Jump to content
Sign in to follow this  
Marjan*

Het huidverzorgingstopic

Recommended Posts

Malibu

Ben ik weer hoor met een duurzame verzorgingsvraag: Iemand ervaring met een single blade / safety razor?

shizzle

Oeh nee maar lees mee.

ik kocht een shampoo bar bij de dille & kamille en ben echt helemaal om. Ik heb die voor normaal haar en hij werkt zo goed. De geur moest ik wel aan wennen, vrij zwaar. Maar ik kan echt drie dagen zonder te wassen (wel beetje droogshampoo) maar als nog ziet mijn haar er zo goed uit. Ben echt mega fan!! Oh en hij was 5,95 en er stond bij dat het gelijk is aan 5 a 6 flessen shampoo. 

freestyle

Wat leuk Shizzle! Ik heb nu de kamille van Happy Soaps, werkt helemaal goed alleen mn haar wordt er een beetje té zacht van. Ik heb ook nog 1van de G&W, van het merk Foamie die ruikt heel lekker. Het is altijd ff experimenteren welke goed werkt.

Ik heb zo'n metalen safety razor al een poosje. Ben helemaal tevreden ermee, staat ook zoveel beter dan die goedkope plastic meuk die na 2x scheren bot is. Je moet alleen een iets andere hoek aannemen met scheren en alleen langs de huid laten glijden (geen druk erop zetten). Gewoon ff uitproberen op je benen, voordat je op de lastigere plekjes begint 😁. Ohja en elke keer ff droog maken na gebruik.

Edited by freestyle

shizzle

Ik kocht dus ook wasbare watjes en daar ben ik zon fan van!! Echt niet normaal fijn. En ze worden zo schoon in de was. Heb ook echt het idee dat m’n huid zo veel beter is geworden sinds ik ze heb. 

Malibu

@freestyle welk merk heb je? En heb je dan ook nog speciale scheerschuim oid? En andere routine dan met wegwerpmesjes?

Ik scheer mn oksels nu namelijk gewoon onder de douche met doucheschuim haha

freestyle

Nee, gewoon onder de douche en ik scheer gewoon met zeep (hiervoor met douchegel, maar dat gebruik ik net als shampooflessen niet meer. Heb gewoon een hard stuk lichaamszeep dat opschuimt). Merk Bambaw deze heb ik https://www.plasticfreeamsterdam.com/products/metal-safety-razor-silver

Oh ja en wasbare watjes zijn ook top inderdaad. Ik gebruik alleen nog voor nagellak wegwerpwatjes, maar heb er nog geen 10 gebruikt in een jaar of zo. En hebben jullie al een menstruatiecup? 😁😁 Ik vond dat eerst niks, maar ben nu ook om. Veel makkelijker, kan je langer inhouden, schoner, geen bergen gore tampons meer (gatver sorry hahaha).

Edited by freestyle

HAHA.wait what?

Oh van wasbare watjes heb ik nog nooit gehoord. Daar ga ik even op googlen. Bedankt voor de tip!

Edited by HAHA.wait what?

Crush
11 uren geleden, shizzle zei:

Ik kocht dus ook wasbare watjes en daar ben ik zon fan van!! Echt niet normaal fijn. En ze worden zo schoon in de was. Heb ook echt het idee dat m’n huid zo veel beter is geworden sinds ik ze heb. 

Hoeveel heb je er en hoe vaak was je ze? Dat is nog een beetje mijn dilemma namelijk, ik gebruik er wel minimaal 3 's avonds alleen al.

_Lins

Oh ja wasbare watjes zijn top! Ik heb 16 fijne en een stuk of 20 net wat minder fijne en bij iedere was flikker ik de vieze er gewoon bij (in een waszakje uiteraard). Zijn eigenlijk nooit op. Je hebt verschillende maten, m'n iets minder fijne zijn groter. Ik gebruikte altijd 2 wattenschijfjes, van die grotere heb ik er maar 1 nodig. Maar pak wel iedere dag een schone want ga niet de bacteriën van gisteren in m'n ogen lopen smeren. Dan kun je er beter gewoon meer kopen ;) Je ziet wel eens reclame voor van die doekjes ofzo die dan ook wasbaar zijn en die je meerdere dagen kunt gebruiken omdat ze groot zat zijn en dan denk ik altijd ja doei met je oogontsteking 😅

Oh trouwens sinds ik loveli deo heb en een blok zeep gebruik ipv douchegel is mijn huid erop vooruitgegaan zeg, helemaal geen irritatie van scheren meer ofzo! Superchill. Heb ook de body oil van loveli, die is fijn en trekt supersnel in. Ook chill met al dat handen wassen tegenwoordig. Al heb ik nog steeds wel vaak een droge huid op met name mijn onderbenen, of dat dan gewoon aan mijn huid ligt of dat die olie net niet genoeg doet weet ik niet - ik moet altijd al smeren als een malle. 

