Jump to content

Recommended Posts

Gezond eten & bewegen

Een leuk begrip, maar hoe doe je dat, wat is nu gezond en wat niet? In dit topic wordt er gepraat over gezond eten & bewegen, afvallen, aankomen en/of op gewicht blijven; wat voor sommige vanzelfsprekend is en voor anderen een stuk lastiger. Iedereen doet dit op zijn eigen manier, maar tips van anderen kunnen nooit kwaad.

Gezonde en/of magere tussendoortjes:

- Wortels

- Rode paprika

- Komkommer

- Cherrytomaatjes

- Rozijntjes

- Noten

- Banaan

- Yoghurt met (diepvries)fruit/noten/muesli en eventueel honing

- Appel met kaneel uit de magnetron

- Rijstwafel

- Los Fruit: appel/banaan/peer/druiven/aardbeien/meloen/ananas

- Soep (broccoli/tomaat/groente)

De nieuwe regels

- We willen dit topic graag houden zoals het is met leuke gesprekken en goede tips en het niet veranderen in een afvalstrijd, vergelijk-met-elkaar-topic of alleen maar eetlijstjes. Het vermelden van je BMI, gewicht, maat, lengte, afgevallen/aangekomen kilo's mag, maar ga er geen lijstjes van maken. Elke dag posten wat je gegeten hebt, hoeveel kcal je binnen hebt gekregen of er af hebt gesport en hoeveel kilo je vanochtend op de weegschaal zag is niet wenselijk. Heb je een vraag of je wel voldoende binnenkrijgt op een dag dan is een eetlijstje geen probleem.

- Respecteer elkaar, of iemand nou niet tevreden is met zijn lichaam omdat er twee kilo bij zit of iemand die ernstig overgewicht heeft. Iedereen valt op een andere manier af, ook al is dit niet jouw manier, dan kun je dit op een respectvolle manier duidelijk maken. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. We hebben uiteindelijk allemaal hetzelfde doel en dat is gezond leven en tevreden zijn met jezelf.

• Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Maresa

212

• Nookie

175

• wikkel

95

• shizzle

92

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Toch nog maar even wat gedaan op vakantie

Goed bezig, Hermelien! Verder word ik een beetje ongemakkelijk van deze posts. Het lijkt nu of je koste wat het kost wil volhouden dat je heus geen perfect lichaam hebt, en de rest gaat je daar met

@reendje nah vind dat eigenlijk best een lompe reactie. Dus omdat ik me eraan wil houden dat ik sochtends een glas water met citroen neem durf ik neit te leven? SLaat toch helemaal nergens op. Ik leef

Je was me net voor, iCake! :P Heb je het pumpen lang niet gedaan?

En ik was dus nog benieuwd hoeveel pijn shizzle had. Hopelijk gaat het wat beter!

shizzle

Lief dat je het vraagt. Het gaat wel wat beter, vanmorgen onderweg nog paar keer last gehad, maar nu zit ik natuurlijk de hele dag dus tot nu toe gaat het goed. Hopelijk is het nu ook weg.

Thanks nog iedereen voor jullie reacties in het andere topic.

jekentmewel

Ik ben mn dag begonnen met 30 days shred! Nu pas de 2e keer maar ok haha. Voelt iig alsof ik goed bezig ben, want vowl t in mn armen en benen haha. En net braaf naar werk gefietst.

Edited by jekentmewel

Fijn dat het de goede kant op gaat!

@ jkmw: lekker! Ik voelde me ook zo goed al na twee dagen. :P Gewoon omdat je weet dat je met intensief sporten bezig bent denk ik.

Laatste keer dat ik pumpte was in december geloof ik, dus erg lang! In de tussentijd wel andere sporten gedaan, maar ik vind pumpen altijd wel zwaar (vooral de eerste keren).

Yellkje

Ik loop inmdels weer hard zonder spierpijn. Het verbaast me echt hoe makkelijk ik mijn conditie weer op kan bouwen!

Ik loop altijd met een horloge zodat ik een aantal minuten ga rennen, 1 of 2 wandelen en dan weer rennen. En dat een beetje op gevoel.

Maar nu ging mijn sporthorloge kapot... Zonder tijd ren iik makkelijk veel langer (ik ren vaak ong dezelfde route, dus daar zie ik het aan, van waar tot waar).

Normaal was het 'oh de 4, 5 of 6 minuten zijn om, ja ik ben ook wel buiten adem'. Maar nu merk ik dat ik dan echt nog wel kan.

Lekker! Volg je niet een programma? Intervaltraining doe je wel, maar op gevoel lees ik.

Succes/veel plezier iCake!

Yellkje

Ik had ergens een schema (van hardloopschema.nl geloof ik, paar jaar geleden). Maar nu zelf elke keer gewoon een minuutje erbij en als het zwaar is dan de volgende keer nogmaals dezelfde.

Hoe vaak rennen jullie? Ik maar 1 of soms 2 keer per week. Eigenlijk zou ik wel vaker willen, maar dat komt er niet echt van.

Edited by Yellkje

Ik deed eerst ook evy jelkje, en toen was ik steeds kapot na 2/3 minuten. Maar toen ik gewoon los ging rennen kon ik makkelijk 10 , toen 15 en zo verder!

