Jump to content

Recommended Posts

Wajoo klinkt hells idd.

Ik heb net voor het eerst trx gedaan en vraag me af of ik morgen de steunkousen wel aan krijg bij mijn cliënten, jemig wat was dat zwaar,maar wel leuk! Wil het wekelijks gaan doen. Doel ik strak in de bikini op Elba van de zomer.

En heb als doel om ook in juni mee te doen aan een skeelertocht van 25 km. Mocht ik helemaal top bezig zijn wil ik 50 km skeeleren.

Heeft er iemand tips/oefeningen om mijn knieën "stabieler" te krijgen? En oefeningen voor je evenwicht? Maaike?

Die heb ik wel, werk ik straks ff uit, of morgen! Vandaag tot 20u werken namelijk

• Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Maresa

212

• Nookie

175

• wikkel

95

• shizzle

92

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Toch nog maar even wat gedaan op vakantie

Goed bezig, Hermelien! Verder word ik een beetje ongemakkelijk van deze posts. Het lijkt nu of je koste wat het kost wil volhouden dat je heus geen perfect lichaam hebt, en de rest gaat je daar met

@reendje nah vind dat eigenlijk best een lompe reactie. Dus omdat ik me eraan wil houden dat ik sochtends een glas water met citroen neem durf ik neit te leven? SLaat toch helemaal nergens op. Ik leef

Ik heb gisteren niet gesport (probeer altijd ma-wo-vr), ik had iets anders. Maar ik zit wel écht weer lekker in het ritme. Ik ga morgen denk ik zelf sporten of heel vroeg pumpen. Eten gaat echt super goed, ik zit er eindelijk sinds deze week weer echt helemaal in en niet dat halfslachtige gedoe.

En ik woog normaal elke dag, maar nu heb ik besloten dat ik het 1x in de week ga proberen. Ik heb er niet echt last van, maar elke dag wegen is gewoon overbodig vond ik.

Cocoverde

Lekker bezig Marlizz!

En jij ook iCake! :D 1 keer in de week wegen is idd meer dan genoeg :)

Ik wilde eigenlijk gisteren weer gaan, maar heb nog steeds spierpijn van maandag haha.. echt erg, buikspierkwartier.. ik kan niet eens lachen, zo zeer doet het :P Misschien dat ik vanavond weer even kan

@ Leah, die mountain climbers zijn zwaar inderdaad. Bij een groepsles in de sportschool zitten die er ook tussen (buikspier oefeningen van 20 min). Dan ga ik ook altijd heel even een beetje dood, zeker omdat je ze 2 x moet versnellen, dus dan wissel je voor tegelijk met achter waardoor je echt aan het springen bent. En dan weer rustig tempo. En dan weer een set buikspieroefeningen zoals die eerste oefening die je laat zien maar dan net iets anders. Maar hoe vaker je het doet, hoe beter het gaat :)

@ BT, kan je me misschien pm'en waar die skeelertocht is? Volgens mij woon jij namelijk in dezelfde omgeving van brabant als ik. En ik wil ook wel eens aan een georganiseerde tocht meedoen, of er in ieder geval over nadenken.

Ik heb vanmiddag in het bos gewandeld en net anderhalf uur gesport. Ik ging voor 2 uur, maar ik had echt geen energie meer, echt helemaal leeg gewoon. Dacht even als ik nog langer door ga, ga ik languit op m'n gezicht.

(Nou hadden we pannenkoeken gegeten en dat vind ik sowieso niet echt heel volwaardig/goed vullend voedsel, dus misschien dat het daar deels aan ligt).

