Jump to content

Het huis-uit topic #2

Recommended Posts

• Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• bigtasty

120

• shizzle

75

• sunshine_girl

65

• Nookie

64

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik kan het woord grijs of tint nooit meer horen zonder aan 50 shades te denken

Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je trommel is Ik heb een mini (5 kg )

Rond de €1.500 per maand? Jezus! Hoeveel verdienen jullie dan wel niet

Cocorouge

Omg mijn vriend en ik wonen nu een jaar antikraak in een dorp. We staan daar ook bij een wooncoorperatie ingeschreven al 6 jaar. Onze antikraakwoning is superchill en we wonen hier fijn. Nu horen we vandaag dat we hier over twee weken uit moeten zijn omdat deze woningen weer terug de verhuur in gaan via die wooncoorperatie waar we dus al 6 jaar ingeschreven staan..

En waarschijnlijk moeten we gewoon via de reguliere manier opnieuw gaan reageren op dit huis en dan maar hopen dat we een kans maken. Stom toch? Ik bedoel als we nu pas een jaar ingeschreven stonden ofzo dan snap ik twel. Pfff.

Tot zover mijn frustraties.

Ik vind het niet heel raar. Je wist dat het anti-kraak was en dat dit dus tijdelijk was. Ze gaan nu weer proberen aan die woning meer geld te verdienen neem ik aan.

Dat heeft verder niks met jouw inschrijftijd te maken.

Cocorouge

Nee het is ook niet raar. Maar ik bedoel, we hebben morgen ook een afspraak voor een ander huurhuisje. En 6 jaar is wel lang genoeg om een huisje toegewezen te krijgen.

Dus ik zou graag iets willen regelen dat we gewoon DIT huis kunnen houden snapje?

Ik vind het ook niet raar. Anti kraak is oer def tijdelijk. En het is niet zeker dat jullie de woning krijgen als jullie erop reageren.

En zoiets moet ook transparant blijven, anders gaan mensen klagen dat jullie er wil in mogen blijven en andere niet. Of dat zij die woning willen.

Cocorouge

Haha ik snap het ook wel! Was meer een frustratie. Maar wij zijn de enigen die antikraak wonen hier in dit blok. De rest is gewoon al verhuurd.

Intouchables

Bij de gemeente doen ze toch altijd liever moeilijk dan makkelijk ;-) Anyway, kun je niet naar de woningcoöperatie bellen om het verhaal uit te leggen?

Cocorouge

Ja dat hadden we een half jaar geleden al gedaan. Ze zouden meteen contact met ons opnemen zodra er een verandering was betreft dit huis.

Maar dat hebben ze dus niet gedaan. Nu wij net weer bellen voor die desbetreffende vrouw, had ze pauze. Bellen we na een uur terug, is ze ziek naar huis.

Goh, lucky me!

Oh leuk zeg! Hoe wonen jullie nu dan allebei? Er gaat vast toch nog wel veel veranderen, ook al ben je meer samen nu dan alleen ;) in elk geval van harte gefeliciteerd!

zo ik heb vrijdagavond afspraak bij de bank! @ hierboven. net zo erg als in woerden dus... hier moet je gemiddeld 7 jaar ingeschreven staan voor een 1 kamer appartementje..

Edited by ilsjuh89

Een vriendin van mij woont antikraak met d'r vriend, maar de woningcorporatie moet hun wel iets aanbieden als wanneer ze uit die woning moeten... Verschilt dat per woningcorporatie ofzo?

Mijn zus woont ook anti-kraak, ze zijn niet verplicht iets anders aan te bieden

Maar ze doen wel veel moeite voor je & gaat voor de nieuwe leden dan!

Maar ze zijn het niet perse verplicht

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Similar Content

• _Lins
      By _Lins
      De keuken staat!

We gaan zo beginnen met laminaat leggen, daarna kunnen ook de plinten eronder er zit nu overal nog beschermfolie op maar het is mooooi. Ter vergelijking, de oude:

• Guest ♥ D_LiCiouSs ♥
      By Guest ♥ D_LiCiouSs ♥
      Hee Meiden,
      Een vriendin van me gaat samenwonen met haar vriend.
      Ze houd erg van lekker eten en kan ook wel wat simpele dingetjes maken maar ze zegt altijd dat ze bij mij op kookcursus komt Niet dat ik nou zo gewelidg kan koken!
      Ik heb het volgende idee als cadeautje voor haar en haar vriend.
      Ik maak een zelfgemaakt kookboek.
      Met een mooie kaft (tijdschrift letters uitknippen en zo het woord kookboek maken, dan boven de K een koksmutsje plakken ofzo), inhoudsopgave en dan allemaal recepten van soepen, voorgerechten, hoofdgerechten, salades, nagerechten erin.
      Eventueel ook nog leuke tips erin zetten (bijvoorbeeld welke groenten in welk seizoen verkrijgbaar zijn, en wat je goed in kunt vriezen etc.).
      Ik plak dan bij ieder recept toepasselijke plaatjes etc. erbij.
      Als alles af is laat ik het op school inbinden en koop ik bij bijvoorbeeld xenos leuke dingetjes voor in de keuken (van schilmesje, servetten, knoflookpers etc. Mooi pakketje maken en mijn cadeau is klaar.
      - ik wil ook bij elk recept een boodschappenlijstje maken
      - en het kookboek bestaat uit witte A4-tjes maar de recepten zijn geprint op gekleurd papier (knip het dan bijvoorbeeld uit met kartelscharen). Of is het leuker om elk recept te printen op gekleurd papier? Of bijvoorbeeld alle voorgerechten op blauw, alle hoofdgerechten op rood etc.?
      Wat vinden jullie van dit idee?
      En hebben jullei nog leuke ideetjes/tips?

• iCake
      By iCake
      Tijd voor een nieuw topic!
      Wij hebben ons huis in een andere tijd gekocht en hadden toen nauwelijks spaargeld, maar wel in een jaar 20.000 bij elkaar gespaard. Wij hadden nieuwbouw, dus dan is het sowieso wat anders qua bijkomende kosten. En omdat we thuis woonde was het ook wel heel makkelijk sparen natuurlijk.
      Ik geloof dat wij toen 1,5 keer het loon hadden, maar wel het vooruitzicht op meer loon in de toekomst (nu zouden we het met 1 loon wel kunnen betalen, al moeten we dan wel echt zuinig gaan leven).
    • iCake
      By iCake
      Aangezien de meesten toch al uit huis zijn en nu voornamelijk verhuizen een andere titel :-)
      Mijn nieuwe optrekje

• Karin777
      By Karin777
      Hoi,
      Ik ben van plan zeer binnenkort te verkassen naar rotterdam, maar uit de vele verhuisbedrijven valt het niet mee om een keus te maken. Nu is het zo dat ik een verhuisbedrijf zoek in de buurt van utrecht die goedkoop is. Kan iemand mij misschien helpen?
      BVD
      Karin
  • Create New...