Jump to content
Verdandi

Auto-topic

Recommended Posts

Verdandi

Ik heb gezocht naar een auto-topic, maar niets gevonden. Dus bij deze!

Nu er toch steeds meer go-ers een rijbewijs hebben en een auto(tje?) kopen leek het mij wel handig om een autotopic te hebben.

Wat voor een auto hebben jullie? En welke verzekering heb je gekozen & waarom? Wat ben je er maandelijks aan kwijt?

Ik zit er zelf over te denken om toch maar eens een auto te kopen, maar dan wel één die zuinig is en zo min mogelijk maandelijkse kosten met zich meebrengt. Dus een licht klein autootje.

speciale_auto_paints.jpg

sann..

Leuk. Mijn eerste auto was een suzuki alto uit 1992,maar die was niet goed onderhouden, dus die heb ik maar een maand gehad (was wel maar 20 euro in verzekering en reed erg zuinig,maar hij was niet veilig).

Heb nu een Peugeot 205 uit 1998 (in het blauw)

peugeot_205_ozd293.jpg

Ben 40 euro kwijt aan verzekering via allsecur (ook inbraak, diefstal enzo)..En benzine valt bij mij wel mee.. (ik tank in duitsland). Hij rijdt ongeveer 1 op 15/ 1 op 16, dus dat is best zuinig :)

Verdandi

Dat lijkt me ook een beetje eng, een onveilige auto. Goed dan je een andere hebt gekocht! Ik wil ook kunnen tanken in duitsland haha, maar dan ben ik evenveel kwijt aan het omrijden als dat ik terug krijg in benzineprijs zegmaar.

Ik ben aan het rondkijken voor verzekeringen en voor mij is het tot nu toe het goedkoopste bij OHRA.

Een vriendinnetje van mij heeft een Fiat cinquecento, misschien dat ik er ook zo één wil.

sann..

Die zijn inderdaad klein, zuinig en rijden prima!

Ik 'moest' de mijne wel omruilen, anders had ik geen auto (en wel nodig voor werk). Voor deze heb ik meer inruilkorting gekregen dan ik er voor betaald heb (bevriende autodealer). Hij was helemaal nagekeken, nieuwe banden erop enzo, dus heb er als het goed is ook een jaar geen kosten aan!

Afgelopen week zag ik dus mn oude rijden, dat is echt zo raar :P

sunshine_girl

Ik heb een Peugeot 206 BJ 2002

Verzekering: +- 70 per kwartaal (2x 24 pm. en 1x 22 of 23 euro)

Verzekering loopt bij VSP een ALL RISK-verzekering

Auto loopt binnen de bebouwde kom 1/15 a 1/16 snelweg kan die 1/18 a 1/19 halen

BigTasty

Ik heb een Fiat Punto :)

De eenvoudige editie :P

bQxhS9nydV3H24BfXFrTLg==.jpg

Maar ik heb de groen-blauwe kleur :)

Ik betaal de verzekering per jaar, moet ik even nakijken hoeveel dat kost :) Ik heb WA + verzekering

mijke

Ik heb een ford ka uit 98, ook klein lekker zuinig auto'tje

ford-ka-1860.jpg

kost 18 euro om te verzekeren of zo, iig erg weinig :P

Het is wel een hele simpelen, maar om mij na het werk heen en weer te brengen is hij prima.

Ik wil graag een grotere/luxere auto als er van die baby stoeltjes in moeten en zo, tot die tijd is deze helemaal goed!

Sophisticated.

Renault-Twingo-Hatchback-Benzine-Zilver-001--5106058-Medium.jpg

Ik rijd in deze! Maar hij is niet van mij, dus m'n ouders betalen verzekeringen etc.

Melon.

Ik heb een ford ka uit 98, ook klein lekker zuinig auto'tje

ford-ka-1860.jpg

kost 18 euro om te verzekeren of zo, iig erg weinig :P

Het is wel een hele simpelen, maar om mij na het werk heen en weer te brengen is hij prima.

Ik wil graag een grotere/luxere auto als er van die baby stoeltjes in moeten en zo, tot die tijd is deze helemaal goed!

hoe lang heb jij al je rijbewijs? en waar benje verzekerd? want ik betaal 50euro per maand!

mijke

hoe lang heb jij al je rijbewijs? en waar benje verzekerd? want ik betaal 50euro per maand!