Aah heb net in de supermarkt de verleiding weerstaan om gewoon ff een flesje sap voor onderweg te kopen (had zo:n dorst) en zit nu braaf aan de Thee. Wad wel lastig ;p

Haha 'los rennen' klinkt leuk. Ik zie dan meteen scharrelkippen voor me haha.

Ik heb mezelf vandaag ook twee uur bezig gehouden in de sportschool: uur bodycombat, 20 min buikspieroefeningen, 10 min uitfietsen, en toen nog ongeveer 30 min. op de loopband op gevoel wat interval gedaan.

En nu zure bocht uit de blender. Had een bakje druiven waarvan de witte echt megazuur zijn (blauwe waren beter), heb ze in de blender gegooid met een halve baan; nog steeds zuur. Wat honing erbij, nog steeds zuur. Uiteindelijk maar een scheutje aanmaaklimonade erbij gedaan, en dan is het net weg te krijgen :')

Edited by wikkel
Monyet!

Ik ben 3 weken geleden begonnen met gezonder eten. Merk dat ik nu veel meer energie heb, dat doet me echt goed!

Ennnn kga as zaterdag ochtend 36 km mountainbiken met een vriend! Denk dat ik helemaal kapot ben en een week niet meer kan lopen. Ben benieuwd. :D

Lovestonedd

Haha dit is een grapje natuurlijk;; ;p maar heb echt lekker gesport vandaag, Kracht en cardio :D

Iemand nog meer een goede dag gehad vandaag qua eten of sporten??

Bsv1pGcl.jpg

Edited by Lovestonedd
zwavelstokje

ja ik! ben al twee weken (haha) consistent aan het sporten. Ga sowieso wel 3 keer per week maar het maakt zo uit of ik bijvoorbeeld zelf fitness of bodypump doe, dan ga ik veel verder! Dus vorige en deze week bestaat(stond) uit 3 keer bodypump en 1 keer pilates, en verder gewoon koekjes etc laten staan.

Als ik gewoon geen koekjes/chocola eet dan heb ik er ook geen behoefte aan, maar als ik eenmaal weer begin wil ik gelijk meer en meer, dus voor mij is het gewoon goed om het niet te eten zeg maar!

We moesten 100x een leg drop doen, maar dan elke minuut moesten we daar mee stoppen om 30 mountain climbers te doen. Dus dat was echt mega zwaar, zeker omdat bij mij die leg drops echt heel slecht gingen haha! Plus dat die mountain climbers echt mega vermoeiend zijn en daarna die leg drops extra zwaar enzo.

Nja toen ik dat eindelijk afgerond had moesten we 100x een back extension doen, weer met elke minuut 30 mountain climbers. Back extensions gingen wel beter gelukkig haha!

En daarna moesten we nog 100x sit ups doen, die gaan bij mij als een malle maar de laatste 30 waren echt mega zwaar en telkens weer die onderbreking van die kut mountain climbers haha!

Dit is die leg drop

Dit zijn de back extensions

En dit zijn dus die helse mountain climbers!

bigtasty

Wajoo klinkt hells idd.

Ik heb net voor het eerst trx gedaan en vraag me af of ik morgen de steunkousen wel aan krijg bij mijn cliënten, jemig wat was dat zwaar,maar wel leuk! Wil het wekelijks gaan doen. Doel ik strak in de bikini op Elba van de zomer.

En heb als doel om ook in juni mee te doen aan een skeelertocht van 25 km. Mocht ik helemaal top bezig zijn wil ik 50 km skeeleren.

Heeft er iemand tips/oefeningen om mijn knieën "stabieler" te krijgen? En oefeningen voor je evenwicht? Maaike?

Marlizz

Zo iedereen is lekker bezig met sporten!

Ik heb dinsdag combat en sh'bam gedaan, vandaag spierpijn in benen en billen pfoehhh.

Ennnn naar diëtiste geweest vandaag, 3 kilo eraf! :D :D

Edited by Marlizz
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Similar Content

• Maresa
      By Maresa
      We kunnen hier weer verder met alles wat lekker is (en/of wat mislukt is of niet fotogeniek maar wat toch lekker smaakt). 🍕

• Guest ~Just a Girl ~
      By Guest ~Just a Girl ~
      Hey Hey,
      Ik heb het straks al in een topic laten vallen, maar de laatste tijd ben ik wat meer gaan eten en dus ook best veel aangekomen! Voor bijvoorbeeld het gala wil ik weer wat afvallen eigenlijk. Vooral mijn buik mag wel ietsje dunner Maar eigenlijk heb ik daar wat tips voor nodig die goed en efficient werken!!
      Alvast bedankt
    • Vespertine
      By Vespertine
      Dag!
      Ja vertel, wat eten jullie met Kerst? Doen jullie een big dinner op Kerstavond, of op Kerstdag? Of hou je het simpel? Meeneemchinees of ganzen en kaviaar enzo?
      Offf zoiets:

? (dat is trouwens een 'turducken', een kalkoen gevuld met een eend, gevuld met een kip, jegh )
    • Maresa
      By Maresa
      Hierbij een nieuwe!

Gisteren: spaghetti bolognese met 
      Net als lunch: omelet met tonijn en kaas en tomaat.
      Vanavond weet ik nog niet wat ik ga eten.
      En morgen eten we in Disney. 
    • Maresa
      By Maresa
      Post hier meer fantastisch eten, aan- en afraders. En vooral pizza.

• Create New...