafel. 'Waar is mam?', vraagt Mia.
      'Aafke is al naar de winkel', antwoordt Hendrika.
      'Dat wist je toch al?', zeg ik. 'Je weet het nooit, ik bedoel maar... Het is onze grote dag', zegt Mia teleurgesteld. 'Niet treuren', zeg ik. 'Misschien komt ze nog en anders gaan we toch langs de winkel?' Mia knikt. 'Dat kan wel, maar wij moeten ons altijd aanpassen aan haar'. 'Ik weet het, maar zo is het nou eenmaal', zeg ik. Hendrika komt binnen gelopen en zet de worstenbroodjes en dipsaus voor ons neer. 'Je hebt weer geweldig gekookt', grinnik ik. 'Bedankt, maar mondje dicht hé. Eigenlijk horen jullie nu brinta te eten'.
      'Ieh, brinta', zeggen Mia en ik tegelijk. 'Juist ja', zegt Hendrika en ze loopt weg. 'Jullie moeten zo naar school hé?' Ik knik en neem een hap van een worstenbroodje. 'Weten we, maar het is nog maar acht uur'. Mia's ogen worden groot. 'Is het al acht uur?' 'Wat is er dan?' 'We moeten nu gaan! School begint om kwart over', roept Mia. Ik verslik me bijna en zeg: 'Chips, maar ik moet wat eten'.
      'Dan doen jullie dat maar in de auto', zegt Hendrika. 'Ik stop het wel in een bak, hup klaar maken jullie'. Ik sta op van tafel en zie hoe Hendrika alles netjes in een bak stopt. Ik ren naar de woonkamer voor mijn witte handtas. Vorige week hadden Mia en ik allemaal verschillende tassen gekocht zodat we af en toe kunnen afwisselen. 'Hebben jullie je boeken?'
      'Die krijgen we op school', zegt Mia en ze pakt de bak van Hendrika aan. Mia en ik rennen over de oprit naar de zwarte auto die al klaar staat.
      'Precies op tijd', zegt Harold, onze chauffeur.
      Mia en ik stappen in en Harold start de auto. Als we rijden opent Mia de bak. Ik grijp een handje worstenbroodjes en dip ze in de saus. Mia propt de rest van de broodjes naar binnen. Harold vraagt verbaast: 'Wat is hier aan de hand?'
      'Wr wrn vergutn um t oentbitn'. 'Wat?'
      Ik slik een grote hap door en herhaal: 'We waren vergeten te ontbijten'. Harold lacht. Terwijl Mia en ik de laatste happen naar binnen werken zegt Harold dat we er zijn. Ik veeg de kruimels van me af en doe de deur open. Op het schoolplein staan allemaal mensen van mijn leeftijd. Sommige hebben grotere rugzakken dan ze zelf zijn. Ik zoek Anne, mijn beste vriendin sinds groep 1.
      Anne is heel erg sociaal en overal waar ze komt wordt ze populair. Mia staat achter me. 'Ga maar naar haar toe', fluistert ze. 'Weet je het zeker? Waar is Kiki?', vraag ik. 'Ja, ik meen het en Kiki moest nog wat doen. Ik ga wel bij Bram staan ofzo'. Kiki is de beste vriendin van Mia en Bram haar vriendje. Mia vind Anne maar een mode popje. 'Oké, tot vanovond', zeg ik en ik loop naar Anne. 'An! Alles kids?', zeg ik.
      Kimberly
      Met buikpijn fiets ik naar school. Naast me fiets Harry. 'Is er wat?', vraagt hij. 'Nee, ik vind het gewoon zo eng'. 'Ik ook', zucht Harry. 'We zitten niet bij elkaar in de klas dus dat betekent dat we nieuwe vrienden moeten maken'. Ik knik somber.
      Wie had dat nou gedacht? Harry en ik zijn al samen sinds, sinds... Ik weet het niet meer, maar het is heel lang tenminste. 'Maar, kop op! Het komt goed met ons. Ik hoorde dat je bij het modepopje in de klas zit'. 'Ja, dat klopt. Misschien is ze aardig?' Harry knikt onbegrijpelijk. 'Dat kan ja'. We fietsen de hoek om en ik zie de school staan. Op het schoolplein zie ik allemaal kinderen van mijn leeftijd. Dat is natuurlijk niet zo gek, maar waar zijn alle oude jaars? Harry en ik fietsen het fietshok in. Ik rem en stap van mijn fiets af. Het is een gele met roze bloemetje. Ik was er super trots op geweest. Nu weet ik niet of het cool is of kinderachtig. Ik zet mijn fiets opslot en hang mijn rugzak om me schouder. 'Ben je klaar?', vraag ik. 'Nee, die stomme fiets wil niet op slot', zegt Harry geïrriteerd. Ik lach en Harry kijkt me boos aan.