Edited by wikkel
bigtasty

@ Leah, die mountain climbers zijn zwaar inderdaad. Bij een groepsles in de sportschool zitten die er ook tussen (buikspier oefeningen van 20 min). Dan ga ik ook altijd heel even een beetje dood, zeker omdat je ze 2 x moet versnellen, dus dan wissel je voor tegelijk met achter waardoor je echt aan het springen bent. En dan weer rustig tempo. En dan weer een set buikspieroefeningen zoals die eerste oefening die je laat zien maar dan net iets anders. Maar hoe vaker je het doet, hoe beter het gaat :)

@ BT, kan je me misschien pm'en waar die skeelertocht is? Volgens mij woon jij namelijk in dezelfde omgeving van brabant als ik. En ik wil ook wel eens aan een georganiseerde tocht meedoen, of er in ieder geval over nadenken.

Ik heb vanmiddag in het bos gewandeld en net anderhalf uur gesport. Ik ging voor 2 uur, maar ik had echt geen energie meer, echt helemaal leeg gewoon. Dacht even als ik nog langer door ga, ga ik languit op m'n gezicht.

(Nou hadden we pannenkoeken gegeten en dat vind ik sowieso niet echt heel volwaardig/goed vullend voedsel, dus misschien dat het daar deels aan ligt).

Ik woon in de Achterhoek, grens Twente. Deze in in Rijssen. Op http://www.schaatsen.nl/topsport-inlineskaten staat een kalender. :)

Lovestonedd

Goed bezig allemaal!! :D Ik heb echt mega spierpijn nu nog van woensdag. Wilde nu eigenlijk weer naar de sportschool maar wij hebben een familiepas en nu is mijn broertje net weg haha, wij kunnen niet tegelijk maar scheelt zoveel in kosten dit. Ga zo maar even een blogiates workout doen dan.

En zo raar dit, Maandag werd ik rond 10u opeens super misselijk en had ik ook echt idee dat ik moest overgeven, Gebeurde niet en trok gelukkig weg. Maar gisteren heb ik gewoon weer rond 10u dat gevoel gekregen en 7x overgegeven, echt alsof mijn lichaam iets eruit wilde hebben want ik ben niet ziek ofzo. En ik slik sinds anderhalve week voedingsspulementen, Vezel en kruiden tabletten, multivitamine, b12 en thermo Yellow(die houd de bloedsuiker op pijl) maar ik had dus van elk suplement 1 gepakt in de ochtend. Ik kan zelf niks anders bedenken dan dat het daardoor komt, dat het teveel is geweest? Iemand ervaring mee of iemand die dit weet?

Ik heb wel eens multivitamine gehad waar ik misselijk van werd, maar dat was constant en bleef tot ik gegeten had en niet dat ik moest overgeven. Toen ik overstapte op een ander merk was het over.

Ik zou even kijken of het vandaag weer gebeurt, en dan een paar dagen niet. Als het dan niet gebeurt weer starten en kijken of het dan wel weer gebeurt. Gewoon even testen.

Het klinkt wel raar in elk geval.

Lovestonedd

Ah oke! Ik heb vandaag alleen de vezel en kruiden gepakt.. durf ze echt niet meer allemaal te pakken. Ga een keer op een dag dat ik vrij ben even testen of het daardoor komt door ze wel weer allemaal te pakken, al vind ik dat wel een beeetje eng want echt ik voelde me zoo beroerd gister.

@BT, even uitgaande van de oefeningen thuis doen zou je de volgende oefeningen kunnen doen (allemaal beginnen met 3x 10 en opbouwen naar 12 -15 -18 -20)

Seated leg raise (evt met enkelgewicht):

p_FI120106WWFAL002.jpg

In langzit, trek tenen naar je toe, been gestrekt optillen (niet te ver). Niet helemaal terug laten zakken en dan weer omhoog bewegen.

