Jump to content

Recommended Posts

Ik heb al hardgelopen vanochtend. Denk meteen doen anders ga ik niet meer.

Toch 6 km gedaan en vrij snel vond ik.

Nu mijn vriend verrassen met ontbijt op bed.

• Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Maresa

212

• Nookie

175

• wikkel

95

• shizzle

92

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Toch nog maar even wat gedaan op vakantie

Goed bezig, Hermelien! Verder word ik een beetje ongemakkelijk van deze posts. Het lijkt nu of je koste wat het kost wil volhouden dat je heus geen perfect lichaam hebt, en de rest gaat je daar met

@reendje nah vind dat eigenlijk best een lompe reactie. Dus omdat ik me eraan wil houden dat ik sochtends een glas water met citroen neem durf ik neit te leven? SLaat toch helemaal nergens op. Ik leef

Eet je wel goed na het sporten, BW? Wat eet je ongeveer op een dag? Want als je zo intensief sport mag je echt wel wat zwaarders eten zoals (volle) kwark/yoghurt met noten (walnoot, hazelnoot, amandel) honing en fruit, of een goede boterham met kaas. Misschien heb je een magnesiumtekort? (Opzich ook niet raar toch dat je minder hard fietst als je korter dan 48 uur geleden intensief hebt gesport? Ik heb dat zelf in ieder geval ook)

@ Jet, daar mag je ook supertrots op zijn!! Vergelijk jezelf niet teveel met anderen maar kijk vooral naar wat je zelf bereikt! Toen ik begon met hardlopen had ik nooit gedacht dat ik zo ver zou komen, vooral omdat ik in het begin ontzettend veel moeite had met een paar minuten hardlopen..

Ik heb er nu acht dagen opzitten qua suikervrij eten en het bevalt me eigenlijk best goed, nog steeds geen verleidingen gehad. Uitgaan zonder alcohol/cola ging ook prima, was in een club dus dan draait het ook minder om drinken maar meer om muziek! Gister 12km hardgelopen, heerlijk zonnetje en lekker door t centrum! Helemaal klaar voor wedstrijd zondag :D

• Like 1
Cocoverde

Klinkt goed Agnes! At je hiervoor veel suiker?

Als ik ga stoppen wordt het echt cold turkey haha.. ik heb elke dag brood met pure hagelslag van de Ruijter :P. Dat vind ik altijd het allerlekkerste. Soms probeer ik gezonder te leven, maar uiteindelijk kom ik daar weer op uit haha.. En ben over het algemeen gewoon een zoetekauw. Heb ook altijd gaatjes bij de tandarts, terwijl ik regelmatig m'n tanden poets :P

Ik was vanavond weer even naar de sportschool geweest en had sinds tijden weer eens hard gelopen. Vond het echt lekker en vind het stom dat ik het zo lang al niet meer doe. Dus als ik straks weer tijd heb maar weer even oppakken!

Ah chill dat je weer even hebt gesport! Moet je eigenlijk echt inplannen, anders komt het er niet van..

Ik at niet heel veel suiker, af en toe chocola/drop en weleens sushi, ketjap, mayonaise (bij de patat, guilty pleasure), maar in de basis at ik al best gezond. Ben eigenlijk ook meer van het zoute dan het zoete (al mag ik nu ook geen chips en gewone aardappel eten). Daarom gelukkig ook weinig afkickverschijnselen tot nu toe, je kan er dus echt flinke hoofdpijn van krijgen! Zou je willen stoppen/minderen met suiker?

Cocoverde

Ja het sporten op zich gaat wel. Maar het hardlopen gaat niet echt. Idd inplannen is het beste, doe ik ook wel!

Ja hoofdpijn? Hmm nou minderen zou ik wel willen, maar helemaal ermee stoppen vind ik eigenlijk wel te extreem. Dan zou je dus nooit meer fruit enzo ook mogen?

Ik vind hardlopen vaak makkelijker om te doen dan sportschool, minder gedoe met ernaartoe gaan! Maar komt vast wel weer richting de zomer ;)

Het is ook wel extreem hoor, geef ik direct toe! Je kan inderdaad permanent suikervrij eten, maar dat vind ik niet te doen, dan kan je nooit uit eten (want ook in veel salades zit suiker in de dressing of in croutons). Ik doe nu 30 dagen een suikervrije detox, waarin ik in grote lijnen dit niet mag eten: producten met suiker en/of zoetstoffen, honing, alcohol, aardappel, brood, pasta, witte rijst. Fruit mag wel, max 3 stuks per dag en het liefst icm ander eten, zodat je bloedsuikerspiegel minder gaat schommelen! De bedoeling is zo puur mogelijk eten. Na 30 dagen ga ik wel weer suiker toevoegen, maar probeer het te beperken (liever zelf hamburgers maken van rundergehakt dan de voorverpakte hamburgers uit de supermarkt, zelfs daar zit suiker in!).

Ja in alles met kruiden zit ongeveer suiker, en zelfs in de voorverpakte zalm zag ik laatst! Echt bizar waar ze het allemaal in stoppen.

Ik zou wel een keer een detox willen doen maar in principe eet ik nu wat jij eet met toevoeging van af en toe een stukje chocola en ik eet soms nog gewone aardappelen. En soms eet ik meer fruit op een dag.

