Jump to content
Sign in to follow this  
Marjan*

Het huidverzorgingstopic

Recommended Posts

Assepoes

Er is een kans dat t terugkomt, maar minimaal. En ben weer gestart met de pil en die werkt ook tegen acne.

Ik vind het juist lekker om met een bodylotion in bed te kruipen!

mijke

Goed verbeterd al zeg !

Heel fijn...

Weet je dat er ook chemische peelings bestaan die straks als het een tijdje rustig is de littekentjes wat minder zichtbaar maken ?

(vast wel, maar sommige mensen niet en dat zou jammer zijn)

Als je goed verzekerd bent word het vaak deels vergoed als je het bij huidtherapeut laat doen.

Mango.

Wauw groot verschil! Jammer genoeg heb ik die medicijnen niet genomen (bewust om die bijwerkingen) dan had het een hoop littekens gescheeld.

Loet

Wooow echt een wereld van verschil, wat super fijn zeg!

Nookie

Ohhh assepoes wat ben ik blij voor jou! Je ziet er prachtig uit. Wat heerlijk om er zo goed uit te zien zonder make-up! Voor jou dus echt een goede keuze geweest om die troep te gaan slikken. Ik hoop voor je dat het zo blijft!

iCake

Wow assepoes wat een verschil!

Ik heb ook die vaselinespray. Ik haat bodylotion meestal, maar dit is echt fijn!

pandora

Wauw zo mooi en goed uitgepakt A :D kan me voorstellen dat je superblij bent!

@ mijke: die chemische peeling lijkt me nog best wat. Mijn huid is de laatste tijd al stukken rustiger, maar zeker 1 wang zit nog onder de rode littekentjes en vlekjes.

Nina!

Wauw assepoes wat een verschil en wat ziet het er goed uit. Ik ben blij voor je!

mijke

Heel veel goede huidtherapeuten hebben zulke peelings.

Op onze poli hebben we een een huidtherapeut die het evt icm laser doet voor nog beter effect.

https://dermatologie.slingeland.nl/cosmetische-dermatologie/Behandelingen/Acne-behandelingen/Acne-peeling-en-laserbehandeling/1308/1318/1320

Dat staat er op onze site, moet je even zoeken of er zo iets ook bij jou in de buurt zit

Malibu

Aarghhh serieus ik word nu al gek van het weer. Het is 5 dagen koud en mn hele huid zit al weer onder de rode plekjes en begint te schilferen. En dit is dus pas het begin van 9 maanden ellende.

Verdandi

Hmmm. Ben je er al eens mee naar een dermatoloog gegaan Malibu?

- Ik ga er vanuit dat je zelf al vanalles hebt geprobeerd namelijk :)

Edited by Verdandi

Malibu

Ja ik heb wel een creme die in principe goed werkt als ik die 3x per dag ongeveer opsmeer, maar ik vind cremes dus echt niet fijn haha. Ik voel me dan al helemaal dichtgeplamuurd terwijl er maar 1 klein laagje opzit. Ik smeer het dus ook heel vaak niet op, alleen als ik er echt fatsoenlijk uit moet zien. Maar het is nu in mn hals/op mn tieten ook al erg. Helemaal rood enzo. Blehhh. Had gehoopt dat het pas in oktober/november terug zou komen, maar helaas.

Verdandi

Is dat een hele dikke crème dan ofzo? Misschien zou je 'm kunnen mengen (als dat mag/kan) met iets wat dunner is zodat je niet zo'n "dikke laag" gevoel hebt? Ik heb zelf een gel als dagcreme dat is heel vloeibaar en dun.

Ja het lijkt al wel herfst he.. Bah.

Nookie

Ik schijt ook echt op mijn huid. Weet gewoon niet meer wat ik nog moet proberen. En wil ook niet aan de heftige shit met bijwerkingen en zo. Liefst gewoon iets wat je van buiten er op kan smeren.

Loet

Heb je een creme of een zalf Malibu?

Ik heb zelf ook een hele vette zalf, die doe ik 's avonds na het douchen op zodat het goed in kan trekken en m'n huid niet zo heel vettig wordt en de cremes heb ik voor overdag, witte cremes, die zijn vaak een heel stuk minder vet!

Quiver

Je hebt toch ook van die onder de douche body lotions ofzo? Die spoel je dan af onder de douche, maar hebben hetzelfde effect als gewone. Geen idee of dat genoeg is hoor. Maar is in ieder geval geen plakkerige laag.

Loet

Ja, maar als het een creme is van de dermatoloog is het waarschijnlijk een voorgeschreven creme? Als ik body lotion of wat dan ook opsmeer heb ik echt een probleem haha. Voor huidproblemen zijn cremes en douchespullen met parfum en weet ik het wat juist funest.

jekentmewel

Ja ik had ook weer een eczeem aanval en mn hele lichaam begon spontaan te vervellen. Nu weer een nieuwe behandelingvan mn dermatoloog. Een soort van gel achtige zalf die ik 2x per dag moet doen en nog een andere. Heel karwei met intrekken enzo, maar werkte wel al na 2dagen! Zou echt geen random zalfjes gebruiken, gewoon ff langs de dermatoloog.

Malibu

Ja ik heb een creme van ROC, zonder parfum ed. Is idd een witte creme. Maar idd van bodylotions enzo wordt het niet beter, of van reguliere dagcremes. Maar als het erger wordt dan dit de komende maand dan ga ik maar weer eens langs de dokter om een verwijzing naar de dermatoloog.