Jump to content

Recommended Posts

sunshine_girl

Ik vind het qua belasting echt meevallen. Eerste 2weken even zoekende naar de juiste balans. Je moet je kind leren kennen etc.

Ze hebben elk hun eigen ritme wat toevallig langs elkaar af gaat. Alleen maandagochtend is het druk, dan moet sem tussen 08.50/09.00 uur op de psz zijn.

Maar dan doe ik Sanne in bad als sem op de psz zit en heb ik alle tijd.

Ik vind het ook niet zwaar omdat ik een goede nachtrust heb.

Edited by sunshine_girl
  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Marjan*

170

• Maresa

160

• sunshine_girl

139

• Reshma

96

Top Posters In This Topic

Popular Posts

16-06-2015!

Interpunctie

Misshien had ze wel een kop om op te kakken, dat vertelt het verhaal niet. Bij zulke dingen denk ik altijd 贸f broodje aap 贸f voer, en val me niet lastig. Ja het leven is fokop, iedereen wordt weleen

Marjan*

Wat fijn dat het slapen goed gaat maresa!

Ideaal dat hun ritme langs elkaar loopt sunshine! En fijn dat het zo goed gaat met Sem en Sanne.

Maresa

O ja, dat maakt een wereld van verschil denk ik, goed slapen. :)

Ik las dit trouwens: http://www.nu.nl/lif...oederschap.html

Vind ik best schokkend! Blijkbaar hoor ik bij de 10% en ik snap dat de overige 90% liegt, want ik kreeg alleen maar gezeur toen ik zei dat ik het zwaar vond (vooral hier). :P Echt zo idioot eigenlijk dat er massaal over gelogen wordt. Het zou helpen als mensen eerlijker zijn, dan weet je tenminste wat je kunt verwachten als je zelf nog geen kinderen hebt.

Marjan*

Ik geef ook wel toe dat het echt niet makkelijk is. Vooral deze leeftijd vind ik echt niet makkelijk. Peuters...pfff ...

Nee, niet, zelf doen, boos worden etc.

Hier momenteel strijd om het tandenpoetsen. Gister begonnen met liedje zingen en zowaar vond steven het poetsen niet erg, ging zelfs meedansen. Liedje zelf bedacht :P

sunshine_girl

Ik ben altijd open geweest over mijn vermoeidheid en slecht nachten de eerste 9 maanden, toen sliep sem pas door en als je fulltime werkt vond ik een zware combi.

Andere tegenslagen besprak ik wel met ouders/vriend. Heb zelfs bij een psycholoog gelopen om ermee om te gaan.

Door de veranderingen bij sem ook een relatiedip gehad maar zijn we bovenop gekomen.

bigtasty

Ik zong op de kids bij mijn werk (peuterniveau en lager) een liedje van Dirk Scheele, of ik zette het op mijn telefoon en dan ging tandenpoetsen 9 van de 10 keer goed. Ook omdat ze dan poetsen koppelen aan een liedje.

En hij had ook een liedje

Ja wij gaan tanden poetsen

met de tandenborstel,

in onze mond.

We gaan van links naar rechts,

en van onder naar boven,

helemaal in 鈥榯 rond.

Ja, we gaan poetsen poetsen poetsen poetsen,

poetsen poetsen poetsen poetsen!

Reshma

Oh, nou ik herken alles wat daar staat hoor. Slaapgebrek: check. Moeite met financiele situatie: check. Relatieproblemen: check. Dat t zwaar is: check. Geen hulp vragen: check (maar dat komt door wat anders, niet omdat ik bang ben dat ze denken dat ik het niet kan. Ik weet dat ik het wel kan, dus ja :P)

En echt vaak genoeg heb ik gedacht aan hoe mn leven zou zijn als yesh een beetje later was gekomen. Mijn hele leven stond op zn kop sinds zijn komst. Dat was niet makkelijk en dat is het nog steeds niet altijd. Het is echtttt niet allemaal alleen maar leuk ofzo. Maar toch zou ik hem voor geen goud willen missen, cliche misschien maar wel waar :P

En ja, deze leeftijd is zeker geen makkie, maar toch denk ik dat ik hem als baby nog zwaarder vond. Hij vroeg heel veel aandacht, maar nu kan ik afspraken met hem maken en dingen uitleggen. Hij kan ook heel veel zelf, dus dat ontlast mij weer heel erg. Ik heb echt 10000 boeken en lessen gehad over hoe je met peuters om moet gaan, maar toch doe ik dingen soms h茅茅l anders dan daar beschreven wordt. Soms heb ik daardoor het gevoel dat ik dan vast iets niet goed doe, maar aan de andere kant slaat dat ook niet echt ergens op, want voor mij en yesh werkt het gewoon wel.