Variant: been gestrekt optillen, en dan stukje naar buiten bewegen en weer terug (niet terug leggen) ook 3x 10 (12 etc)

Lunges (evt met gewichtjes)

Ken je denk ik wel? Een been voor het andere. Hak van de achterste voet los van de grond. Dan knie van het achterste been naar de grond brengen. De knie van je voorste been mag nooit over je tenen heen buigen

kn_10350000%20copy.jpg

Squats (evt met gewichtjes)

Ken je ook wel gok ik? Voeten iets breder dan heupbreedte, eerst de billen naar achteren bewegen en dan pas door de knieën buigen. Ook hierbij mag je nooit met de knieën over je tenen heen gaan

kn_10340000%20copy.jpg

Schaatssprongen van links naar rechts (probeer de sprong zo groot mogelijk te maken)

Touwtje springen op 1 been

Nouja dat kun je iig makkelijk thuis doen. Maar die oefeningen vallen/staan bij regelmaat. Het liefst 3x per week

Haha dan woon ik totaal niet in de buurt BT haha, grappig. Ik zal wel iemand anders in m'n hoofd zitten. Achterhoek, brabant :'). Maar thanks voor de link!

Inderdaad erg veel.

Als je gezond bent, en gezond/gevarieerd eet, heb je dat niet nodig lijkt me.

Tenzij het je geadviseerd is vanuit een dokter of dietist.

Eens met hierboven en qua bloedsuikerspiegel kan je toch het beste zo min mogelijk suiker eten? Doe je ook nog van die shakes/pakjes/repen?

Ik heb er nu vijf suikervrije dagen op zitten en voel me lekker! Heb niet het idee dat ik iets mis in m'n voeding, alleen zou ik een boterham binnenkort wel chill vinden (maar meer voor de beleving, niet qua voedsel). Ben wel een beetje bang dat ik uit automatisme een keer iets in mn mond stop (paaseitje bij de kassa oid) wat niet mag.

Het stomme is dat ik bang ben dat geen alcohol drinken nog het moeilijkste is.. Op een feestje, borrel, verjaardag of etentje zeggen dat je alleen water/thee drinkt wordt sociaal niet echt geaccepteerd.

Inderdaad, in het begin zullen ze nog aandringen maar het went. Ik drink bijna nooit, terwijl er in de omgeving genoeg gedronken wordt.

Lovestonedd

Zijn wel veel supplementen jaa, en aangezien mijn lichaam zo heftig reageert denk ik ook niet dat het veel toevoegt om ze allemaal te nemen. Ga er een paar uitkiezen die ik echt van toevoeging vind. :) Ik doe nog steeds shaken ja.

Edited by Lovestonedd
Yellkje

Ik loop vaak door het bos achter ons huis. Maar met het weer van afgelopen week zal het een grote drek- en modderbende zijn. Ik spijbel vandaag!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Similar Content

• Maresa
      By Maresa
      We kunnen hier weer verder met alles wat lekker is (en/of wat mislukt is of niet fotogeniek maar wat toch lekker smaakt). 🍕

• Guest ~Just a Girl ~
      By Guest ~Just a Girl ~
      Hey Hey,
      Ik heb het straks al in een topic laten vallen, maar de laatste tijd ben ik wat meer gaan eten en dus ook best veel aangekomen! Voor bijvoorbeeld het gala wil ik weer wat afvallen eigenlijk. Vooral mijn buik mag wel ietsje dunner Maar eigenlijk heb ik daar wat tips voor nodig die goed en efficient werken!!
      Alvast bedankt
    • Vespertine
      By Vespertine
      Dag!
      Ja vertel, wat eten jullie met Kerst? Doen jullie een big dinner op Kerstavond, of op Kerstdag? Of hou je het simpel? Meeneemchinees of ganzen en kaviaar enzo?
      Offf zoiets:

? (dat is trouwens een 'turducken', een kalkoen gevuld met een eend, gevuld met een kip, jegh )
    • Maresa
      By Maresa
      Hierbij een nieuwe!

Gisteren: spaghetti bolognese met 
      Net als lunch: omelet met tonijn en kaas en tomaat.
      Vanavond weet ik nog niet wat ik ga eten.
      En morgen eten we in Disney. 
    • Maresa
      By Maresa
      Post hier meer fantastisch eten, aan- en afraders. En vooral pizza.

• Create New...