      'Sorry, wacht. Ik help je wel'. Harry doet een stap achteruit en ik geef een ruk aan zijn fiets sleutel.
      De fiets sleutel vliegt eruit en ik geef hem aan Harry. 'Stresskip', giechel ik. 'Hmmp', zegt Harry nors. 'Kom op, niet zo chagie! Het is onze eerste dag en we gaan het geweldig doen'. 'Dat zal vast'.
      'Hé, jouw worden niet de mijne'. 'Ik weet het, sorry Kim'. Ik lach tevreden. 'Goed zo en nu wil ik een glimlach zien'. 'Moet dat?' 'Ja, je wil toch een goede indruk maken'. Tegen Harry's zin in glimlacht hij. 'Kom op, je kan beter'. Harry glimlacht groter. 'Goed zo'. Ik glimlach ook.
      'Je bent mooi als je lacht', mompelt Harry.
      'Wat?' 'Niks', ontkent hij. Ik haal mijn schouders op. We lopen het schoolplein op en ik zie gelijk Anne, het mode popje staan. Harry ziet haar ook.
      'Kijk miss perfect is er al'. 'Hou eens op met je vooroordelen', zeg ik en ik poor hem in zijn zij.
      'Sorry, ik hou al op'. We lopen door tot aan de deur. 'Waarom gaat niemand naar binnen?'
      'Ik denk vanwege... Waar moeten we naar toe?'
      'Oh... Ja, nu je het zegt. Dat is waar ook!'
      'In welke klas zit jij ook al weer?'
      'In klas 1P en jij?' '1I'. 'Dat lijkt me een coole klas'. 'Hoezo?' 'Mia en Kiki zitten daar in!'
      'Die zijn aardig!' 'Ja, ik weet het', zucht ik.
      'Ik zit in de klas van haar zus'. 'De zus van Kiki?'
      'Nee, de zus van Mia. Dat vertelde Mia laatst. Ze heet Gigi en Mia zou Gigi over mij vertellen'.
      'Dan heb je toch al één vriendin?' Ik knik en zeg:
      'Maar vriendschap kan je niet dwingen'.
      Harry slaat een arm om me heen. 'Het leven valt niet mee'. Op dat moment komen er allemaal grote mensen naar buiten gelopen. Ze verspreiden zich over het schoolplein en houden grote kartonnen vellen omhoog met een klas erop.
      Ik speur de vellen af naar “1P”. Ik zie het staan.
      Het is geverft met lila verf. Ik stoot Harry aan.
      'Heb je jouw klas al gevonden?' 'Ja, kijk daar'.
      Ik volg zijn vinger en zie een kleine man met een kaal hoofd en een brilletje staan. 'Jij heb de nerd leraar', lach ik. 'Oh, en wie heb jij dan?'
      Ik kijk naar het vel met “1P” erop. Het wordt vasgehouden door een jonge slanke vrouw met licht blond haar dat op haar schouders valt.
      'Ik heb de knappe', zeg ik en ik steek mijn tong naar hem uit. Harry kijkt jaloers naar mijn mentrix. 'En jij had het over vooroordelen?', zegt hij. 'Aan iemands uiterlijk kan je niks veranderen', zeg ik en ik loop naar mijn mentrix.
      'Ik zie je in de pauze wel weer'. Op gegeven moment heeft iedereen van mijn klas zich bij mijn mentrix verzameld. Mijn metrix, die blijkbaar Sofie heet, noemt de namen op.
      Af en toe zeggen mensen ja en er zijn natuurlijk ook grapjassen die nee zeggen. Uiteindelijk noemt ze mijn naam. 'Kimberly Servina?'
