Jump to content

Recommended Posts

Klinkt als een goed doel. Ook niet onhaalbaar denk ik.

Ik moet ook echt opletten. Moet echt een knop om.

Wil er echt 5 kilo af. Ik word gewoon weer net zo zwaar bijna joh. Die knop van eten moet om, vooral in het weekend. .

• Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Maresa

212

• Nookie

175

• wikkel

95

• shizzle

92

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Toch nog maar even wat gedaan op vakantie

Goed bezig, Hermelien! Verder word ik een beetje ongemakkelijk van deze posts. Het lijkt nu of je koste wat het kost wil volhouden dat je heus geen perfect lichaam hebt, en de rest gaat je daar met

@reendje nah vind dat eigenlijk best een lompe reactie. Dus omdat ik me eraan wil houden dat ik sochtends een glas water met citroen neem durf ik neit te leven? SLaat toch helemaal nergens op. Ik leef

Haha onzin, dat soort evenementen zijn voor de leuk/gezelligheid en niet voor de kilometers. Dan moet je maar aan een 'standaard' loop meedoen als je meters wil maken ;).

Het is meer dat ik voor 6 km niet m'n schoenen en kleding vies zou willen maken haha, dan wil ik er ook wel een paar uur vermaak aan hebben als ik van top tot teen onder de modder zit haha. En je hoeft ook geen pr's te rennen tijdens zo'n mudmasters oid, gewoon elkaar er doorheen slepen ;)

En goede richtlijnen. Dat zijn ook wel dingen waar ik me aan probeer te houden in het algemeen. (groene en witte thee, max 2 kopjes koffie per dag, verder water). Magnesium en vitamine B ben ik helaas niet zo consequent in, 7 uur slaap helaas ook niet.. (wil gewoon te veel doen haha). Minimaal 2 x sporten in de week inderdaad, bij voorkeur 3 keer. Alcohol minimaal. Gezond eten, en vooral gezonde tussendoortjes (daar is waar het misgaat voornamelijk bij mij haha, toch zwichten voor de pepernoten die je op het werk staan aan te staren enz).

Hier vanavond weer wezen lopen, maar ik had zoveel last van m'n eten. Was misselijk, echt zwaar vervelend.

Uiteindelijk wel gewoon de 11,5 km mee af kunnen lopen, maar met moeite, laatste 2 km wat ingezakt qua tempo. Begint nu wat te zakken. Ik kan me van m'n moeder herinneren dat cola of een appel eten helpt? Maar het idee van cola alleen al.. brr.

Ik herken dat heel sterk Lenneke! Als het eten eenmaal weer wat losser gaat dan zitten er zo weer een paar kg aan en blijf je makkelijk vanalles eten. Ik vind deze tijd van het jaar ook altijd zo moeilijk met dat sinterklaassnoep en sowieso dat het kouder wordt buiten!

Gisteren weer voor het eerst sinds twee weken gesport: 5km binnen 30min! Ben er superblij mee. Wil trainen voor halve marathon volgend jaar :)

• Like 1
shizzle

Goeie, die richtlijnen.

Mijne zijn:

- dag beginnen met een glas warm water met citroen sap

- dan m'n suplementen

- 2x minimaal sporten (het liefst min 3 en dan 4x)

- geen carbs meer na de lunch

- 1 blikje cola light per dag

- water drinken

- minimaal 5000 stappen per dag zetten (das de helft v wat je eig moet maar 10doesoe red ik alleen Als ik naar de sportschool ga)

- 8 uur slaap

- veel eiwitten (sochtends karnemelk en magere kwark, verder kipfilet)

- 2 stuks fruit per dag (alleen banaan op de dag dat ik werk)

Voor mij is dit makkelijk haalbaar door de weeks alleen in t weekend is t lastig. Ohja en ik heb een soort van punten systeem, dat ik mezelf een plus of een min geef per dag. Plusplus als ik heb gesport en goed aan m'n eten heb gehouden, min als ik t niet heb gedaan. Dat werkt ook wel goed.

Cocoverde, ga je die 2,5 liter water trouwens drinken naast andere dingen nog? Of totaal. Anders drink je dus minimaal 3 liter? Daar kom ik nooit aan denk ik.

Ik hoef op zich geen moeite te doen om water te drinken, want ik drink al alleen maar groene thee en water gewoon uit mezelf. Alleen de hoeveelheid kan denk ik beter.

Cocoverde

Oow ik vind dat van shizzle best wel reรซel eigenlijk?

Ja ik drink op mijn werk dus onwijs veel water en thee. Zet meestal gewoon een kan met water neer waar ik het die dag dan mee doe. Verder ook altijd nog wel een glas voor en na werk. Loopt best wel snel op :)

shizzle

Is dat tegen mij want valt toch erg mee? M'n enige struggle is dat ene colaatje en het aantal x sporten combineren met werk. Verder is makkelijk voor mij. Hierboven las ik 4 koppen groene thee nou dat zou een onmogelijke opdracht zijn voor mij. Ik doe alleen wat ik zeker haal.

Denk dat het vooral ging om de plusjes en minnetjes. En dat je alleen op bepaalde dagen bijv. maar een banaan mag.

4 koppen thee is voor mij bijv. weer heel makkelijk haalbaar, drink misschien wel het dubbele op werkdagen.

Ik vind het ook wel meevallen best haalbaar allemaal. En ik denk niet dat ze bedoeld dat ze maar 1 banaan op een dag eet maar op dagen dat ze werkt als fruit banaan mag en op andere dagen dus geen banaan als fruit.

