Jump to content
Sign in to follow this  
Marjan*

Het huidverzorgingstopic

Recommended Posts

JIL.

Ja, hè? En het blijft 😉

L.ouke

Ik heb ze vandaag binnen gekregen, ga ze vanaf morgen gebruiken. Ben benieuwd! 🤗

Sueno.

Ik weet soms alleen niet wat ik moet geloven over wat die gezonde producten beweren. Loveli claimt bijvoorbeeld dat het slecht is als er aluminium in deo's zit, maar ik lees ook weer op de site van KWF dat er geen relatie is.

L.ouke

Ik denk dat het het belangrijkste is Sueno waar je je zelf het fijnste bij voelt. Ik probeer de deodorant uit omdat ik over wil stappen op natuurlijke producten (of iig zo natuurlijk mogelijk). Dat geeft me een fijner gevoel ipv de meer chemische massaproducten. 

ik heb de deodorant van Loveli nu twee dagen uitgeprobeerd en ik ben zeer tevreden! Bij het smeren is hij even wit maar dat trekt snel weg. Ik heb dit weekend flink geklust dus heb hem goed kunnen testen. Toen ik ‘s avonds na het klussen ging douchen roken mijn oksels nog steeds heel fris. Dit heb ik normaal gesproken niet met gewone deo, als ik zo actief ben geweest. Heb geen last van huidirritaties oid en heb ook nog geen vervelende ervaringen met de ‘detox’periode. 

• Thanks 1

Malibu

Ik heb nu een deo van happysoaps en die bevalt me heel goed! Lijkt idd alsof ik echt minder zweet en daardoor ook minder snel ruik. 

En heb ook een shampoo ervan, die is ook gewoon chill in gebruik. Schuimt goed, ruikt lekker en haar zit mooi. Alleen heb nog niet dat het minder snel vet wordt dan van normale shampoo, maar dat is wellicht nog gewenning.

L.auraa

Ik zweette best veel, vooral bij kleding van synthetische stoffen. Ik gebruik inmiddels al jaren rexona. Ik zweet helemaal niet meer. De deo werkt gewoon echt 24 uur.

Kost bij DM in Duitsland nog geen 4 euro.

Rexona-Deostick-Confidence-45-ml-4141-400x400.jpg

JIL.

Oh nee, rexona enzo werkte allemaal niet bij mij. Gaf vooral irritatie en uiteindelijk kwam die stank er toch doorheen.

Yellkje

Oh en als écht niets helpt, dit is mijn life safer: 

https://confidenceforall.com/nl/anti-zweet-t-shirt-dames-zwart

Alleen minder handig als het warm weer is.. Maar ik heb in werkelijk alle kleding natte zweetplekken, dus in de herfst tm

begin vd lente draag ik bijna altijd zo’n shirt onder mijn kleding. 

Malibu

Voor de mensen die shampoobars gebruiken (zonder sls en palmolie): hoelang duurde het voordat je haar/hoofdhuid eraan gewend was?

Ik heb nu echt steeds na 36u alweer vet haar. In het weekend kan ik dat wel laten, maar ik moet doordeweeks gewoon naar kantoor dus dan ontkom ik er niet aan om om de dag mn haar te wassen.

freestyle

Bij mij maakt het niet echt verschil, maar ik was mn haar eigenlijk elke dag vanwege sporten/hardlopen.

Crush

Ik was het 1 keer in de week ongeveer, is bij mij niet veranderd na het gebruik van de shampoo bar. Maar ik was al een tijdje bezig met de CG methode dus gebruikte al shampoo zonder siliconen, parabenen, etc. 

Hiervoor waste ik mijn haar om de dag, dat ging al snel naar 1 keer per 4 dagen en nu 1 keer per week dus.

Sueno.

@Crush

Lukt je dat ook met tussendoor sporten? Ik zweet best veel na een rondje hardlopen dus dan moet ik het wel wassen :(

Crush

@Sueno. Ja dan spoel ik het wel even uit hoor, maar zonder shampoo. Ik rijd 5 dagen per week paard dus nadat ik m'n cap op heb gehad en heb gezweet maak ik het wel even nat onder de douche.

Edited by Crush

meelezerNr.2

Ik ga me ook eens verdiepen in CG, @Crush en @Summer vibes jullie doen het dus ook? Volgens mij heb ik wel beetje zelfde krul als jullie.

Alleen ik ben bang voor mijn hoofdhuid, die is echt mega gevoelig / schilferig enz. Dus als ik niet was met goede shampoo voelt dat soms echt ranzig. Hoe is jullie ervaring met je hoofdhuid?

MademoisellePapillon

Ik doe ook cg en was het een keer per week met lowpoo.

Ik heb net als ik het om de zoveel maanden een keer was met een gewone shampoo dat mijn hoofdhuid jeukt en schilfert. 

Ik heb niet het gevoel dat het ranzig is, enkel de laatste dag is het vettig. Vroeger waste ik mijn haar ook om de dag, en zoals het er dan op dag 3 uit zou zien, dat is hoe dag 7 er nu uitziet,  maar wel nog OK als ik het in een staart doe. 

