Jump to content

Recommended Posts

• Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Maresa

212

• Nookie

175

• wikkel

95

• shizzle

92

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Toch nog maar even wat gedaan op vakantie

Goed bezig, Hermelien! Verder word ik een beetje ongemakkelijk van deze posts. Het lijkt nu of je koste wat het kost wil volhouden dat je heus geen perfect lichaam hebt, en de rest gaat je daar met

@reendje nah vind dat eigenlijk best een lompe reactie. Dus omdat ik me eraan wil houden dat ik sochtends een glas water met citroen neem durf ik neit te leven? SLaat toch helemaal nergens op. Ik leef

Ik vind het gewoon zo jammer als je naar eten kijkt als zondigen of als iets slechts. Het leven is te kort om jezelf op je kop te geven over eten of bewegen.

Maargoed, da's mijn mening :)

Edited by reendje
shizzle

Nja ik ben het er absoluut niet mee eens. Ik voel totaal geen strijd hier. Ik was overigens niet de eerste die een lijstje postte, maar ik haakte er wel graag op in. Ik vind het namelijk wel heel inspirerend om te lezen. Dan denk ik oh 2 liter water wauw dat iemand dat kan. En niet SHIT IK MOET DAT OOK. En als jij geen plus aan je dag wilt geven moet je dat ook vooral niet doen. Maar voor mij werkt dat fijn, dat na een weekend van chips wijn en vlaai ik denk van kom op nu weer even de schouders eronder want anders haal je je doel niet. En als je issues hebt dat mensen zulke lijstjes hier posten, dan kan je ook zeggen van goh willen jullie da tniet doen. Dan ben ik more than happy om het weg te halen voor je. Maar dat zegt dan meer over jou dat jij er niet mee om kan gaan dan over mijn succes in mijn leven.

Ik vind je opmerking kleinerend en denigrerend en inderdaad het schoffeert mij.

nog even een edit: zo kijk ik dus ook absoluut niet naar eten. I love eten. Ugh chips en cola light en patatjes en marsepein nu en wat allemaal niet nog meer. Ik ga zo een stukje milka met oreo nemen en dat beinvloed mijn plus niet haha. Volgens mij sta ik ook niet hier bekend als een eet-hater. Nu heb ik ene periode waarin ik geen hol heb te doen, geen uitdagingen en geen doelen, iets wat mijn stemming heel erg beinvloed. Dus daar maak ik graag gebruik van om iets positiefs aan mij te veranderen. En waar ik hier, dacht ik, openlijk over kon praten. Blijkbaar had ik dat mis, maar zeg dat dan gewoon.

Edited by shizzle

Ik vind het ook gek. Als je allemaal maar moet zien wat je doet qua eten en bewegen zo kort is, word je leven er niet bepaald langer op.

Als ik naar mijzelf kijk moet ik ook echt opletten anders groei ik echt dicht. En dat is ongezond en daarnaast voel ik me niet prettig in een dik lichaam.

Soms doe je bepaalde dingen juist om gelukkig te zijn.

voor anderen kan dat gezien worden als opoffering. Voor de persoon zelf kan het heel fijn zijn. Bepaalde richtlijnen voor jezelf kunnen een ritme geven waardoor je je fijn voelt.

net zoals je soms vooraf geen zin hebt om te sporten, maar je je erna goed voelt, energie krijgt en trots bent.

Shizzle, ik reageerde op een aantal lijstjes achter elkaar. Niet alleen op de jouwe, en het is ook niet kleinerend bedoeld of wat dan ook. Ik vind het soms gewoon jammer dat de sfeer hier af en toe zo gericht is op wat er niet mag/moet, in plaats van luisteren naar je lichaam, that's all. No offense :)

Edited by reendje

Oh ik voel die strijd ook juist helemaal niet. Ik vind het juist wel handig om te zien wat anderen zichzelf voor doelen stellen en dat dat dus blijkbaar reeel is. Want heb nou echt niet het idee dat bijvoorbeeld shizzle zichzelf uithongert of wat dan ook. En moet zeggen dat juist iets meer extreme posts mij juist echt niet motiveren, maar dat ik denk: jezus dat zou ik er nooit voor over hebben. Maar ja of het normaal is dat ik er vrede mee heb dat ik te dik ben is misschien ook wel weer niet goed? Zo blijf je bezig in die discussie. Denk dat het juist alleen maar fijn is als mensen posten over hun dagelijkse voedselinname en dat je dat kunt lezen en dan juist de dingen eruit kan halen war je wel wat in ziet en gewoon het niet doet waar je geen zin in hebt.