Dus eigenlijk eet ik wat jij na die 30 dagen eet denk ik! Ik maak nu ook zelf soep en zo. O ja en ik eet nog wel pizza, mmmh! Ik vind het op die manier prima.

Als je meer last hebt van vermoeidheid kun je ook even je bloed laten testen.

Hardlopen blijft bij mij drama, op welk moment dan ook ik krijg gigantische steek.

Heb ik ook erg gauw.

Bij mij helpt het heel erg Door op mijn ademhaling te focussen en dus mee te tellen bij in en uitademen.

Dan verdwijnt mijn steek.

shizzle

ja als je het op een andere vlakken ook hebt kan je toch even langs de huisarts gaan of je belt gewoon de assistente. Ik doe dat zo vaak, als ik dan iets heb waarvan ik denk oke te weinig om echt de dokter te zien, maar wil toch even advies bel ik de assistente. Ik had een jaar terug ook last van vermoeidheid en pijn aan mn benen na het sporten, bleek ik een vitamine D te kort te hebben. Gewoon kuurtje voor gekregen. Sommige dingen zijn heel makkelijk op te lossen. Dus dan is het wel de moeite waard om te bellen toch.

Ik zou gewoon ff je bloed laten prikken @BW. Waarschijnlijk is het een vitamine tekort ofzoiets en dat is zo snel gevonden + opgelost!

Men ik heb voor het eerst een plyometrische training gedaan met medicijnbal slams en box jumps enzo. Super vermoeiend! En ook nog buikspierkwartier en HIIT gedaan, dus ben nu helemaal leeg :P

freestyle

Wow haha heftig van die Starbucks! Jeetje! Gelukkig houd ik niet van melk in mijn koffie, in wat voor vorm ook xp

Plyometrische trainig??

Ja ik had er ook eerst nog nooit van gehoord, maar: 'Plyometrische training is een trainingsvorm dat als doel heeft om de spieren een snelle, krachtige en explosieve beweging aan te leren'

't was een circuitje van side lunges + front raises, lunges + bicep curls, push ups, medicijnbal slams (een 'zware' bal zo hard mogelijk op de grond gooien haha) en box jumps. En dat dan allemaal achter elkaar, zonder rust. Tussen de circuits 1 minuutje rust en dan weer opnieuw.

Lovestonedd

Heb net ook weer gesport (nog niet jou schema Loes) ga dat binnenkort even bekijken met mijn trainingsmaatje en dan samen mee starten. Maar wow had nog spierpijn in mijn armen van maandag van het kickboxen dus kostte wel veel moeite vandaag de kracht voor mijn armen. Daarna nog 20 minuutjes cardio gedaan :)

Klinkt heel heftig trouwens jou training joh! Ik las op je blog dat het even wat minder ging maar vind het superknap dat je dan zo gemotiveerd blijft.

Wow wat een calorieën, had sowieso al wel verwacht dat er behoorlijk wat in zou zitten, maar zoveel!

Ik zie na een half jaar eindelijk wat verschil aan mijn lichaam, mijn benen zijn een stuk strakker! Nu nog mijn buik.

Knap hoor dat je een half jaar zo goed hebt volgehouden! Bij mij is er wederom niks te zien, of ik nu 4 per week sport of een week niet. Het wordt niet strakker of dunner. Het is moeilijk om gemotiveerd te blijven zo!

• Like 1
Cocoverde

haha nou we gaan het meemaken!

Heb me ingeschreven voor de eerste 10 km race! Ben nu eindelijk in de weekenden vrij, dus kan eindelijk wat meer races gaan lopen. Ga samen met een vriendin, dus goede stok achter de deur!

MademoisellePapillon

Vanmorgen een gratis racefietssessie naar het volgende station gehad, dan komt er toch bovenop mijn dagelijkse fietstochtje van 10 km nog eens 10 km... ik heb echt het idee dat ik niet hoef te sporten daarnaast haha

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Similar Content

• Maresa
      By Maresa
      We kunnen hier weer verder met alles wat lekker is (en/of wat mislukt is of niet fotogeniek maar wat toch lekker smaakt). 🍕

• Guest ~Just a Girl ~
      By Guest ~Just a Girl ~
      Hey Hey,
      Ik heb het straks al in een topic laten vallen, maar de laatste tijd ben ik wat meer gaan eten en dus ook best veel aangekomen! Voor bijvoorbeeld het gala wil ik weer wat afvallen eigenlijk. Vooral mijn buik mag wel ietsje dunner Maar eigenlijk heb ik daar wat tips voor nodig die goed en efficient werken!!
      Alvast bedankt
    • Vespertine
      By Vespertine
      Dag!
      Ja vertel, wat eten jullie met Kerst? Doen jullie een big dinner op Kerstavond, of op Kerstdag? Of hou je het simpel? Meeneemchinees of ganzen en kaviaar enzo?
      Offf zoiets:

? (dat is trouwens een 'turducken', een kalkoen gevuld met een eend, gevuld met een kip, jegh )
    • Maresa
      By Maresa
      Hierbij een nieuwe!

Gisteren: spaghetti bolognese met 
      Net als lunch: omelet met tonijn en kaas en tomaat.
      Vanavond weet ik nog niet wat ik ga eten.
      En morgen eten we in Disney. 
    • Maresa
      By Maresa
      Post hier meer fantastisch eten, aan- en afraders. En vooral pizza.

• Create New...