      'Ja, ik ben er'. 'Mooi, dan is iedereen er. Als iedereen me wil volgen naar jullie mentor lokaal T7, zou dat fijn zijn'. Iedereen volgt Sofie netjes naar het lokaal T7. 'Willen jullie in een kring gaan zitten?' 'Je bedoelt op de grond?', vraagt een meisje afschuwend. 'Nee Anne, ik bedoel dat je een stoel pakt en dat je dan in een kring gaat zitten'. Ik kijk naar Anne, het modepopje volgens vele. Ze draagt een geel satijnen jurkje met een witte strik en roze ballerina's. Harry had gezegd dat haar moeder mode ontwerpster is. Verder heeft Anne mooi bruin haar tot haar navel net zoals Miley Cyres. Ik voel een jaloers steek en kijk omhoog om mijn afschuwelijke zwart piekhaar te bekijken. Had ik maar zulk haar.
      Samantha
      Nerveus bestuudeer ik alle kinderen die in mijn klas zitten. Onzeker friemel ik aan mijn rode haar. Ik heb het in de zomervakantie rood geverfd.
      Ik pak een stoel en zet het naast een meisje neer met wit blond haar. Ze is best knap met grote blauwe ogen. Volgens mij heet ze Kimberly met een hele mooie achternaam, iets van Servina.
      Ik ga op de stoel zitten en zeg verlegen: 'Hoi, ik ben Samantha'. Kimberly kijkt me aan. Ik lees uit haar ogen dat ze onzeker is. 'Hoi, ik ben Kimberly', zegt ze zachtjes. Ik glimlach. Het is fijn om te weten dat je niet de enigste bent die zenuwachtig is. 'Je hoeft niet onzeker te zijn hoor', zeg ik. 'Iedereen is dat'. Kimberly kijk me verbaast aan. 'Hoe weet jij dat?' Ze praat wat harder dat eerst. 'Ik kan gemakkelijk in iemand ogen lezen wat die gene denkt'. 'Oh ja en wat denk ik nu?', vraagt Kimberly uitdagend.
      'Ik denk dat het te maken heeft met Anne'.
      Kimberly's ogen glinsteren. 'Jij bent echt goed, ik mag je wel'. Ik knik dankbaar. 'Ik mag jou ook wel'. Sofie begint wat te vertellen. 'Fijn dat jullie zo braaf luisteren. Ik wil jullie wat regels duidelijk gaan maken, maar eerst wil ik een kenningsmakings spel met jullie doen. In groepjes van vier gaan jullie de school verkennen'. Ik zoek oogcontact met Kimberly. Kimberly kijkt ook naar mij. We knikken. Nu nog twee andere meiden of jongens vinden. 'Jullie maken groepjes van twee en ik maak er dan groepjes van vier van. Verder krijgen jullie een plattegrond en een vel met opdrachten. Oké, ik heb genoeg gepraat. Ga maar groepjes van twee maken'. 'Dus wij gaan samen?', vraag ik voor de zekerheid aan Kimberly. 'Ja, lijkt me leuk'. Samen lopen we naar Sofie. 'Wij willen graag met zijn tweeën', zegt Kimberly. Sofie knikt. 'Dat is goed en dan gaan jullie met Gigi en Anne'. Sofie wijst naar twee meisjes die in een hoek staan.
      Het linker meisje heeft blond haar en een lila topje aan met een wit short. Het rechter meisje heeft bruin haar en een geel jurkje. Ze lijken me best aardig. Ik en Kimberly lopen naar hun toe.
      'Hoi, wij gaan met jullie samen', zegt Kimberly.
      Het rechter meisje zucht. 'Het zal wel, ik ben Anne'. Het linker meisje zegt blij: 'Hoi, ik ben Gigi. Leuk, toch An?' 'Ik zei toch het zal wel?'
      'Kom op An, geef het een kans'. Ik kijk Anne vragend aan. 'Wat bedoelt ze?' 'Ze bedoelt niks', zegt Gigi en ze sleept Anne mee aan haar arm. 'Wij halen de plattegrond wel', zeg ik.
      'Nu snap ik wat Harry bedoelde', mompelt Kimberly. 'Wie is Harry?' 'Mijn beste vriend'.
      'Cool, een beste vriend'. 'Jep, kom we moeten een plattegrond ophalen', zegt Kimberly en ze loopt naar Sofie. Ik loop achter haar aan. 'Mogen we de plattegrond en opdrachten?', vraagt Kimberly.
      'Natuurlijk', zegt Sofie en ze pakt vier gele boekjes en een plattegrond van haar tafel.
      'Alsjeblieft'. Ik pak het aan en we lopen terug naar Anne en Gigi. Gigi wuift dat we ze even alleen moeten laten. Ik hoop niet dat het zo de hele dag doorgaat.
