Jump to content
FruityForest

Creatieve ideetjes

Recommended Posts

FruityForest

Ik heb weleens zo'n avonden waarop ik denk...

Had ik maar iets leuks om te knutselen & frutselen.

Gewoon om lekker bezig te zijn en niet te veel na te hoeven denken.

Heb alleen nooit inspiratie.

En voor veel hobby's moet je zoveel geld aan materialen uitgeven. Zonde als je het dan maar 1x in de zoveel tijd gebruikt.

Vind luiertaarten, snoeptaarten en snoepboeketjes altijd wel erg leuk!

209hthk.jpg

wko2hl.jpg

hu3cpc.jpg

Maar heb je dus leuke creactieve ideeën, post ze dan hier!!

(het liefst met foto's en handleiding/stappenplan ;))

_Marloes

Leer breien/haken!

Dat is zo relax in de avonduurtjes. Ik doe t nu zelf ook en je hoeft er niet veel bij na te denken. En je kan er natuurlijk van alles mee maken zoals sjaals, maar ook knuffels, kussens euhm, tassen heb ik gezien.

FruityForest

Heb ooit een poging gedaan.

Moet zeggen dat ik niet alles leuk vind :P

Kan eeeecht niet breien, schilderen, tekenen.

Maar zoiets als hierboven kan ik echt uuuuren mee bezig zijn.

Misschien moet ik toch ooit wel nog eens een poging doen hihi.

Leek me gewoon leuk om een topic aan te maken.

Kan iedereen dan ideetjes uithalen.

Volgende week ga ik een workshop bloemschikken volgen.

Is een kant en klare standaard die je dan dus elke keer zelf op kunt maken naar thema. Nu is hij opgemaakt in het thema Pasen (met koninginnendag oranje bloemen, met Kerst balletjes erin etc).

Lijkt me wel erg leuk!!

2vkn4lv.jpg

_Marloes

Haha, ik dacht ook dat ik niet kon breien, maar heb t uiteindelijk toch geleerd (H)

Maar ok, schilderen & tekenen kan ik ook niet.

Heb vroeger veel kaarten gemaakt en geknutseld.

Maar zulke dingen als jij noemt is altijd leuk om mee bezig te zijn! Zelf je eigen thema dingen maken, ik heb bv voor pasen zelf eieren beschilderd enz.

Ik zal nog even denken of ik nog n leuk idee heb met uitleg erbij.

iCake

Taarten bakken! Is zo ontzettend leuk en aangezien je ook van koken houdt de ideale combinatie. Ja kost veel geld, maar dat kost alles. En als je het eenmaal aangeschaft hebt valt het mee.

Kijk eens op deleukstetaarten.nl

En verder vooral veel taarten weggeven, als je zelf alles moet opeten dan kom je nogal aan denk ik ;)

Ik vind het zo leuk om te doen, ik ben nog niet zo goed, maar iedereen die het ziet vindt het geweldig :D

Sidney

tekenen,schilderen,instrument bespelen,naaien,scrappen,kaarten maken,kleien,schrijven,gipsen beeldjes maken en schilderen,sieraden maken,bloemschikken,potten bakken :P

Koken.

Ellentjah

taarten maken lijkt me zo leuk!!

Maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen haha.

Ik wil gewoon een starters pakket ofzo :P

iCake

Ellen ik zat nog te denken om 3 taartjes te bakken voor als jullie komen en dat dan te doen als jullie bij mij komen (maar moet daarvoor eerst naar Ikea, want daar hebben ze kleine vormen en ik weet niet of ik dat red). Ik ga zaterdag naar een taartbeurs daar ga ik weer spullen inslaan :D

Appelsap

Haha jaaa taarten maken lijkt mij ook echt leuk..

Ik moet nu een nieuwe opleiding kiezen voor aankomend schooljaar maar zou niet weten wat.. Zag ik iets van Patisserie opleiding/cursus, lijkt me echt leuk, maar dr is vast geen werk in! :(

FruityForest

Taarten maken lijkt me inderdaad ook heeeeel erg leuk!

Ben alleen sinds deze week weer op mijn eten aan het letten en zoek daarom juist afleiding savonds.

Normaal gesproken ging ik dan ook altijd lekkere receptjes/ hapjes en gebak maken.

@ Lil

Waar haal je dan steeds al die benodigdheden?

iCake

Oh dan is het lastig. Ik bak inderdaad ook liever niet vanwege het eten (want er gaat altijd wel een stukje taart op en anders wel marsepein of vulling. Maar het is echt zo leuk om te doen!