Strijd met hem aangaan doe ik echt bijna nooit. Vermoeiend en stressvol voor beiden. Ik ga 贸f een beetje mee in zijn wensen (meestal wel met een vooraf uitgesproken grens) 贸f vind een manier om hem toch mee te krijgen in wat ik wil. Soms kost dat best wat moeite, maar door ook begrip te tonen voor zijn dingetjes, zijn er al heel wat driftbuien voorkomen en kunnen we op een normale manier verder.

Als hij bijv. niet al zijn autootjes wil opruimen, omdat hij zooo graag nog verder wil spelen, zeg ik dat het toch echt bedtijd is, maar dat hij dat autootje dan wel op het nachtkastje mag leggen. Gewoon van die kleine dingen, maar wat voor kwaad kan dat en het maakt hem superblij, dus ik maak me er dan echt niet druk om of ik streng genoeg ben ofzo. Ik zou er juist niks mee bereiken als ik erop zou hameren dat hij 茅cht alles in de bak moest doen en NU mee moest komen, ook al zou hij dan zwaar overstuur zijn.

Wat ik dan bijv niet zou accepteren, is dat hij er in bed nog mee zou spelen. Daar ligt dan wel weer echt een grens en dat weet hij ook wel.

Niet t茅 strikt zijn kan dus juist ook positief werken. Hij heeft het gevoel dat er ook naar hem geluisterd wordt en dat hij ook wat te zeggen heeft en dan voelt hij zich blij en werkt hij verder ook gewoon goed mee.

Dat soort kleine dingen maken echt verschil bij hem iig.

En soms weet ik het ook allemaal niet en dan doe ik maar wat :P maar ach, hij is blij, dus dan zal t allemaal wel een beetje oke zijn (A)

sunshine_girl

Dat geen hulp vragen deed ik op het begin ook nooit.

Sinds sem 2.5 is en einde van de zwangerschap van Sanne vroeg/vraag ik regelmatig hulp.

Bij sem pas na 2maanden, en Tja toen was het voor mij eigenlijk al net iets te laat.

Hier hebben we ondanks dat sem een peuter is vrijwel nooit strijd. Soms moppert hij wel even maar gaat dan bijv toch mee naar boven om te slapen/douchen. Tandenpoetsen gaat ook zonder problemen, het enige struikelblok is haren wassen, maar gaat redelijk.

Maresa

Vertelden jullie ook eerlijk aan vrienden en bekenden dat het je zwaar viel?

Wij hadden geen moeite met hulp vragen en gelukkig voor ons hebben we veel vrienden en familieleden vlakbij die graag een handje helpen. In het begin kookten er ook vrienden voor ons, die bleven dan eten. Ook stonden er boodschappen voor ons klaar toen we thuiskwamen uit het ziekenhuis, en Ivy gaat nog steeds elke zondag uit logeren. Ook nu ze goed slaapt, het is bijtanken voor opa en oma omdat ze Ivy weer zien, en bijtanken voor ons omdat we tijd samen hebben.

Ik zie bij een vriendin van mij dat ze het zwaar heeft, maar als ik aanbied op te passen of te koken of iets anders te doen, dan 'gaat het prima'. Dat is lastig, omdat je weet dat het niet zo is.

@ Reshma: dat is altijd zo met boeken, ze zijn niet speciaal voor jouw kind geschreven natuurlijk! Je eigen gevoel speelt er een grote rol in. Niet aan jezelf twijfelen, hoor!

@ sunshine_girl: herkenbaar! Ik was bijna ingestort, en toen na 9,5 maand sliep Ivy van de ene op de andere dag door. Wat een verademing was (en is) dat! :)

sunshine_girl

Mijn ouders en 2 goede vriendinnen wisten precies hoe de vork in de steel zat. Schoonmoeder ook en natuurlijk mijn vriend.

1vriendin zei ik ook altijd dat het goed gaat.. maar dat is een persoon die het altijd erger heeft meegemaakt dan jij. Een voorbeeld: heb jij je teen gestoten of gekneust heeft zij een teen gebroken gehad.

Hulp vragen en krijgen is hier wat lastiger want mijn ouders wonen ruim een uur van ons vandaan. Maar ze proberen altijd te komen. Mijn moeder verzet zelfs soms haar werk als ik hulp nodig heb. Mijn schoonmoeder vraag ik nooit.

@maresa: ik had deze keer er ook op ingesteld dat het zolang ging duren, maar dat valt toch weer mee.. al kan het natuurlijk nog veranderen, en is het qua tijdstippen het doorslapen hier nog niet helemaal praktisch.