Cocoverde

Oow nou sorry reendje dat jij je dus stoort aan dat soort lijstjes. Ik bedoelde er verder niks mee en wilde al helemaal niet overkomen als een of andere healthfreak want zo dun ben ik echt niet meer ofzo. Ik ontzeg mezelf eigenlijk niks en vond het juist fijn dat de focus niet ligt op wat ik niet mag maar wat ik kan doen om mezelf wat gezonder te maken. En een strijd heb ik hiermee ook echt niet willen veroorzaken en voel ik hier bij de meeste mensen ook totaal niet.

Ik zie het meer gewoon als een soort doel wat mensen hebben. Ik hou zelf ook altijd heel erg van lijstjes en soms is het niet eens dat ik dat er daarna constant bij hou en er naar leef. Maar alleen het opschrijven geeft soms al rust/orde, ook al gooi ik het daarna weg.

Voor eten maak ik dan nooit lijstjes, maar kan het me dus wel voorstellen.

Het klopt wel dat iedereen ineens zo bezig lijkt met gezond eten en sporten, maar dat is juist goed toch. Die hele extreme vormen hou je vaak toch niet lang vol, wordt vanzelf weer een keer normaal.

Die plusjes en minnetjes komen wel wat streng over, maar aan de andere kant moet je wel iets doen als je wil afvallen. Als je dan geen richtlijn hebt..

Ik vind het juist knap als je nadenkt over wat je eet en je ook echt aan je gestelde doelen kunt houden. Je kunt wel naar hartelust leven en alles eten waar je zin in hebt, maar dat is denk ik juist de reden waardoor veel mensen te dik worden. Ik leef ook heel erg in het nu en kan een behoorlijke snoepkont zijn, maar ik hecht veel waarde aan een slank lichaam en probeer daarom gezond te eten en regelmatig te sporten. Gezond eten heeft ook invloed op je huid, stemming en dergelijke. Ik voel me oprecht beter als ik een dag gezond gegeten heb. Vaak is het snoepen een gewoonte, lekker 's avonds bij de tv een kommetje chips eten. Als je jezelf beloont met bijvoorbeeld 2x per week een kommetje chips, ga je deze momenten juist waarderen en ook inzien dat het eigenlijk niet vanzelfsprekend zou moeten zijn. En zo'n lijstje lijkt mij dan een mooie leidraad.

MademoisellePapillon

Even iets anders over de lijstjes! Best veel mensen nemen dus supllementen, maar wat nemen jullie dan en met welk doel? (gewoon pure interesse!!!)

Ik neem nu elke dag een vitaminepil en wat cranberrytabletten. De vitaminepil omdat ik hoop dat ik daar mijn eeuwig durende verkoudheid mee de baas wordt en de cranberry voor mijn blaas. (maar die vitaminepil werkt volgens mij voor geen meter???)

Je zou bij de tuinen kunnen kijken of iets bestellen van Orthica. Kijk maar eens op de verpakking van je pillen. Je neemt meer vulmiddelen tot je dan vitamines zowat. Percentage vitamine is daarin zo klein dat het je zeker niet zal helpen. Bij de tuinen heb je pure vitamines en Orthica staat ook erg goed bekend in de zorg.

Aan de ene kant denk ik dat lijstjes als trigger kunnen werken op het moment dat je zelf niet lekker in je vel zit en denkt dat je minimaal aan de standaard van zulke lijstjes moet voldoen.

Aan de andere kant zie ik geen lijstje waar heel gekke dingen in staan. Shizzle probeert af te wisselen wat voor fruit ze eet, dus niet elke dag bananen, of misschien gaat het haar erom dat een banaan snelle energie geeft voor als ze aan het werk is. Het is niet logisch om gelijk te concluderen dat Shizzle niet teveel banaan wil eten. Misschien lees ik niet goed, maar ik kon dat er niet uit opmaken.