Ja ik ben ook.echt tegen zulke lijstjes. Sowieso valt het me op hoe mensen bezig zijn met sporten en eten om maar af te vallen (ipv het gewoon leuk/lekker te vinden). Ik prijs mezelf gelukkig dat ik daar dus echt niet mee bezig ben. Je kunt jezelf dan alleen maar keer op keer teleurstellen.

Nou ik zie het niet als lijstjes die aangeven hoe succesvol je bent? Meer als handig als je gezonder wilt leven (zolang je je niet heel schuldig voelt als het eens niet lukt dan).

Nou ik vind het eerlijk gezegd ook vrij heftig, die lijstjes en vervolgens jezelf een plus of min geven (daar komt het succesvol vandaan denk ik). Maar je moet het zelf weten natuurlijk. Ik heb wel eens he, dan kijk ik naar Over mijn lijk en daarna denk ik wtf maken we ons allemaal druk om dat ene rolletje op onze buik en dat ene chocolaatje of die ene cola meer of minder. En natuurlijk, ik kan er ook wat van. Maar ik probeer me wel bewust ervan te zijn dat het eigenlijk zo zonde is van je jongere jaren. We moeten ons lichaam zien als iets moois dat ons gezond houdt en dingen mogelijk maakt. Fit en gezond zijn moet belangrijker zijn dan skinny.

shizzle

tja ik ben iemand die heel goed reageert op doelen stellen en lijstjes maken. Ik hou van structuur en dezelfde dingen. Daarom kan ik ook dagen achter elkaar broccoli eten haha ik vind het fijn als dingen hetzelfde zijn. Als ik een overzicht heb hoe ik dingen doe. Als ik dan een plusje zie op mijn kalender denk ik HAHAAAAA weer een goede dag. Want ja gezond en fit is belangrijk, en dat ben ik beide. Maar ik mag toch ook best voor mijzelf besluiten dat ik wil afvallen. Ik was zo aangekomen dat ik me echt zo schaamde voor mezelf, voor hoe ver ik het had laten komen. Zat absoluut niet goed in mijn vel. En dat heeft invloed op alles. Nu ik langzaam weer als mijzelf eruit begin te zien voel ik me weer helemaal zelfverzekerd, echt op allerlei fronten. Ik vind het goed van mijzelf dat ik het vol kan houden, dat ik me zo inzet om gezond te leven en te zijn. En ik doe dat op mijn manier. Je hoort mij tegen niemand zeggen dat zij dat ook zo moeten doen. Overigens doe ik alleen de dingen die voor mij makkelijk zijn en die ik lekker vind. Zeg ik vaak genoeg, ik ga niks tegen mijn zin doen want dan hou ik het niet vol.

Maar die opmerking van Reendje schoot me echt in het verkeerde keelgat. Een soort van minachting ofzo die totaal niet gegrond is.

Mja, sorry als ik iemand schoffeer, maar er heerst hier soms echt een sfeer waarin mensen zich met elkaar vergelijken en degene die het 'cleanst' eet en het meeste sport is degene waar de anderen jaloers op zijn. Ik denk dat je focus dan verkeerd ligt, dat is mijn mening. Komt absoluut voort uit de eetstoornis die ik gehad heb en waarin ik dat soort lijstjes in mijn achterhoofd had. Kijk, als zo'n lijstje een vrijblijvende richtlijn is waarvan het je niet uitmaakt als het niet lukt, prima. Maar het wordt heel snel dat je dag 'mislukt' is als je je er niet aan gehouden hebt. En dat is volgens mij niet gezond.

En daarnaast is het ook denk ik niet gezond voor mensen die wat minder stevig in hun schoenen staan om te lezen dat je kennelijk niet gezond bent als je elke dag een banaan eet.

Edited by reendje
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Similar Content

• Maresa
      By Maresa
      We kunnen hier weer verder met alles wat lekker is (en/of wat mislukt is of niet fotogeniek maar wat toch lekker smaakt).ย ๐Ÿ•
      ย 
      ย 
    • Guest ~Just a Girl ~
      By Guest ~Just a Girl ~
      Hey Hey,
      Ik heb het straks al in een topic laten vallen, maar de laatste tijd ben ik wat meer gaan eten en dus ook best veel aangekomen! Voor bijvoorbeeld het gala wil ik weer wat afvallen eigenlijk. Vooral mijn buik mag wel ietsje dunner Maar eigenlijk heb ik daar wat tips voor nodig die goed en efficient werken!!
      Alvast bedankt
    • Vespertine
      By Vespertine
      Dag!
      Ja vertel, wat eten jullie met Kerst? Doen jullie een big dinner op Kerstavond, of op Kerstdag? Of hou je het simpel? Meeneemchinees of ganzen en kaviaar enzo?
      Offf zoiets:

? (dat is trouwens een 'turducken', een kalkoen gevuld met een eend, gevuld met een kip, jegh )
    • Maresa
      By Maresa
      Hierbij een nieuwe!
      ย 
      Gisteren: spaghetti bolognese metย 
      Net als lunch: omelet met tonijn en kaas en tomaat.
      Vanavond weet ik nog niet wat ik ga eten.
      En morgen eten we in Disney.ย 
    • Maresa
      By Maresa
      Post hier meer fantastisch eten, aan- en afraders. En vooral pizza.

• Create New...