Ik ben 21 en heb 3 en een half jaar mijn rijbewijs.

Hij is via zo'n verzamepakketje verzekerd waar mijn vriend al zijn verzekeringen heeft ook van ons huis en zo via de unive

iCake

Wij hebben een BMW 320ci:

e46320CI4.jpg

Wel met andere velgen (nouja in de zomer, nu hebben we van die lelijke zwarte vanwege de winterbanden).

We zijn verzekerd via Interpolis All Risk en betalen circa 65 euro p/m aan verzekering.

Wel veel geld allemaal, maar Daan is al zijn hele leven BMW fan en toen we nog thuis woonden flink gespaard. Dit was ook echt zijn droomauto (degene die realistisch was dan) dus helemaal blij mee.

@ Ikookvanjou: Je betaald echt veel te veel als je een Ford Ka hebt! Ik had een Seat Ibiza en betaalde maar 28 euro per maand ofzo! Ik zou zeker gaan rondkijken naar andere verzekeringen.

'ris

Wij hebben thuis een Peugeot 206 erbij sinds ik mijn rijbewijs heb.

0007276061.jpg

Weet niet wat er betaald wordt aan verzekering enz., betalen mijn ouders. Is in ieder geval een heel fijn autootje!

Melon.

Ja ik voel me erg genaaid nu.. ik zit nog wel bij de hema!! nog even verder neuzen dan..

Miss-Anne

Val er een beetje buiten met mijn auto.

Ik ben namelijk supertrotse eigenaar van een 2cv/lelijke eend uit 1975.

Ik heb mijn eigen verzekering, maar wel via een of ander iets van het werk van mijn vader. Ben iets van 12 euro kwijt in de maand aan verzekering. Eend is wegenbelastingvrij dus dat scheelt in kosten.

827020146_5_A9xH.jpeg

Verder ben ik nog mede-eigenaar van een Citroën AX, deze "deel" ik met mijn moeder. Hier ben ik in totaal zo'n 20 euro in de maand kwijt voor verzekering en belasting.

Miss-Anne

Weet dat ze bij het afsluiten van een autoverzekering ook kijken in welke regio je woont. bepaalde regio's zijn duurder omdat je daar meer risico loopt ofzo, daardoor dus duurder.

Toen ik net mijn rijbewijs had en mijn eerste autootje (Mini 1000 uit 1977 :P hoezo oldtimerfan) verzekerde, was ik nog maar 17 euro kwijt. Ik kreeg vanaf het begin al korting omdat mijn vader flink wat schade-vrije jaren heeft.

Ik ben overigens niet all-risk verzekerd.

iCake

Nou 94 kan ik me niet voorstellen, dat is echt teveel geloof ik hoor.

Daan heeft al wel 6 jaar een verzekering en flink wat korting, maar dan nog. Ik zou echt gaan vergelijken op andere websites enzo! Ik vind 94 voor een kleine auto wel erg veel, ook al is het all risk.

Ligt inderdaad ook aan de regio, maar ook aan de leeftijd en of je een man of vrouw bent.

Edited by iCake

Crush

Citroen_Saxo_1997_4_deurs.jpg

ik heb deze! :)

mn ouders betalen mijn verzekering, verder betaal ik alles zelf.

ben alleen WA verzekerd en laatst had ik een sterretje in mn ruit en die moest ik dus wel zelf betalen :P

iCake

Nou onze auto is uit 99 dus dat zal niet veel hoger liggen. Ik vroeg het nog even aan Daan en die zegt ook dat het wel veel is

En je hoeft absoluut niet de goedkoopste verzekering te nemen en ook zonder eigen risico is beter (vind ik dan) gewoon kijken wat je nodig hebt en dan even de reviews erover lezen. Wij zijn verzekerd bij Interpolis, krijgen wel wat extra korting nog, omdat we het huis daar ook verzekerd hebben.

Als je je verzekering al vaker nodig hebt gehad dan kan het wel zijn dat het daardoor duurder is. Je premie kan omhoog gaan, misschien ook niet verstandig om dan over te stappen, want dan ben je al je opgebouwde korting kwijt.