Edited by sunshine_girl
Reshma

Ja, mn nichtje wil nu bijv. voorlopig geen kinderen hahahaha (A)

Niet omdat yesh zo'n horrorkind is hoor, maar gewoon omdat het irl zwaarder is dan in ons hoofd.

Scheelt ook wel dat ik me echt prima kan vermaken met yesh, vooral nu hij op zo'n leeftijd is dat het echt leuk is om samen te spelen en dingen te doen.

Edited by Reshma
evil.inside

Met Lucas heb ik dat nooit gedacht eigenlijk, vanaf het begin sliep hij goed, at hij goed zelfs de terrible 2 hebben we hier bijna niet gehad, nu hij bijna 4 is zit er wel wat ondeugd in. Met Xander was dan ook meteen een heel ander verhaal, een peuter en dan een huilbaby dat was echt zwaar, en nog vind ik het wel zwaar met 2. Xander slaapt ook pas sinds een paar weken langer dan half 5. Maar langs de andere kant is er ook veel onbegrip als je zegt dat het niet zo geweldig is. vooral als hij dan eindelijk sliep en we kregen bezoek, ja hij slaapt nu toch zo lief, of de opmerking alle baby's huilen kan ik niet meer horen! Dus ik snap wel dat mensen liegen, ik zei ook vaak alles gaat goed omdat ik geen zin had in nog meer advies of commentaar.

Agoraphobia

Mijn kleine krijgt nu zijn eerste kiezen door en heeft daar onwijs veel last van. Zo zielig. Midden in de nacht wordt hij wakker, is echt ontroostbaar, overdag is ie ook niet altijd zichzelf :( Hoop dat ze snel doorkomen.

Maresa

Ah rot. :( Hoe heet je zoontje?

Bij Ivy komen tanden door en ze kwijlt als een gek. ;)

@ evil.inside: dat vind ik ook logisch, hoor, dat je in het algemeen zegt dat het wel goed gaat! Ik bedoel meer ten opzichte van vrienden en familie. Vervelend dat je zoveel onbegrip kreeg.

stinkdier

Ik vond de eerste 3 maanden helemaal niet zo leuk... Je hele wereld staat op z'n kop en vertel het dan ook tegen iedereen. Op dat moment bevestigde elke moeder om mij heen dat het begin idd heel zwaar is. Ik dacht: 'Waarom heeft niemand mij dit verteld?!' Terwijl Melle eigenlijk helemaal niet zo'n moeilijk kind is haha.

Nu kan ik echter heel erg van hem genieten en heb ik zin om hem s morgens uit zijn bed te halen en die grijns van hem te zien! Haha.

Hij is ook nog maar 1 keer uit logeren geweest.

Maar ik snap niet zo goed van ' waarom heeft niemand mij dit verteld'. Ik bedoel, een kind nemen is toch niet makkelijk? Het is echt niet alleen rozengeur en maneschijn. Dat kan iedereen toch zelf bedenken?

Haha ja en waarschijnlijk dacht elke moeder hier daar hetzelfde over en bleek het toch die gedachte x10.000 in werkelijkheid ;)

Ik snap wel dat niet iedereen dat weet. Ik ben natuurlijk behoorlijk ingelezen en heb ook veel (online) vriendinnen waar ik zoveel van hoor (driftbuien, nachten wakker niet alleen bij baby's, nooit aan jezelf toekomen, iedereen bemoeit zich ermee en als je dan een huilbaby hebt ofzo pfff). Ik denk dat als ik gelijk zwanger was geraakt ik ook niet had geweten dat het zooooo zwaar kon zijn. Nu ben ik behoorlijk op de hoogte (niet dat dat zin heeft, want het is vast nog erger IRL, maar ook nog leuker)

Aan de andere kant heb ik vriendinnen die 茅cht eerlijk zijn, maar het niet heel erg zwaar vinden. Die echt volop kunnen genieten en veel leuke dingen doen (samen met kinderen), terwijl de 茅茅n nog steeds nachtvoedingen geeft (na een jaar) en de ander heeft een tweeling. Dus ik denk echt dat het heel erg verschilt per kind en ook aan hoe goed je voorbereid was. (want niet iedereen leest zich uitgebreid in of heeft vriendinnen die al zwanger zijn)

stefanie.

Ik vind het ook aan de persoon liggen hoe iemand er mee om gaat. Ik zie dat in mijn omgeving ook . De een ervaard het moeilijker dan de ander ook bij makkelijke kinderen ligt ook aan je persoonlijkheid maar lijkt me niet dat mensen er geen begrip voor hebben.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...