Jump to content
Sign in to follow this  
Marjan*

Het huidverzorgingstopic

Recommended Posts

Loet

Ja zal ik zeker doen! Ze hebben echt zo vaak weer nieuwe behandelmethodes of alternatieven!

Assepoes

Ik schijt ook echt op mijn huid. Weet gewoon niet meer wat ik nog moet proberen. En wil ook niet aan de heftige shit met bijwerkingen en zo. Liefst gewoon iets wat je van buiten er op kan smeren.

Maar zijn ze bij jou hormonaal? Bij mij wel en ik heb geleerd wat van binnenuit komt, ook van binnenuit bestrijden. Waarom ben je er zo op tegen?

lovestoned

Ik slik nu Biotine en tot nu toe is het alleen maar erger geworden. Ik heb gister besloten dat ik het nog een week geef en als het erger blijft worden stop ik ermee.

Leah

Maar waarom slik je biotine?

Ik denk ook niet dat dat bijdraagt aan je huid aangezien een tekort aan biotine enkel voorkomt als je teveel rauwe eieren eten (lijkt me sterk) en het overtollige plas je uit.

lovestoned

Ik vroeg bij de tuinen of ze supplimenten hadden die een mooie huid bevorderen/tegen een slechte huid. Het is bij mij nog niet zo rampzalig dat ik naar de huisarts wil. Ik kreeg dit toen als advies en heb het nagelezen op het potje natuurlijk en daarna gegoogled. Op google waren de reacties niet altijd even positief maar wilde het toch een kans geven. Op het potje staat ook voor gezond haar/nagels/huid.

• Like 1

pandora

Ik gebruik sinds kort een exfoliant, deze:

$_35.JPG

Mijn nichtje gaat af en toe naar een dermatoloog om bep. vlekjes te laten laseren en daar hadden ze haar dit aangeraden. En omdat ze zelf zo tevreden was, heeft ze er ook een keer eentje voor mij meegenomen. Misschien zit het tussen mijn oren, maar ik heb echt het idee dat mijn huid een stuk egaler is! Heb geen before-after foto's ofzo en het kan ook door de zon en het niet-roken komen, maar voor nu ga ik er nog even lekker mee door!

Malibu

20140827_172811-1.jpg

Dit is dus hoe het er nu uitziet, op mn gezicht heb ik ook een aantal vlekjes en is het gewoon helemaal droog. Heb dus ook maar een afspraaj gemaakt bij de dokter voor over 1,5 week. Ben heel benieuwd wat ie gaat zeggen.

lovestoned

Dat lijkt heel erg op wat ik in mijn gezicht heb, ook rode plekjes, schilferig en droog.

Bij mij was het schimmel haha goodluck!!!

Ik smeer nu trouwens 2 dagen en het lijkt al rustiger te worden :)

Malibu

Ja ik heb dat idd wel eens eerder in mn gezicht gehad. Maar bij mij was het toen maar 1 plek die steeds erger werd en niet meerdere kleine vlekjes en overal. Maar ik ben benieuwd, misschien is dat het wel weer.

En ja bij mij was het toen ook heel snel weg na met die zalf!

_Lins

Ja die zalfjes helpen supergoed :) Wel lang genoeg blijven smeren ook als het al weg is, anders heb je het zo weer terug ;)

sunshine_girl

De richtlijn is 7 dagen doorsmeren als het helemaal weg is, anders kan het terugkomen.

lovestoned

Wow, ik kan voor een slechte huid echt de tea tree lijn van de tuinen aanraden.

Ik had vanaf augustus al heel veel last van uitslag en acne op mijn gezicht, 2 weken met een creme van de dokter gesmeerd maar er veranderde niks. Ik ben toen overgestapt op de thee tree lijn omdat het mij beter lijkt om natuurlijke producten te gebruiken dan hormoonzalf. Ik merkte na 2 dagen al licht verschil en nu 2 weken verder is mijn huid weer bijna helemaal goed. Echt zo blij mee :D!!!!

Ik gebruik de face wash elke ochtend en avond en de creme.

Voor puistjes werkt die zalf ook supergoed. Ik doe deze dan een aantal keer per dag dik erop en daardoor rijpt de puist eerder merkt ik maar is hij ook na een dag of 2 dagen zo goed als weg.

Edited by lovestoned

FruityForest

Wat fijn lovestoned.

Gebruikt hier iemangezichtsverzorging van lush?

De recensies op de website zijn zo positief.

Ik overweeg om te bestellen.

