Jump to content
Sign in to follow this  
Kees**

Grote Ongesteldheidstopic (12)

Recommended Posts

Nookie
2 uren geleden, Terabithia zei:

Je had het trouwens ooit over sterilisatie. Krijg je dat nog steeds niet of wil je dat niet meer?

Krijg het idd nog steeds niet. Deze spiraal werkt 5 jaar, hopelijk heb ik dan eindelijk de leeftijd!

Nookie

Om even een update te geven. Ik blijf maar aan het bloeden, word er helemaal wild van. Las dat het tot 3 maanden kan duren voordat je lichaam gewend is. Hoop het toch niet zeg. Lijkt zelfs meer te worden ipv minder.

Ellentjah

Ahhh zo lelijk Nookie. Ik herken het helaas wel.

ik heb de eerste 10-12 weken alleen maar gebloed. Ik werd echt gillend gek. Moest ook de eerste 3 maand uitzitten voor ze überhaupt wat zouden doen, kijken of hij goed ziet oid.

en daarna stopte het... en nooit meer ongesteld geweest, das nu 9jr geleden ofzo? (heeeeel af en toe heel licht bloedverlies gehad aan het einde van spiraal 1).

dus hoop dat jij straks ook zo’n succes verhaal hebt! Sterkte! Ik weet dat t voelt alsof er geen eind aan lijkt te komen 😔.

Estrella.

Ik heb mijn spiraal in augustus laten zetten en heb de afgelopen maand de hele maand gebloed. Wel vrij weinig, maar mijn bikinis zijn wel verpest... Dus ik ben maandag naar de dokter gegaan en ik moet nu een maand aan de pil. Hopelijk stopt het bloeden daarna dan! Wel vervelend, weer extra hormonen. Maar de hele tijd bloedingen breekt me ook op.

Marjan*

Heb ik dus ook gehad de pil naast het spiraal maar hielp bij mij helaas niet. En idd nog meer hormonen. Ik werd er niet gezelliger op 😂 

HAHA.wait what?

Hier helaas ook herkenbaar. Duurde een paar maanden, maar daarna inderdaad ook 2/3 jaar niet meer ongesteld geworden. Misschien toch nog even doorzetten?

JIL.

Hier heb ik sinds oktober ook een (mirena) spiraal en het lange en vele vloeien is herkenbaar. Maar het verschil voor mij is dat dat het enige symptoom was. Met gewone menstruatie heb ik 2-3 dagen enorme kramp, rugpijn en zwakke benen en zelfs met de minipil had ik die klachten in lichte mate. Met deze spiraal alleen vloeien. Dus ik heb goede hoop dat dit over een maar maanden echt minimaal is.

Wat ik wou zeggen: als je alleen vloeit, geef het toch een kans. Want grote kans dat het echt op een gegeven moment ophoudt.

Astronaut

Ik heb sinds september een spiraal en daarna een keer ongesteld geworden rond oktober nog een keer ongesteld geworden. en daarna niet meer. Hopelijk houdt bij jou ook op. 

Nookie

Ik heb geen hormoonspiraal, nogmaals, dus "daarna nooit meer" gaat voor mij niet op. Ik hou gewoon mijn eigen menstruatie. Wat een bewuste keuze is overigens, gezien ik toch zelden ongesteld ben. 

JIL.

Oh sorry dat had ik niet door. Die van jou zorgt er dus vooral voor dat er geen innesteling kan plaatsvinden?

Nookie

Ja klopt! Die doodt gewoon alles wat lijkt op sperma 😛

JUSTFUN

Heftig zeg.

Ik ben eindelijk weer ongesteld na mijn miskraam. Ben nog nooit zo blij geweest anders zou ik alsnog een  curretage krijgen ivm veel buikpijn . Maar tis wel even heftig, poeh.

Intouchables

Voor de geïnteresseerden, Hema heeft nu ook een menstruatiecup: https://www.hema.nl/search?q=menstruatiecup

ik heb zelf in maart die van organicup besteld, vond de lockdown een mooie periode om er mee te starten en bevalt echt super goed!!

Edited by Intouchables

freestyle

Wat goed! Ik heb ook de Organicup (gewoon te koop bij Kruidvat) en bevalt ook goed 😊.