      Anne
      'Wat is er nou Gi? Waarom doe je zo minachtend tegen hun?' 'Gewoon, straat kinderen'. Gigi schudt haar hoofd. 'Dat slaat nergens op'.
      'Weet je wat nergens opslaat? Dat je zulke gebaren maakt'. Ik doe haar overdreven gebaren na. 'Laat maar', zucht Gigi. 'Oké, oké! Ik probeer wel aardig tegen ze te doen'. 'Mooi, want Kimberly is een goede vriendin van Kiki en Mia'.
      'Mia? Je zus?' 'Ja, mijn zus'. 'Ik probeer het'.
      'Mooi zo', zegt Gigi en we lopen terug naar Samantha en Kimberly. 'Goed dat jullie de plattegrond hebben opgehaald', zeg ik vriendelijk.
      'Zullen we vertrekken?' De andere knikken.
      'Waar moeten we als eerst heen?' 'Naar het lokaal C8 om een aanwijzing te vinden van de eerste opdracht', zegt Samantha. 'Wat is de eerste opdracht?', vraagt Gigi. 'Even kijken', zegt Samantha. 'Wat is het oudste gedeelte van het gebouw?' 'Bah, geschiedenis', zeg ik. 'Ik dacht dat dit een kennismakings dag was, geen saaie geschiedenis dag'. Gigi zucht diep. 'Anne wat had ik nou gezegd?' 'Ik hou al op'. Samantha en Kimberly kijken on vragend aan. 'Wat nou?', zeg ik geïrriteerd. 'Sorry hoor Anne', zegt Kimberly. 'Gaan we nog of hoe zit dat?' Ik begin te lopen.
      Kimberly lijkt opzich best op mij en het irriteert me. Ik bestudeer haar eens goed. Ze heeft mooi glad zwart haar en vlotte kleding aan, namelijk een leuke witte blouse met een zwart rokje. De naam Kimberly past echt goed bij haar. Ik voel dat ik onzeker word. Zij mag niet beter zijn dan mij. Ik bries en kijk rond in mijn omgeving.
      Ik bedenk me dat ik cola bij me heb.
      'Ik heb zo'n dorst', lieg ik en ik pak het flesje cola uit mijn tas. Stiekem schut ik hem extra hard.
      Ik doe alsof ik de dop niet open krijg.
      'Man, wat ben ik slap zeg', zeg ik. 'Kan jij hem open krijgen Kimberly?' Kimberly pakt het flesje aan en kijkt me aan. Ik knipper onschuldig met mijn ogen. Kimberly draait voorzichtig het flesje open en de cola spuit er zowat uit.
      'Oeps, cola in mijn schooltas was toch niet zo'n goed idee', giechel ik. Kimberly kijkt me woedend aan.
      ´Mijn nieuwe kleding! Hoe kun je?´, schreeuwt ze. ´Ach, hier dan kan je wat nieuws kopen´, zeg ik en ik geef haar een briefje van 10 euro.
      Kimberly kijkt me met gespleten ogen aan.
      ´Denk je het zo goed te maken?´ Ik knik glimlachend. 'Nou, ik denk het niet'.
      ´Oké´, zeg ik terug. ´Kunnen we door met de speurtocht?´ Gigi kijkt me boos aan.
      ´Wat is er Gi?´ ´Dat weet jezelf wel´, snauwt Gigi en ze loopt boos weg samen met Samantha en Kimberly. ´Kom ik heb wel iets om je kleding schoner te maken´, hoor ik Gigi nog zeggen.
      De verrader. Ik ga op een bankje in de gang zitten en haal mijn mobiel uit mijn tas. Een bericht van Gigi.
      GigiXyou: Waar sloeg dat nou op?
      Ik staar naar haar bericht. Waar sloeg dat nou op? Waar slaat dit nou op? Ik moet populair blijven, kosten wat kost!
      AnneJeWeetWel: Waar sloeg dat nou op? Je weet hoe belangrijk het voor me is!
      GigiXyou: Waarom moet je perse populair zijn dan?
      Ik knipper een paar tranen uit mijn ogen. Ik heb nog nooit iemand vertelt waarom ik perse populair wil zijn. Vroeger ben ik vreselijk gepest op school, omdat mijn ouders rijk zijn. Natuurlijk weet ik dat dat nergens op sloeg. Ik kan er toch niks aan doen dat mijn ouders veel verdienen?
