Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Mooz_

Het opleiding topic 2

2,02906df8e9424bee22af0638cfded2160 berichten in dit topic

Het opleiding topic II

Omdat we al over de 100 zaten ;)

AN00790_.gif

Vertel hier alles over jouw opleiding, of vraag iets over de opleiding die je wilt volgen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@lolaaa:

ik zat te denken aan een opleiding ad crossmediale communicatie. ik heb 4 jaar mbo gedaan en wil nog wel leren, maar niet meer 4 jaar.

ik heb er eigenlijk nog niet zoveel over gehoord, en veel scholen bieden het ook niet aan.

heb je er goede dingen over gehoord?

@Endorphine:

Nee, het is een soort opleiding tussen mbo en hbo in. je krijgt een ander soort diploma, geen bachelor zoals normaal hbo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben gestopt met mn studie... Na 3 jaar rechten (en nog steeds mn P niet gehaald) vond ik het wel genoeg. Dit past gewoon niet bij me en ik heb mezelf het afgelopen jaar alleen maar voor gek gehouden... Jammer dat er drie jaar overheen moest gaan voordat ik ging beseffen dat dit gewoon niet de juiste studie voor mij is :P Naja, ik heb toelating gedaan bij de kunstacademie (wdka) en ik mag in september beginnen bij de opleiding Docent beeldende kunst en vormgeving. Tis een hele switch, maar ik weet dat dit veel meer mij is <3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oja dat vind ik veel meer bij je passen!!! Ik wist helemaal niet dat je rechten deed, had juist wel iets van kunstacademie verwacht :P

Maar wat goed dat je bent toegelaten, gefeliciteerd :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oja dat vind ik veel meer bij je passen!!! Ik wist helemaal niet dat je rechten deed, had juist wel iets van kunstacademie verwacht :P

Maar wat goed dat je bent toegelaten, gefeliciteerd :D

Dankjewel! Ik ben ook zo blij joh, ik had een zwaar relaxte toelating (er werd me letterlijk verteld dat ik een positief advies zou krijgen) en het is zo'n leuke academie!! Heb er ook wat vrienden zitten, dus dat is ook fijn :)

Maar ik heb wel keihard gewerkt voor mn toelating hoor. Ik had me aangemeld met in gedachten dat de toelating pas over min. 5 weken zou zijn. Kreeg ik opeens een week nadat ik me had aangemeld al bericht dat ik over anderhalve week toelating had :') Moest ik nog de helft van mn portfolio en de toelatingsopdracht afmaken in anderhalve week :')

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil nog even wat rechtzetten wat ik in het vorige topic heb gezegd.

Het blijkt dat de instellingen zelf mogen beslissen of ze de studiekosten omhoog brengen. Er zijn een aantal instellingen die het aankomend jaar al invoeren. Je moet dus bij de instelling zelf informatie vragen over de verhoogde studiekosten. Dat brengt dus perspectief ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begin volgende week met mijn eindexamens. Weeeeet echt niet wat ik hierna wil gaan doen :blink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik doe nu de richting Zorg en Welzijn.

En heb me ingeschreven bij SPW.

Daar zijn de meeste mogelijkheden haha, maar weet nog niet wat ik wil!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij VMBO moet je natuurlijk na 2 à 3 jaar middelbare school ook al zo'n beetje je studierichting kiezen en dat is ook supersnel natuurlijk. Hopelijk is SPW iets voor je! Maar als je het echt niet weet, waarom ga je dan niet de havo doen hierna?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dankjewel! Ik ben ook zo blij joh, ik had een zwaar relaxte toelating (er werd me letterlijk verteld dat ik een positief advies zou krijgen) en het is zo'n leuke academie!! Heb er ook wat vrienden zitten, dus dat is ook fijn :)

Maar ik heb wel keihard gewerkt voor mn toelating hoor. Ik had me aangemeld met in gedachten dat de toelating pas over min. 5 weken zou zijn. Kreeg ik opeens een week nadat ik me had aangemeld al bericht dat ik over anderhalve week toelating had :') Moest ik nog de helft van mn portfolio en de toelatingsopdracht afmaken in anderhalve week :')

Oef dat is wel pittig ja! Sowieso is de opleiding ook niet supermakkelijk ofzo haha, maar dat wist je natuurlijk al.

Wel fijn dat je een toelatingsopdracht kreeg!