Wij hadden 6 schadevrije jaren, pas dit jaar voor het eerst de verzekering gebruikt dus dat scheelt wel.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Actieve Onderwerpen

• Similar Content

• Redactie
      By Redactie
      Alle zorgverzekeraars hebben sinds gisteren hun premies bekend gemaakt. Door onderzoek te doen en verstandige keuzes te maken kan je behoorlijk wat besparen op je zorgverzekering. Maak bijvoorbeeld eens een vergelijking bij Independer. Ga er gerust een middagje voor zitten! Op girlsonly.nl helpen we je alvast een eindje op weg.
      Collectief
      Zorgverzekeraars adverteren vaak met speciale verzekeringen. Houd dit in de gaten als je bijvoorbeeld veel sport, zwanger bent of student bent. Soms heb je hiervoor speciale collectieve regelingen die een hele voordelige basisverzekering aanbieden. Studenten kunnen zich bijvoorbeeld via de lsvb aansluiten bij een collectief. Ook is er een zorgverzekeraar, Energiek, die zich richt op vrouwen.
      Vrije keuze van artsen
      Let op bij het kiezen van je zorgverzekering of je naar ieder ziekenhuis en iedere dokter mag die jij wilt, of dat de zorgverzekeraar dat voor je bepaalt. Sommige verzekeringen (meestal de wat goedkopere) hebben alleen contracten met bepaalde ziekenhuizen. Dat doen ze zodat ze afspraken kunnen maken over de prijzen van een behandeling. Dat kan dan weer leiden tot een lagere premie voor de basisverzekering.
      Kijk dus voor je kiest of het ziekenhuis waar jij heen zou willen wel op de lijst van gecontracteerde zorgverleners staat van die verzekeraar.
      Eerdere kwalen
      Mensen vragen zich soms af of ze hun hele medische historie aan de nieuwe zorgverzekeraar moeten vertellen. Dat is niet per se het geval. Voor de basisverzekering moet de verzekeraar iedereen accepteren. Ongeacht je leeftijd of geslacht of medische historie. Maar als je een aanvullende verzekering wilt nemen dan kan de verzekeraar wel om bepaalde medische gegevens vragen. Medische acceptatie heet dat en komt soms voor als je bijvoorbeeld een tandartsverzekering wilt afsluiten.
      Eigen risico
      Bij je zorgverzekering heb je altijd een verplicht eigen risico. Het minimum eigen risico bedraagt in 2016 €385. Dit betekent dat als je naar de eerste hulp moet omdat je je pols gebroken hebt, je de eerste €385 zelf moet betalen. Als de behandeling duurder is (of als je al eerder je eigen risico op hebt gemaakt) dan betaalt je verzekering dat. Een bezoek aan de huisarts valt niet onder het eigen risico en wordt dus gewoon vergoed.
      Je kan ervoor kiezen om je eigen risico vrijwillig te verhogen tot maximaal €885. Als je besluit om je eigen risico vrijwillig te verhogen, betekent dat dat je maandelijkse premie omlaag gaat. Doe dit echter alleen als je zeker weet dat je altijd je extra eigen risico achter de hand hebt. Zo voorkom je dat je door een ongeluk in de financiële problemen komt.
      Deadline overstappen
      Je mag tot 1 januari van het nieuwe jaar van zorgverzekering wisselen. Zorg dus dat je op tijd bent.
      He, maar hoe zit dat dan met de deadline op 31 januari?
      Als je van verzekeraar wilt wisselen moet je voor 1 januari je oude verzekering hebben opgezegd. Je hebt dan wel tot 31 januari de tijd om je nieuwe zorgverzekering uit te zoeken. Maar het slimst is om alles voor 1 januari te regelen.
      Hoe zeg ik mijn oude zorgverzekering op?
      Alle zorgverzekeringen hebben een overstapservice, waardoor zij je oude verzekering opzeggen, mits dat voor 1 januari is. Controleer wel of de automatische incasso van je oude verzekering is gestopt. Check dat minstens een keer per maand, want dan kan je nog de incasso 'storneren'. Dat houdt in dat je de incasso terug laat gaan naar je rekening.
      Bij deze zorgverzekeraars kun je direct je premie berekenen:
      Unive
      Anderzorg
      OHRA
      Menzis
      Salland
      PNOZorg

• Redactie
      By Redactie
      Aan het eind van het jaar komen de zorgverzekeraars weer met de bedragen voor 2015. Als je het slim speelt kan je behoorlijk wat besparen op je zorgverzekering, door verstandige keuzes te maken en een beetje onderzoek te doen, bijvoorbeeld bij Independer. Ga er gerust een middagje voor zitten! Op girlsonly.nl helpen we je alvast een eindje op weg.