Wat me even los van alle discussie opviel aan het lijstje van Shizzle: je zegt veel eiwitten, maar ik zie er geen eieren op staan - houd je daar niet van? Ik eet soms een paar eieren na het sporten, soms met tomatensaus en Italiaanse kruiden - is ook lekker zout, en goed voor je spieropbouw! Geen koolhydraten na de lunch vind ik niet heel logisch klinken als je in de avond zou gaan sporten, ben je er dan minder 'streng' op? Je hebt eventueel kans (al zal dat niet gelijk zo zijn, zeker niet als je tot en met de lunch veel koolhydraten eet) dat je lichaam anders je spieren gaat aanvallen om suikers te maken.

Mijn lijstje is geen lijstje, ik probeer gewoon te genieten van lekker eten en sporten. :P Chocola is mijn lievelingssnoep :wub: en ik sla alleen taart of pepernoten op kantoor over als ik geen trek heb op het moment dat het wordt aangeboden.

Helpt een glas warm water met citroensap echt om af te vallen? Wat is de gedachten hierachter dan? En is dat een beetje weg te krijgen zonder te kokhalzen haha

shizzle

Ja ik eet ook eieren, ik kook ze en dan na het sporten vaak 2. Soms ook tussendoor mee naar werk. Ik eet alleen banaan op werk omdat het erg vult en energie geeft inderdaad en ik vind 3 bananen per week al erg veel. Verder eet ik elke ochtend een peer omdat ik dat vet lekker vind en op werk smiddags nov een appeltje. Thuis savonds soms nog wat bosbessen.

Ik sport nooit savonds, alleen in de ochtend eigenlijk. Dus dan is dat ook weer allemaal opgelost.

Ik vind het juist heel lekker 's morgens! Maar ik las laatst een artikel waarin stond dat het eigenlijk bullshit was, dus toen ben ik er weer mee gestopt (plus al dat zuur is niet zo goed voor je tanden)

Water met citroen dus

Edited by Crush

Het beste artikel daarover vind ik deze: http://jelmerdeboer.nl/citroenwater/

En dit is er nog: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/134902-waarom-het-drinken-van-citroenwater-onzin-is.html (comments zijn ook de moeite waard)

Maar kort gezegd vind ik het slim om 's ochtends te beginnen met water drinken, en als het jou helpt om dat met citroen te doen, waarom niet?

@ Shizzle: *geeft een plusje* ;)

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Similar Content

• Maresa
      By Maresa
      We kunnen hier weer verder met alles wat lekker is (en/of wat mislukt is of niet fotogeniek maar wat toch lekker smaakt). 🍕

• Guest ~Just a Girl ~
      By Guest ~Just a Girl ~
      Hey Hey,
      Ik heb het straks al in een topic laten vallen, maar de laatste tijd ben ik wat meer gaan eten en dus ook best veel aangekomen! Voor bijvoorbeeld het gala wil ik weer wat afvallen eigenlijk. Vooral mijn buik mag wel ietsje dunner Maar eigenlijk heb ik daar wat tips voor nodig die goed en efficient werken!!
      Alvast bedankt
    • Vespertine
      By Vespertine
      Dag!
      Ja vertel, wat eten jullie met Kerst? Doen jullie een big dinner op Kerstavond, of op Kerstdag? Of hou je het simpel? Meeneemchinees of ganzen en kaviaar enzo?
      Offf zoiets:

? (dat is trouwens een 'turducken', een kalkoen gevuld met een eend, gevuld met een kip, jegh )
    • Maresa
      By Maresa
      Hierbij een nieuwe!

Gisteren: spaghetti bolognese met 
      Net als lunch: omelet met tonijn en kaas en tomaat.
      Vanavond weet ik nog niet wat ik ga eten.
      En morgen eten we in Disney. 
    • Maresa
      By Maresa
      Post hier meer fantastisch eten, aan- en afraders. En vooral pizza.

• Create New...