Je wordt er wel lui van, nu vind ik het lastig om het een keer te wassen in de week en zie ik er tegenop😂

Crush
1 uur geleden, BigTasty zei:

Ik ga me ook eens verdiepen in CG, @Crush en @Summer vibes jullie doen het dus ook? Volgens mij heb ik wel beetje zelfde krul als jullie.

Alleen ik ben bang voor mijn hoofdhuid, die is echt mega gevoelig / schilferig enz. Dus als ik niet was met goede shampoo voelt dat soms echt ranzig. Hoe is jullie ervaring met je hoofdhuid?

Ben je al lid van de Facebook pagina? Daar haal ik al m'n info vandaan. Zie ook regelmatig berichten van mensen met gevoelige hoofdhuid etc dus daar kun je denk ik wel heel wat over vinden!

Summer vibes

Yes Ik doe nog steeds CG method (bijna 2 jaar nu) en gebruik nooit meer shampoo! Alleen 1 x per week cleanser voor m’n hoofdhuid en dan na het douchen leave-in conditioner.

na het sporten maak ik soms beetje m’n haar nat rond m’n hoofdhuid waar het zweterig is geworden zegmaar, en doe ik daar wat leave in conditioner erin maar that’s it. Aan het begin was ik bang dat het stonk dus liet ik m’n man en vriendinnen ruiken haha. En die verzekerden me ervan dat t echt niet stonk  😅

Maar het is wel echt een zoektocht geweest naar de goede producten etc.

wat ik nu dus doe:

1 x per week cleanser en dan direct uit de douche een leave-in conditioner erin (op heel nat haar dus!)

dan doe ik 5 min erna nog een crème erin of soort gel. Of allebei.

allemaal dus van curly girl method approved merken.

soms vind ik na paar dagen t te pluizig worden en doe ik nog wat gel erbij.

en verder maak ik het dus niet nat, behalve die ene x per week! Echt heel erg makkelijk qua onderhoud en tijdsbesteding dus haha. En ben er blij mee qua krullen (zie foto). 

ik heb wel grotere krullen en volgens mij vooral dikker haar dan @Crush

En nooit meer je haar drogen met handdoek bv en slaap op zijden kussensloop. 

Edited by Summer vibes
  • Like 1

Crush

@Summer vibes ja klopt volgens mij hebben wij heel ander haar. Heel andere krul ook. 

Gewone handdoek doe ik idd ook nooit meer, gebruik gewoon van die reis/sporthanddoeken en zo'n tulband ding vd Action.

Ik zweer ook bij de Denman brush, krijg daar echt betere krullen van!

IMG_20200502_163047.jpg

meelezerNr.2

Oh ja heel anders hahahaha. 

Dan lijkt mijn haar meer op dat van @Crush:P 

_Lins

Idd ik denk ook dat jij dikker haar hebt @Summer vibes maar het principe blijft gelukkig wel hetzelfde! Ik heb wat fijner haar, was wel met shampoo (maar sulfaatvrij etc), merkte dat ik met alleen conditioner slapper haar kreeg zeg maar. En af en toe wel een keer met sulfaatshampoo (dan wel eentje zonder siliconen) om alle restjes producten en zo er goed uit te krijgen, of als ik van de kapper kom. Merk dat dat echt wat uitmaakt. En de laatste paar weken een soort haarmasker van ingedikt rijstwater op de wash day omdat ik te slap haar kreeg (tekort aan proteïne, had veel pluis maar dat was super zacht en krullen zakten uit etc). En na het wassen werkt bij mij de combinatie leave in + mousse + gel goed!

Ik heb wel veel producten opgezocht op die fb pagina maar check alsnog ingrediëntenlijsten via isitcg.com of curlsbot. En heb verreweg de beste info van curlycailin.ie, zij heeft echt uitgebreide blogs over proteine/moisture balance met name waar ik veel aan heb gehad. 

@BigTasty ik had voorheen ook veel jeuk en schilfers en dat is beduidend minder nu. Dacht altijd dat ik roos had maar tegenwoordig denk ik dat het gewoon m'n droge hoofdhuid is! De schilfers zijn nog niet helemaal weg en dat is wel balen maar het knapt wel langzaam op, vooral heerlijk dat het niet meer zo jeukt. Ik denk dat gewone shampoo veel te ruw is voor je hoofdhuid, veel te heftig schoonmaakmiddel. Daarmee stoppen scheelt al enorm. En dat rijstwaterspul zou je hoofdhuid ook moeten helpen, ben ik nog wel benieuwd naar dus to be continued ;)

Zijden kussensloop is ook voor je huid een aanrader! En zo'n haartulband heb ik ook van de Decathlon. Als ik gesport heb spoel ik het meestal gewoon even uit met water en dan weer leave in, mousse, gel as usual.

Het is wel beduidend meer werk op het moment dat je je haar moet wassen, maar gelukkig is dat veel minder vaak. Ik maak er vaak een mini wellness momentje van, gezichtsmaskertje erbij en zo.

Edited by _Lins