Jump to content
Sign in to follow this  
Marjan*

Het huidverzorgingstopic

Recommended Posts

Care

Ik zit er ook al langer over te denken om CG te gaan,maar ik vind het zo'n drempel om te beginnen. Uitzoeken welke producten, je haar er aan laten wennen. Maar aan de andere kant is Corona daar wel de perfecte periode voor. Wat is de naam van de FB groep waar jullie veel aan hadden?

Crush

Deze bedoel ik: https://www.facebook.com/groups/499787087144532/?ref=share

Ik vind het qua tijd eigenlijk nog best meevallen, maar dat is misschien omdat ik mijn routine al een beetje heb gevonden.

Ik gebruik trouwens ook leave-in, mousse en gel op wasdag. Gisteravond heb ik m'n haar gedaan en vanmorgen hoef ik het dan alleen maar even nat te maken om te refreshen en dan zit het gewoon goed. Heel fijn!

HAHA.wait what?

Ik heb toevallig van het weekend ook alles besteld voor de CG methode, inclusief denman brush, dyson fohn en microvezel handdoek. Heb mezelf voorgenomen om het een tijdje te testen. Hoe lang duurde het bij jullie voordat je goede resultaten zag? Heb begrepen dat ik geduld moet hebben, maar dat is niet mijn sterkste punt. Vind het ook lastig met sporten. Zowel het opsteken van je haar als het zweten.

Summer vibes

Bij mij was er eigenlijk heel snel goed resultaat! Mss juist omdat ik zulk dik haar heb had ik sowieso al niet zo snel vet haar? Dus daar geen last van gehad. En merkte redelijk snel resultaat, maar bij mij was t ook in combi met m’n 1e bezoek aan een krullen kapper! Die hebben me toen die hele curly girl method geleerd en ben er direct aan begonnen toen ik daar naar buiten liep haha.

En vanaf toen eigenlijk merkte ik echt snel dat m’n krullen mooier zaten! Wel paar maanden geduurd tot ik goede combinatie van producten had gevonden. 

_Lins

Ik had na 1x wassen al een gigantisch verschil in hoe mijn haar zat, en na 2-3 weken was ik van om de dag wassen over op 1x per week. Wel nog een beetje zoeken naar wat het beste werkt, welke producten etc, heb ik nog steeds wel een beetje 8 maanden verder (ik wil dan eerst gewoon opmaken wat ik heb maar met 1x per week wassen schiet dat ook niet op 😅) maar ken mijn haar nu wel stukken beter. En zoveel meer good hair days ❤️

• Like 1

Crush

Ik zag ook heel snel resultaat, mijn haar krulde van zichzelf veel meer. Ik hoef het maar een beetje nat te maken en een paar keer te knijpen en de krul springt erin. Zelfs m'n kapster (die niet CG is) viel het op. En ook collega's en familie maakten er na een paar dagen al opmerkingen over haha, zonder dat ze het wisten. Ik heb het idee dat m'n haar er gewoon heel blij van wordt als ik de juiste producten gebruik en dat zie je dan gelijk.

Wow heb je ook zon Dyson gekocht? @HAHA.wait what? Die zijn vrij duur toch?

Ik laat mijn haar nu aan de lucht drogen maar heb nog wel een föhn van Remington op m'n wishlist staan.

Intouchables

@BigTasty Ik doe sinds februari cg en mijn hele hoofdhuid is juist ENORM tot rust gekomen, ik gebruik wel shampoo omdat van bijv een cowash mijn haar gevoelsmatig niet schoon wordt. Ik had echt korsten/schilfers/sneeuw (sorry voor de details). Gebruik nu 2 maanden deze lijn:  

https://asiamnaturally.com/collections/dry-and-itchy. Was ook 1x per week met de shampoo en dan gebruik ik dus ook de leave-in. De shampoo masseer ik ook in met een massageborstel. Verder dan masker van aunt jackies / gel van boucleme en kera care / Curl activator van Cantu. Ik fohn met diffuser. Opdrogen aan de lucht duurt te lang en gevoelsmatig broeit het dan ook te veel zeg maar op mijn hoofdhuid.

Die Facebookgroep is wel echt suuuuuuuperchill ja!

Nu staat alleen nog de krullenkapper op de planning (heb het nu maar zelf geknipt in de coronaperiode 😂)

HAHA.wait what?

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het ook heel leuk om er dingen over te lezen en filmpjes te bekijken. Die facebookgroep met voor en na foto’s vind ik dus ook fantastisch. Ik zal proberen tussentijds foto’s te maken om mijn progressie bij te houden en te kunnen delen.

