Jump to content
Sign in to follow this  
Marjan*

Het huidverzorgingstopic

Recommended Posts

Bubbles

Ik gebruik de clarisonic nog steeds (bijna) elke dag, heb m nu ong 1,5 jaar denk ik. Werkt nog steeds als een trein en ben er ook nog steeds erg blij mee :)

FruityForest

Wat is jullie schoonmaakroutine dan? Ik haal oogmake-up er eerst af met een doekje en dan reinigingsmelk op het borsteltje. Met en nat washandje erover. Watje met tonic en crème

Leafs

Reinigingsdoekje, lauw water, handdoek, klaar :P

Bubbles

Mijn volgorde is:

- Oogmakeup eraf met oogmakeupremover

- Grootste deel van de rest van mn makeup verwijderen met micellair water op een watje

- Gezicht natmaken, facewash inmasseren en met mn clarisonic erover (deze stap doe ik meestal onder de douche)

- Serum of nachtcreme

's Ochtends haal ik alleen even een watje met micellair water over mn gezicht en doe ik mijn dagcreme op.

Leah

Ik douche altijd smorgens en dan doe ik de clarisonic met gewoon facewash. En savonds doe ik eerst even met een nat washandje en dan daarna clarisonic (als ik make up op heb gehad) en anders washandje en daarna wat facewash met water.

Schoonmaakdoekjes zijn trouwens heel slecht!

FruityForest

Hoezo zijn doekjes slecht?

Leah

Omdat er in heel veel doekjes parfum en conserveringsmiddelen zitten.

Intouchables

Ik gebruik die doekjes al jaren en heb nooit ergens last van :P gewoon die van de ah!

stefanie.

Stond van de week nog op facebook kwam ik tegen

Leah

Ja ik ook Stefanie, kan het artikel alleen niet meer vinden maar het klonk logisch.

shizzle

Ik zag dat ook op fb maar dat was via de grazia en daarvan is 90% bullshit.

Ik maak echt nooit m'n huid schoon, 1x per week red ik niet eens denk.

Sueno.

Ik voel me juist niet schoon als ik m'n gezicht alleen met water afdoe! Ik gebruik altijd facewash van biotherm of dr. vd hoog oid, heerlijk.

Nookie

Bah shizzle dat vind ik echt een vies idee :P heb je wel dik geluk dat je niet onder de acne zit! Ik maak twee keer per dag mijn gezicht schoon met spul anders heb ik echt nog meer last. Heb spul vd natuurwinkel, eindelijk iets fijns!

Maresa

Ik douche om de dag en op andere dagen gooi ik wat water in mijn gezicht (en onder mijn oksels etc. maar dat spreekt voor zich). Gewoon in de avond eraf wassen dus, geen middeltjes ervoor.

Maar ik gebruik eigenlijk vrijwel geen make-up, misschien scheelt dat. O ja ik had vroeger veel puistjes maar sinds het koperspiraaltje in combinatie met gezonder eten (met wel elke dag chocola anders trek ik het niet) en meer sporten heb ik echt nooit meer een massale puistuitbraak gehad. Hooguit één of twee tijdens mijn ongesteldheid.

Merk jij geen verschil Nookie? Omdat je ook gezonder probeert te leven?

Nookie

Nee joh, van eiwitten krijg ik alleen maar meer puistjes! Maar ach liever een sixpack en wat puistjes dan ooit nog terug naar die pens van vroeger :P dus kan er nu niet zo mee zitten.

Dieke.*

Sinds ik in de puberteit echt superveel puistjes had, reinig ik mijn gezicht heel trouw iedere avond en ochtend met gel/schuim + tonic. En dan 's avonds creme en 's ochtends bb cream of gezichtscreme.

Heb alleen nog steeds de reiniging voor de vette huid, dat zou ik misschien even moeten navragen bij de drogist volgende keer.

Ik wil misschien wel overstappen op gezichtsreiniging zonder alcohol en parfum enzo, maar daar moet ik dan eens goed onderzoek naar doen. Ik ben op mijn zeventiende één keer geswitcht van product en mijn gezicht werd ZO vet en glimmend, het was echt bizar en ik was zwaar ongelukkig voor een week :P Dus dat schrok een beetje af ;)

heleen55

Ik was mijn gezicht ook nooit met iets anders dan met water tijdens het douchen. Maar gebruik ook zo goed als nooit make up. Heb vrijwel nooit puistjes dus voel ook niet echt noodzaak om het anders te doen.

stefanie.

Ik gebruik elke avond garnier reinigsmelk

JIL.

Ik gebruikte elke dag schoonmaakdoekjes van de lidl, nu 2x per week ongeveer. Voor de rest was is m'n gezicht elke dag onder de douche en elke ochtend gebruik ik eigenlijk alleen nog dagcrème. Verder enkel waterproof eyeliner en mascara om de dag ofzo.

Ik heb in járen niet zo'n goede huid gehad als nu! Dus hou het lekker zo.

_Marloes

Ik maak mijn gezicht eigenlijk ook nooit speciaal schoon. Gewoon onder de douche met water en (beetje) zeep.

Heb n prima huid, nooit problemen mee gehad qua puistjes oid.

Ooit superduur reinigingsspul aangesmeerd gekregen, en dat ligt nu al n jaar te verstoffen in mijn kast? Niets voor mij al dat spul XD

Edited by _Marloes