Collectief
      Zorgverzekeraars adverteren vaak met speciale verzekeringen. Houd dit in de gaten als je bijvoorbeeld veel sport, zwanger bent of student bent. Soms heb je hiervoor speciale collectieve regelingen die een hele voordelige basisverzekering aanbieden. Studenten kunnen zich bijvoorbeeld via de lsvb aansluiten bij een collectief.
      Vrije keuze van artsen
      Let op bij het kiezen van je zorgverzekering of je naar ieder ziekenhuis en iedere dokter mag die jij wilt, of dat de zorgverzekeraar dat voor je bepaalt. Sommige verzekeringen (meestal de wat goedkopere) hebben alleen contracten met bepaalde ziekenhuizen. Dat doen ze zodat ze afspraken kunnen maken over de prijzen van een behandeling. Dat kan dan weer leiden tot een lagere premie voor de basisverzekering.
      Kijk dus voor je kiest of het ziekenhuis waar jij heen zou willen wel op de lijst van gecontracteerde zorgverleners staat van die verzekeraar.
      Eerdere kwalen
      Mensen vragen zich soms af of ze hun hele medische historie aan de nieuwe zorgverzekeraar moeten vertellen. Dat is niet per se het geval. Voor de basisverzekering moet de verzekeraar iedereen accepteren. Ongeacht je leeftijd of geslacht of medische historie. Maar als je een aanvullende verzekering wilt nemen dan kan de verzekeraar wel om bepaalde medische gegevens vragen. Medische acceptatie heet dat en komt soms voor als je bijvoorbeeld een tandartsverzekering wilt afsluiten.
      Eigen risico
      Bij je zorgverzekering heb je altijd een verplicht eigen risico. Het minimum eigen risico bedraagt €375. Dit betekent dat als je naar de eerste hulp moet omdat je je pols gebroken hebt, je de eerste €375 zelf moet betalen. Als de behandeling duurder is (of als je al eerder je eigen risico op hebt gemaakt) dan betaalt je verzekering dat. Een bezoek aan de huisarts valt niet onder het eigen risico en wordt dus gewoon vergoed.
      Je kan ervoor kiezen om je eigen risico vrijwillig te verhogen tot maximaal €875. Als je besluit om je eigen risico vrijwillig te verhogen, betekent dat dat je maandelijkse premie omlaag gaat. Doe dit echter alleen als je zeker weet dat je altijd je extra eigen risico achter de hand hebt. Zo voorkom je dat je door een ongeluk in de financiële problemen komt.
      Deadline overstappen
      Je mag tot 1 januari van het nieuwe jaar van zorgverzekering wisselen. Zorg dus dat je op tijd bent.
      He, maar hoe zit dat dan met de deadline op 31 januari?
      Als je van verzekeraar wilt wisselen moet je voor 1 januari je oude verzekering hebben opgezegd. Je hebt dan wel tot 31 januari de tijd om je nieuwe zorgverzekering uit te zoeken. Maar het slimst is om alles voor 1 januari te regelen.
      Hoe zeg ik mijn oude zorgverzekering op?
      Alle zorgverzekeringen hebben een overstapservice, waardoor zij je oude verzekering opzeggen, mits dat voor 1 januari is. Controleer wel of de automatische incasso van je oude verzekering is gestopt. Check dat minstens een keer per maand, want dan kan je nog de incasso 'storneren'. Dat houdt in dat je de incasso terug laat gaan naar je rekening.
      Update van 22 november
      Goed nieuws, alle zorgverzekeringspremies zijn nu bekend! Weten welke verzekering het beste bij je past? Je kunt alle zorgverzekeringen vergelijken bij Independer of Zorgkiezer
      Direct je premie berekenen? Hieronder een lijstje met rechtstreekse links
      Anderzorg
      Energiek (Speciaal voor vrouwen)
      VGZ
      Unive
      OHRA
      Menzis
      Salland
      Links naar andere verzekeraars:
      ONVZ
      Avero
      Amersfoortse