In Amsterdam was dat allemaal heel los en zweverig en gaar enzo (maar dat is 6 jaar geleden, zal nu ook wel veranderd zijn)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@lolaaa:

ik zat te denken aan een opleiding ad crossmediale communicatie. ik heb 4 jaar mbo gedaan en wil nog wel leren, maar niet meer 4 jaar.

ik heb er eigenlijk nog niet zoveel over gehoord, en veel scholen bieden het ook niet aan.

heb je er goede dingen over gehoord?

@Endorphine:

Nee, het is een soort opleiding tussen mbo en hbo in. je krijgt een ander soort diploma, geen bachelor zoals normaal hbo.

ik weet wel dat niet zoveel scholen het bieden. Mijn hbo toevallig wel. En ik ben wel gewoon van plan vier jaar nog school te doen, maar omdat ik heel erg twijfel of ik als ik mijn P heb gelijk journalistiek wil gaan studeren, of dat ik eerst de opleiding af maak, vind ik 2 jaar een goede midden weg.

Je doet dan na 2 jaar een test, en als je die haalt krijg je gewoon een diploma wat veel bedrijven gewoon een goed diploma vinden. Daarna kun je dan kiezen of je gaat werken, of je misschien overstapt naar een andere hbo opleiding, of je een universitaire studie gaat doen, of dat je gewoon door gaat met je eigen opleiding.

Je kan natuurlijk ook gewoon na 2 jaar stoppen of door gaan, alleen is het altijd handig om een soort van diploma te hebben.

je opleiding is dus niet anders, het enige verschil is die toets die je na het tweede jaar maakt.

(dat is wat ik er van weet)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij VMBO moet je natuurlijk na 2 à 3 jaar middelbare school ook al zo'n beetje je studierichting kiezen en dat is ook supersnel natuurlijk. Hopelijk is SPW iets voor je! Maar als je het echt niet weet, waarom ga je dan niet de havo doen hierna?

Dat zou ook nog een optie kunnen zijn ja. Maar dan kan ik misschien nog wel een jaar denken, maar me erin verdiepen kan ik me niet via een havo. Want daar besteden ze heel weinig aandacht aan. En daar moet je dan ook nog voor een profiel kiezen. Ik hoop dat SPW wat voor me is .. Maar dat zal wel loslopen. Anders kan ik nog altijd wisselen van opleiding. En in SPW heb je zo veel richtingen die je op kunt gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een KOP-opleiding?

Ik ga die namelijk doen in september als alles goed gaat met mijn HBO, maar vroeg me af of iemand ervaring heeft ivm de intensiteit enzo.

Of misschien heeft iemand de opleiding tweedegraads docentschap Omgangskunde gedaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oef dat is wel pittig ja! Sowieso is de opleiding ook niet supermakkelijk ofzo haha, maar dat wist je natuurlijk al.

Wel fijn dat je een toelatingsopdracht kreeg!

In Amsterdam was dat allemaal heel los en zweverig en gaar enzo (maar dat is 6 jaar geleden, zal nu ook wel veranderd zijn)

Jij had toen toelating in amsterdam gedaan he? Voor welke richting ook alweer?

Ik was ook wel blij met die opdracht ja, dat je hem gewoon thuis mocht maken. Hij was wel best pittig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een KOP-opleiding?

Ik ga die namelijk doen in september als alles goed gaat met mijn HBO, maar vroeg me af of iemand ervaring heeft ivm de intensiteit enzo.

Of misschien heeft iemand de opleiding tweedegraads docentschap Omgangskunde gedaan?

Een vriendin van mij doet opleiding tweedegraads docent Omgangskunde en loopt stage/werkt waar ik nu op school zit, zij moet er veel voor doen, komt ook doordat zij denk ik van MBO afkomt misschien. Ze vindt het wel super leuk. Ik zal haar binnenkort wel even wat meer vragen, weet het niet zo goed wat ze allemaal doet ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja in Amsterdam inderdaad, ook voor docent BV. Maar ik knapte totaal af op alles daar :lol: wat een rampenplan

@ Hierboven: Ik heb een collega die vorig jaar die opleiding heeft afgerond, ze moest er wel redelijk wat voor doen maar dat kon naast haar baan (24u)

Die is nu freelancer op dat gebied geloof ik en werkt voor verschillende scholen in die functie. Ze werkt niet meer bij ons op de afdeling dus ik spreek haar amper meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb wel een jaar pedagogiek aan de EFA gedaan in 2004

Waardelooooooooooos :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

damn ik weet het echt niet meer wat ik moet doen.

