Jump to content

Recommended Posts

Het oude topic zat alweer op 100 pagina's, dus bij dezen een nieuwe!

Ik heb de beginpost van het oude topic even overgenomen.

Gezond eten & bewegen

Een leuk begrip, maar hoe doe je dat, wat is nu gezond en wat niet? In dit topic wordt er gepraat over gezond eten & bewegen, afvallen, aankomen en/of op gewicht blijven; wat voor sommige vanzelfsprekend is en voor anderen een stuk lastiger. Iedereen doet dit op zijn eigen manier, maar tips van anderen kunnen nooit kwaad.

Wat is gezond?

Bereken je BMI | Schijf van vijf | Weg met de weegschaal! | Beweging!

De nieuwe regels

- We willen dit topic graag houden zoals het is met leuke gesprekken en goede tips en het niet veranderen in een afvalstrijd, vergelijk-met-elkaar-topic of alleen maar eetlijstjes. Het vermelden van je BMI, gewicht, maat, lengte, afgevallen/aangekomen kilo's mag, maar ga er geen lijstjes van maken. Elke dag posten wat je gegeten hebt, hoeveel kcal je binnen hebt gekregen of er af hebt gesport en hoeveel kilo je vanochtend op de weegschaal zag is niet wenselijk. Heb je een vraag of je wel voldoende binnenkrijgt op een dag dan is een eetlijstje geen probleem.

- Respecteer elkaar, of iemand nou niet tevreden is met zijn lichaam omdat er twee kilo bij zit of iemand die ernstig overgewicht heeft. Iedereen valt op een andere manier af, ook al is dit niet jouw manier, dan kun je dit op een respectvolle manier duidelijk maken. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. We hebben uiteindelijk allemaal hetzelfde doel en dat is gezond leven en tevreden zijn met jezelf.

Succes iedereen!

En natuurlijk een gezond leven toegewenst!

• Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Nookie

122

• Marjan*

106

• iCake

85

• reendje

82

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is niet zo makkelijk als het lijkt, birdy.

Haha zo grappig als mensen die nooit hebben hoeven af te vallen advies denken te geven.

Even een lekkere workout gedaan, gaat de goede kant op, train voor het wk houthakken. sorry ik verveel me heeeeel erg hahaha

Witlofsalade met slavink en gebakken aardappels. Vanochtend 2 boterhammen met een gebakken ei en ham, 2 glazen siroop en een peer. Nu net een volkorencracker met kipfilet en komkommer. En heb nog een plakje ontbijtkoek gehad.

Zit nu in totaal op 1.162. Dus met nog een stuk fruit en drinken kom ik wel boven die 1250. Ik snap niet zo goed hoe ik boven die 1500 uit kan komen als ik gezond eet, dat lukt gewoonweg niet. Ja tenzij ik steeds 5x de hoeveelheid ga eten.

Vind het wel knap hoor, ik kom met gemak aan die 2000 en kan dan eigenlijk nog wel wat op. Scheelt dat ik geen kilo's kwijt wil, dan word ik echt te dun denk ik. Maar ben wel bezig met strakker worden e.d. , gelukkig heb ik vandaag al een uur zumba en een half uur fitness erop zitten, volgens mij kan het dan niet zoveel kwaad om aan die 2000 te zitten toch?

ScatteredStars

Hmm eigenlijk wil ik die app ook wel. Ben wat aangekomen, kan ook door mn medicatie komen. Maargoed ben dus bang dat als ik calorieen ga tellen het weer een obsessie word. Val je met 1500 per dag ook echt af?

Ik merk bij mezelf wel dat ik het heel lastig vind om om te schakelen. Als het dan niet lukt om onder een bepaald aantal calorieën te blijven, baal ik daar echt heel erg van.

En op dagen zoals die van vandaag, vind ik het ook moeilijk om het los te laten dat het sowieso niet gaat lukken.

Het kan motiverend werken maar inderdaad ook het tegenovergestelde veroorzaken als je niet onder een bepaald aantal blijft. Het hangt een beetje van jezelf af of je er wel of niet mee kan dealen, het moet je niet negatief gaan beïnvloeden natuurlijk, dan denk ik dat je al gauw kunt vervallen in obsessief tellen..

Ellentjah

Ja het kan echt tegenovergesteld werken door te proberen zo min mogelijk calorieën binnen te krijgen.

Gemiddeld zou je met 1500kcal een halve kilo per week afvallen.

Zo dat klinkt wel effectief dan! Ik ben benieuwd of het ook werkt als je niet echt zwaar of te zwaar bent. Ik val namelijk zelden af, of ik nou wel of niet gezond eet/sport. Alsof mijn lijf zegt dat t niet meer kwijt wil ofzo, best lastig sinds.

Btw een boterham met kaas kan toch geen 261 calorieën zijn, als een boterham er maar 75 zijn? Misschien kom ik daarom aan zo'n hoog totaal :P

Edited by Nookie

Ligt er natuurlijk aan wat voor kaas je neemt. Ik tel ipv calorieën natuurlijk punten, maar ik merk wel dat dat best veel 'kost'.

Hmm ik geloof niet dat ik kon kiezen, optie was gewoon boterham met kaas... Ik snap wel dat kaas vet is, maar dit lijkt me niet kloppen.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Similar Content

• Maresa
      By Maresa
      We kunnen hier weer verder met alles wat lekker is (en/of wat mislukt is of niet fotogeniek maar wat toch lekker smaakt). 🍕

• Guest ~Just a Girl ~
      By Guest ~Just a Girl ~
      Hey Hey,
      Ik heb het straks al in een topic laten vallen, maar de laatste tijd ben ik wat meer gaan eten en dus ook best veel aangekomen! Voor bijvoorbeeld het gala wil ik weer wat afvallen eigenlijk. Vooral mijn buik mag wel ietsje dunner Maar eigenlijk heb ik daar wat tips voor nodig die goed en efficient werken!!
      Alvast bedankt
    • Vespertine
      By Vespertine
      Dag!
      Ja vertel, wat eten jullie met Kerst? Doen jullie een big dinner op Kerstavond, of op Kerstdag? Of hou je het simpel? Meeneemchinees of ganzen en kaviaar enzo?
      Offf zoiets:

? (dat is trouwens een 'turducken', een kalkoen gevuld met een eend, gevuld met een kip, jegh )
    • Maresa
      By Maresa
      Hierbij een nieuwe!

Gisteren: spaghetti bolognese met 
      Net als lunch: omelet met tonijn en kaas en tomaat.
      Vanavond weet ik nog niet wat ik ga eten.
      En morgen eten we in Disney. 
    • Maresa
      By Maresa
      Post hier meer fantastisch eten, aan- en afraders. En vooral pizza.

• Create New...