Jump to content

Creatieve ideetjes

FruityForest

Recommended Posts

Appelsap

Oh ja bijna vergeten! :o Ik wilde voor mn verjaardag vrijdag (naast taart) ook leuke (Paas)muffins maken om op tafel te zetten..

Zelf helemaal maken is goedkoper dan van die pakjes kopen toch? Heeft iemand daar een goed recept van?

En Lilian hoe doe je dat met die botercrème?

Edit: Nog 1 vraagje, weet iemand waar je zo'n spuitzak kan kopen?

Edited by Miracle-
  • Replies 812
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• FruityForest

117

• Appelsap

73

• Leafs

52

• Musicjunk

51

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weg  

Mijn vriend wordt zaterdag 30 en ik heb een doos gemaakt met 30 cadeaus. Allemaal dingen die hij leuk of lekker vindt. Het was een hele klus haha, maar ik kijk er wel enorm naar uit om het te geven.

Ok. Ondanks dat half GO mij op insta heeft toch maar even een selectie van mijn creaties. De 🌈 trui is voor de dochter van JIL.

Posted Images

Zelf maken is in elk geval lekkerder!

Ik gebruik altijd recepten van deze site: http://cherryfizz.nl/mijn-recepten/

Meestal de vanille cupcake, soms appel/kaneel.

Voor botercrème gebruik ik Basis vanille botercrème of chocoladebotercrème.

Of voor extra lekkere: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/34/Botercr%C3%A8me+extra/

En ik heb nu botercrème van funcakes (leukstetaartenshop), die is ook erg lekker (en het is wel uit een pak, maar niet zo'n supermarkt pak zegmaar, gewoon de goede ingrediënten zonder extra's).

Spuitzakken kun je bij de blokker of Hema kopen. Ik heb plastic zakken, die kun je weggooien (of invriezen), maar die van blokker werken ook wel goed.

Edited by iCake

Nee, botercreme moet je zelf maken, ik heb het van www.deleukstetaartenshop.nl, maar dan moet er nog wel poedersuiker en boter bij (roomboter, geen margarinezooi).

Ik heb de kleurgel ook van die webshop. Die kun je soms ook wel ergens anders kopen (kook-/bakwinkels, toko's, sommige tuincentra's met kookafdeling).

Waar woon je? Misschien zit er ook wel een winkel bij je in de buurt.

Dat recept lijkt wel goed, al zou ik daar niet teveel van op 1 cakeje doen, niet iedereen vindt dat lekker (met chocola vindt bijna iedereen het wel lekker of de botercrème extra).

Je kunt ook rode botercrème maken met een beetje jam erdoor.

Bij jou weet ik geen winkels in de buurt, bij mij zit er wel één, maar het aanbod is niet heel groot. Online bestellen kan wel natuurlijk, maar ik weet niet of het dan op tijd binnen is.

Appelsap

Jam erdoor is idd wel een goede.. verder nog andere ideeën? Eigenlijk wil ik geel/paars voor Pasen :P Online bestellen lukt denk ik niet meer op tijd nee

Ik heb nog nooit kleurstof gevonden in de supermarkt, maar misschien dat ze het bij grote winkels wel hebben. Dan zou ik inderdaad kijken bij de bakspullen.

Toen ik begon met bakken kon je het alleen online krijgen, nu al op veel meer plekken.

• 2 months later...
FruityForest

Heb het al in het Show je nieuwe spullen topic geplaats en toen bedacht ik me dat dit topic er ook nog was.

Dus nog een keer.

In de taartpunten zit geld

wtc6me.jpg

En ingepakt

2zzrvhx.jpg

Deze vind ik zooo schattig om een kindje op school te laten trakteren.

25zkqcz.jpg

• 4 months later...

Hoi allemaal! Ik houd ook van bakken, maar wat ik pas echt leuk vind is zelf kleren maken (naaien) en haken/breien. Ik probeer hier beter in te worden want ik kan het nog niet zo goed, maar vind het heel leuk om eigengemaakte dingen aan te hebben. Weten jullie waar ik hier meer over kan leren? Een site of tijdschrift ofzo? Mijn moeder heeft de Burda en de Knipmode, maar die vind ik maar saai. Ik heb een nieuwe discussie aangemaakt hierover: http://www.girlsonly.nl/forum/topic/89353-zelf-kleding-maken/. Ben benieuwd naar jullie ideeen!

• 1 year later...

Ik schop even een heul erg oud topic omhoog!

Ik zoek zelf namelijk nog flink wat bezigheden voor komende weken. Misschien zijn er hier nog meiden met leuke ideetjes of leuke sites.

Zelf heb ik in ieder geval twee leuke tips

http://bymiek.blogspot.nl/

http://www.makeit-loveit.com/

En wat afbeeldingen die ik ter inspiratie heb opgeslagen:

herschaaldekopievanball.jpg

herschaaldekopievanhart.jpg

herschaaldekopievaninit.jpg

herschaaldekopievanknop.jpg

herschaaldekopievankuss.jpg

herschaaldekopievanlamp.jpg

letterbx.jpg

naamloosat.jpg

haarclipjesbord.jpg

Edited by Yellkje
shizzle

Ja ik ben sinds gister helemaal LOS aan t gaan op pinterest voor kerst diy, heb er zo veel zin in.

Als loet dit leest: kan je nog een x je pinterest hier zertten, want jij had zulke leuke dingen erop staan voor de kerst!

shizzle

door pinterest hebben mn vriend en ik net besloten om onze kerstkaarten zelf te maken met allemaal leuke kerstquotes erop haha

maar ik moest net zo hard hierom lachen

40813940343521382_BLiiZ5SM_c.jpg