@Crush ja die Dyson is wel prijzig ja. Ik twijfel ook nog een beetje of ik hem hou, al denk ik het van wel. Ik heb een andere fohn maar die heeft heel veel vermogen en blaast super hard. Ook op de laagste stand. Dus voor het snel drogen van je haar top, maar qua pluizen dus niet. Vriendinnetje zweert bij de Dyson, dus dacht oke fuck it ik bestel hem gewoon. Geef eigenlijk nooit veel geld uit aan haar en beauty producten, dus vond dat het mocht van mezelf.

Sueno.

Ok maar hmmmm werkt dit dan alleen bij golvend/krullend haar?

Crush
15 minuten geleden, Sueno. zei:

Ok maar hmmmm werkt dit dan alleen bij golvend/krullend haar?

Volgens mij niet, volgens mij is het sowieso goed voor je haar, bepaalde ingrediënten vermijden kan sowieso geen kwaad. Krullend haar heeft vaak wel meer vocht/voeding nodig maar je hebt ook lichte producten.

En ik denk dat een Dyson vooral voor veel/dik haar wel echt een uitkomst kan zijn hoor. Je haar droogt er veel sneller van geloof ik. Heb zelf dun en weinig haar dus denk dat het voor mij niet de moeite waard is.

HAHA.wait what?

Ja ik heb dus heel lang en dik haar en het duurt altijd uren voordat het droog is. Dus dat was ook wel een argument. Maar omdat ik niet zo veel vergelijkingsmateriaal heb, kan ik de Dyson misschien ook niet zo goed op waarde schatten haha.

_Lins

Qua föhnen: check manesbymell op YouTube, die heeft de beste instructies. Ik föhn mijn haar alllltijd zoals zij het doet. Werkt uitstekend! Aan de lucht drogen duurt uren en ik krijg er geen volume van, schiet niet op dus.

HAHA.wait what?

Oh ik ga haar filmpjes gelijk even kijken. Bedankt voor de tip!

meelezerNr.2
6 uren geleden, Intouchables zei:

@BigTasty Ik doe sinds februari cg en mijn hele hoofdhuid is juist ENORM tot rust gekomen, ik gebruik wel shampoo omdat van bijv een cowash mijn haar gevoelsmatig niet schoon wordt. Ik had echt korsten/schilfers/sneeuw (sorry voor de details). Gebruik nu 2 maanden deze lijn:  

https://asiamnaturally.com/collections/dry-and-itchy. Was ook 1x per week met de shampoo en dan gebruik ik dus ook de leave-in. De shampoo masseer ik ook in met een massageborstel. Verder dan masker van aunt jackies / gel van boucleme en kera care / Curl activator van Cantu. Ik fohn met diffuser. Opdrogen aan de lucht duurt te lang en gevoelsmatig broeit het dan ook te veel zeg maar op mijn hoofdhuid.

Die Facebookgroep is wel echt suuuuuuuperchill ja!

Nu staat alleen nog de krullenkapper op de planning (heb het nu maar zelf geknipt in de coronaperiode 😂)

Aaah super top, want herkenbaar, ik heb echt heel veel korstjes en schilfers. Vooral met periodes. Ik ga de lijn bekijken!

*Mientje-Pippelientje*

Nu met de zon ben ik opzoek naar een zonnebrandcrème ofzo voor mijn gezicht.

Ik krijg zo veel puisten van de gebruikelijke cremes of sprays, ook de parfumvrije van zwitsal haha.

Daardoor gebruik ik dus al jaaaren niks op mijn gezicht terwijl ik weet dat dat echt niet goed.

Zonder ik nu weer 16 verschillende potjes ga kopen;

Iemand ervaring met een product voor het gezicht? Liefst spf50

mijke

Van cetaphil is er zonnebrand creme speciaal voor acne gevoelige huid. 

Bij de apotheken kun je daar vaak wel monsters van krijgen.

En anders zoeken op non comedogeen, zijn steeds meer merken die dat hebben. 

Parfum vrij is ook altijd aan te raden ivm pigment vlekken en allergieën

Ik gebruik zelf la Roche posay en ben daar heel tevreden over maar heb meer last van droge gevoelige huid. 

Edited by mijke

Crush

Ik vind de zonnebrand van biodermal voor je gezicht heel fijn! Die hebben speciale fluides voor je gezicht. Wel wat duurder dan andere merken maar regelmatig in de aanbieder bij Kruidvat.

perle

Ja biodermal! Vind ik de enige die niet vet is

Inge.

Ik gebruik al jaren die van Rituals, ook fijn vind ik! Je hebt 30 en 50 spf. 

Sueno.

Hier ook Biodermal! Die heeft een speciale voor je gezicht.