Ben nu geslaagd voor mijn spw 3 en ik wil heel graag niveau 4 hebben. Maar nu hadden we een gesprekje gehad op een school voor spw 4 maar dat duurt nu anderhalf tot 2 jaar. Terwijl ik had gerekend op 1 jaar. Ik vind dat wel veel 2 jaar voor 1 niveau hoger. En dan heb ik 5jaar gedaan en dan heb ik nog alleen maar mijn mbo. En ik denk dat ik over 2 jaar niet veel zin meer heb om nog een hele hbo opleiding te gaan doen, ik weet zoiezo nog niet of ik dat nog wel wil. Maarja die opleiding zie ik dus eigenlijk niet echt zitten, ik ga nu proberen om een bbl plaats te krijgen (wat ik al eerder heb geprobeerd maar die zijn er gewoon erg weinig) en dan hoop ik daarop want dan kan ik het wel in 1 jaar doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zit in een dillemmaaaaa.

Ik heb al 2 weken sollicitatiebrieven liggen voor mijn eindstage. Nu moet ik voorkeuren voor scholen invullen, en de volgorde daarvan is erg belangrijk.

Nu zit ik te twijfelen tussen 2 scholen: op 1 school heb ik het enorm naar mijn zin gehad, heeft echt mijn onderwijsvisie, máár het team is supergroot dus de school is ook redelijk onpersoonlijk, en daarnaast moet k 'concurreren' met een andere student, die daar ook stage wil lopen.

De andere school heb ik zelf nog nooit stage gelopen, dus weet niet of ik me daar fijn voel, maar het is wel een kleine school met een klein team. Daarnaast is de kans dat ik daar word aangenomen een stuk groter. Het is wel een 'zwarte' school met een laag niveau, maar goed.. dat is niet echt een probleem verder.

Achjaaaaaaaaaaaaaa... :x Ga denk ik maar voor die kleine, onbekende. Heb ik wat meer zekerheid.

Dat is best wel een dilemma inderdaad..

Ik heb gisteren sollicitatiegesprek gehad op een grote school met een heel erg groot team. Dat was juist iets wat me aansprak omdat je dan veel kunt overleggen met parallel-collega's.

Morgen krijg ik te horen of ze me gekozen hebben.. Anders moet ik nog meer brieven gaan schrijven naar andere scholen, daar hoop ik niet op eigenlijk..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

• Actieve Onderwerpen

• Gerelateerde inhoud

• mxiraq
      Door mxiraq
      ik wil orthodontist worden, maar ik doe nu havo zou ik na havo VWO  moeten doen en dan de opleiding voor orthodontist, of mag ik HBO doen en dan de opleiding voor orthodontist?
    • saarbrasil
      Door saarbrasil
      Hoi
      Ik ben nu nog in Brazilië op uitwisseling en wil eigenlijk nog helemaal niet terug naar Nederland. Maar deze zomer moet het dan toch echt.
      (Als je mijn blog wil lezen : https://sarahnobrasil.wordpress.com/)
      Wie heeft hier nog meer een uitwisselingsjaar gedaan? Ik ben benieuwd hoe jij het vond om weer thuis te komen. Ik weet dat mijn uitwisselingsorganisatie AFS heel veel activiteiten heeft voor returnees, dus dat is mooi. Maar ik ben benieuwd wie heimwee heeft gehad naar zijn/haar gastland. Ik vind Brazilie echt geweldig en ben bang dat ik heel veel heimwee ga krijgen naar mijn gastfamilie en vrienden.
      chau
      Sarah
    • Maresa
      Door Maresa
      Hier een nieuwe!
      Birdy nog: mooi gezegd, ik vind het ook altijd leuk om te lezen hoe iedereen verder komt!
    • Estrella.
      Door Estrella.
      Een nieuw topic, de andere zat vol!
      Ik heb meteen een vraag.
      Afgelopen augustus heb ik mijn HBO-opleiding afgerond. Nu wil ik per september weer gaan studeren aan de universiteit. Weet iemand hoe dat zit met stufi, of heeft iemand in een gelijke situatie gezeten?
      Ik wil Latijns-Amerikastudies gaan doen, iemand daar ervaring mee? In Leiden is dat.