Jump to content
Sign in to follow this  
*Sunshine

Activiteiten voor ouderen

Recommended Posts

*Sunshine

Het hoeft inderdaad niet zo uitgebreid omdat we ze eigelijk gewoon een beetje bezig moeten houden maar ik doe het in het verzorghuis waar m'n oma zelf ook zit en via haar heb ik ook te horen gekregen dat de mensen activiteiten missen en m'n oma zit de laatste tijd een beetje in een dip omdat mijn opa een jaar geleden overleden is en het is voor haar nog heel zwaar en dus is ze lichtelijk depressief geworden daarom wil ik er het leukste van maken dat zij er ook veel plezier in heeft en dat ze hopelijk wat vrolijker wordt en het naar haar zin heeft.

Maar natuurlijk ook voor de andere bewoners! want ik heb gehoord dat meerdere mensen daar wat problemen hebben, willen niet zelf eten etc. dus daarom ben ik super blij met elk idee.

Gameboys en alles zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten, ik weet zeker dat de meeste ouderen er geen zin meer in hebben, sommige vinden een mobieltje al te ver gaan dus bejaardengym leek me opzich wel leuk mits onze leidinggevende het er mee eens is maar wat verstaan jullie precies onder bejaarden gym? Ik heb dan met een bal overgooien / overgeven maar wat nog meer?

Jullie helpen me in iedergeval heel erg. :)

En we mogen ze helaas nergens meenemen omdat we niet in het bezit zijn van een heel EHBO diploma, vanaf je 18e mag je pas reanimeren en dat kunnen wij niet dus mogen we ze niet zonder begeleiding meenemen.

+ Die quiz van het koningshuis vind ik een super goed idee! Ik heb het gelijk op m'n lijstje gezet

Edited by *Sunshine

Marlizz

nagels vijlen en lakken en handen dan erbij masseren met een lotion is echt niet moeilijk en ze vinden het echt geweldig! En het is best leuk om te doen :P

Verder zou je ook zelf idd koekjes of iets dergelijks kunnen bakken en meenemen naar die middag vinden ze ook geweldig als je het zelf gemaakt hebt. Het is geen activiteit maar toch... ;)(ik ging trakteren en had 1 taart zelfgemaakt en 1 niet ze wouden allemaal de zelf gemaakte haha) En dan bijv. iets van vroeger maken ofzo een koekje wat herinneringen oproept.

Ehmmmm verder deed ik altijd zo'n quiz spel met ze maja dat is kant en klaar kan je beetje lastig zelf maken want dat is veel werk. maar dan moest je met dobbelsteen gooien en dan had je bijv. spreekwoorden afmaken en dat soort dingen van vroeger allemaal.

Verder weet ik eigenlijk zo snel niet iets maar je hebt zelf ook al veel goede ideetjes!

Succes ermee iig

*Sunshine

Nagels vijlen, ik weet niet of die mensen mij dat laten doen en of ik dat zelf wel durf maar ik ben wel 'goed' in massages dus misschien dat dat ook een idee is?

Disorganized

Ik werk zelf tijdelijk ook met ouderen, zijn echter wel dementerende..

Maar wat bij ons erg in de smaak valt is inderdaad liedjes zingen!

Ik denk dat als je wat googelt je echt veel oude tegen komt, aangezien je ze zelf waarschijnlijk lange niet allemaal zult kennen! ;)

Wij hebben ook verschillende bakken staan met spulletjes erin, in de ene bak alleen maar spullen uit de kraamtijd in de andere bak spullen om je schoenen te poetsen enzo.. heel apart maar zijn vaak dingen die ze ook erg leuk vinden, omdat het najuist iets van vroeger is. Klinkt allemaal lekker oudbollig maargoed het werkt !

(Natuurlijk wel even rekeing mee houden dat het écht om dementerende gaan en ouderen in 'n aanleunwoning weer n veel hoger niveau is)

*Sunshine

dat kan inderdaad, maar dan zou ik ze eerst is moeten opzoeken en op een cd'tje zetten evt. of gewoon de tekst uitprinten een paar keer dat iedereen gewoon zingt?

*Sunshine

Ik schop het topic nog heel even omhoog om alsnog wat ideeën te krijgen want morgen moet ik ze inleveren dus als je nog wat bedenkt, zet het maar neer! :D

Carinneke

ik organiseer 1x in de maand een activiteit in aanleunwoningen op mijn werk

haak/brei middag

kwismiddag

kaartmiddag

spelletjesmiddag/ rummikub/domino/yathzee

zangmiddag uit de oude doos

bloemschikken/seizoen

oud hollandse pelen

rollatorrace

jeux de boules

naar het park middag

verhalen rond grootmoeders/grootvaders tijd

gymmiddag

en 1x per jaar organiseer ik een  broodmaaltijd in de vroege avond

koken met ouderen

dat zijn al een paar suggesties

gr. carine

shizzle

2010 is inmiddels alweer 9 jaar geleden. Damn Im old. Rijp voor de activiteiten hierboven 😜👍🏼

sann..

Morgen bloemschikken met je oude doos en jeu de boules met je grootouders als ballen in het park

Daarna kaarten haken en rollatorrace over de pas gebloemschikte stukjes 

Topdag

• Haha 1