      Nog steeds zit ik er heel erg mee. Daarom wil ik kosten wat kost dus populair blijven. Als Kimberly mijn plaats in neemt en ik op de achtergrond verdwijn, krijg ik niet meer genoeg aandacht. Thuis is het ook niet altijd even fijn. Mijn vader is steeds op reis en mijn moeder sluit zich zowat op in haar kamer. Ik voel me daardoor best alleen. Ik slik en typ een bericht.
      AnneJeWeelWel: Dat gaat je niks aan!
      Ik aarzel, maar druk dan op verzenden. Ik moet maar terug gaan naar de klas. Wat ga ik zeggen?
      Ik denk even na en sta dan op. Ik loop lokaal T7 binnen en zie dat er nog een meisje is. Ze heeft kort roze haar en emo kleding aan.
      'Wat doe jij hier al zo vroeg Anne?', vraagt Sofie.
      Ik zet een zielig gezicht op. 'Ik voel me niet zo lekker'. 'Oh, dat is jammer. Wil je naar huis'.
      Ik knik en fluister: 'Volgens mij ben ik voor het eerst ongesteld geworden'. Ik ben eigenlijk al vanaf groep 7 ongesteld, maar dat weet Sofie niet.
      Sofie knikt meelevend. 'Ik schrijf wel een briefje voor je en dat moet je afgeven bij de receptie.
      Wil je je agenda even pakken?' Ik pak mijn agenda uit mijn tas. 'Over 2 weken gaan we op kamp en je moet dit briefje door je ouders ondertekenen'. Ik knik braaf en pak het briefje aan. Shit. Hoe ga ik ervoor zorgen dat mijn ouders het ondertekenen terwijl ik ze haast niet zie. Sofie schrijft een briefje en geeft het aan me.
      Als ik het lokaal uit ben ren ik naar de receptie.
      Ik geef het briefje aan de vrouw die achter de receptie zit. De vrouw kijkt me meelevend aan.
      Ik kijk zielig naar beneden en loop dan met een grote lach het gebouw uit. Ik loop van het schoolplein af en vraag me dan af hoe ik thuis kan komen. Al een tijdje loop ik op het fietspad als iemand me inhaald. Ik hou mijn adem in.
      Het is Arnold! Ik vind het al jaren leuk, maar hij mij volgens mij niet. Ik ken hem van de basisschool. Als het goed is zit hij nu in de derde klas. Arnold draait zich om en remt af. Ik sta stil. Arnold stapt af en loopt naar me toe. 'Hoi, Anne is het niet?' 'Ja, dat klopt'.
      'Wat doe je hier? Ik dacht dat de eerste klassers pas om 2 uur uit zijn?' 'Ja, dat klopt', fluister ik.
      'Wat?' Ik schraap mijn keel en zeg: 'Ja, dat is zo.
      Ik voelde me niet zo lekker'. 'En dan loop je naar huis?' 'Ja, ik heb geen vervoer'. 'Ik dacht dat je in zo'n villa woonde in het noorden park'. 'Dat is zo'.
      Arnold kijkt me vragend aan. 'Heb je geen chauffeur ofzo?' Ik schudt nee. 'Mijn moeder is naar een of ander suf congress'. 'Ik kan je wel thuis brengen, ik woon in het westelijke gedeelte en kom er langs'. 'Weet je het zeker?'
      'Ja, natuurlijk. Tenzij je natuurlijk 6 kilometer naar huis wil lopen met je hakken'. Arnold knikt naar mijn voeten. Ik kijk naar mijn schoenen. Toch niet zo handig dat ik ze aan het gedaan. Ik ben best klein dus ik dacht als ik hakken aan doe dan valt het niet zo op. Arnold stapt weer op zijn fiets en klopt op zijn bagagedrager. 'Kom je nog?'
      Ik klim achterop zijn bagagedrager, maar durf hem niet vast te houden. Arnold merkt het en zegt: 'Ik bijt niet hoor'. Ik bloos en doe mijn armen losjes om zijn middel heen. Ik bijt op mijn onderlip zodat ik niet juich van geluk. We zijn al een tijdje onderweg als ik vraag: 'Dus jij woont ook in het villa park. Waarom word jij niet weggebracht dan?' 'Ik hou van de natuur en als ik een mooi meisje naar huis moet brengen'.
      Ik bloos alweer.
    • Philyra
  • Create New...