Wel interessant van die scheermesjes! Hoe vaak moet je die vervangen? 

freestyle

Ik denk ongeveer elke maand een nieuw mesje erop. Ik heb hem nu ongeveer 2 maand en heb laatst het mesje vervangen na een week of 6. Maar had achteraf dus denk ik wel iets eerder gemogen. Het hangt ook van je gebruik af. Ik scheer m'n benen er bv. bijna nooit mee want die epileer ik. Dus alleen oksels en down under.

Sueno.

Ik ben echt lui met bodylotion, heb ook droge onderbenen. Jullie hebben me wel geïnspireerd, ik ga zo die wasbare watjes even halen! Woon naast zo'n healthy winkel die al dit soort spullen heeft 🥰

shizzle
8 hours ago, Crush said:

Hoeveel heb je er en hoe vaak was je ze? Dat is nog een beetje mijn dilemma namelijk, ik gebruik er wel minimaal 3 's avonds alleen al.

Ja ik heb gelijk een bulk ingeslagen, heb er geloof ik 20 hier en 20 bij m’n bf liggen. Ik gebruik er 1 per dag: sochtends de ene kant en savonds de andere kant. Dat werkt voor mij prima. 

wat voor zeep gebruiken jullie ipv douchegel? 

_Lins

Ik ben nog hotelzeepjes en souvenirs uit Frankrijk aan het opmaken 😅

Sueno.

Ik heb een patchouli zeepblok gehad van een vriendin waarvoor ik een scrubzakje heb gekocht. De geur is mwah maar het concept prima!

Yellkje

Oh in plaats van wasbare watjes die ik nieuw had moeten kopen gebruik ik hydrofiele washandjes om mijn gezicht schoon te maken en make-up te verwijderen. Werkt perfect met Aleppo zeep. (Deze waren overgebleven uit de babytijd vd kinders). 

En ik heb inderdaad ook een safety razor. Is wel even wennen, in het begin pakte het niet al het haar. Maar wat hierboven gezegd werd, je moet alle richtingen opgaan. Het is even zelf uitvogelen hoe het het beste werkt. 
Ik heb een flesje huidolie (baby olie kan ook) wat ik als scheerproduct gebruik. Je benen worden dan direct superzacht, alleen kreeg ik de safety razor niet mooi schoon, de olie/haar meuk bleef kleven. Dus nu toch maar een willekeurig stuk zeep als scheerschuim. Meestal een  lekker ruikend blok vaste zeep (papier verpakt) bij de tuinen vandaan. Maar soms is zo’n klassieke dove blok ook heerlijk :) Gebruik ik dus ipv douchegel én scheerschuim. 

Edited by Yellkje

freestyle

Je kan die wattenschijfjes ook zelf maken met een oud lapje badstof als je een beetje handig bent met een naaimachine (ben ik dus niet en heb ik niet).

JIL.

Oh haha, ik gebruik dus nooit zeep of gel bij het scheren. Gewoon onder de douche met water. En ik haal ook nooit make-up af, want ik ben lui..

Malibu

Toevallig heeft happysoaps gister shaving bars uitgebracht! Zit geen zeep in, zodat je huid ook niet uitdroogt. En ik heb een safety razor gekocht en een natuurlijke scrub. Hopelijk heb ik ze snel binnen!

Ik heb dus echt nog een flink aantal flessen met shampoo, conditioner en doucheschuim staan. Die ga ik denk ik maar op marktplaats zetten, want is ook zonde om weg te gooien.

Cocoverde
Op 22-7-2020 om 09:24, shizzle zei:

Oeh nee maar lees mee.

ik kocht een shampoo bar bij de dille & kamille en ben echt helemaal om. Ik heb die voor normaal haar en hij werkt zo goed. De geur moest ik wel aan wennen, vrij zwaar. Maar ik kan echt drie dagen zonder te wassen (wel beetje droogshampoo) maar als nog ziet mijn haar er zo goed uit. Ben echt mega fan!! Oh en hij was 5,95 en er stond bij dat het gelijk is aan 5 a 6 flessen shampoo. 

Je hebt me geïnfluenced! Net bij de D&K zo'n shampoo bar gekocht. Maar eens kijken of het bevalt. Ik had laatst bij de kapper een hele dure shampoo en conditioner gekocht van Kerastase, maar die werkt totaal niet voor mijn haar helaas. Het is mega snel vet nu, dus dit klonk wel goed. :)

• Like 1

Marlizz

Welke wasbare watjes hebben jullie dan? Ik heb er een paar van jemako die zijn wel fijn maar ook redelijk prijzig 😅

Ik raak wel geïnspireerd door jullie shampoo en deo dingen haha ga mij er eens in verdiepen.