Nookie

Wat super joyce! Ik heb wel ooit de tea tree van kruidvat geprobeerd maar daar werd mijn huid alleen maar erger van. Misschien die van de tuinen dan maar eens proberen een keer! Fijn hè als je huid goed is! Ik gebruik nu iets van de natuurwinkel ook, het is een foam om mijn gezicht mee te reinigen en dat werkt echt fijn. Huid droogt niet uit! Normaal wel en dan werd ik in de ochtend wakker met een enorme vette kop met zo'n dikke laag olie er op. Blegh.. Nu blijft het schoon en dat is al een enorme vooruitgang :) ik zou sowieso nooit meer terug willen naar make-up eraf halen met wattenschijfjes en spul. Ongelofelijk hoeveel ik daarvan moest gebruiken voordat het echt schoon was. En dan voelde het ook nog eens niet schoon. Dit is 1 pompje over je gezicht en schoon, zelfs met dikke uitgaansmake-up!

en FF sorry, geen ervaring mee. Lush schijnt überhaupt fijn te zijn toch? Is het heel duur? Anders zou ik het gewoon proberen. Is toch weer anders op elke huid.

FruityForest

Ik had dat ook met de tea tree lijn van Kruidvat, wat een ramp.

Lush is wel prijzig en wil dan natuurlijk direct een reiniger, lotion, crème etc :P

lovestoned

Oh klinkt goed Nookie. Hoe heet die foam? Dit wat ik nu gebruik droogt de huid wel uit trouwens maar het werkt bij mij wel. Als mijn huid een tijdje goed is ga ik wel afbouwen vanwege dat uitdrogende effect. Maar ik voel me zoveel fijner nu wow. Ik vond het eerst zelfs vervelend als mensen dichtbij me stonden bijvoorbeeld. Bang dat ze mijn huid vies zouden vinden of lelijk. Dus waardeer mijn huid nu zoveel meer.

Nookie

Ben nu niet thuis, ik kan je straks even een foto maken! Het is iets met Anna nog wat.. prijs viel mee. Ja dat uitdrogende koos ik eerst ook altijd omdat ook gezegd wordt dat dat helpt. Maar mijn huid Gaat dan steeds meer talg produceren omdat ie zo droog is. Gevolg, vette kop. Gevolg, nog meer spul er op doen. En zo ging ik dan steeds door en had ik OF een glimmend hoofd OF een met korstjes haha. Ik ben blij dat het voor jou wel werkt! Is ook niet zo'n dure lijn toch?

Ff kun je niet vragen om een proefje bij de lush winkel? Ik vraag bij Douglas en zo ook altijd monstertjes voor mijn huid en bij de natuurwinkel hadden ze die ook. Dan kun je tenminste ff proberen thuis!

FruityForest

Ik heb helaas geen winkel in de buurt. Online geven ze alleen proefjes bij een bestelling.

Denk dat ik het maar gewoon ga proberen. Als het werkt heb ik het geld er echt wel voor over.

Brrr ik heb ool zo'n vette glimmende huid. Maar met slechter weer ook direct droge plekken. En nog steeds puistjes. Lijk wel een tiener.

Maxime*

Ik weet niet waar ik het moet zetten en dit leek me de meest geschikte plek: ik wil vooral voor mijn bikinilijn een ladyshave, want de huid van mijn bikinilijn kan echt neeeeeeeeergens tegen (ik heb echt alles al geprobeerd). Nu heb ik een beetje gezocht naar ladyshaves op het internet, maar ik kom er gewoon echt niet uit welke goed is :( ik zou het liefst wel een ladyshave willen die ook onder de douche te gebruiken is. Dus wie heeft er goede ervaringen of tips? :)

Return

Sorry kan je niet helpen, geen ervaring mee!

Ik heb een epilator van Braun en die kan wel onder de douche en heeft ook opzetstukken om als ladyshave te kunnen gebruiken. Maar of hij goed is weet ik niet.

Zijn er hier mensen die epileren? En dan eigenlijk vooral oksels en benen. Sinds januari heb ik m'n oksels en benen niet meer geschoren en alleen nog maar geepileerd met een epilator (Silk-épil7). Maar na 2 dagen zitten er alweer duidelijk haren en na minder dan een maand is het gewoon echt weer volledig terug. In elk geval echt lang geen 4-6 weken helemaal glad zoals altijd wordt beweerd. Hebben meer daar last van? Misschien doe ik iets fout, al zou ik niet weten wat dan. Lijkt wel alsof alles gewoon afbreekt, op m'n benen dan, oksels zie ik wel echt de haarzakjes zitten, maar heb al gevonden op internet dat die haartjes veel sneller groeien dan ander haar. Ik weet ook dat haar in fasen groeit, maar dan nog, hoe dan mensen dat dan die maar om de 6 weken gewaxt worden bijv.

Hoelang duurt het bij jullie?

Ik doe het nu ongeveer elke week, maar eigenlijk zou het zelfs nog vaker moeten als ik wil dat alles weg is.