Jump to content
Sign in to follow this  
Marjan*

Het huidverzorgingstopic

Recommended Posts

Nookie

Lovestoned is dat dat van tv? Wat betaal je ervoor? En hoezo vind je het heftig? Ik heb vroeger als puber ook wel benzoylperoxide gebruikt en volgens mij zat daar in.

mijke

Salicylzuur ontschilfers de huid waardoor poriën niet verstopt kunnen raken en er minder puistjes ontstaan.

Benzac en benzoë zijn het zelfde

Maar die hebben naast ontschilfers ook nog bacterie remmende werking

Edited by mijke

lovestoned

Ik voel dat het heftig spul is, het brand op mijn huid. En ik heb er ook over gelezen. Het werkt wel :)! Is van die reclame die je nu op tv ziet ja.

Ik weet niet meer wat ik ervoor betaalde, weet nog wel dat het niet heel goedkoop was. Je kan het gewoon bij de etos halen!

Care

Het klinkt misschien raar, maar als je last hebt van een onzuivere huid kun je ook eens googlen op appelazijn gebruiken als tonic. Ik doe dat nu een tijdje en ik merk wel verschil. Je gebruikt het zeg maar als tonic (dus nadat je je make-up er al af hebt gehaald en evt face wash hebt gebruikt). Wel ook mengen met water. Maar het is mega goedkoop en het heeft mijn huid een stuk rustiger gemaakt. Het is niet dat ik nooit meer puisten heb, maar bij mij reageert mijn huid enorm op stress en weinig slaap. Dingen die regelmatig aanwezig zijn in mijn leven. :rolleyes:

Nookie

Oh nou rare tips zijn ook welkom :) doe je dat dus over je hele gezicht? Droogt het dan niet uit? @appelazijn

Care

Ja je gebruikt het eigenlijk als een tonic. Er zijn hele youtube filmpjes over. :P Maar het idee erachter is dat natuurlijke producten beter voor je zijn dan reinigingsmiddelen waar vaak parfum en andere conserveringsmiddelen aan toegevoegd zijn. Appelazijn schijnt d PH-waarde van de huid te reguleren waardoor je minder talg aanmaakt, en het werkt anti-bacterieel. Ik gebruik er wel altijd een nachtcreme bij, maar krijg er geen uitgedroogde huid van. En helemaal in het begin altijd aanlengen met water.

Binnen 2-3 weken zag ik al resultaat (bij dagelijks gebruik).

Overigens, hoe troebeler hoe beter, dus beter de appelazijn van een natuurwinkel dan van de AH.

Edited by Care

lovestoned

Wow, die benzac gebruik ik echt niet meer.

Heel mijn kin is al een paar dagen super droog (voelt aan als schuurpapier) en rood/geïrriteerd

Ik denk dat mijn huid hier niet tegen kan. Heb het echt alleen op de puistjes gebruikt 3 dagen voor het slapen gaan. Misschien is dat teveel geweest ook?

De budget versie van de clarosonic bevalt goed!

Ik sla nu mijn kin over omdat ik denk dat het niet heel goed is om over een geïrriteerde huid heen te gaan nu.

mijke

Benzac moet je huid rustig aan wennen.

Eerst beginnen met 1 max 2 keer per week en dan heel langzaam opbouwen.

Ook echt alleen op de puistjes en niet je hele gezicht mee insmeren.

lovestoned

Nee ik heb het echt alleen op de puistjes gedaan maar de huid rondom is ook helemaal geïrriteerd. Denk dat ik teveel heb gesmeerd ja!

Fudge

Bohh ik heb net hormoon spiraal ipv koper laten zetten en idd puistjes en nu lees ik dat dat dus een bijwerking is :( zo shit, van mezelf heb ik nooit puistjes. Zometeen maar even scrubben dan maar.

lovestoned

Tip voor meiden die last hebben van puistjes:

Ik heb de creme van dit filmpje gekocht en ik drink elke dag een klein beetje bietensap nu. In het begin werd het erger maar dat is dus normaal dat het even erger wordt. En nu ben ik al een week puistjes vrij en ik ben nog ongesteld ook. Ik zie nu wel dat ik echt acne littekens heb, hoop dat deze nog wegtrekken uit zichzelf. Ik heb inmiddels al heel veel geprobeerd en ook dingen gehad die dan even leken te helpen maar daarna kwam het weer terug dus ik hoop dat dit op de langere termijn blijft werken. :)

FruityForest

Bietensap heb ik al vaker gehoord. Waar koop jij dit?

Mango.

Dan ga ik maar eens beginnen met bietensap! Gebruik nu voor zes weken een antibiotica en een crème voor huids vernieuwing.

FruityForest

En hoeveel drink je per dag?

lovestoned

Ik drink ongeveer 2/3 grote slokken elke ochtend. Ik vind het wel echt vies dus ik drink meteen na elke slok snel iets anders!

Gewoon bij de albertheijn trouwens, van zonnatura.

Edited by lovestoned

L.ouke

Klinkt goed! 2/3 slokken snel wegdrinken is nog te doen. Wat voor crème is het Lovestoned?

(zit op mijn werk en kan het filmpje niet afspelen, wel heel nieuwsgierig! :P)

lovestoned

la roche posay effaclar duo

Bij de apotheek te koop!

Daar zit Salicylzuur in (lees hieronder, even gekopieerd)

Salicylzuur

Een verhoornde huid kun je daarom het beste elke dag exfoliëren. En dat hoeft niet per se met scrubdeeltjes (liever niet, als je bijvoorbeeld ook last hebt van ontstekingen en wondjes), maar met bijvoorbeeld salicylzuur. Exfoliëren met salicylzuur gebeurt op een hele milde wijze. Salicylzuur remt de productie van prostaglandines, hormoonachtige stoffen die verantwoordelijk zijn voor de regulatie van pijn, koorts en ontstekingen in ons lichaam. Daarbij voorkomt salicylzuur infecties en schade aan onze bloedvaten. Precies wat een acne huid nodig heeft! De ontsteking remmen (want puistjes zijn eigenlijk gewoon ontstekingen) en tegelijkertijd onze bloedvaten gezond houden zodat ze niet gaan zwellen en bacteriën gaan verspreiden naar nabij gelegen weefsel. Daarnaast is salicylzuur een goede exfoliant. Het maakt de ‘lijmlaag’ tussen dode huidcellen los waardoor deze gemakkelijk wordt verwijderd. Bovendien dringt het de poriën diep binnen waar het reinigt en herstelt. Het resultaat is een schone, zachte en gladde huid. Salicylzuur wordt ook wel bèta hydroxy acid genoemd, afgekort naar

L.ouke

Bedankt voor je uitleg! Ikzelf heb ook heel veel last van een vette huid. Nu ik weer begonnen ben aan de pil zijn de puistjes weg. Maar ik wil eigenlijk stoppen met de pil en weet nu al dat ze dan weer heftig terugkomen. Misschien wel slim om nu al eens met die creme te beginnen?

lovestoned

Ja ik ga dus vanaf volgende week stoppen met de nuvaring. Ik heb het idee dat die overgang van pill naar nuvaring heel veel te maken heeft met mijn slechte huid. En op dit moment heb ik toch geen anticonceptie nodig haha dus perfecte moment om eens uit te proberen hoe mijn huid erop reageert als ik stop. Maar ik zou gewoon beginnen met die creme als ik jou was ja!

Waarom wil je stoppen met de pil?

Edited by lovestoned