Jump to content
Sign in to follow this  
IrmZjeuh

Gebeld door buitenlandse nummers

Recommended Posts

IrmZjeuh

Sinds ongeveer een week worden we op de huistelefoon gebeld door mensen uit het buitenland.

Sommige telefoons hebben nummervermelding en als ik een bizar lang nummer in het scherm

zie staan, neem ik gewoon niet op.

Maar soms staat er 'verborgen', dan is het meestal een goed doel dat om geld komt bedelen.

Alleen niet altijd... En op de telefoon op mijn kamer zit geen nummervermelding.

Gisteren werd ik om half 10 's ochtends gebeld en toen ik opnam bleef het stil. Dus heb ik weer opgehangen.

Hebben jullie hier ervaring mee? Ik hoop dat als ik ze 'negeer', ze vanzelf ophouden met bellen...

Ik krijg er alleen geen prettig gevoel van. Er worden de laatste jaren zoveel mensen opgelicht

via de telefoon. Tuurlijk, ik hang op zodra ik hoor dat er iemand Engels spreekt maar ik ben

er niet gerust op.

Of ben ik nu gewoon vreselijk paranoïde?

sunshine_girl

Ik word weleens op mijn mobiele nummer gebeld door een buitenlands nummer (spaans, Engels en nog een ander land) maar neem nooit op, vertrouw het voor geen meter.

Nu is het alweer een tijdje geleden, maar het is wel altijd tussen 09.30/12.00 uur als ik gebeld word.

Mirre.

Oooo dat hebben wij een tijd terug ook op de huistelefoon gehad. Dat het gewoon stil bleef. Heel vervelend! Nummermelder gaf dan onbekend aan dus je kon ook niet blokkeren. Maar na een paar weken is dat vanzelf gestopt.

iCake

Ik zou ten eerste niet meer opnemen bij verborgen nummers (als er alleen geldbedelaars bellen met zo'n nummer dan is het sowieso handig om niet op te nemen :P). Verder zou ik mijn telefoonmaatschappij bellen en vragen hoe dit kan en hoe dit geblokkeerd kan worden.

Neigt naar oplichting en zo niet dan nog zou ik willen dat het stopt.

Anonieme mod

Oja ik word ook eens in de zoveel tijd gebeld door buitenlandse nummers...Ze bellen dan een aantal keer in een week en vervolgens weer een paar maanden niet. Rondje google en blijkt dat dit Pakistanen oid zijn die zogenaamd bellen vanuit Microsoft en dan willen ze dat je je laptop start blabla niet intrappen dus!

FruityForest

Het is vervelend maar zolang je niets doet kan opnemen toch geen kwaad.

_Marieke

Hebben wij ook een tijd gehad op de huistelefoon, dat als wanneer je oppakte het stil bleef en ze belde onbekend. Tijd was het toen opgehouden en daarna weer even gehad. Gelukkig nu geen last van. Is zo vervelend, maar als je buitenlandse nummers hebt die vanalles vragen over je pc en wat iets met geld te maken heeft moet je gelijk ophangen denk ik. We waren laatst trouwens ook gebeld door een of andere loterij en hebben we geen toestemming gegeven om mee te doen. Maar ze hadden wel geld, volgens mij rond 25,- en dat zou dan maandelijks eraf gaan, van de rekening van mn ouders afgehaald. Gelukkig kon de bank na 2 boze telefoontjes de rekening blokkeren.

iCake

Sowieso zijn er echt mensen die daar intrappen als iemand vraagt om een bankrekening? Buitenlands of niet? Ik verbaas me soms echt over hoe naïef sommige mensen zijn!

jekentmewel

Mensen trappen overal in joh. Vroeger toen ik in een callcenter belde moest ik bellen volgens een script 'gefeliciteerd mevrouw a u bent geselecteerd om mee te doen aan xx loterij, u heeft een winkans van 97%" en dan wijsmaken dat ze speciaal geselecteerd zijn enz maar vervolgens dus gewoon geld moeten betalen. Gaat bijzonder makkelijk kan ik je vertellen :P (zou t nu nooit meer kunnen/willen hoor).

IrmZjeuh

Het nummer van gisteren was Italiaans. Zodra ik hoor dat iemand Engels spreekt of het blijft stil, dan hang ik direct op. Mjah, het is wel irritant als je om half 10 nog lekker in bed ligt en je krijgt zo'n telefoontje...

We staan in het bel-me-niet register, dus Nederlandse organisaties mogen ons niet eens bellen. Maar daar hebben ze ook wat op gevonden, want: "Als je in het verleden lid bent geweest mogen we u wel bellen." <_<

Mensen die bellen voor loterijen kap ik ook direct af. Kan ik zo slecht tegen...

En ja, ik snap ook niet waarom mensen hun pincodes en wachtwoorden aan een wildvreemd persoon geven die hen belt. Maar toch gebeurt het.

Ik zou dat zelf nooit doen... :mellow: