Jump to content

Recommended Posts

Gezond eten & bewegen

Een leuk begrip, maar hoe doe je dat, wat is nu gezond en wat niet? In dit topic wordt er gepraat over gezond eten & bewegen, afvallen, aankomen en/of op gewicht blijven; wat voor sommige vanzelfsprekend is en voor anderen een stuk lastiger. Iedereen doet dit op zijn eigen manier, maar tips van anderen kunnen nooit kwaad.

Gezonde en/of magere tussendoortjes:

- Wortels

- Rode paprika

- Komkommer

- Cherrytomaatjes

- Rozijntjes

- Noten

- Banaan

- Yoghurt met (diepvries)fruit/noten/muesli en eventueel honing

- Appel met kaneel uit de magnetron

- Rijstwafel

- Los Fruit: appel/banaan/peer/druiven/aardbeien/meloen/ananas

- Soep (broccoli/tomaat/groente)

De nieuwe regels

- We willen dit topic graag houden zoals het is met leuke gesprekken en goede tips en het niet veranderen in een afvalstrijd, vergelijk-met-elkaar-topic of alleen maar eetlijstjes. Het vermelden van je BMI, gewicht, maat, lengte, afgevallen/aangekomen kilo's mag, maar ga er geen lijstjes van maken. Elke dag posten wat je gegeten hebt, hoeveel kcal je binnen hebt gekregen of er af hebt gesport en hoeveel kilo je vanochtend op de weegschaal zag is niet wenselijk. Heb je een vraag of je wel voldoende binnenkrijgt op een dag dan is een eetlijstje geen probleem.

- Respecteer elkaar, of iemand nou niet tevreden is met zijn lichaam omdat er twee kilo bij zit of iemand die ernstig overgewicht heeft. Iedereen valt op een andere manier af, ook al is dit niet jouw manier, dan kun je dit op een respectvolle manier duidelijk maken. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. We hebben uiteindelijk allemaal hetzelfde doel en dat is gezond leven en tevreden zijn met jezelf.

• Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Maresa

173

• Nookie

123

• Leah

121

• Lovestonedd

102

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, zo blij dat ik ben gegaan ook, en de spierpijn valt nog mee! Haha ohja, nog als leuke toevoeging aan de 10-beurten-kaart: je kont noemen ze dus in het Vlaams je 'poep', en het klinkt zooo vies. D

haha uitlaadklep!

Oh echt, wat heb je gegeten dan dat je er pijn van in je kuiten krijgt tijdens de lunch?

Haha relaxed! Waar heeft hij zijn spiegels vandaan? :P

Pffft vandaag beginnen met shred en ik voel me ziek. :( Maar goed, toch maar doorzetten.

Oh dat is balen M.! Maar als je het straks hebt gedaan voel je je extra goed en misschien knap je er wel van op? Ik weet natuurlijk niet hoe ziek je bent. Beterschap!

Ik ga vanavond meedoen met de selectietrainingen in mijn studentenstad. Ben wel benieuwd hoe het wordt, want het team waar ik mee ga doen is een klasse hoger dan dat ik eigenlijk speel dus ik hoop dat ik het een beetje bij kan houden allemaal. :P

Mij is altijd geleerd, als je je niet goed voelt, niet sporten. Je lichaam gebruikt alle reserves bij een goede sportsessie, waardoor de kans groter is dat het doorzet. Als je juist even je rust neemt, kom je er vaak wel overheen. Bij mij is het ook echt zo!

Als je echt ziek bent, mag je inderdaad niet sporten. Maar hoofdpijn kan bijvoorbeeldj juist weggaan door sporten omdat je dan stofjes aanmaakt die daar tegen helpen of zoiets. Dat is wat ik altijd heb geleerd. :P

En inderdaad Marjan! Hopelijk was het sporten deze zomer nog ergens goed voor! :P

shizzle

Ik heb zo m'n personal trainer sessie ben helemaal nerveus haha

En is het ook nog eens strand weer, ik ga zo veel liever liggen bakken haha

shizzle

Ja ze waren m'n nr kwijt dus kon die me niet afbellen :s ja wat moet je zeggen. Nja ti's gewoon irritant, had ik vanmorgen vroeg kunnen gaan, nu valt het zo midden op de dag. Had m'n dag wel beter kunnen besteden. Mja ben nu toch maar hier gebleven nu ik hier toch ben. Met gezonde tegenzin haha

Ja en daarna kun je nog steeds lekker op het strand gaan liggen toch, dan heb je dat iig verdiend! Wel balen dat ie geen tijd had zeg, beetje slordig.

Edited by _Lins
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Similar Content

• Maresa
      By Maresa
      We kunnen hier weer verder met alles wat lekker is (en/of wat mislukt is of niet fotogeniek maar wat toch lekker smaakt).Β πŸ•
      Β 
      Β 
    • Vespertine
      By Vespertine
      Dag!
      Ja vertel, wat eten jullie met Kerst? Doen jullie een big dinner op Kerstavond, of op Kerstdag? Of hou je het simpel? Meeneemchinees of ganzen en kaviaar enzo?
      Offf zoiets:

? (dat is trouwens een 'turducken', een kalkoen gevuld met een eend, gevuld met een kip, jegh )
    • Maresa
      By Maresa
      Hierbij een nieuwe!
      Β 
      Gisteren: spaghetti bolognese metΒ 
      Net als lunch: omelet met tonijn en kaas en tomaat.
      Vanavond weet ik nog niet wat ik ga eten.
      En morgen eten we in Disney.Β 
    • Maresa
      By Maresa
      Post hier meer fantastisch eten, aan- en afraders. En vooral pizza.

• stefanie.
      By stefanie.
      Nieuwe!
      Ik had Turkse durum van wereldgerecht(met puntjes op de u haha weet niet hoe dat moet )

• Create New...