Jump to content
Sign in to follow this  
Marjan*

Het huidverzorgingstopic

Recommended Posts

Marjan*

Het huidverzorgingstopic.

Stel hier je vragen en/of geef tips.

zugo.jpg

Is een masker nou beter dan scrub te gebruiken?

Ik heb, nu ik het zo druk heb, een zeer onrustige huid. Snel last van puistjes, onregelmatigheden. Is het dan verstandig om te scrubben of een maskertje te gebruiken 1 keer per week bijvoorbeeld?

Crush

Ik doe allebei.

Scrubben doe ik vaak onder de douche, heb er 's avonds vaak geen zin in merk ik. Dus doe het zo'n 1 a 2 keer per week onder de douche en maskertje wanneer ik zin/tijd heb. Geen idee wat beter is.

Hermelien186

Maak je elke dag je gezicht schoon marjan? Wat voor een huidtype heb je? Welke producten gebruik je?

Een scrub is goed voor 2 keer per week te gebruiken onder de douche en daarnaast nog 1 keer per week een masker als ondersteuning.

Maar als je veel pukkeltjes hebt, doe je er denk ik goed aan om elke dag je gezicht goed te reinigen en een tonic te gebruiken.

Agnes*

Volgens mij is het ene niet beter dan het andere maar is het juist goed om samen te gebruiken. Ik doe 1x pw (kan evt ook 2x pw, afhankelijk van je huidtype): reinigen met wattenschijfje en melk/lotion, scrubben (met gezichtsscrub, niet bodyscrub!) en daarna maskertje 10m, goed afspoelen en daarna creme erop!

Verder is het belangrijk om s ochtends en s avonds te reinigen.

Marjan*

Ik maak het altijd schoon met reinigingsmelk en tonic (avond) en ochtend nogmaals met tonic.

Ik heb een droge huid volgens mij, vooral voorhoofd altijd droog en dus pukkeltjes momenteel door stress.

FruityForest

Heeft iemand wel eens zo'n zwart peel off masker gebruikt om mee-eters te verwijderen?

Marjan*

Nee nog maar ben er wel erg benieuwd naar of het echt helpt?

Hermelien186

Als je een gevoelige huid hebt zou ik sowieso overstappen naar een merk wat geen parabenen en parfum erin heeft. Vichy is een goede. Mijn ervaring is dat face wash beter helpt dat een reinigingmelk. Als je puistjes door stress komen, kun je van buitenaf denk ik weinig doen (behalve het sneller weer laten verdwijnen en niet uitdrukken ivm littekens), maar wellicht kun je extra vitamine en mineralen slikken voor minder stress? Vitamine b en magnesium zijn daar goed voor! Geen agressieve producten gebruiken, dan brengt je huid alleen maar verder uit balans. Waarschijnlijk draait je lichaam sneller door teveel cortisol (stress hormoon), dat activeert ook weer meer talg waardoor je last krijgt van puistjes. Waar zitten je puistjes, smeer je er make up op?

____

Ik heb sinds dit weekend de clarasonic mia 2 gekocht! Laat jullie weten hoe het bevalt (of ik resultaat zie). Tot nu toe is het wel echt heel lekker om elke ochtend en avond te gebruiken en mijn huidje voelt baby zacht.

Marjan*

Ik gebruik alleen dagcremé verder geen makeup.

Dat zijn wel goede tips, bedankt! Vichy is best prijzig maar als het echt werkt...

FruityForest

Ik heb zo de neiging om ook zo'n apparaatje te kopen!

Wat dat maskertje betreft. Volgens mij is je huid daarna wel echt rood omdat je het er echt af moet trekken maar het haalt dan natuurlijk ook al het vuil uit de poriën weg (ik hou ook van die neusstrips).

Hermelien186

Valt wel mee hoor! Je betaalt voor een facewash of tonic rond de 12/15 euro en je hebt echt maar een heel klein drupje nodig. Ik heb er toen heel lang mee gedaan.

Voor de rest is philosophy - made simple (goedkoop) ook een aanrader of de drie stappen van clinique (die is wel duur).

Ik gebruik zelf nu deze:

583841.jpg

Maar ik denk dat bij stress goede voeding en extra supplementen het grootste verschil maken :-).

Reshma

Ik gebruik geen scrub, maar een exfoliator (van clarins).

Mijn huid reageert altijd heel heftig op scrubs, dan krijg ik juist puistjes enzo.

Cocoverde

@ FF, Ooh dat zwarte masker moet je echt niet gebruiken! Staan zoveel horrorverhalen over op internet. Trekt stukken huid mee, wenkbrauwen enz..

Ik gebruik tea tree facewash van the body shop. Scrubben doe ik heel weinig. Heb daar ook geen vast product voor. En mijn dagcreme is van biodermal, voor de vochtarme huid. Supeefijn spul! :)

FruityForest

Iewww dan ga ik het inderdaad niet gebruiken.

Leah

Ik wil ook heel graag een clarasonic mia 2!!! Ga hem in amerika kopen maar ik kan echt niet wachten haha!

Juud*

Ik heb een tijdje geleden de huid op mijn wangen kapot gescrubt. Ik was een beetje te enthousiast....... met als gevolg dat ik mijn opperhuid eraf had gescrubt en het helemaal rood was en vier weken heeft moeten herstellen. Zelfs mijn gewone dagcreme van Babor prikte als een gek en het enige wat nog hielp was vitamine e huidolie.

Op welke plekken in je gezicht heb je last van puistjes Marjan?

Lovestonedd

Ik heb de laatste tijd ook echt last van onzuiverheden/puistjes. Terwijl ik echt heel gezond eet en ook supplementen slik dus ik weet zeker dat ik echt alle goede voedingstoffen binnen krijg. Ook verzorg ik mijn huid in de avond en ochtend goed dus het is echt frustrerend...

Assepoes

Wat voor mij werkt is als ik makeup draag gewoon erafhalen met remover en verder wassen met water. Als ik geen makeup op heb alleen ff washandje.

Dag en nachtcrème is nivea soft.

Al die poespas maakt het bij mij alleen maar erger.

Vlamke

Ja bij mij ook. Maar heb een super droge en heel snel geïrriteerde huid. Dus ik gebruik water. Draag zelden make up omdat mijn huid er niet tegen kan.

Qua crème heb ik een soort vaseline- carbomeercreme. Maar trekt bij mij heel snel in. En doe ik alleen als er veel wind is of ik echt droge plekjes heb anders niet want daar krijg ik weer puistjes van. En verder is de zon mijn vriend haha.