Jump to content
Sign in to follow this  
Marjan*

Het huidverzorgingstopic

Recommended Posts

Hermelien186

Er is natuurlijk een heel groot verschil tussen puistjes bij een vette huid en puistjes bij een droge huid (meer bultjes). Ik krijg van te agressieve producten direct allemaal bultjes rondom mijn mond/kin. Dus wat Astrid zegt klopt ook zeker!

Soms kan ik een product maanden gebruiken en dan opeens reageert mijn huid er tegenovergesteld op. Dat is bij Garnier gebeurd, wat heel agressief is, maar ook bij clinique. Heel vreemd!

IrmZjeuh

Ik vind zelf Ultrabland van Lush erg fijn. Laatst een rode en vlekkerige huid. 's Ochtends en 's avonds Ultrabland gebruikt en na twee dagen trok het al helemaal bij. Ik ben sowieso wel van de 'natuurlijke' producten (de Tuinen, Lush, Erica, the Beauty bakery)

Return

Iemand hier die ook producten van Philosophy gebruikt? Had groot ingeslagen door alle positieve verhalen en blogs, maar het past totaal niet bij mijn huid blijkt.. De meest vette creme helpt niet meer zo droog. M'n hoofd is 1 drama terwijl het altijd goed was. Was iets te (snel) enthousiast.. Heb ook die Microdelivery peel, maar heb het idee dat het totaal niet goed is gewoon.

Nou zit ik mooi met een hele voorraad Philosphy haha.. Had echt 3 flessen purity gekocht bijv. Zo stom.

Twijfel nu ook over m'n Clarisonic die ik jn dec heb gekocht. Ga eerst weer terug naar m'n oude producten en kijken of het dan beter gaat en anders gaat m'n Clarisonic ook de deur uit.

Agnes*

Oh wat naar :( Is ook niet het goedkoopste spul.. Gebruik het zelf (nog) niet. Ik denk als je een hele droge huid hebt dat clarisonic sowieso niet goed is voor je huid. Mijn huid is vrij vet dus ik wil een wat 'heftigere' reiniging, daarom heb ik een clarisonic. Sowieso is het met huidverzorging volgens mij altijd het beste om 1 nieuw artikel te gebruiken en dan te kijken hoe je huid erop reageert. Balen! Ik hoop dat je huid snel weer wat rustiger wordt!

Return

Nou ik heb normaal dus ook een vette huid haha. Gebruikte altijd spullen voor de onzuivere/vette huid en nu dus voor de droge huid en zelfs dat is niet genoeg.

1 ding per keer veranderen had indd wel beter geweest..

Hermelien186

Ik heb de clarasonic ook, zou nooit meer zonder willen

Cocoverde

Ik heb ook een droge en gevoeligr huid en mn huid reageerde eigenlijk niet goed op de clarisonic, kreeg een geirriteerde huid ervan. Maar nu doe ik het om de dag en heb een ander opzetstuk, namelijk speciaal voor de gevoelige huid. Purity vind ik heerlijk! Microdeliverypeel ook wel fijn maar meer voor 1 keer per maand ofzo.

flyingbutter

@ Return: ik zou Philosophy graag willen proberen, dus als ik voor een mooi prijsje wat van je over kan nemen, graag!

Return

Hoe gebruik jij de Clarisonic Hermelien? Ik eerst 2x pd, toen 1x en nu wil ik het misschien alleen doen onder de douche. Dus dat is dan soms 's ochtends en soms 's avonds, weet niet of dat onregelmatige kwaad kan.. Ik gebruik de laagste stand trouwens.

Cocoverde, de standaard borstel die je erbij krijgt is al voor de gevoelige huid toch? Of heb je er nog 1. Ik doe nu al langer dan 3 maanden met dat borsteltje, misschien kan het daar ook nog aan liggen. In het begin was m'n gezicht nl nog super zacht toen ik 'm net gebruikte.

Maar Purity droogt jou niet helemaal uit na het wassen ermee?

Flyingbutter, de Hope in a jar mag je sowieso overnemen. Daar kan ik echt helemaal niks mee. Over Purity twijfel ik nog even wat ik daarmee moet/wil.

Maar hier in NL is iedereen super tevreden over Philosphy, maar als je reviews van Sephora leest en dat soort sites staan er veel meer gemengde en negatieve reacties.

Cocoverde

Ja klopt Return, maar er is er ook nog een die nóg zachter is! Ja misschien helpt het vervangen van dat borsteltje wel inderdaad.

Oow en purity droogt bij mij juist absoluut niet uit. Ik vind het een hele milde reiniger. Ik gebruikte hiervoor altijd de tea tree facewash van The Body Shop en die is veel uitdrogender voor mijn huid.

Jaa hier in NL is Philosophy gewoon gehyped door al die bloggers, maar het moet inderdaad maar net bij je huid passen. :)

Return

Oke nou ik heb dus nadat het hier had neergezet die Purity weer ingeruild voor m'n oude reiniger icm de Clarisonic gewoon 1x per dag. En m'n huid is weer super zacht! Zelfs na het wassen als er nog geen creme op zit. Zo raar... Vooral omdat deze dus voor een vette huid is en met salicylzuur erin enz. Daarna nog 1x om te testen toch weer Purity gebruikt en het was gelijk weer kurkdroog.

flyingbutter

Fijne ontdekking! En natuurlijk prettig dat je huid weer normaal is. :-)

Reshma

Bij kruidvat is t nu 50% korting op een scheersysteem van venus. Ik gebruik dat bijna nooit, maar wil t wel proberen, weet alleen niet welke ik moet kiezen. Heeft er iemand ervaring mee? (keuze uit venus&olaz, venus&olaz sugarberry, proskin sensitive, breeze, embrace of base)

Edited by Reshma

Musicjunk

Ik gebruik altijd die van olaz, die gouden verpakking. Ik vind die mesjes met die zeepjes eigenlijk niet zo verschillen. Vind het wel fijn dat je er geen scheerschuim bij hoeft te gebruiken ;)

iCake

Ik vind die mesjes met zeep juist niet fijn, wel voor je benen, maar niet voor je bikinilijn enzo.

Plus dat ik scheermesjes echt belachelijk duur vind, dus ik kijk altijd naar de prijs van de mesjes ipv het apparaatje.

Maar goed ik heb sowieso altijd problemen met ontharen, vooral bij de bikinilijn, zo irritant.

Musicjunk

Ik gebruik m meestal ook alleen voor mn oksels.. en ik koop ze of in de aanbieding of in duitsland, tel er echt niet zoveel geld voor neer :P

FruityForest

Ik heb altijd gmde gewone Venus en koop de mesjes in Duitsland, scheelt zoveel.

En voor mensen met problemen na het ontharen. Probeer pfb vanish eens.

Edited by FruityForest

iCake

Gebruik ik al FF, helpt tegen jeuk, niet tegen ingegroeide haren.

Ik koop mesjes meestal op de markt, dat scheelt ook iets. Wel slim om naar te kijken als ik in DL ben.

Reshma

Idd, die mesjes zijn duurder dan de houder (t scheelt wel dat alle mesjes op 1 houder kunnen)

Zo en woow ja, wat een prijsverschillen zeg. De normale prijs is daar nog lager dan de "actieprijs" hier :/

Edited by Reshma

FruityForest

Oh bij mij werkt het wel echt heel goed tegen bultjes en ingegroeide haren.