En een patisserie opleiding, ik weet niet of daar werk voor is, ik weet wel dat de taartenmaaksters uit de grond schieten en dat dat de bakkers veel geld kost. Banketbakker lijkt mij een heel leuk beroep, maar je moet dan meestal wel om 5 uur opstaan.

Appelsap

Oh ik zou ze zelf niet eten, lijkt me totaal niet lekker eigenlijk hahaha. Maar gewoon leuk om te maken, en voor verjaardagen enzo...

Als je daar een opleiding/cursus voor hebt gedaan zou je natuurlijk zelf wel een soort winkeltje kunnen beginnen haha eerst voor familie/kennissen en door mond tot mond reclame steeds meer mensen!

[/eindefantasie] :lol:

Ik zit er nu echt serieus over na te denken... ik weet echt niet wat ik wil en zoiets lijkt me wel leuk, maandag is er opendag op die school.. Zou het iets zijn? :P

Edited by Miracle-

iCake

Benodigdheden haal ik online, deleukstetaartenshop.nl er zijn ook winkels en steeds meer winkels gaan taartspullen verkopen. Ik ontdekte vorige week marsepein bij de toko, er worden beurzen gehouden en verder kun je bij blokker/Ikea/Intratuin (met kookgedeelte) ook veel halen. Ik heb langzaam gespaard en krijg er steeds meer bij.

iCake

Het kost in het begin wel veel geld hoor. Ik heb één keer een taart gemaakt voor mijn schoonzus en was toen 60 euro kwijt. Maargoed, toen had ik wel een barbiemold + pop en had ik echt veel dingen nodig die je voor kleine taarten niet nodig hebt.

_Marloes

over opleiding tot patisserie/banketbakker; ik heb t ook gedaan omdat ik ontzettend veel van bakken hou enz. Maar vergis je niet, opleiding is totaal iets anders dan t thuis als hobby te doen. Je moet indd vroeg op (ik stond om 3 uur 's nachts op om om 4 uur op mijn werk te zijn) en t is tegenwoordig meer 'machine'werk in de zin van: je moet veel maken van 1 ding en niet zo leuk een taart maken als de voorbeelden op internet zoals deleukstetaartenshop.nl.

Dus je kan naar n open dag gaan en je laten informeren. Maar je moet t echt 100% weten; anders kan je ook altijd cursussen doen en t gewoon thuis als hobby houden of via internet n winkeltje beginnen ofzo..

iCake

Let er wel op; van taarten maken kun je niet zomaar je beroep maken. Er zijn mensen die dat kunnen maar het is wel zwaar en veel werk. Je mag niet zomaar een bedrijf starten vanuit je eigen keuken en hebt te maken met hygiëneregels.

Het lijkt makkelijker dan het is, maar het is wel leuk en je hebt wel eer van je werk. Ik heb met een vriendin een stapeltaart gemaakt met 3 lagen, 2 dagen bezig geweest met versieren en zij had de taarten al gebakken. Vandaar dat ik het zelf niet meer zo vaak doe, kost veel tijd. Ik maak nu af en toe mini-taartjes, omdat dat minder werk is.

FruityForest

Precies, het lijkt me gewoon leuk om eens te doen.

Maar denk dat ik nog meer even verder zoek naar creatieve avondvulling.

Moet eigenlijk gewoon iets zijn waar je ook een uurtje aan kunt werken en de volgende dag of de dag erna weer verder, gewoon hoe het uitkomt.

Appelsap

over opleiding tot patisserie/banketbakker; ik heb t ook gedaan omdat ik ontzettend veel van bakken hou enz. Maar vergis je niet, opleiding is totaal iets anders dan t thuis als hobby te doen. Je moet indd vroeg op (ik stond om 3 uur 's nachts op om om 4 uur op mijn werk te zijn) en t is tegenwoordig meer 'machine'werk in de zin van: je moet veel maken van 1 ding en niet zo leuk een taart maken als de voorbeelden op internet zoals deleukstetaartenshop.nl.

Dus je kan naar n open dag gaan en je laten informeren. Maar je moet t echt 100% weten; anders kan je ook altijd cursussen doen en t gewoon thuis als hobby houden of via internet n winkeltje beginnen ofzo..

Hmm okee, het lijkt dus alweer mooier dan dat het echt is :P

Aotearoa

Leeeeuk topic idd. Ik had eigenlijk al een keer zo'n soort topic gemaakt maar daar reageerde niemand op :( Hup M., ga eens posten haha.

Zelf ik teken zelf heel veel en schrijf ook heel veel fictie en poëzie, maar zet dat niet zo snel op internet. Schrijf wel bijna alles in het Engels, vind ik leuk! Ik moet m'n blog weer eens updaten.

Oh en leuke blog M. <3